IKEA:s gaming-möbler för beställning i Kina

Permalänk
Melding Plague

IKEA:s gaming-möbler för beställning i Kina

Den svenska möbeljätten säljstartar sin spelserie i samarbete med Asus. Men än så länge finns de endast att köpa i Kina.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Musikälskare

Intressant, IKEA i all ära men jag föredrar något redigt bord som kostar lite extra till datorn, då man spenderar så mycket tid där imo

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

En CPU hållare är ett måste anser jag.

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

En CPU hållare är ett måste anser jag.

Glöm inte RGB

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Kul att de äntligen släpps, även fast det då är endast i Kina. Hoppas det inte dröjer länge tills de släpps här i Sverige också. Är nämligen väldigt sugen på både den höj och sänkbara bordsramen med tillhörande 180x80 bordsskiva, väggtavlorna och headset hållaren.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Bordskivan borde vara bredare? så man får plats med både högtalare o datorlåda på.

Permalänk
Medlem

I mina ögon ser det riktigt vettigt ut. Tycker de lyckats få till en gamingprofil som ändå är clean och inte rgbjulafton

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

En CPU hållare är ett måste anser jag.

Lite ventilationshål hade inte varit fel där.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hölmiz:

En CPU hållare är ett måste anser jag.

’CPU-stand’ eller CPU-ställ kallar dom den nya datorvagnen på hjul

’Uppspel’ heter den

Permalänk
Medlem

Bästa gaming bordet man kan köpa är Ikeas köksbänkar, as skönt med 2,4 m brett skrivbord, synd bara att de inte har någon höj och sänkbar stomme som passar till det. Det skönaste med köksbänkarna är att de inte är lika djupa som alla vanliga skrivbord, så man tjänar ett par decimeter

Permalänk

Jag kanske köper en sådan med motor. Synd att man måste lackera staget längst ner så det blir helt svart. Men annars är det riktigt schyst tycker jag. Även schysst med USB-kontakt där vid vid höj och sänkreglaget. Det blir en kort kabel till mobilen.

I framtiden skulle jag vilja ha en trådlös laddplatta nedsänkt i bordet, men vi pratar nog om 5år innan det har blivit riktigt bra.

Permalänk
Medlem

Hörlursstället kan nog bli aktuellt om det inte skenar iväg vansinnigt i pris här.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Roliga nyheter! Hade gärna tagit ett höj- och sänkbart bord. Tycker dock skivorna är lite för korta. Hade som tidigare nämnt, gärna haft över två meter som köksskivorna. 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillaankan_i_dammen:

Jag kanske köper en sådan med motor. Synd att man måste lackera staget längst ner så det blir helt svart. Men annars är det riktigt schyst tycker jag. Även schysst med USB-kontakt där vid vid höj och sänkreglaget. Det blir en kort kabel till mobilen.

I framtiden skulle jag vilja ha en trådlös laddplatta nedsänkt i bordet, men vi pratar nog om 5år innan det har blivit riktigt bra.

Bara att borra själv, har gjort det på både skrivbordet och sängbordet. Blir nog svårt att hitta ett bord som har den på "rätt plats" för ens egna behov.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det ser riktigt bra ut, nu när man fått se lite mer. Hörlursstativet blir det nog ett par av. Lite nyfiken på väggtavlorna och motoriserade underredet. Hade gillat om det kom en lite mer diskret men med minnesfunktionen.

Kan faktiskt se en produkt som fattas, väggabsorbenter och kanske kombinerat med väggtavlorna så man kan hänga upp saker man vill ha där.

Tycker nog ändå att Ikea och Asus fått till intressanta produkter, men då jag inte riktigt är målgruppen kan jag ju missa något uppenbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Bara att borra själv, har gjort det på både skrivbordet och sängbordet. Blir nog svårt att hitta ett bord som har den på "rätt plats" för ens egna behov.

Samma här, funkar asbra!

Visa signatur

Error 412: Precondition Failed - You need to use a real browser in order to view this signature!

Permalänk
Medlem

Detta känns bara förberedande för Ikeas entré till datorchassin. IKEA KURT och NÅB kommer vara ett ATX respektive ITX chassi gjort i laminerade spånskivor. Givetvis levererat i flatpack med en insexnyckel och träplugg.

Utforska de kommande chassina i virtuell verklighet med IKEAs ERFARENHET.
https://store.steampowered.com/app/447270/IKEA_VR_Experience/

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem

Borden såg verkligen små ut.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Nån som vet om de kommer börja sälja HTML kablar?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Borden såg verkligen små ut.

En fördel med dessa över bänkskivorna är ju djupet 80cm mot 63.5cm. Bredaste verkar ligga på 180cm, det räcker nog gott i de flesta fall också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Borden såg verkligen små ut.

Va skämtar du? 80 cm djup är i det djupaste laget. Och 140 cm respektive 180 cm i bred är inte litet direkt. Kör själv nu ett dual monitor setup med en 27 respektive 32 tums skärm och har fortfarande gott om utrymme på mitt 120x80 bord. Datorn står såklart inte på samma bord, men med ett 140x80 så skulle även den garanterat få plats där på!

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Va skämtar du? 80 cm djup är i det djupaste laget. Och 140 cm respektive 180 cm i bred är inte litet direkt. Kör själv nu ett dual monitor setup med en 27 respektive 32 tums skärm och har fortfarande gott om utrymme på mitt 120x80 bord. Datorn står såklart inte på samma bord, men med ett 140x80 så skulle även den garanterat få plats där på!

Jag har ett 140 cm bord idag och tycker det är för litet. Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem

Synd bara på längden på borden, är ju alldeles för små! Varför är det så svårt att göra ett skrivbord som är 200 långt?

Annars ser jag väldigt positivt på detta! Dem första paketen med bord och stol såg ju rätt intressanta ut till typ ungdomar/studenter.
Hörlursställen lär det bli en 3st av, kanske även en ny mousebungee.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Jag har ett 140 cm bord idag och tycker det är för litet. Smaken är som baken.

Skrivet av Extremaz:

Synd bara på längden på borden, är ju alldeles för små! Varför är det så svårt att göra ett skrivbord som är 200 långt?

Annars ser jag väldigt positivt på detta! Dem första paketen med bord och stol såg ju rätt intressanta ut till typ ungdomar/studenter.
Hörlursställen lär det bli en 3st av, kanske även en ny mousebungee.

Får jag fråga vad ni har på era skrivbord? Jag kör ett 120x80 och bredvid det ett 60x120 bord, så får totalt 180 cm i bred och mellan 80-120 cm i djup. Och jag har dubbla skärmar + laptop + dator + vr headset och har fortfarande ganska mycket plats kvar. Skulle kunna gå ner till 160 cm utan problem, t.o.m 140 cm, men då skulle laptopen eller vr headsetet få ryka.

Tycker nästan det är fult med ett 200 cm långt skrivbord då det blir så himla tomt? Inte direkt så att man har 8 skärmar, 2 datorer och 3 små barn på skrivbordet?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Inaktiv

Intressant men Detta läste man ju om för ca 4 månader sen 😊

Permalänk
Medlem

Ett höj och sänkbart bord och "datorvagnen" var verkligen intressant.

Permalänk
Medlem

Made in China hö hö.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

Va skämtar du? 80 cm djup är i det djupaste laget. Och 140 cm respektive 180 cm i bred är inte litet direkt. Kör själv nu ett dual monitor setup med en 27 respektive 32 tums skärm och har fortfarande gott om utrymme på mitt 120x80 bord. Datorn står såklart inte på samma bord, men med ett 140x80 så skulle även den garanterat få plats där på!

Skrev ju att borden "såg" små ut.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Intressant men Detta läste man ju om för ca 4 månader sen 😊

Ja? Det är länkat i artikeln också.
https://www.sweclockers.com/nyhet/30396-ikea-samarbetar-med-a...
Samarbetet har nu resulterat i lanserade produkter, vilket är nyheten.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Hoppas de kör med "maguttag" i väst för den stora andelen av köparna, oss tjockisar.