Permalänk

Problem med bluetooth intel ax 200

Jag har ett msi b550i med ett intel ax200 wifi som jag inte kan få mitt keychron k2 tangentbord att koppla genom BT. Hamnar på connecting och sen står det bara att det misslyckas.

-Har lurar, högtalare som fungerar problemfritt.
-Tangentbordet fungerar med bt på min android lur samt min bärbara dator
-Installerat senaste bt drivrutinerna men det hjälpte inte

blir tokig, ungarna förstörde porten på mitt föra tangentbord genom att dra ut och in kabeln hela tiden, det var en av anledningarna till att jag ville ha trådlöst som jag nu inte kan få att fungera ens.

någon som har tips?

Permalänk
Medlem

Rätt mycket ett hugg i mörkret här men någon skillnad om du stänger av maskinen, slår av nätagget, slår på det igen och sedan startar maskinen och försöker på nytt?

Mitt Aorus Pro B550i har AX200 och ett fel andra rapporterat med: att blåtand upphör att existera för systemet ibland, då hjälper bara ovanstående. (Inte så praktiskt när nätagget är inbyggt i chassit som med NR200) . (Jag köpte en blåtandsadapter nästan med ens).

I ditt fall låter det som att operativsystemet är medvetet om blåtanden på AX200 dock. När den är väck från min syns den inte i Linux eller Windows. Så den här posten är antagligen totalt värdelös.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk

hittade tillslut lösningen, det var något galet med bluethooth support service, inställningarna där. lägger in instruktionerna ifall att någon annan har problem med att bt stannar vid connecting när man försöker para

https://thegeekpage.com/fix-cant-pair-bluetooth-keyboard-chec...

Fix 4 -Bluetooth support service

1. Press Windows key + r to open run.

2. Now, write services.msc in it and click OK.

3. Now, Locate Bluetooth support service.

4. Double click on it.

5. Now, click on Log on Tab.

Browse Log On Bluettoh Supoort Service

6. Write Local service and click on check names. Now, an underline will appear on Loacl service.

7. Now, click OK.

8. Now, click on Apply and OK.

Note: – If you still can not pair bluetooth keyboard with your PC, try changing USB port.