AMD utlovar grafikkort till "så många gamers som möjligt" under första kvartalet

Permalänk
Melding Plague

AMD utlovar grafikkort till "så många gamers som möjligt" under första kvartalet

Bolaget ser ut att producera fler löften än grafikkort när Radeon Technologies Groups Ritche Corpus tar bladet från munnen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Säger ju ingenting, hur långt är snöret?

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Så typ ingen skillnad alltså. Bra där.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd

Som när jag lovar min partner att jag ska vara otrogen med så få andra kvinnor som möjligt.

Permalänk
Medlem

Beställde ett 6800 i november, varje vecka skickar dustin en orderuppdatering med nytt leveransdatum. En vecka senare hela tiden. nu den 22a enligt utsago.

Var dock bestämd med att jag ville ha ett RX 6800 (inte XT) från specifikt Sapphire. bra mycket billigare än vad inets gigabyte var som fanns i lager.

Permalänk

Nu när många elever är hemma och jobbar så ställer de upp de allra största matematiska beräkningar som man kan komma på och kör dem i matlab med olika verktyg. Detta kräver enorma grafikkort, jag hör 12 åringar sitta med 4st Nvidia 3900 i sin dator för att lösa deras matematikproblem. Det är bra att Amd nu kommer se till att dessa ungdomar ej köper upp alla grafikkort så några även blir kvar till gamers.

Permalänk
Medlem

Alla miningfarmerna har väl uppgraderat nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Beställde mitt XFX 6800 i december, hade kortet fem dagar senare.

Måste säga att är man lite aktiv så kan man snappa upp ett kort rätt fort när de kommer in.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att få ett nytt kort från både AMD och Nvidia sedan "launch". Hade nu pga priserna siktet inställt på 3070, men så dök det upp en hel drös med RX 6800 på Inet. Priset....8900 kr. Det gör lite ont, men på torsdag kommer det med postbilen. Känslan är dock att man blivit lite lurad.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Beställde mitt XFX 6800 i december, hade kortet fem dagar senare.

Måste säga att är man lite aktiv så kan man snappa upp ett kort rätt fort när de kommer in.

Så är det säkert, bara det att priserna är urdåliga.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

Beställde mitt XFX 6800 i december, hade kortet fem dagar senare.

Måste säga att är man lite aktiv så kan man snappa upp ett kort rätt fort när de kommer in.

Absolut, om man vill köpa dem för 2000-3000kr över MSRP.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nyhet:

Bolaget ser ut att producera fler löften än grafikkort när Radeon Technologies Groups Ritche Corpus tar bladet från munnen.

Läs hela artikeln här

Touché, Swelockers. Touché! / Eric Cartman.

Året 2021 för teknikindustrin verkar bli: "Bara ord medan verkstaden står helt tom."

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

De finns ju dock att köpa om man vill ha ett. 45st i lager.
https://www.inet.se/produkt/5411930/gigabyte-radeon-rx-6800-1...

Sweclockers grinar än en gång åt AMDs håll.
Oj vilken överaskning.

Permalänk
Medlem

Finns ju redan 6800, 3060ti, 3070, 3090 i lager på olika sidor. Hypen börjar lungna, och priserna för höga.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kettu92:

Finns ju redan 6800, 3060ti, 3070, 3090 i lager på olika sidor. Hypen börjar lungna, och priserna för höga.

Vart finns det 3060 Ti och 3070 i lager med luftkylare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kettu92:

Finns ju redan 6800, 3060ti, 3070, 3090 i lager på olika sidor. Hypen börjar lungna, och priserna för höga.

Jo det gör det säkert, men har man bokat ett kort tidigt betydligt billigare vill man väl ha det primärt?

Visa signatur

3600, 1080ti, predator 27" IPS, Rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Vart finns det 3060 Ti och 3070 i lager med luftkylare?

Jimms.fi

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Medlem

Måste säga att bildsättningarna senaste dagarna har varit stekheta. Även denna. Känner med honom, när han går med sin kundvagn en vanlig dag för att knipa ett eller ett par grafikkort i affären, men hyllorna gapar tomma. Händer varje gång!

Permalänk
Medlem

Nej tack AMD.

Felaktig information samt att deras egna webshop bjöd på ett fint lurendrejeri när man på den svenska portalen kunde köpa FE-kort, men när man väl gått igenom hela beställningsförfarandet fick information om att det inte gick att levera till Sverige, trots att man kunde välja Sverige om land tidigare i beställningsflödet.

Hade gärna testat på ett AMD-kort nu efter år med nVidia, men tji fick dom. Mina pengar hamnade hos en leverantör som faktiskt kunde levera något.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kettu92:

Okej en till synes märklig finsk sida som inte har någon engelsk översättning och det är väldigt oklart om de ens levererar till Sverige?

Kan du hitta någon svensk sida som har 3060 Ti och 3070 i lager? Påståendet att hypen lugnat och att priserna är för höga ställer jag mig tveksam till, för de finns helt enkelt inte att få tag på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

De finns ju dock att köpa om man vill ha ett. 45st i lager.
https://www.inet.se/produkt/5411930/gigabyte-radeon-rx-6800-1...

Sweclockers grinar än en gång åt AMDs håll.
Oj vilken överaskning.

Få hålla med. Swec/skribenten verka vara bitter. Ska man verkligen hålla på med “oberoende” journalismus om man skriva sånt här?
Tycker SWEC få höja nivån när man tar in skribenter.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det för tillfället verkar vara en bättre tillgång på AMD-kort och leveranserna mer frekventa än konkurrentens men inte ett ord av kritik åt det hållet? Sådana här artiklar, där man dessutom återvinner gammalt "nyhetsstoff", luktar bara surt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Okej en till synes märklig finsk sida som inte har någon engelsk översättning och det är väldigt oklart om de ens levererar till Sverige?

Kan du hitta någon svensk sida som har 3060 Ti och 3070 i lager? Påståendet att hypen lugnat och att priserna är för höga ställer jag mig tveksam till, för de finns helt enkelt inte att få tag på.

Bor själv i finland, så har inte koll på svenska sidor.

Multitronic.fi har 3070 tuf oc i lager för dyra 930€. Dom pratar svenska, skickar tydligen utomlands om man kontaktar deras kundtjänst. Ifall du måste ha en beställning.

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Alphahanne:

Med tanke på att det för tillfället verkar vara en bättre tillgång på AMD-kort och leveranserna mer frekventa än konkurrentens men inte ett ord av kritik åt det hållet? Sådana här artiklar, där man dessutom återvinner gammalt "nyhetsstoff", luktar bara surt.

Hur tänker du gammalt stoff? Nyheten är ju baserad på en intervju med AMD som är daterad andra februari 2021, det vill säga idag?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kettu92:

Bor själv i finland, så har inte koll på svenska sidor.

Multitronic.fi har 3070 tuf oc i lager för dyra 930€. Dom pratar svenska, skickar tydligen utomlands om man kontaktar deras kundtjänst. Ifall du måste ha en beställning.

Absolut, nej jag behöver inget jag har ett 3080. Men då är det lite konstigt att säga att hypen lugnat sig och priserna är för höga som att det är fakta för i Sverige är det verkligen inte så.

Permalänk
Medlem

Ok

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av HenrikM:

De finns ju dock att köpa om man vill ha ett. 45st i lager.
https://www.inet.se/produkt/5411930/gigabyte-radeon-rx-6800-1...

Sweclockers grinar än en gång åt AMDs håll.
Oj vilken överaskning.

Skrivet av Bernd_P1:

Få hålla med. Swec/skribenten verka vara bitter. Ska man verkligen hålla på med “oberoende” journalismus om man skriva sånt här?
Tycker SWEC få höja nivån när man tar in skribenter.

Fast det är ju referensmodellen hela nyheten handlar om.

Citat:

... talar AMD:s Richie Corpus ut om efterfrågan på bolagets RDNA 2-baserade grafikkort i referensutförande och att fler kort kan vara på väg ut i handeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

De finns ju dock att köpa om man vill ha ett. 45st i lager.
https://www.inet.se/produkt/5411930/gigabyte-radeon-rx-6800-1...

Sweclockers grinar än en gång åt AMDs håll.
Oj vilken överaskning.

Det där är ett 6800 icke XT medans i artikeln så hänvisas till 6800 XT för samma pris.

Permalänk
Medlem

Det är ju så otroligt uppenbart att stationära entusiastmarknaden ligger längst ner, och långt under alla andra marknadssegment.

Inte fel med det i sig, men när dom går ut och uttalar sig om att "tillgången blir bättre om bara si och så många veckor" och sen händer INGENTING, ja, då är det uppenbart att dom bara förhalar för att man inte ska gå och köpa något annat märke.

...som om det ens var möjligt.

Det hela är bara fiasko. Säg som det är, att alla andra gör före och "det är mycket nu", eller håll käften.

Inte för att jag någonsin skulle köpa ett RDNA-kort över ett Ampere-kort men iaf. 😝

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Är det AMDs egna webb-shop på den här adressen som menas med "bolagets egna försäljningskanaler" eller finns det några andra ställen utöver den? Jag minns att de samarbetade med Komplett för rabatterade Vega-kort för några år sedan till exempel.

https://www.amd.com/en/direct-buy/se

Visa signatur

“The dollar is our currency, but it's your problem.” -John Connally, President Nixon's Treasury Secretary to a group of European finance minsters
"Keep the Russians out, the Americans in, and the Germans down" -NATO Secretary General, Lord Ismay