3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Mycket snyggt! Kudos @Inet 👏👏👏

Faktiskt! Där steg de lite i mina ögon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppdaterat den listan nu. Har gått undan! och verkar som att det kommer rulla på mer med STRIX än TUF fortsättningsvis.

/Patrik

Ouch :/ Nåja, det är ju inte erat fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Bokade ett 3090 rog strix (OC att döma av artikelnummer/EAN-kod) på Elgiganten precis, för 20790kr. Är det ett bra pris för kortet - ser att Webhallen höjt det till 23490kr?

Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC
Asus PG278Q, Reverb G2, Fanatec ClubSport V2.5

Permalänk
Medlem

Haha. RTX 3070 Gaming X Trio går tydligen för 9500 kr nu. Gick ju får 7000 kr på NetonNet för mindre än en veckan sedan...
https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Skrivet av Mattias10:

Haha. RTX 3070 Gaming X Trio går tydligen för 9500 kr nu. Gick ju får 7000 kr på NetonNet för mindre än en veckan sedan...
https://www.webhallen.com/se/product/324066-MSI-GeForce-RTX-3...

Dom vet väl att folk säljer sin morsa för ett grafikkort i dessa tider, speciellt miners som faktiskt ser en roi i dom. Ca $5 per dag kan en sån generera.

Ja va en av dom som fick tag på en från netonet o tveka under hela köpet, nu när ja ser prisutvecklingen så känner ja att de va ett bra köp.

Ja brukade skratta åt folk som köpte 3080
tuf för 10k - 12 på tradera, nu är det ett pris från återförsäljare också, vem skrattar nu? Inte jag iaf.. Dom fick sina kort långt innan mig...

3080 tuf
Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Varifrån?
Jag beställde 15/10 från webhallen och de ligger fortfarande på första timman (17/9)

Inet, glömde totalt att skriva det 😅

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Uppdaterat den listan nu. Har gått undan! och verkar som att det kommer rulla på mer med STRIX än TUF fortsättningsvis.

/Patrik

Oof! Känns som att det inte kommer så många 3080 TUF OC den 5/2...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk

jag pröjsade 16799 kr för 3090 eagle oc :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

jag pröjsade 16799 kr för 3090 eagle oc :>

Netonnet 2020-11-05
Antal
1 st
Produkt
MSI X - GeForce RTX 3090 GAMING X TRIO 24G
Pris
16 090:-

Det var bra tider det

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

jag pröjsade 16799 kr för 3090 eagle oc :>

Jag betalade 16380 för MSI Ventus 3090 med 10% rabatt på presentkort. Såg nu att samma kort gått upp från 18200 till 20500! Och att Zotac 3090 gått upp från 18500 till 22000, vad händer!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johisco:

Jag betalade 16380 för MSI Ventus 3090 med 10% rabatt på presentkort. Såg nu att samma kort gått upp från 18200 till 20500! Och att Zotac 3090 gått upp från 18500 till 22000, vad händer!?

Vi var några här på swec som fick tag på Gigabyte 3080 eagle oc från Amazon.se för 7300 kr.
Bokningsbara nu verkar gå för 9990 kr.

Hoppas verkligen att tillgängligheten och priserna är bättre nästa generation.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

Komplett - moved ASUS TUF OC from the 4th of April to the 6th of February. Good news?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ProbablyMaxy:

Komplett - moved ASUS TUF OC from the 4th of April to the 6th of February. Good news?

My order was also moved, what time did you order?

Permalänk
Medlem

My ASUS TUF OC order from komplett was also moved like that but it's still not confirmed and only expected as before so it probably doesn't mean anything.

Permalänk

My ASUS TUF non OC is still on the 3rd of March. I doubt that we will receive ASUS TUF OC as I am most likely the last in line.

Ordered ASUS TUF non OC on release date in first 30 mins. Then asked to be in line for ASUS TUF OC (but too late).

Permalänk
Medlem

Woho @Inet levererar !

Jag beställde Asus RTX 3080 Strix OC 24/10 från Inet. Blev kontaktad igår och blev erbjuden att byta till ett white-edition istället för samma pris. Min order plockas nu =).

Permalänk
Medlem

Orderdatum
2020-12-29
Förväntad leveransdag 5 januari
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

I lager 2021-04-15
edit: i lager status var på typ 3e januari vid beställning.

Väntar på Inet och måste säga att deras kundtjänst är ganska värdelös. Jag fick tag i dem på mail och fick svar på min order om att "Vi kan bara se produkt sidan, så vi vet inte om den kommit eller ej"... "Men du kan se din status under mina ordrar".

No shit sherlock... Men där står förväntad leveransdag 5e januari, men i lager statusen har blivit framflyttad en hel del.
Jag ville bara veta om det kommer inom kort eller om man skall avboka och leta vidare. För jag kan nog få tag i något tidigare än april. Men 10k är mycket för mig att ligga ute med.

Vanligt vis är jag nöjd med inet, men denna beställning har lämnat en sur smak i munnen.

Fick inget svar om de hade överallokerat antal bokningar eller om leveransen blivit fördröjd.

Permalänk
Skrivet av Radeth:

Orderdatum
2020-12-29
Förväntad leveransdag 5 januari
Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

I lager 2021-04-15
edit: i lager status var på typ 3e januari vid beställning.

Väntar på Inet och måste säga att deras kundtjänst är ganska värdelös. Jag fick tag i dem på mail och fick svar på min order om att "Vi kan bara se produkt sidan, så vi vet inte om den kommit eller ej"... "Men du kan se din status under mina ordrar".

No shit sherlock... Men där står förväntad leveransdag 5e januari, men i lager statusen har blivit framflyttad en hel del.
Jag ville bara veta om det kommer inom kort eller om man skall avboka och leta vidare. För jag kan nog få tag i något tidigare än april. Men 10k är mycket för mig att ligga ute med.

Vanligt vis är jag nöjd med inet, men denna beställning har lämnat en sur smak i munnen.

Fick inget svar om de hade överallokerat antal bokningar eller om leveransen blivit fördröjd.

Jag sitter i samma situation, jag beställde en 3080 Ventus OC och specifikt av den anledningen skaffade jag MSI:s nätagg när jag byggde min nya dator, då alltså för att kunna nyttja MSI:s cashback campaign på 80 euro. Den tar jag ju dock slut den sista februari, så när inet skjuter på leveransen från december till januari till mars till sista april så känns det ju inte skitbra med 800 spänn i sjön. Vad svarar inet på hur man ska åtgärda situationen som jag ändå tycker att de var rätt ansvariga för? Bara när cashback campaignen slutar, lite åt "Känns som ditt problem"-hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nemor:

Jag beställde Asus RTX 3080 Strix OC 24/10 från Inet. Blev kontaktad igår och blev erbjuden att byta till ett white-edition istället för samma pris. Min order plockas nu =).

Så dom säljer alltså 3080 White men lägger inte upp på deras sida??

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av nemod:

Så dom säljer alltså 3080 White men lägger inte upp på deras sida??

Vi är ett antal som blev erbjudna en liknande lösning på RTX 3070 som vi väntat länge på. Ser inga konstigheter i att en butik vill hålla efter backloggen på äldre ordrar och erbjuda dem som väntat längst andra alternativ. För mig går sådant in under goodwill och kundvård. Är nog inget unikt och enligt mig en snygg gest från butiken i fråga.

Erbjudandet jag fick hade en tidsfrist för svar, vilket gör att Inet förmodligen efter tidsfristen kan lägga upp resterande som "fria i lager".

Förstår att det kan uppstå en intressekonflikt om det är så att kortet som erbjuds till andra även har en kö själv. Tycker ändå fortfarande att butiken som erbjuder andra kort gör rätt, så länge det handlar om kunder som väntat betydligt längre på sina ordinarie kort. Stryker över detta även om jag generellt kan tycka så. Men situationen kan variera i komplexitet från varje unikt fall och bör bedömas därefter. Antar att butiker undviker att ens hamna i den rävsaxen och att de ersättningskort man erbjuder faktiskt är helt "fria i lager".

Edit: Kan tillägga att det i mitt fall även var eventuell leverans om minst ytterligare 2-3 månader av mitt ordinarie kort, även då oklart om det skulle finnas tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Trevligt initiativ, speciellt för dom (oss) som väntat bra länge på vårat första kort...

Inget sånt från webbis ännu dock, men vem vet ^^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Gäller inte erbjudandet längre där man fick med Gforce now och ett spel på Webhallen?

Permalänk
Medlem

Diskuterar Webhallen något liknande, att erbjuda andra alternativ? Annars lär det ta typ ett år innan de betat av backloggen.

Det är även intressant ur ett juridiskt perspektiv. Kan ÅF vänta månader (år) med att leverera en beställning, trots att de löpande får in nya leveranser med likvärdiga produkter?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoul:

Vi är ett antal som blev erbjudna en liknande lösning på RTX 3070 som vi väntat länge på. Ser inga konstigheter i att en butik vill hålla efter backloggen på äldre ordrar och erbjuda dem som väntat längst andra alternativ. För mig går sådant in under goodwill och kundvård. Är nog inget unikt och enligt mig en snygg gest från butiken i fråga.

Erbjudandet jag fick hade en tidsfrist för svar, vilket gör att Inet förmodligen efter tidsfristen kan lägga upp resterande som "fria i lager".

Förstår att det kan uppstå en intressekonflikt om det är så att kortet som erbjuds till andra även har en kö själv. Tycker ändå fortfarande att butiken som erbjuder andra kort gör rätt så länge det handlar om kunder som väntat betydligt längre på sina ordinarie kort.

Jag förstår att dom vill vara sjyssta mot folk som beställt och väntat länge men det finns ju folk som jag som ute efter bara ett specifikt kort. Nu blir ju scenariot att folk får kort bara för att de vill ha ett kort samtidigt som andra potentiella kunder låses ute.(?)
Jag väntar dock på det kortet hos WH.

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Lego Master
Skrivet av nemod:

Jag förstår att dom vill vara sjyssta mot folk som beställt och väntat länge men det finns ju folk som jag som ute efter bara ett specifikt kort. Nu blir ju scenariot att folk får kort bara för att de vill ha ett kort samtidigt som andra potentiella kunder låses ute.(?)
Jag väntar dock på det kortet hos WH.

I läget som råder är det kanske lite självskadebeteende att bara låsa in sig på ett enda kort som man "måste ha". Jag fick släppa min 3080-hype och svälja ett 3070 när tillfället presenterade sig. Möjligt att jag uppgraderar senare, men om jag vill ha ett kort nu är det vad som bjuds. Inget att tjafsa om, läget är som det är.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

I läget som råder är det kanske lite självskadebeteende att bara låsa in sig på ett enda kort som man "måste ha". Jag fick släppa min 3080-hype och svälja ett 3070 när tillfället presenterade sig. Möjligt att jag uppgraderar senare, men om jag vill ha ett kort nu är det vad som bjuds. Inget att tjafsa om, läget är som det är.

Nej, verkligen inte då det annonserades långt efter plus att jag bara tar upp "en köplats".
Jag kommer givetvis vänta på det. Inget tjafs här inte ställde bara en fråga 🙂 Ska inte diskutera vidare mera nu.

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Diskuterar Webhallen något liknande, att erbjuda andra alternativ? Annars lär det ta typ ett år innan de betat av backloggen.

Det är även intressant ur ett juridiskt perspektiv. Kan ÅF vänta månader (år) med att leverera en beställning, trots att de löpande får in nya leveranser med likvärdiga produkter?

ÅF i sig kan ju omöjligt gjort något fel rent juridiskt i denna härva? De tillgodoser ju kunder med allt de får in. Dessutom har väl som sagt de flesta på senare tid också tagit bort möjligheten att öht boka/förköpa (inte alla, men "de största spelarna") korten. Dessutom är det ju ingen ÅF som inte godkänner att ge pengarna tillbaks om något dragit i förskott, hade det varit fallet hade det varit en helt annan fråga. Så jag tycker inte ÅF kan beskyllas för något kring denna lansering öht, förutom att vissa är sämre än andra på transparens vilket är olyckligt, men de styr ju inte tillgången på korten.

Permalänk

är det någon som fått leverans från elgiganten av "Asus 3080 TUF OC" nyligen och när beställde ni kortet från Elgiganten?

Visa signatur

Stationär: ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING - i7 8700k @ 3.7GHz - Corsair H115i - DDR4 32GB(2x16GB) 3200MHz CL14 G.SKILL Trident z - Samsung 960 evo 500gb - ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 - Corsair PSU RM850X 850W - Fractal Design Define R6.

Permalänk
Medlem

Nu händer det saker på Amazon.se!

Asus TUF 3080, 8600kr, beställd 2020-12-29, uppskattat leveransdatum 2021-02-05

Bra pris och runt en månads väntan. Stämmer detta blir jag helnöjd. Lika bra att ställa in sig på coilwhine från helvetet själv.

Permalänk
Medlem

Om man vill få tag på ett kort, är enda sättet just nu att lägga en beställning någonstans och bara avvakta? Är förbaskat sugen på ett 3060 ti men helt omöjligt att köpa idag.