3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd

VITA LUFTKYLDA 3090 (19 st när jag posta):
https://www.inet.se/produkt/5411959/asus-geforce-rtx-3090-24g...

SVARTGRÅA VATTENKYLDA 3090 (3 st när jag posta):
https://www.inet.se/produkt/5411991/evga-geforce-rtx-3090-24g...

3 månaders delbetalning räntefritt = 8 lax per månad!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Den där saken som gör att kortet sitter sådär vad kallas den och vilken modell har du? Har likadant chassi och varit sugen på en sådan! Men tror att mitt kort är lite för stort?:)

Vertikal gpu. Finns lite olika modeller som sitter olika högt/nära glaset osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Den där saken som gör att kortet sitter sådär vad kallas den och vilken modell har du? Har likadant chassi och varit sugen på en sådan! Men tror att mitt kort är lite för stort?:)

Som sagt i ett tidigare svar så är det ett kit för att vertikalmontera en GPU. Jag kör på den här varianten. Det kan nog vara en bra grej för ditt grafikkort, då det är lika djupt som mitt gamla (MSI 2080 Gaming X Trio) som verkligen låg tätt intill sidoglaset i horisontellt läge. En del kort skulle säkert inte funka så bra vertikalt (jag tänker på exempelvis Aorus Xtreme-korten med sina fyra slots tjocklek, skulle hamna väldigt nära glaset), men för ditt kort tror jag det kan funka ganska bra.

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Vertikal gpu. Finns lite olika modeller som sitter olika högt/nära glaset osv.

Skrivet av jberntsson:

Som sagt i ett tidigare svar så är det ett kit för att vertikalmontera en GPU. Jag kör på den här varianten. Det kan nog vara en bra grej för ditt grafikkort, då det är lika djupt som mitt gamla (MSI 2080 Gaming X Trio) som verkligen låg tätt intill sidoglaset i horisontellt läge. En del kort skulle säkert inte funka så bra vertikalt (jag tänker på exempelvis Aorus Xtreme-korten med sina fyra slots tjocklek, skulle hamna väldigt nära glaset), men för ditt kort tror jag det kan funka ganska bra.

Hörni... kul för er men helt off-topic. Tänk på att det finns folk som redan är tillräckligt stressade av att enbart hänga med på on-topic diskussionen. Genom att skriva off-topic svar så flaggas denna tråd som uppdaterad och det är nog många som då snabbt kikar in här och vad de ser är er irrelevanta diskussion... onödig stress för en redan väldigt stressad population. Tack för förståelsen.

Permalänk

Imorgon så kan jag plocka upp mitt Asus Strix 3080 non-oc!
Stod ingenting på WH ang leveransdatum, utan den bytte bara spalt från Aktiva-> Hämtade/Skickade. Där stod det även kollinr osv.
Blir väl mitt sista inlägg i den här tråden men kommer nog att följa den lite mer för att fortsätta se statusen på andras asus kort.

Ha det!

Visa signatur

ASUS ROG THOR 850W Platinum
Intel Core i7-9700K Socket 1151 Coffee Lake
ASUS ROG Strix Z390-F GAMING
32gb(4x8gb) RAM ddr4 3600mhz
ASUS strix GTX1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av skitsur:

Verkar som de börjar pilla med min order på Amazon, 3080 TUF, 2 jan. Fått ny status iallafall. Återkommer om det är Amazon som luras som andra har påpekat här, eller om den faktiskt håller på att packas :).

För skojs skull, har du valt direktbetalning eller faktura?

Skrivet av swe-mighty:

Berätta gärna vad du tycker om det. Högljutt eller tyst?

Såg nu att det stänger av sig.. Så låter som du har andra problem..
Dubbla kablar från PSU låter rimligt

Sitter själv på icke OC-varianten av samma kort som tillfällig lösning till 3080, fånigt nöjd ändå. Betydligt tystare och 10-20 grader svalare än mitt 1080Ti jag hade innan trots lätt oc upp mot ~1980mhz på core.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopkin:

Hörni... kul för er men helt off-topic. Tänk på att det finns folk som redan är tillräckligt stressade av att enbart hänga med på on-topic diskussionen. Genom att skriva off-topic svar så flaggas denna tråd som uppdaterad och det är nog många som då snabbt kikar in här och vad de ser är er irrelevanta diskussion... onödig stress för en redan väldigt stressad population. Tack för förståelsen.

Hej! Det sker väl liknande korta utsvävningar hela tiden i den här tråden utan att någon reagerar? Bara några inlägg innan mina så var det en felsökningsdiskussion på ca sju inlägg. Om det inte är tillåtet med kortare off-topic-utsvävningar alls borde väl detta ha varit mycket värre. Vad var det i vår korta utsvävning som gjorde den värre än felsökningsdiskussionen? Eller var den här lilla vertikal GPU-utsvävningen helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över?

Om det däremot hade utblommat till en lång diskussion om vertikala GPU:ers vara eller icke-vara (så som tidigare skett med garantiärenden och allt möjligt tidigare) så hade jag absolut hållit med dig. Men det var väl ganska uppenbart att det hade stannat vid de sammanlagt tre inläggen och inget mer?

Visa signatur

Ryzen 5 5700X3D, 32GB RAM, Asus TUF RTX 3080 OC, Cooler Master NR200P, LG OLED55C1
i7-9700K, 32GB RAM, MSI RTX 2080 Gaming X Trio, Fractal Design Meshify 2 Compact, Xiaomi Curved Gaming Monitor 34

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hopkin:

Skrivet av jberntsson:

Hej! Det sker väl liknande korta utsvävningar hela tiden i den här tråden utan att någon reagerar? Bara några inlägg innan mina så var det en felsökningsdiskussion på ca sju inlägg. Om det inte är tillåtet med kortare off-topic-utsvävningar alls borde väl detta ha varit mycket värre. Vad var det i vår korta utsvävning som gjorde den värre än felsökningsdiskussionen? Eller var den här lilla vertikal GPU-utsvävningen helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över?

Om det däremot hade utblommat till en lång diskussion om vertikala GPU:ers vara eller icke-vara (så som tidigare skett med garantiärenden och allt möjligt tidigare) så hade jag absolut hållit med dig. Men det var väl ganska uppenbart att det hade stannat vid de sammanlagt tre inläggen och inget mer?

Vi borde likt dagensfynd ha en tråd för bara tips, och en tråd för diskussion.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

VITA LUFTKYLDA 3090 (19 st när jag posta):
https://www.inet.se/produkt/5411959/asus-geforce-rtx-3090-24g...

SVARTGRÅA VATTENKYLDA 3090 (3 st när jag posta):
https://www.inet.se/produkt/5411991/evga-geforce-rtx-3090-24g...

3 månaders delbetalning räntefritt = 8 lax per månad!

Får max köpa ett med!😄

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hondaxl:

Får max köpa ett med!😄

På tal om det du citera. Endast ett vitt kort har köpts hittills sedan igår jag posta när jag nu kolla.

Verkar som om smärtgränsen för grafikkortspriser även finns hos de mest desperata köparna också.

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/x148974/evga-geforce-rtx-3090-24g...

Finns en fyndvara om man vill komma ner lite i pris..

Betonat ;)
Visa signatur

Intel Core i7-9700K @ 5Ghz
Asus GeForce ROG Strix RTX 3090 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Soulbear:

https://www.inet.se/produkt/x148974/evga-geforce-rtx-3090-24g...

Finns en fyndvara om man vill komma ner lite i pris..

med betoning på lite.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem

"2021-01-29 20:00
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras
när försändelsen har ankommit till PostNord."

Det var alltså i Fredags och det har fortfarande inte hänt något där. Postnord som segar med att hämta upp paketet? Eller är det så att proshop skickar från utlandet och det är det som tar tid nu? Beräknad ankomsttid är idag iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nomu:

"2021-01-29 20:00
Vi har fått en beställning på en leverans till dig. Spårningsinformationen uppdateras
när försändelsen har ankommit till PostNord."

Det var alltså i Fredags och det har fortfarande inte hänt något där. Postnord som segar med att hämta upp paketet? Eller är det så att proshop skickar från utlandet och det är det som tar tid nu? Beräknad ankomsttid är idag iaf.

Så fort en frakt är köpt så får du "förhandsinformation"

Sen hämtas eller lämnas paketen in en viss tid antagligen.
Om det är varje dag så bör något hända senare idag

Vissa bolag har bara upphämtning varannan dag. Då kan det ta flera dagar innan det hämtas efter beställning om det sker på en Fredag!

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Fick mitt 3080 Strix OC igår. Beställde den 14 oktober. Börjar röra sig nu gott folk 👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av KejjRod:

Fick mitt 3080 Strix OC igår. Beställde den 14 oktober. Börjar röra sig nu gott folk 👍

Varifrån?
Jag beställde 15/10 från webhallen och de ligger fortfarande på första timman (17/9)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Varifrån?
Jag beställde 15/10 från webhallen och de ligger fortfarande på första timman (17/9)

Uppdaterat den listan nu. Har gått undan! och verkar som att det kommer rulla på mer med STRIX än TUF fortsättningsvis.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Uppdaterat den listan nu. Har gått undan! och verkar som att det kommer rulla på mer med STRIX än TUF fortsättningsvis.

/Patrik

Härligt, Tack för infon!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

/Patrik

Tack för infon beställde mitt Strix 3080 OC 17/9 kl: 17:35, vem kunde då ana att några få timmar på beställning skulle göra så stor skillnad när man skulle få sitt kort, men nu är det skapligt nära

Visa signatur

Moderkort: Asus TUF Z790 Processor: I7 14700K Kylning: Asus TUF LC 240 Minne: 32Gb Corsair Vengence Grafik: Asus Strix RTX 3080 OC Lagring: WD Black 1Tb Nätagg: Asus ROG STRIX 850w Chassie: Fractal Design Pop Air XL Skärm: Dell U27" @ 2560 X 1440 2 X Dell U24" @ 1920x1200 OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Sitter och väntar på mitt Asus 3080 TUF som jag beställde på komplett 19/09/2020 16:38.
De har skjutit upp beräknad leveranstid från oktober 1-2 mån åt gången och nu beräknas det till 3e april.
Får väl se detta kort till September eller så.

Stort misstag att inte boka flera kort.

Permalänk
Medlem

Kollade min köplats på Gigabyte RTX 3080 Vision OC hos Inet
Produkt: Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC
Beställningsdatum: 2021-01-16
Köplats: 24

Var inte lång kö där inte. Men frågan är hur kort de faktiskt får in av denna. Verkar vara betydligt lägre kvantitet än de flesta andra kort iallafall.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem

Jag har suttit och väntat på min beställning av Gigabyte RTX 3070 EAGLE sedan jag beställde på lanseringsdagen, fick nu mail från Inet att eftersom jag är en av de första i kön så kan jag istället få ett Gigabyte RTX 3070 GAMING OC till samma pris som det jag beställt.

Är det ett bra byte och rekommenderar ni att jag går med på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Jag har suttit och väntat på min beställning av Gigabyte RTX 3070 EAGLE sedan jag beställde på lanseringsdagen, fick nu mail från Inet att eftersom jag är en av de första i kön så kan jag istället få ett Gigabyte RTX 3070 GAMING OC till samma pris som det jag beställt.

Absolut!
Gaming OC är väl svalare, tystare och snabbare?

Edit: @Zoul
Snyggt av Inet va?

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Viking
Skrivet av Ph4st:

Jag har suttit och väntat på min beställning av Gigabyte RTX 3070 EAGLE sedan jag beställde på lanseringsdagen, fick nu mail från Inet att eftersom jag är en av de första i kön så kan jag istället får ett Gigabyte RTX 3070 GAMING OC till samma pris som det jag beställt. Är det ett bra byte isåfall?

Ja, utan tvekan. Gaming OC är en bättre variant än Eagle. Eagle är den billigaste modellen.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Ja, Gaming OC har mycket bättre kylare och VRM! Hur mycket pröjsade du förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

Fick samma och jag tror att det är ett bra byte. Värt att notera är ju att det kortet 10mm högre så risken är att jag måste köpa nytt chassi också

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Absolut!

Snyggt av Inet va?

Skrivet av Donnerstal:

Ja, utan tvekan. Gaming OC är en bättre variant än Eagle. Eagle är den billigaste modellen.

Skrivet av Mattias10:

Ja, Gaming OC har mycket bättre kylare och VRM! Hur mycket pröjsade du förresten?

Då låter det ju som ett klockrent byte!

5625 kr fick jag betala

Permalänk
Viking
Skrivet av Ph4st:

5625 kr fick jag betala

Nästan gratis med andra ord.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 9800X3D | 32GB RAM @6000MT/s cl30 | Asus ROG Strix B650E-I | Cooler Master NR200P MAX V2 | LG OLED 27GX790A 480Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ph4st:

5625 kr fick jag betala

Haha fyfan vilket pangpris. Får ju pröjsa nästan en tusing mer för ett 3060 Ti Gaming OC t.o.m.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Absolut!

Snyggt av Inet va?

Mycket snyggt! Kudos @Inet 👏👏👏