Permalänk
Medlem

Tips på nytt HTPC-tangentbord

Mitt numera tio år gamla och välanvända Logitech diNovo mini håller på att ge upp. Den verkar inte finnas till försäljning längre, så vad ska jag köpa i stället? Någon som kan tipsa om något bra. Vill helst att det ska vara en enhet (inte mus plus tangentbord), compact storlek, nordisk layout.

Det kan vara svårt att tänka nytt när man är så van att använda en viss pryl på ett visst sätt, men om någon vill tipsa om något annat sätt att styra HTPC:n så är jag öppen för det. Svårast att kompromissa blir nog med att det bara ska vara en enhet. I mitt hem har saker en tendens att få egna ben = barnen dräller runt med sakerna.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Tack för svar. De är säkert bra men är inte så kompakta till storleken att de är intressanta. Det är det som har gjort diNovon så bra.

Permalänk
Avstängd

Jag kör också på ett K830. Inte jättesmidigt direkt men det är i alla fall bra mycket snyggare och trevligare att använda än det K400 jag hade tidigare. Dessutom har jag varianten där man kan växla mellan BT och deras dongel, så det funkar till teven också (underbart när man ska skriva in lösenord och liknande).

Min svärfar har ett litet med en liten joystick för musen från typ Kjell eller Clas Ohlson men de verkar inte finnas längre. Däremot har amazon en väldig massa alternativ, kolla recensioner bara (och svenska tecken om det är viktigt): https://www.amazon.se/s?k=tangentbord+htpc&ref=nb_sb_noss

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag kör också på ett K830. Inte jättesmidigt direkt men det är i alla fall bra mycket snyggare och trevligare att använda än det K400 jag hade tidigare. Dessutom har jag varianten där man kan växla mellan BT och deras dongel, så det funkar till teven också (underbart när man ska skriva in lösenord och liknande).

Min svärfar har ett litet med en liten joystick för musen från typ Kjell eller Clas Ohlson men de verkar inte finnas längre. Däremot har amazon en väldig massa alternativ, kolla recensioner bara (och svenska tecken om det är viktigt): https://www.amazon.se/s?k=tangentbord+htpc&ref=nb_sb_noss

Tack för tipset om Amazon. Hade inte tänkt på att kolla där. Hade något riktigt billigt tangentbord i tv-soffan för länge sedan. Formatet var perfekt, men det funkade rätt dåligt. Få se vad jag kan hitta på Amazon. Om det finns något fynd.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Baradet Funkar:

Tack för tipset om Amazon. Hade inte tänkt på att kolla där. Hade något riktigt billigt tangentbord i tv-soffan för länge sedan. Formatet var perfekt, men det funkade rätt dåligt. Få se vad jag kan hitta på Amazon. Om det finns något fynd.

Ett annat tips för den som gillar Thinkpads eller Touchpointen mer specifikt är ju deras Thinkpad BT Keyboard. Tyvärr är de inte så lätta att få tag i och därmed ofta väldigt dyra. Exempelvis: https://cdon.se/hemelektronik/lenovo-thinkpad-trackpoint-keyb...