Cyberpunk-moddare pekar ut undermålig spelkod som problemkälla

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det där som moddaren nämner att folk har fått "tillgång" till Geforce Now?

Permalänk

Har inte sett CDPR beskylla moddare. Däremot så har jag sett dem beskylla moddar för att utnyttja exploits och i sin tur bett användare att, för tillfället, hålla sig borta från moddar ifrån okända källor. Vilket är 100% korrekt agerat. Tolkar man detta som att man beskyller alla moddare så är man dålig på att läsa/förstå, en uppmärksamhetssökare som medvetet missförstår, eller så är man helt enkelt en del i "skitnavet" som sprider ut dålig information till de som inte förstår vikten av att ta fram informationskällor och från dessa dra egna slutsatser.
Folk på internet idag kan bara inte hålla sig från att missförstå eller "basha" så fort de får chansen. Bra grejer när den typen av nyheter säljer. Riktigt givande kultur.

Bonus-observation. Det känns som om att alldeles för många över hela internet antingen är väldigt unga och/eller helt saknar förståelse för hur verkligheten fungerar överhuvudtaget.

Bitter? Ja, det tror jag att alla blir till slut

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem
Skrivet av HomeBurneR:

Har inte sett CDPR beskylla moddare. Däremot så har jag sett dem beskylla moddar för att utnyttja exploits och i sin tur bett användare att, för tillfället, hålla sig borta från moddar ifrån okända källor. Vilket är 100% korrekt agerat. Tolkar man detta som att man beskyller alla moddare så är man dålig på att läsa/förstå, en uppmärksamhetssökare som medvetet missförstår, eller så är man helt enkelt en del i "skitnavet" som sprider ut dålig information till de som inte förstår vikten av att ta fram informationskällor och från dessa dra egna slutsatser.
Folk på internet idag kan bara inte hålla sig från att missförstå eller "basha" så fort de får chansen. Bra grejer när den typen av nyheter säljer. Riktigt givande kultur.

Bonus-observation. Det känns som om att alldeles för många över hela internet antingen är väldigt unga och/eller helt saknar förståelse för hur verkligheten fungerar överhuvudtaget.

Bitter? Ja, det tror jag att alla blir till slut

Det där med moddningen har jag inte läst något om, men utöver det så förtjänar givetvis CDPR en hel del skit efter den sorgliga releasen. Det spelet hade troligtvis behövt bakas minst ett halvår till innan release.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HomeBurneR:

Har inte sett CDPR beskylla moddare. Däremot så har jag sett dem beskylla moddar för att utnyttja exploits och i sin tur bett användare att, för tillfället, hålla sig borta från moddar ifrån okända källor. Vilket är 100% korrekt agerat. Tolkar man detta som att man beskyller alla moddare så är man dålig på att läsa/förstå, en uppmärksamhetssökare som medvetet missförstår, eller så är man helt enkelt en del i "skitnavet" som sprider ut dålig information till de som inte förstår vikten av att ta fram informationskällor och från dessa dra egna slutsatser.
Folk på internet idag kan bara inte hålla sig från att missförstå eller "basha" så fort de får chansen. Bra grejer när den typen av nyheter säljer. Riktigt givande kultur.

Bonus-observation. Det känns som om att alldeles för många över hela internet antingen är väldigt unga och/eller helt saknar förståelse för hur verkligheten fungerar överhuvudtaget.

Bitter? Ja, det tror jag att alla blir till slut

CDPR säger att risken beror på externa .dll något som moddaren säger beror på dålig kod. Jag är för dåligt insatt för att säga vad som är sant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Haha alltså det är fantastiskt hur CDPR har lyckats skjuta sig själv i foten med detta spelet... Vad tänkte ledningen och PR-avdelningen med när dom tog beslutet att släppa spelet i detta skicket (inte ens EA med Anthem lever upp till vad CDPR lyckats med här)?

Hur de tänkte? De ljög ju från första början!

Alla trailers var ju specialgjorda och inte In-game som de försökte få det att verka. Allt snack om AI, RPG element, en story som formar sig efter ens val från första början osv var bara skitsnack för att hypea detta spel. Alla streamers, media och speljournalister osv förtjänar allt skit de kan få. Att de recenserade spelet efter en specialversion av spelet på PC och ger betyg för konsolerna är för mej helt sjukt. Hur sidor som fz.se kunde ge detta en perfekt 5/5 visar hur vidrig spelindustrin är tyvärr.