Miningutrustning (Rigg, VER009S Risers, B250 Mining Expert, PSU)

Permalänk
Medlem

Miningutrustning (Rigg, VER009S Risers, B250 Mining Expert, PSU)

Hej, säljer lite miningutrustning som blev över från ett miningprojekt.

1. Mining rigg I aluminum, specialbeställd från Hong Kong. Går att montera ner.
Plats för 8 GPU - 2 PSU - 1 Moderkort
Köptes för cirka 4000kr, bud från 1200kr

2. B250 Mining Expert moderkort (https://www.asus.com/us/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/). Köptes för 2200kr i svensk butik (inet) och har därmed kvitto därifrån. Bud från 1400kr

3. Koolink Continuum 1500W, 90+Platinum PSU som är semi-passiv och modulär. Ett måste om du kör många GPUs och inte vill piska en stackars 750W PSU till dess yttersta. Fungerar helt felfritt och har en superlång garanti från inet.se där den är köpt.

Vi börjar bud från 1kr per watt, så 1500kr

4. Risers av hög kvalité. Varianten är VER009S som strömförs via molex>6-Pin istället för andra SATA-varianter som är kända för att brinna. Har 8st, säljes för 89kr styck, alla 8 säljs i en bunte.

Medföljes per riser är:
PCI-E16x Riser
PCI-E1x > USB modul
Molex>6-pin kabel
USB-kabel (50cm)

Samtliga varor går att hämta på Limhamn, eller skickas spårbart på köparens begäran.

Tänker ha uppe annonsen tills jag e nöjd med eventuella bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk

Bud

Skrivet av Eckelhesten:

2. B250 Mining Expert moderkort (https://www.asus.com/us/Motherboards/B250-MINING-EXPERT/). Köptes för 2200kr i svensk butik (inet) och har därmed kvitto därifrån. Bud från 1400kr

3. Koolink Continuum 1500W, 90+Platinum PSU som är semi-passiv och modulär. Ett måste om du kör många GPUs och inte vill piska en stackars 750W PSU till dess yttersta. Fungerar helt felfritt och har en superlång garanti från inet.se där den är köpt.

4. Risers av hög kvalité. Varianten är VER009S som strömförs via molex>6-Pin istället för andra SATA-varianter som är kända för att brinna. Har 8st, säljes för 89kr styck, alla 8 säljs i en bunte.

Medföljes per riser är:
PCI-E16x Riser
PCI-E1x > USB modul
Molex>6-pin kabel
USB-kabel (50cm)

Samtliga varor går att hämta på Limhamn, eller skickas spårbart på köparens begäran.

Läs hela annonsen här

Tjenare vad är åldern på modekortet?
Bjuder 2900kr för modekort och PSU men vill gärna veta ålder på modekortet med tanke på garantier osv.
Mvh Tom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrkickback:

Tjenare vad är åldern på modekortet?
Bjuder 2900kr för modekort och PSU men vill gärna veta ålder på modekortet med tanke på garantier osv.
Mvh Tom.

Den köptes 2018-04-15 på inet. Bekräfta ditt bud om du är nöjd med svaret.

Permalänk
Avstängd

Kan man fästa nätagg i riggen med dom vanliga skruvarna eller ligger nätagget bara löst inne i riggen så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddansthlm:

Kan man fästa nätagg i riggen med dom vanliga skruvarna eller ligger nätagget bara löst inne i riggen så att säga?

Nätaggen fäster man i en plastskena (zooma bilden). Så dom sitter stabilt

Permalänk
Medlem

Bjuder 4000kr för rubbet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eckelhesten:

Nätaggen fäster man i en plastskena (zooma bilden). Så dom sitter stabilt

aha så typ i två av nätaggens hål som man sätter fast då?

Permalänk

Följer

Skrivet av Eckelhesten:

Den köptes 2018-04-15 på inet. Bekräfta ditt bud om du är nöjd med svaret.

budet på 2900 står fast, och följer tråden.

Permalänk
Avstängd

Budar 4100+ frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiddansthlm:

aha så typ i två av nätaggens hål som man sätter fast då?

Stämmer bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Medföljes per riser är:
PCI-E16x Riser
PCI-E1x > USB modul
Molex>6-pin kabel
USB-kabel (50cm)

Läs hela annonsen här

När avslutas budgivningen, samt prioriterar du att sälja alltihop över att få bättre pris för varje enskild komponent?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

När avslutas budgivningen, samt prioriterar du att sälja alltihop över att få bättre pris för varje enskild komponent?

Tänkte köra i minst några dagar, eller tills jag får ett tillräckligt bra bud på allt eller någon/några av delarna. Att sälja allt till en och samma person är såklart underlättande och därmed ett mer attraktivt bud.

Permalänk
Medlem

Vill bara uppdatera med att jag fått flera bud om 5000kr för rubbet på blocket. Kommer ha uppe denna annonsen till imorgon kväll ifall någon vill buda över det. Ha en trevlig kväll mina miningvänner!

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Om det motförmodan blir en pci-riser över tar jag gärna denna.

Permalänk

Lägger ytterligare ett bud 4100kr för risers PSU och kortet, detta är utan racket då jag redan har ett eget.
Pm om det blir aktuellt så köper jag det på dagen.

Mvh Tom

Permalänk
Medlem

5200+frakt för rubb

Permalänk
Medlem

5300 för allt.

Permalänk
Medlem

5400+frakt för allt

Permalänk
Medlem

5600 + frakt

Permalänk
Medlem

5800 + frakt

Visa signatur

7700K 5.1Ghz @ 1.325V | Asus Maximus IX Formula | Corsair Vengeance Black LPX 32GB 3000Hz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | 2*Samsung SSD 960 PRO 512GB raid0 | Corsair AX 860i
Ljud - Hörlurar: Hifiman HE-400i | Förstärkare: KingRex | Headquarters HQ-1
DAC: Benchmark DAC1-Pre

Permalänk
Medlem

Tjena allihopa! Vill bara ge en kort lunchuppdatering

@trbo 's bud är högst av alla just nu, inkl. dom på blocket. Som jag skrev i meddelandet ovan så kommer jag ha uppe annonsen till ikväll. Sätter även en tid denna gången på 20:00 så det inte blir några funderingar eller missförstånd över när jag tänkt avsluta affären.

Vill även tillägga att jag hittat 2st riserbrädor till. Dessa kommer jag slänga med som reserv till vinnande bud

Kastar även in en skön startknapp på kabel till moderkortet så ni slipper huka er varje gång ni behöver starta/reboota riggen

Vi hörs ikväll!

Permalänk
Medlem

6000:- plus frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eckelhesten:

Tjena allihopa! Vill bara ge en kort lunchuppdatering

@trbo 's bud är högst av alla just nu, inkl. dom på blocket. Som jag skrev i meddelandet ovan så kommer jag ha uppe annonsen till ikväll. Sätter även en tid denna gången på 20:00 så det inte blir några funderingar eller missförstånd över när jag tänkt avsluta affären.

Vill även tillägga att jag hittat 2st riserbrädor till. Dessa kommer jag slänga med som reserv till vinnande bud

Kastar även in en skön startknapp på kabel till moderkortet så ni slipper huka er varje gång ni behöver starta/reboota riggen

Vi hörs ikväll!

2500:- för bara moderkortet

Visa signatur

Ryzen 9950X3D | 128 GB Ram | RTX 5090 | Samsung 990 Pro 4 TB * 3 | Corsair 1500W
Macbook Pro M4 Pro | 48 GB Ram | 512 GB SSD
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME