Cooler Master lanserar RGB-belyst grafikkortsstöd i härdat glas

Permalänk
Cooler Master

Jag fick en intern uppdatering från en av våra designers, och tänkte att jag kunde dela med mig av informationen i proaktivt syfte

Hojta till om det är något annat ni vill att jag skall ta upp med produktutvecklarna!

We designed the ARGB GPU Holder for any M-ATX, ATX, and E-ATX case in the market. Any case with a number of PCI slots between 4 and 9+ is natively compatible. Some ITX cases do not support the ARGB support bracket due to its minimum space requirements.

Two key details that may be of interest:

1. The accessory connects directly to the motherboard via the ARGB post (3pin, 5v addressable RGB) and it’s intended to merge with the lighting of the system itself, controlled via software.

2. We have full compatibility with any Lighting software from the main motherboards manufacturers such as ASUS AURA, MSI Mystic Light, Gigabyte RGB Fusion 2.0, AsRock RGB Sync, etc…

The ARGB GPU support bracket can also be attached to a pre-existing ARGB controller in case the user does not have a motherboard with an ARGB port, all our retail ARGB controllers are fully compatible out of the box as well as the included controllers in our Coolers and Cases.

Also, the ARGB GPU Support Bracket includes 2 supports but is not compatible with SLI.

The two mounts included in the package are intended to be used independently of each other. The first allows you to support the GPU while keeping the stand in front of the card. The second allows you to support the GPU while keeping the stand to the side of the card. This is because, depending on where the power cables are located on the GPU and depending on the aesthetic preferences of the customer, the installation of the accessory is always allowed.

kortade ner texten
Visa signatur

Make It Yours

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Stefflo:

Alla typer av komponenter tillverkas och för att tillverka en så måste en annan vänta. Det har tidigare varit långa leveranstider på kondingar som är en väldigt vanlig komponent i all typ av elektronik.

Så all elektronik som tillverkas idag kan vi alltså då påstå bidra till #komponentbristen

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Snygg och cool grej med praktisk funktion. Kanske blir en sådan i mitt bygge med tanke på att priset var oförväntat lågt. Dock tycker jag att den hade kunnat bli ännu häftigare ifall ni hade lasergraverat in Cooler Master loggan i glaset så att man får en sådan upplyst logga när RGB'n är på, hade sett coolt ut!

Synd att ni inte skickar med er lilla controller för RGB'n dock, antalet 3 pins uttag på moderkorten är ju ytterst begränsade och kanske inte räcker till.

Kanske borde ni också inkluderat dubbelhäftande 3M tejp för folk som har aluminiumchassin eller föredrar en säkrare montering, den magnetiska effekten styrs ju av hur stark magnet man har men även tjockleken på det fästande materialet, finns många billigare chassin därute där takplåten på nätaggsburen är extremt kexig och flexibel. Det gör att magnetfästet inte skulle bli så stabilt och 3M tejp behövs.

När egentligen finns denna bracket tillgänglig att köpa här i Sverige? Enda jag kunnat läsa mig till är Q1 men det kan ju vara ända till april

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Varför lägger man inte bara datorn ner så slipper man böjning av både grafikkort och processorkylare? (designmässigt från chassitillverkare menar jag alltså)

Markarean som chassit tar blir mycket större. Folk har sällan ett problem med utrymme på höjden i jämförelse.

Men det finns på marknaden, t.ex. s.k. Cube chassin. De har däremot ett väldigt stort fotavtryck, speciellt för t.ex. (E-)ATX.

Sedan kan man ju även montera grafikkortet vertikalt, varit en feature på många chassin i evigheter.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Förste steget med fiberoptik mellan cpu och gpu 😊

Haha, om det ändå hade varit så väl. 😅

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dinoman:

Så all elektronik som tillverkas idag kan vi alltså då påstå bidra till #komponentbristen

Ja, precis, och då tyckte @Stefflo att det är dumt att tillverka skräp med komponenter som är en bristvara när man istället kan tillverka icke-skräp.

Vet inte om jag håller med om analysen, men den är åtminstone inte helt orimlig.

Permalänk
Medlem

Borde väl vara rätt begränsat med kondensatorer i en liten plexiglasbit med ett par lysdioder på?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Så all elektronik som tillverkas idag kan vi alltså då påstå bidra till #komponentbristen

Skrivet av pv2b:

Ja, precis, och då tyckte @Stefflo att det är dumt att tillverka skräp med komponenter som är en bristvara när man istället kan tillverka icke-skräp.

Vet inte om jag håller med om analysen, men den är åtminstone inte helt orimlig.

Titta på vilken hemsida som helst av typ wishtyp så kan du hitta enormt mycket ”skit” som både bidrar till komponentbrist och i många fall också fyller på vårt enorma plastberg.
Jag är absolut ingen miljöfanatiker men känns som mycket av all skit som tillverkas hade vi nog klarat oss utan.

Själv köper jag hellre kvalité än kvantitet när det gäller det mesta.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Titta på vilken hemsida som helst av typ wishtyp så kan du hitta enormt mycket ”skit” som både bidrar till komponentbrist och i många fall också fyller på vårt enorma plastberg.
Jag är absolut ingen miljöfanatiker men känns som mycket av all skit som tillverkas hade vi nog klarat oss utan.

Själv köper jag hellre kvalité än kvantitet när det gäller det mesta.

Även om jag förstår poängen skulle jag inte applicera den logiken på en GPU bracket från cooler master.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lagerlöf:

Även om jag förstår poängen skulle jag inte applicera den logiken på en GPU bracket från cooler master.

Jag kämpar med detta också.

Men visst det finns enormt mycket onödigt skit som tillverkas idag på bekostnad av miljö och även, väldigt långsökt, påverka tillgången på elektriska komponenter.

Jag hade väl själv främst hängt upp mig på andra saker, men ok, jag är med på resonemanget.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Tycker den var ful. Jag kör med phanteks anti-sag mojäng som sitter dold på baksidan, tillsammans med den som följde med msi 3080 trio. Det som är bra för mig är att det i mitt chassi är mörkt nedtill, så jag ser inte ens anti-sag bracketen från msi. Tycker det funkar prima

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av CM_Fredrik:

Hoppas att 299 är okej!

När kommer produkten att finnas tillgänglig i Sverige?
(redan förbokad på inet )

Permalänk
Cooler Master
Skrivet av Makrills:

När kommer produkten att finnas tillgänglig i Sverige?
(redan förbokad på inet )

Härligt!
Mellan tumme och pekfinger skulle jag säga andra halvan av mars månad.

Visa signatur

Make It Yours