World of Warcraft: Burning Crusade Classic bekräftas – av Blizzard

Permalänk
Medlem
Skrivet av WDac:

helt puckat tycker jag om man tar bort vanilla å ersätter med TBC, jag vet att många gillade TBC, jag gjorde aldrig det. de var för "space:igt" för mig, men LichKing var totalt KING! av alla expansioner.

En av punkterna från det läckta materialet:

"Choose Your Era – Prior to Burning Crusade Classic’s release, WoW Classic players can decide whether to advance each of their characters to the Burning Crusade era with the rest of their realm, or to continue playing the original WoW Classic content on new Classic Era servers."

Vanilla servrar kommer finnas kvar.
Gissar att de tror att många kommer vilja gå vidare till TBC och därför skapar nya servrar för vanilla för att inte populationen ska bli för låg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Meathim:

Min main var en hunter och jag älskade att spela solo faktiskt. Gjorde inte raids eller dungeons alls, menjag kände inte att jag missade något då resten av spelet var så trevligt. Sen var jag ingen seriös spelare, köpte några månader per år och var rätt nöjd så. Och att göra sig förtjänt av saker, crafting... Hjälp vad trevligt det var. Tidskrävande, men det var bara passande. Vill du göra skjortor av drakhud? Det kommer att bli drygt, men det passade så bra in i världen.

Så körde jag också, sen var jag dock med i en guild som körde en del 40-manna och om det var plats kvar kunde man få hoppa in lite förbehållslöst och hade man tur så kunde man få nån trevlig drop.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Suck, istället för att komma med nåt nytt så trycker de bara ut remakes.

Permalänk
Medlem

Episk plan, dom kan ju bara fortsätta rulla ut ”classics” och köra på i 15 år till

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Episk plan, dom kan ju bara fortsätta rulla ut ”classics” och köra på i 15 år till

Funkar nog bara fram till WotLK, sen finns det inte tillräckligt med rosatintade glasögon kvar bland spelarbasen för att hålla expansionerna flytande.
TBC och WotLK kallas inte för "Golden Age of WoW" utan anledning. Tvivlar på att det hade varit överbelastade inloggningsservrar vid launch av "Cataclysm Classic" eller "Mists of Pandaria Classic".

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Nice hade som roligast i wow med tbc, sen tyckte jag det bara gick utför.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

wöw

Skrivet av konsum:

Suck, istället för att komma med nåt nytt så trycker de bara ut remakes.

Dom har ju släppt några exps om du missat det?
Och det var väll alla vanilla tbc spelare som grinade efter en remake ?

Permalänk
Medlem

Kan bli kul att spela tbc igen, lyckades aldrig komma förbi m'uru i sunwell så kan väl kanske bli roligt, men blir nog att man startar egen guild då den jag är med i nu i classic wow inte ens lyckas döda 15/15 i naxx.... Spelet är ju liksom inte ens svårt när man mythic raidar i retail också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinscS2:

Funkar nog bara fram till WotLK, sen finns det inte tillräckligt med rosatintade glasögon kvar bland spelarbasen för att hålla expansionerna flytande.
TBC och WotLK kallas inte för "Golden Age of WoW" utan anledning. Tvivlar på att det hade varit överbelastade inloggningsservrar vid launch av "Cataclysm Classic" eller "Mists of Pandaria Classic".

Ja längre än till WotLk är nog ingen ide att köra. Faktum är att jag aldrig gillade WotLk heller. Var såå hypad och älskade köra DK, men, nej. Det var något som dog för mig. Orkade raida ett tag men slutade innan vi fått ned Arthas. Det är väl det enda som grämer mig med WoW tiden egentligen, att jag inte var med då.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Episk plan, dom kan ju bara fortsätta rulla ut ”classics” och köra på i 15 år till

Haha precis min tanke och om 15 år kan de släppa Vanilla 2 haha

Visa signatur

I7 920 @ 4,2GHz, Gigabyte GA-X58A-UD7, 6 GB Coirsair XMS 7-7-7-20-1, Noctua D-14, Gigabyte 9800GT, Coirsair 650W, Egenmoddat Chassi med 290mm frontfläktar, 2 st 120mm top fläktar och 1 90mm fläkt där bak.

Permalänk
Medlem

WOTLK PvP var överlägsen och det är definitivt något jag ser fram emot!

Visa signatur

12700K | 32GB DDR5 | STRIX Z690-G | RTX 4080

MBP 14'', Legion 5 Slim