3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzer_swe:

Jag fick mitt 3080 i januari men är nyfiken hur läget är just nu med de som vill köpa ett 3080. Är det nästan omöjligt att få ett 3080 kort nu eller kommer det in små volymer då o då? Finns det dem som väntar fortfarande sen relesdagen?

I dagsläget är det nog x antal månader oavsett modell och ÅF då både tex Amazon garanterat skapat backlogg (vi är många som lagt best i slutet på dec/början på jan som inte fått) och NoN som tidigare inte hade kö på TUF OC då den inte funnits i lager förrän i senare skede nu även har kö på detta. Det var väl främst från dessa 2 håll folk fått fatt i kort från med kort varsel tidigare annars. Nuförtiden är väl även modellerna som kostar 10-13k hård åtgång på främst pga miners osv (?), så även om något skulle dyka in försvinner det blixtsnabbt.
Så överpris på Tradera är väl kanske snabbaste sättet? Hujedamig.

Permalänk
Proffsmoddare

Finns 1st GeForce RTX 3090 ROG Strix GAMING 24GB (non OC) i lager hos dustin.

https://www.dustinhome.se/product/5011196139/geforce-rtx-3090...

EDIT: SLUT

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brodholm:

Finns 1st GeForce RTX 3090 ROG Strix GAMING 24GB (non OC) i lager hos dustin.

EDIT: SLUT

Fint ocker där av Dustin... Och för en non-OC också...

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem
Skrivet av photek2k:

Slår nästan Inet som la upp ett 1070 för 4600 precis. Bägge blev ju slutsålda men ändå.. är folk så jävla otåliga, eller de har pengar att slänga ut på vad som helst?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av photek2k:

Disagree. Uppenbarligen hade det marknadspris eftersom det såldes direkt?

Permalänk
Proffsmoddare

Kom upp en till GeForce RTX 3090 ROG Strix GAMING 24GB (non OC)

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bankai:

Slår nästan Inet som la upp ett 1070 för 4600 precis. Bägge blev ju slutsålda men ändå.. är folk så jävla otåliga, eller de har pengar att slänga ut på vad som helst?

Själv är jag sedan förra veckan på jakt efter kort igen, efter att tidigare ha gett upp och, sämst av allt, släppt mitt köp/bokning. Tänkte det var en fin 36-årspresent till mig själv.
Att få tag i ett 3080 verkar kört, 3070 är på tok för slö vilket i princip lämnar 3090 vilka oftast inte försvinner omedelbart när de når butikerna. Får jag tag i ett 3090 för gärna 20 000kr skulle jag vara rätt nöjd.

De flesta 3090 är för stor för min NR200P vilket kan innebära att jag åker på ett större chassi. Så inte riktigt tilltalande.

1070 för 4600kr är galet, mitt dyraste 1070 kostade lite drygt 5000kr och då var korten fortfarande nya. Hela marknaden är galen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

De är väl fortfarande inne på första kvarten (17 september) av beställningar.

Å fy satan. Jag såg länken till Proshop sedan också. Det låter inte så troligt att det dyker upp i april, nej.

Visa signatur

Stationär dator: Ryzen 9 7950X3D | Asus ROG Strix B650E-F | 64 GB DDR5-6000
MSI RTX 4090 | 4+8 TB SSD | 8 TB WD Red
NZXT H7 Flow Vit | Arctic Liquid Freezer II 360
Phanteks AMP 1000 W v2 | Win11
Skärm: Dell U3011 2560x1600 | HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Horvendile:

Hej! Jag har letat lite i tråden men... här kommer ändå en fråga inte helt olik en del som ställts tidigare.

Bakgrund: jag beställde ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming hos @Webhallen (är det så man gör?) den 15 oktober. Har, som ni förstår, inte fått än. Det är 304 pers i kö och det står fortfarande att nästa batch kommer in den 5 februari:
https://www.webhallen.com/se/product/323980-ASUS-TUF-GeForce-...
Men ja. Jag fattar att ingen här rimligen vet när TUF-korten kommer in i någon större mängd hos Webhallen. Och jag gissar att med beställning den 15 oktober är jag rätt långt bak i kön. Men, hur sena beställningar på det kortet hos Webhallen har faktiskt fått sitt kort? Alternativt råkar veta något om sin köplacering?

Jag beställde min 21/9 Nästan 1 månad innan dig.
Jag har inte fått min än. Hur många beställningar mellan oss vet bara Webhallen..

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dom är så hemliga med ens kötid. Uppskattas väl av kunden att veta ett ungefär på när man kan förvänta sig sitt kort. Vet att man t.ex statistiskt sätt så rullar det in 10-20kort i månaden så kan man i alla fall får lite hopp att se sitt kort inom några månader istället för att sitta här med sitt "worse case" scenario att ordern dras in för dom slutar tillverka helt och hållet och satser på nästa år istället :Cry Emoji Goes Here:

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimhypno:

Lite tråkigt att dom är så hemliga med ens kötid. Uppskattas väl av kunden att veta ett ungefär på när man kan förvänta sig sitt kort. Vet att man t.ex statistiskt sätt så rullar det in 10-20kort i månaden så kan man i alla fall får lite hopp att se sitt kort inom några månader istället för att sitta här med sitt "worse case" scenario att ordern dras in för dom slutar tillverka helt och hållet och satser på nästa år istället :Cry Emoji Goes Here:

Problemet är väl att ingen vet och då blir det bara rena gissningar snarare än att dom skulle vara hemliga som så. Sen förstår jag att det så klart är rätt irriterande att sitta och vänta på en osäker leverans, inkl frågeställningar typ om man borde beställa på annat håll osv. Vilket nog i sig dessutom bidrar till problemet, hur många beställningar finns det inte från folk som inte kommer ta emot dem osv. Jobbigt för alla inblandade...

Permalänk
Medlem
Permalänk

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB

Skicka idag ifrån webhallen

beställd 2020-09-17 15:25. Hoppas detta hjälper er som är efter mig i kön.

Lycka till alla!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NE0NSH4RK:

MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB

Skicka idag ifrån webhallen

beställd 2020-09-17 15:25. Hoppas detta hjälper er som är efter mig i kön.

Lycka till alla!

Galet att de inte ens levererat allt från första halvtimmen av lanseringen på ett halvår. Grattis förstås!

Permalänk
Inaktiv

Good guy Inet smyghöjde priset från 21 990kr till 22 490kr efter ett tag. Kikat på kortet en stund och plötsligt var priset högre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Good guy Inet smyghöjde priset från 21 990kr till 22 490kr efter ett tag. Kikat på kortet en stund och plötsligt var priset högre.

Japp, reagerade också på det. Eftersom korten inte sålde på några sekunder så trodde jag att de skulle sänka priset någon hundralapp men verkar som folk köper ändå, komiskt.

Permalänk
Medlem

hur är detta kort jämfört med andra 3090?

Visa signatur

Q1=Q2+QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Skrivet av Bankai:

Japp, reagerade också på det. Eftersom korten inte sålde på några sekunder så trodde jag att de skulle sänka priset någon hundralapp men verkar som folk köper ändå, komiskt.

De hade väl missat att höja innan kvantiteten kom in.

Skrivet av hajvan:

hur är detta kort jämfört med andra 3090?

Jag har bara erfarenhet av 3070 vision och den kan jag rekommendera.

Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

14:52 från Komplett:
Hej.
Du är en av många kunder som tålmodigt väntar på grafikkortet ditt, och vi vill ge dig en uppdatering av läget.

Efter lanseringen av RTX 3080 i september 2020 så har det visat sig att den globala tillgången på grafikkort är avsevärt lägre än vad någon kunnat förutspå. Detta drabbar alla återförsäljare världen över, inklusive Komplett. Denna brist innebär även att tillverkarna endast kan ge tillförlitlig leveransinformation ett par veckor in i framtiden. Vi har full förståelse för den frustration detta skapar hos dig som väntar på ett kort.

Vi levererar alla beställningar i turordning och vi gör vårt yttersta för att du ska få ett kort så snart som möjligt. Medan du väntar ser vi till att, via “min sida”, ge dig den senaste och mest tillförlitliga leveransinformation vi har.

Vi har goda relationer med tillverkarna och får därför, relativt sett, god tilldelning av kort. Men det är fortfarande inte nog för att möta efterfrågan. Den goda nyheten är att vi löpande får mindre leveranser av kort och ny information om kommande leveranser, i vissa fall så ofta som varje vecka.

Så snart vi har ny information så ser vi till att uppdatera ditt uppskattade leveransdatum som du ser på “min sida”. Detta är preliminärt och kan komma att flyttas både bak och framåt i tiden. Som läget är just i dag så ser det ut som att vissa kunder får vänta så länge som till sommaren. Men ju närmare nästa leverans du ligger i kön desto mer tillförlitligt blir ditt leveransdatum.

Vi är måna om att du ska ha den mest relevanta leveransinformationen vi kan ge. Det du ser på “min sida” är därför exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Vi har sammanställt en FAQ där du kan hitta svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga här så står vår kundservice redo att hjälpa dig.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

15:52 från Komplett:
Hej.
Du är en av många kunder som tålmodigt väntar på grafikkortet ditt, och vi vill ge dig en uppdatering av läget.

Efter lanseringen av RTX 3080 i september 2020 så har det visat sig att den globala tillgången på grafikkort är avsevärt lägre än vad någon kunnat förutspå. Detta drabbar alla återförsäljare världen över, inklusive Komplett. Denna brist innebär även att tillverkarna endast kan ge tillförlitlig leveransinformation ett par veckor in i framtiden. Vi har full förståelse för den frustration detta skapar hos dig som väntar på ett kort.

Vi levererar alla beställningar i turordning och vi gör vårt yttersta för att du ska få ett kort så snart som möjligt. Medan du väntar ser vi till att, via “min sida”, ge dig den senaste och mest tillförlitliga leveransinformation vi har.

Vi har goda relationer med tillverkarna och får därför, relativt sett, god tilldelning av kort. Men det är fortfarande inte nog för att möta efterfrågan. Den goda nyheten är att vi löpande får mindre leveranser av kort och ny information om kommande leveranser, i vissa fall så ofta som varje vecka.

Så snart vi har ny information så ser vi till att uppdatera ditt uppskattade leveransdatum som du ser på “min sida”. Detta är preliminärt och kan komma att flyttas både bak och framåt i tiden. Som läget är just i dag så ser det ut som att vissa kunder får vänta så länge som till sommaren. Men ju närmare nästa leverans du ligger i kön desto mer tillförlitligt blir ditt leveransdatum.

Vi är måna om att du ska ha den mest relevanta leveransinformationen vi kan ge. Det du ser på “min sida” är därför exakt samma information som vår kundservice har tillgång till.

Vi har sammanställt en FAQ där du kan hitta svar på de vanligaste frågorna. Hittar du inte svar på din fråga här så står vår kundservice redo att hjälpa dig.

Skickade de den från framtiden? Skämt å sido, fick samma mail jag oxå. Haft ett 3070 twin edge på beställning i snart en månad nu.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Visa signatur

9800X3D | 5080 | Asus PG32UCDP

Permalänk
Medlem

Jag lade en beställning precis, stod att det fanns 7st i lager.
Nu står den dock som ej i lager igen, ingen aning om det va en miss från Dustins håll? Vi får se, antar jag.
Stort tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Nu står den dock som ej i lager igen, ingen aning om det va en miss från Dustins håll? Vi får se, antar jag.
Stort tack!

vad fick ni för pris på detta kortet?

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Stort tack!

Kika under din orderhistorik, jag beställde ett och först stod det restnoterat (1st) så jag antog att jag missat det. Sen kom orderbekräftelse och statusen ändrades till bekräftat.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Kika under din orderhistorik, jag beställde ett och först stod det restnoterat (1st) så jag antog att jag missat det. Sen kom orderbekräftelse och statusen ändrades till bekräftat.

Japp, det blev exakt samma för mig här, står som bekräftad nu och fick orderbekräftelse kl 16:11.
Evigt tacksam om den gick igenom; mitt 3070 gick sönder idag nämligen och EG kunde inte hjälpa mig så jag
fick bara pengarna tillbaka.

Håller tummarna för oss båda!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenzo15:

vad fick ni för pris på detta kortet?

8499:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Va i kontakt med Dustin precis som informerade och sade att det måste blivit något fel på deras hemsida med deras lagerstatus.
De har inga kort och väntas tidigast få in nya i mitten på April.

/Zab

Permalänk
Medlem

Fick detta ifrån Dustin:

Hej!

Vi kontaktar dig om din beställning av 5011197758 - EVGA GEFORCE RTX 3080 XC3 på order xxxxxx.

Just nu är det en stor efterfrågan på grafikkort i hela världen samtidigt som tillgången är låg. Det gör att vi just nu tyvärr inte kan säga när du förväntas få din beställning. Så snart vi får information om förväntad leveransstatus så uppdaterar vi dig via mail.

Du kan alltid hitta aktuell status för din order under ”mitt konto” på https://www.dustin.se/orders

Vi rekommenderar att du behåller din order, vi skickar ut grafikkort i den takt vi får in dem till vårt lager och i de ordning de har beställts. Om du vill ändra något i din order kan du svara på det här mailet.

Vi beklagar att det är lång väntetid och hoppas på förståelse för situationen.

Vänliga hälsningar,
Dustin

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabatsu:

Va i kontakt med Dustin precis som informerade och sade att det måste blivit något fel på deras hemsida med deras lagerstatus.
De har inga kort och väntas tidigast få in nya i mitten på April.

/Zab

Bad faktiskt Dustin att verkligen kontrollera så att de inte fått in något hemligt restlager och det visade sig att min order faktiskt höll på att packas! Helt sjukt vilken tur!

Permalänk
Medlem

För mig står beställningen som bekräftad och fick priset 8366kr då jag var inloggad via benify. Vi får hålla tummarna att några får ett kort trotts allt 😅

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |