3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Går att beställa 3090 Suprim X på netonnet nu, brukar betyda att man kommer få ett kort inom ett par veckor.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B. Ulván:

Nvidia svenska sida påstår fortfarande att
RTX3090 kostar 16800:-
RTX3080 kostar 7825:-
RTX3070 kostar 5675:-
RTX3060Ti kostar 4500:-
Jag undrar om Nvidia tror att korten säljs för de här priserna?https://i.imgur.com/en2xstz.png
https://www.nvidia.com/sv-se/geforce/buy/

Till deras försvar så står det "från" och inte "kostar" som du använder dig av.

Dock benägen att hålla med konceptuellt. Det har verkligen blivit en "switch and bait" på priset pga skev utbud/efterfrågan. Denna borde de haft koll på innan. Frågan är om det hade hjälpt att höja priserna på FE. Kanske hade gått lika mycket % upp ändå.

Permalänk
Medlem

3060 kom in i lager hos webhallen och var borta på en minut.
Höll på trycka på lägg in i varukorg hela tiden men efter ett tag blev det meddela mig

Permalänk
Medlem

Bara jag som får den där "f*ck it" känslan och kollar upp en 3090 istället för en 3080 för att sedan tagga ner igen när man ser priset?

Väntar på en 3080 Suprim X från Proshop, men de uppdaterar inte listan regelbundet känns det som. Mailade till dem och frågade om min köplats, men de kunde inte se vilken plats jag var på vilket är rätt konstigt tycker jag.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P500A D RGB | ASUS ROG Strix B550-F GAMING (WI-FI) | AMD Ryzen 7 5800X | MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X | G.Skill 16GB 2x8GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z | NZXT Kraken X73 360mm | Corsair Force MP400 2TB | Corsair RM1000x 1000W | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk

Fick just meddelande från Bring att Elgiganten förbereder sig att skicka det RTX 3080 FTW3 Ultra som jag beställde 16/2. Det närmar sig! Hade bara tur när dessa dök upp, priset var ju inte det bästa men vad ska man göra? (10999:-)

När jag får mitt kort avbeställer jag det jag beställde 30/12 20 från Netonnet (MSI RTX 3080 Ventus, 8790:-) så då blir det en färre i kö på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GotanymoreofthatRTX:

Fick just meddelande från Bring att Elgiganten förbereder sig att skicka det RTX 3080 FTW3 Ultra som jag beställde 16/2. Det närmar sig! Hade bara tur när dessa dök upp, priset var ju inte det bästa men vad ska man göra? (10999:-)

När jag får mitt kort avbeställer jag det jag beställde 30/12 20 från Netonnet (MSI RTX 3080 Ventus, 8790:-) så då blir det en färre i kö på det.

Vad trevligt! Grattis! Själv har man suttit i kö sedan femte november

Permalänk
Skrivet av kimhypno:

Vad trevligt! Grattis! Själv har man suttit i kö sedan femte november

Tack!
Hoppas det rör på sig framöver.
Verkar nästan vara enklare att snappa upp ett kort som kommer in än att stå i en kö. Borde ju vara tvärtom.

Permalänk
Medlem

Kan man se sin köplats på Inet & webbhallen på 3080 bokningar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Kan man se sin köplats på Inet & webbhallen på 3080 bokningar?

Nja, hos inet så kan man kontakta kundtjänst iallafall. De har en lista som de uppdaterar ungefär veckovis.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deki90:

Kan man se sin köplats på Inet & webbhallen på 3080 bokningar?

Webhallen kan se men vill inte ge ut tydligen. Om man beställde vid release så kan man gissa sig fram. (eller när du beställde och utgår från uppdateringen därefter)

Permalänk

MSI GeForce RTX 3090 24GB GAMING X TRIO

1 st /Malmö enligt Inet Går endast att köpa på plats i Malmö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC

Beställd: 26/12

Köplats 8/1: 182

Köplats 17/2: 19

Idag ändrades det till "Plockas"!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Idag ändrades det till "Plockas"!

Beställd var?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Beställd var?

Inet. Kostade 9.490 kronor vid tillfället. Nu har det skickats... hoppas på imorgon!

Visa signatur

| Mobo: Gigabyte X570 GAMING X | CPU: AMD Ryzen 9 3900X + Dark Rock 4 | RAM: 32GB @ 3000MHz | GPU: Gigabyte RTX 3080 OC | PSU: Seasonic GX 850W | Chassi: NZXT S340 Elite Matte Black | M.2: Samsung 970 Evo 500GB & 1000GB | HDD: 4TB | Monitors: Acer Predator X34 GS & Acer XB270HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave1080:

Idag ändrades det till "Plockas"!

Det var snabbt, önskar asus hade samma leveranser på sina tuf gaming icke oc, där verkar det bara vara typ 10 kort i veckan ☹️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Det var snabbt, önskar asus hade samma leveranser på sina tuf gaming icke oc, där verkar det bara vara typ 10 kort i veckan ☹️

Nu överdrev du nog lite. Tvåsiffrigt? Ha!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantad1:

Bara jag som får den där "f*ck it" känslan och kollar upp en 3090 istället för en 3080 för att sedan tagga ner igen när man ser priset?

I wish

Permalänk
Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Nu överdrev du nog lite. Tvåsiffrigt? Ha!

Självklart menade jag totalt till alla leverantörer hela landet 😁

Permalänk
Skrivet av Pantad1:

Bara jag som får den där "f*ck it" känslan och kollar upp en 3090 istället för en 3080 för att sedan tagga ner igen när man ser priset?

Väntar på en 3080 Suprim X från Proshop, men de uppdaterar inte listan regelbundet känns det som. Mailade till dem och frågade om min köplats, men de kunde inte se vilken plats jag var på vilket är rätt konstigt tycker jag.

Listan uppdaterades precis.

Permalänk
Medlem

Nu när Proshop nyss uppdaterade sin lista, så ser det ganska ljust ut för min beställning.

MSI 3080 SUMPRIM X
Beställde från Proshop 2021-01-22 (en dag för sent för att få utskick från förra batchen)
Status: Behandlas
Förväntad leverans mellan 2021-03-08 - 2021-03-11

Skulle verkligen rekommendera Proshops lista https://www.proshop.se/RTX-30series-overview
Har följt denna sedan i mitten av Januari och den uppdateras ca 1-2ggr i veckan (vilket jag tycker är bra och ofta). Då får man hyfsad bra överblick vart man ligger ungefär i köplats om man gjort en beställning strax efter listan uppdaterats och sen själv håller koll på hur det såg ut när man beställde. När jag beställde var det 95st beställningar och de skulle få in 88 kort.

Har även en beställning på Dustinhome som jag gjorde 21/1. Har försökt få någon sorts uppfattning om köplats eller när de kan tänkas få in fler kort, men får inte ur dem någonting. När jag beställde samma kort därifrån stod det att de skulle komma in 28/1, nyss togs de bort helt från hemsidan och nu finns det 0 info att få. Tycker därför Proshop har rätt bra info med den lista som finns.

EDIT 14.57: Nu står det "Alla varor finns på lager." under Beräknat leveransdatum.
EDIT 22.04: Fick vid 18-tiden status och mail om att den är skickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carbella:

Nu när Proshop nyss uppdaterade sin lista, så ser det ganska ljust ut för min beställning.

MSI 3080 SUMPRIM X
Beställde från Proshop 2021-01-22 (en dag för sent för att få utskick från förra batchen)
Status: Behandlas
Förväntad leverans mellan 2021-03-08 - 2021-03-11

Skulle verkligen rekommendera Proshops lista https://www.proshop.se/RTX-30series-overview
Har följt denna sedan i mitten av Januari och den uppdateras ca 1-2ggr i veckan (vilket jag tycker är bra och ofta). Då får man hyfsad bra överblick vart man ligger ungefär i köplats om man gjort en beställning strax efter listan uppdaterats och sen själv håller koll på hur det såg ut när man beställde. När jag beställde var det 95st beställningar och de skulle få in 88 kort.

Har även en beställning på Dustinhome som jag gjorde 21/1. Har försökt få någon sorts uppfattning om köplats eller när de kan tänkas få in fler kort, men får inte ur dem någonting. När jag beställde samma kort därifrån stod det att de skulle komma in 28/1, nyss togs de bort helt från hemsidan och nu finns det 0 info att få. Tycker därför Proshop har rätt bra info med den lista som finns.

EDIT 14.57: Nu står det "Alla varor finns på lager." under Beräknat leveransdatum.

beställde min 2021-01-26. Får väll hålla tummarna.

Visa signatur

Registrerad 2001-12-24 15:10
Jul med Kalle Anka och Sweclockers

Permalänk

Behöver råd, beställde mitt 3080 kort på Elgiganten på launch Day. Har fortfarande inte fått nått kort, är det flera butiker som betett sig såhär?

Permalänk

Denna tråden har verkligen blivit som en drog för en, försöker avstå att gå in men varje jävla gång så hamnar man här ändå haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Behöver råd, beställde mitt 3080 kort på Elgiganten på launch Day. Har fortfarande inte fått nått kort, är det flera butiker som betett sig såhär?

Det är väldig stor brist på rtx 3080 fortfarande men jag har sätt att ganska många har skrivit att det inte har fått sina kort därifrån men andra som har beställd från återförsäljare har fått betydligt mer kort. Men det kan vara för att Elgiganten inte har lika stort fokus på dator komponenter som andra återförsäljare och dar med beställer de inte mindre grafikkort.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 5 5600X
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
Asus Rog Strix F-GAMING B450
HyperX Fury 32GB DDR4 3200 MHZ
Mobil: Google Pixel 7 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusPerssonOFC:

Denna tråden har verkligen blivit som en drog för en, försöker avstå att gå in men varje jävla gång så hamnar man här ändå haha

Den här tråden? Hela SweClockers är en drog

Permalänk

Någon som har:

Inet MSI Gaming X Trio 3080 uppdatering.

Webhallen MSI SUPRIM X 3080 uppdatering.

Eventuellt någon som står i köplats och kan berätta hur deras plats har förändrats senaste månaderna!

Permalänk

jag lider fan av detta... vill ba ha min burk... sitter o tvingas göra 3d jobb med lagg och ljusplacering med laggig raytracing... kan rotera kameran i typ 3 fps... helt åt helvetet

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borta på 4 min?

Permalänk
Skrivet av Hopkin:

Borta på 4 min?

Under 1 min