Anmäl dig till Roborock Challenge!

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i9-10900ks 5.2 Ghz @ 1.4Vcore, Nvidia RTX 3090, 32GB DDR4 4100Mhz CL15

Permalänk
Medlem

Oh, yeah.
En beställning från Webhallen på ett Zotac 3070 Twin Edge OC för 7495 pix blev precis skickat.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk

alla sålda på inet svea nu.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Oh, yeah.
En beställning från Webhallen på ett Zotac 3070 Twin Edge OC för 7495 pix blev precis skickat.

Bra pris även om det är ett Twin Edge, i dessa dagar $$$.

Har du kollat in denna? Apropå köpa dom billigaste korten.
https://youtu.be/N3lfXsa08CY?t=1130

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Vilka priser, lika mycket som ett 3070 :/

Permalänk
Medlem

Jag tänker att jag kan flasha in ett annat bios bara. Att kortet går sönder förefaller mig snudd på omöjligt. Jag har förstått det som att referenskorten typiskt fixat de allra största belastningarna och ingen tredjepartstillverkare får göra ett kort som är sämre.

Visa signatur

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

Yes.
Glömde citera dig, men jag svarade ovan.

Grafikkortet är nu prishöjt till 8490 kr.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

I och med florerande rykte om att kinesiska hackare ska ha knäckt nvidias nedlåsning för kryptobrytning med 3060-korten så lär korten förbli svåra att få tag i ett tag till.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

I och med florerande rykte om att kinesiska hackare ska ha knäckt nvidias nedlåsning för kryptobrytning med 3060-korten så lär korten förbli svåra att få tag i ett tag till.

Rtx 3060 korten är direkt inte super svåra att få tag på just nu eftersom det så pass överprisade redan.

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asyvan:

jag kollade videon, kan ej intyga alls. har fortfarande ett gtx470 OC till 480 nivå som tuffar på i budget rigg än idag.

har haft Flera MSI ventus kort som OCar bra och håller än idag.

denna video var rakt av BS, fanboyism. har köpt många av de billigare korten i flera år och de håller satan.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, Zotac rtx3070 8gb, 11900K, TR Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 180Hz MSI 1080p 24", 3060ti 8gb, Ryzen 5700X3D,Peerless assassin 120 , Msi b550 pro vdh wifi, 32gb 3600 corsair, 1tb P9a1 + mer lagring, Corsair vengeance 750w, phantek p400a
3rd PC Asus rtx4060, ryzen 5600, MSI b550 pro vdh, 32GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 1tb mx500, MSI MAG650w. HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400
Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

jag kollade videon, kan ej intyga alls. har fortfarande ett gtx470 OC till 480 nivå som tuffar på i budget rigg än idag.

har haft Flera MSI ventus kort som OCar bra och håller än idag.

denna video var rakt av BS, fanboyism. har köpt många av de billigare korten i flera år och de håller satan.

Nej den är inte BS, men den gäller bara just den GPU'n. Du kan inte anta att ett visst "namn" på ett kort betyder samma för ett 3070 som det gjorde för ett 1060. Dessutom handlar videon inget om hållbarhet utan handlar om tre saker:
1. Power limit (vilket är relevant för just 3000-serien)
2. Kylare (påverkar temperatur och oljud)
3. VRM-design (knutet till Power Limit)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo, jo. Men till vilken nytta?
Typiskt så har 1080 Ti och 2080 Ti klarat enorma power limits genom t ex s k shunt mod eller BIOS flash. Referenskorten verkar ha enorma marginaler och tredjepartskorten kan rimligen inte vara sämre.

Med den logiken, reserverat för vattenblock, vågar jag påstå att ett Ventus 2X klarar samma power limit som ett Strix.

Mitt påstående är väl huvudsakligen spekulativt på sin höjd, men grundat på empiri så är det väl knappast långsökt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Woooot?
Fick just mail från Elgiganten att min beställning på 3070 Strix OC skickas idag.
Sweeeeet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

Det stämmer inte.

https://twitter.com/VideoCardz/status/1369633163190886403?s=2...

”Has any media outlet reporting on the 'hacked' mining RTX 3060 algorithm even bothered to check which coin is being shown?

It's not Ethereum but Conflux on the Octopus algorithm.

Nothing was 'hacked'.”

Permalänk
Medlem

Vad står för oss utan Twitter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qziny:

Vad står för oss utan Twitter?

Går väl att se även utan att logga in? Får iallafall upp det i en privat-flik på Firefox..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Jo, jo. Men till vilken nytta?
Typiskt så har 1080 Ti och 2080 Ti klarat enorma power limits genom t ex s k shunt mod eller BIOS flash. Referenskorten verkar ha enorma marginaler och tredjepartskorten kan rimligen inte vara sämre.

Med den logiken, reserverat för vattenblock, vågar jag påstå att ett Ventus 2X klarar samma power limit som ett Strix.

Mitt påstående är väl huvudsakligen spekulativt på sin höjd, men grundat på empiri så är det väl knappast långsökt.

Kolla på den här videon från jayztwocents, handlar om olika tillverkare av 3080 men går att dra paralleller till andra kort.

https://youtu.be/x6bUUEEe-X8

Permalänk
Medlem
Skrivet av swecop:

Butikerna Scalpar ju också men på ett lagligt sätt med skatt osv, därav går det hem hos dem flesta

Snarare det pris kund måste betala för att täcka kostnaderna med främst fördyrad transport, minskad tillgång osv i första hand. Är ju inte butik som skall stå för ökad kostnad sen lansering till vad vi nu ser var fantasipriser även under idealförhållanden.

Permalänk
Skrivet av Gamers:

Snarare det pris kund måste betala för att täcka kostnaderna med främst fördyrad transport, minskad tillgång osv i första hand. Är ju inte butik som skall stå för ökad kostnad sen lansering till vad vi nu ser var fantasipriser även under idealförhållanden.

Dock är det ju konstigt att fördyrad transport och minskad tillgång inte påverkade lanseringspriset för 3060, men nog alla priser två veckor senare.
Har återförsäljarna haft någon typ av deal att de måste sälja de första leveranserna till något närmare MSRP?

Permalänk
Medlem
Skrivet av apothecary:

Dock är det ju konstigt att fördyrad transport och minskad tillgång inte påverkade lanseringspriset för 3060, men nog alla priser två veckor senare.
Har återförsäljarna haft någon typ av deal att de måste sälja de första leveranserna till något närmare MSRP?

Troligtvis är det så, Nvidia har nog satt ett lanseringspris som de måste hålla för att få sälja. Hade 3060 varit överpriserat från start så finns ju annars risken att det hade blivit avfärdat av många potentiella köpare.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av gurrzen:

Det stämmer inte.

https://twitter.com/VideoCardz/status/1369633163190886403?s=2...

”Has any media outlet reporting on the 'hacked' mining RTX 3060 algorithm even bothered to check which coin is being shown?

It's not Ethereum but Conflux on the Octopus algorithm.

Nothing was 'hacked'.”

Det stämmer väl i den benämnelse att det är ett rykte än sålänge 😊
Om miners tror att 3060 kommer bli knäckta så kommer dom köpa upp korten oavsett om det är sant eller ej.

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Proffsmoddare
Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Sjukt att man fick tag i ett Asus dual från samma ÅF för nästan 1 v sen för mindre än halva priset.....

Permalänk
Medlem

Helt ok pris 5014:-. Blev en beställning till grabbens dator.

Edit: 5014:- är studentpris

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Helt ok pris 5014:-. Blev en beställning till grabbens dator.

Det står ju 5500kr för mig ?

Visa signatur

AMD® RYZEN™ 7 9800X3D
Red Devil Ultimate RX 6900 XT 16GB
MSI B650 Gaming Plus WIFI
Crucial Pro OC 32GB DDR5 6400 MHZ
Mobil: Google Pixel 9 PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

Student pris

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG | ASUS TUF X670E Plus | Ryzen 7700 / H150i Elite LCD | Corsair 32GB DDR5 @7200 | 7900XTX Hellhound | nVme 500GB OS-PRG | NV2 2TB | 4TB HDD x 2 | ASUS Scope II 96 | Razer Viper V3 Pro | SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S | AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1265L V2 - 16GB - 4x6TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felixark:

låter som han citerat ex.moms pris.- 514kr låter som en konstig siffra

Visa signatur

ingen minns en fegis

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Student pris