Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har försökt att hitta, men hur hitta du layout iso med nordisk? (åäö)

Det finns faktiskt bara ett enda ställe som säljer MT3 vad jag vet, så svaret är drop.com

https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set

Nu verkar det ju tyvärr inte som om international finns i lager så du kanske får vänta ett tag om du är sugen

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Har försökt att hitta, men hur hitta du layout iso med nordisk? (åäö)

Beställde för ungefär 10 månader sedan på https://drop.com/buy/drop-matt3o-devtty-custom-keycap-set

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Permalänk
Medlem

https://streamable.com/dkrd8m

Här är mitt fynd jag gjorde på jobbet. Jag har rotat runt lite i gamla vrår och hittade först ett Dell AT102W med svarta ALPS (vilket f.ö. är helt värdelösa brytare om jag ska vara ärlig) men efter ännu en vända så hittade jag rent guld. Ett IBM Model M med buckling spring-brytare. Det är något HELT annat än Cherrybrytare. Det går inte ens att jämföra. Om det är bättre eller sämre är ju en smaksak, men även om det är enkelt att pissa på Cherry MX Brown vad gäller taktila brytare och hänvisa till andra som är bättre så pissar buckling springs på SAMTLIGA Cherryderivat om man är ute efter den taktila känslan. Och ljudet. Herregud.

Sen ska jag vara ärlig och säga att dessa är mycket tyngre än vad jag är bekväm med, till den gränsen att jag känner att jag nästan får ont i händerna efter att ha skrivit en hel dag, så jag vet inte om jag kommer köra det som daily driver speciellt länge. Men vilken upplevelse det är.

Tur att man har eget kontor. Videon gör inte rättvisa hur mycket det låter. Det är i särklass det mest högljudda tangentbord jag någonsin använt. Folk som tror att "clicky"-brytare a'la Cherry MX Blue eller t.o.m. Kailh BOX Navy är det mest högljudda som finns har inte testat buckling springs.

Nästa mål är att hitta ett Model F eller något ännu värre, men jag misstänker tyvärr att dylika har passerat genom dörrarna på mitt jobb och hamnat på soptippen långt innan jag haft en chans att rädda dem.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Jahaja, då var det dags igen.
Kom fram till att jag vill testa en bräda med lite fler switchar, och att jag sedan tidigare vet att jag gillar den skålade designen på dactyl.. Så det fick bli o bygga ett ex-dactyl. Exakt samma antal knappar och layout som ergodox, fast skålat och "lite" bättre placering på tumklustret!

Capsen som används är no-name Cherry profile aliexpress PBT caps.
Switcharna som används är lubade och filmade durock 62g (de turkosa) och gateron silent reds på tummarna.

Och lite bonusbilder på hur jävla rörigt det blir när man handvirar och har riktigt tight med utrymme

Tangentbord utan hattar, älskar switcharna:

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Shyssta brädor, men 40% handlesstödet är ju riktigt fint😍

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av StuntmanMike:

Shyssta brädor, men 40% handlesstödet är ju riktigt fint😍

Visst! Noko är en riktig konstnär!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk

Nya keycaps, GMK Nautilus

Permalänk
Medlem

Kunde fan inte motstå denna
Den var rätt tråkig ur karong med trötta cherry mx, rassliga stabs och ihåligt chassi..

Så, bytte ut brytarna mot Tealios v2 smorda med 205g0. Stabs mot authentic cherry, klippta och smorda med 205g0 samt bitumen i chassit. Mycket nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

https://i.imgur.com/FEA9N7i.jpg

Kunde fan inte motstå denna
Den var rätt tråkig ur karong med trötta cherry mx, rassliga stabs och ihåligt chassi..

Så, bytte ut brytarna mot Tealios v2 smorda med 205g0. Stabs mot authentic cherry, klippta och smorda med 205g0 samt bitumen i chassit. Mycket nöjd

Vart köpte du detta? Med Nordic keycaps?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Vart köpte du detta? Med Nordic keycaps?

Det fanns ett fåtal på maxgaming. Nu är det soprent dock 😞

Permalänk
Medlem

Äntligen är mitt första custombygge klart. Inväntar dock GMK WoB keycaps som inte kommit än.

NovelKeys Cream
KBD8X MKII Grey med Brassplate och dämpningsmatta
EnjoyPBT ABS DOLCH DOUBLESHOT

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Äntligen är mitt första custombygge klart. Inväntar dock GMK WoB keycaps som inte kommit än.

Snyggt! Men det var väl inte direkt något fel på de där hattarna? Matchade ju jättefint

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Snyggt! Men det var väl inte direkt något fel på de där hattarna? Matchade ju jättefint

Tackar! Efter en och en annan omlödning så blev det kalas. Hattarna är det absolut inget fel på, tänkte från börjat att WoB skulle passa mig finfint så beställde dessa först. Blev otålig och drog hem dessa från kbdfans som fick agera placeholder. Men, jag vill ju göra mer keebs så dessa får hoppa på nästa tåg!

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem
Skrivet av KLIONE:

Tackar! Efter en och en annan omlödning så blev det kalas. Hattarna är det absolut inget fel på, tänkte från börjat att WoB skulle passa mig finfint så beställde dessa först. Blev otålig och drog hem dessa från kbdfans som fick agera placeholder. Men, jag vill ju göra mer keebs så dessa får hoppa på nästa tåg!

Ja, man nöjer sig ju aldrig riktigt... Dyr hobby, men väldigt trevlig. Jag hoppas kunna ha lite fina tangentbord att visa upp i den här tråden snart, om nått år eller så när mina saker dyker upp.

Eller så får jag väl visa en bild på alla jag har byggt eller skaffat mig hittills och visa hur snabbt det kan gå överstyr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icetec:

Ja, man nöjer sig ju aldrig riktigt... Dyr hobby, men väldigt trevlig. Jag hoppas kunna ha lite fina tangentbord att visa upp i den här tråden snart, om nått år eller så när mina saker dyker upp.

Eller så får jag väl visa en bild på alla jag har byggt eller skaffat mig hittills och visa hur snabbt det kan gå överstyr.

Nä är väl så, deep down the rabbit hole Absolut väldigt trevlig hobby men dyr. Skönt att kunna småpyssla lite, helst när man har småbarn hemma nu.. Bring the pictures!

Visa signatur

Dell Latitude 7320 @ Ubuntu

Permalänk
Medlem

Har försökt hålla mig borta från sjunka ner för djupt i det här hålet men känner att jag börjar förlora den kampen...

Kör just nu med ett Keychron K6 som ser ut såhär:

Capsen är högst temporära tills jag hittar något annat.

Har även gjutit silikon i botten av det för att fylla ut tomrummet. Ramla över ett youtubeklipp där man gjorde det och det verkade smidigt så var tvungen o testa:

Blev riktigt bra och var väldigt smidigt. Dock blandades inte del A och B av silikonet ordentligt i botten av bägaren så det som hälldes i sist till höger härdade inte ordenligt och är fortfarande lite klibbigt. Ska göra samma sak till andra K6an och ska försöka blanda det bättre då.

I bakgrunden syns den andra K6an. Båda med Gateron Brown men ena har hotswap så det kommer jag byta brytarna i till Gateron Aliaz eller Zelios Zilent V2.

Bonusbild på andra K6an och K2an:

Visa signatur

Stationära | Define 7 Compact | RM750x White | X570S AERO G | Ryzen 5 5600x | NH-D15 Chromax | Flare X 4x8GB 3200MHz | RTX 4070 Super | MP600 1TB | 980 1TB | A2000 1TB | 970 EVO 500GB | 850 EVO 500GB |
Acer X34A + 2x Dell U2719D | Wave 1 | Arctis Nova Pro Wireless |
Laptop | Macbook Air M1 2020 | 16GB | 256GB |
3dkatten.se

Permalänk
Medlem

Tröttnade på TKL och kabel, fick bli ett Anne Pro 2

Permalänk

NIZ Plum X87 Tangentbord

Fick detta idag. 35g brytare. Väldigt följsamt, tyst och mjukt. Bra stabilisatorer.
ANSI. Har ställt in English International som tangentbordslayout så jag har åäö under Alt GR lagret.

Med original keycaps

Brytare:

Med DSA Alchemy:

Jag beställde mitt ex. från Epomaker. Måste haft tur med frakten då den var gratis, tog 8 dagar från Kina och jag slapp beskattning.

tråd sammanfogad med befintlig tråd. /Mod
Permalänk
Medlem
Skrivet av schmunkie:

Fick detta idag. 35g brytare. Väldigt följsamt, tyst och mjukt. Bra stabilisatorer.
ANSI. Har ställt in English International som tangentbordslayout så jag har åäö under Alt GR lagret.

Jag beställde mitt ex. från Epomaker. Måste haft tur med frakten då den var gratis, tog 8 dagar från Kina och jag slapp beskattning.

Du kan köra Swerty som ett exempel för en layout som funkar på ANSI men har ÅÄÖ direkt på tangentbordet utan att du måste köra altgr

http://johanegustafsson.net/projects/swerty/

Vad gäller frakten så är det möjligt att du slapp, men det är också möjligt att det kommer en faktura om någon vecka på 25% av beloppet. Så är det åtminstone när man beställer och får det skeppat med fedex.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Fixat ett nyquist med lite tenting.
Denna gång med RGB-overload!

Permalänk
Medlem

https://imgur.com/gallery/G5fZ6rY

Helt okej lite speciellt att skriva på men man vänjer sig väldigt fort, rekommenderar!

Permalänk

Har ju hunnit skaffa två nya sedan förra posten. XD

Mechmini2 med Ink Black och DSA caps

Och en Efreet med Ink Yellow och GMK caps

Permalänk
Föredetting

Inget fränt custombygge, men ändå tillräckligt hipster för att jag inte ska skämmas för att dela med mig:

Mitt nya Das Keyboard 4 Ultimate med Cherry MX Blue. Blev glad över några saker, däribland avsaknad av RGB-belysning, vettiga mediaknappar (MSI GK80:t i bakgrunden har bara play/pause och volym upp/ned, inga previous/next. Första försöket med blåa brytare efter vändor med svarta, bruna och röda, ett första försök gav i alla fall 75 WPM i första bästa skrivtest.

Oh, och det kostade mig 75 euro.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Införskaffade mig ett 65% väldigt nöjd!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Razer huntsman mini med lite Ducky "Joker" key caps. blev väldigt snyggt tycker jag!

Permalänk
Medlem

Kass mobilbild tyvärr. Några (de flesta) av de tangentbord jag har på jobbet.

Permalänk
Medlem

Var sugen på ett helvitt tangentbord med PBT doubleshot. Så så fick det bli!
Jag är nöjd!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Uppgraderat till Ducky one2 SF. Skönt att få tillbaka piltangenterna. Capsen e Duckys nya SA form, azure keycaps.