[nätverk strul] problem med hastigheten [problemetlöst]

Permalänk
Avstängd

[nätverk strul] problem med hastigheten [problemetlöst]

Tjo,

Problemet börja för några månader sen, och felsökte redan då men trodde att det var bara någon bug då ena VM fick knapp 10 mbit men min andra VM fick ca 30 mbit och min main dator fick 1000/500 mbit, och nu upptäckte jag att även main dator inte får mer än 80 mbit och ser ut som den har redan svårt vid 8-10 mbit.

Jag har ett ganska stort system och är inte så lätt att felsöka, jag har försökt koppla in min main dator till mediaboxen och lyckas inte få något internet men jag få ip adress men inget internet då, jag har med hjälp av min nätverksswitch felsökt kabel och den säger att den är ok så antar att den inte har fått något kabelbrott.

Jag har gjort ett hål i min dörr där kabel går så den kan inte blir skadad på något sätt, så har lite svårt att tro att kabel skulle bara blir skadad utan någon orsak.

Använder pfsense i en dator för 13 tusen, så har svårt att tro att dator inte skulle orka med mer.

Lite äldre bilder på mitt system, och nej jag har inte orkat stoppa in nätverkskabel i någon hårddisk.

#17246836

Edit: Fick detta svar från min ISP "Jag ser ett potentiellt fel hos stadsnätet och anmäler detta direkt till dem, vi återkommer när vi vet mer."

Edit: stadsnätet som det var något fel med som min ISP fixat.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666