Permalänk
Medlem
Skrivet av Jickel:

Åh, det är ju uppföljaren till min gamla goding! Tvådörrars, glasbaklucka och delat baksäte!

https://i.imgur.com/mcpn7qj.jpg

Fler bilder: https://imgur.com/a/8jteBSV

Iskall bil

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Hedersmedlem

*OT raderat*

Vill man ha hjälp med bilköp är man välkommen att skapa en egen tråd.

Tråd rensad igen, vänligen släpp Alfa-diskussionen.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

"Köra" är väl kanske att ta i. Den har väl rullat kanske 100m sen jag köpte den, men inte för egen maskin.

Haha, jag kom 400 meter i början av året innan mitt block sprack helt (misstänkte redan förra året att blocket var skadat men testade först att byta packning åh inspektera allt så noga det gick) Så fick bli 408 strokern som syns på bilden, lite roligare än 289an som satt i men ack så dyrare att köra

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Har inte haft så mycket tid till att ta häftiga bilder på bilen med nyfödd dotter, jul och stort projekt på jobbet. Men här är min nya familjepulka

Permalänk
Skrivet av Jickel:

Åh, det är ju uppföljaren till min gamla goding! Tvådörrars, glasbaklucka och delat baksäte!

https://i.imgur.com/mcpn7qj.jpg

Fler bilder: https://imgur.com/a/8jteBSV

oh min farsa hade en sån, köpte första modellen som kom ut, stog mer på verkstan än hemma sa han kul att köra iallafall för mig med nytaget körkort, (övningskörde själv med den i roslagens skogar i slutet av 80-talet)

Visa signatur

Ryzen 5 3600|Asus X-470|32Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|32Gb DDR4|2060FE
2xE5-2630v3|DL360G9|256Gb|8Tb|Server 2019|4 Windows 10 & 11 VM |
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS2|PS3|PS4|PS5|Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X|

Permalänk
Medlem

Passar på och slänger upp en bild på min bil senast den blev tvättad, kan säga att den inte är riktigt lika blank för tillfället..

Lite småskoj, blev att jag och min fader införskaffade varsin samtidigt

Inte något spännande gjort med den förutom underredsbehandlingar sedan ny(de rostar som några a*), men ska in och ev beställa frontbåge till den i nästa vecka!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Passar på och slänger upp en bild på min bil senast den blev tvättad, kan säga att den inte är riktigt lika blank för tillfället..

https://i.imgur.com/T5Eso2p.jpg

Lite småskoj, blev att jag och min fader införskaffade varsin samtidigt
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/acmcryuekffvtqsntkal.jpg
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jbq1t73hhgqytkrtsus3.jpg

Inte något spännande gjort med den förutom underredsbehandlingar sedan ny(de rostar som några a*), men ska in och ev beställa frontbåge till den i nästa vecka!

Är det inte jobbigt att ha samma färg och allt?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Passar på och slänger upp en bild på min bil senast den blev tvättad, kan säga att den inte är riktigt lika blank för tillfället..

https://i.imgur.com/T5Eso2p.jpg

Lite småskoj, blev att jag och min fader införskaffade varsin samtidigt
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/acmcryuekffvtqsntkal.jpg
https://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/jbq1t73hhgqytkrtsus3.jpg

Inte något spännande gjort med den förutom underredsbehandlingar sedan ny(de rostar som några a*), men ska in och ev beställa frontbåge till den i nästa vecka!

Är det ett extra backljus ovanför handtaget på lämmen?

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Medlem
Skrivet av alatan:

Är det ett extra backljus ovanför handtaget på lämmen?

Gissar det är det "höga" bromsljuset.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Är det inte jobbigt att ha samma färg och allt?

Haha nädå! Det som var lite lite kul var att två andra personer i närområdet införskaffade sig varsin likadan hilux i samma färg som oss. Det resulterade i att man vinkade på dem var gång man mötte dem i tron om man mötte pappa, de trodde nog att man vinkade bara för att man körde likadan bil Blev en kul grej av det iallafall!

Skrivet av alatan:

Är det ett extra backljus ovanför handtaget på lämmen?

Nix det är extra bromsljus, hade inte tackat nä till extra backljus dock då den enbart har ett backlus, ser rätt kast baklänges på natten :/

Skrivet av Alphahanne:

Gissar det är det "höga" bromsljuset.

Korrekt!

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Tog några fler

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Jäklar, underbar färg på den också! :Q

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

Jäklar, underbar färg på den också! :Q

Tack! Ja den tappar man inte bort på parkeringen utanför ICA

Färgen visar sig även i inredningen och under huven.

För övrigt till salu!

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Min daily driver är just nu
BMW E60 550i, min förta V8 och gud va skön gång det är i stora motorer!

Min senaste bil jag fick av pappa är denna klenod som stått avställd i 13 år. Ruby 185hk 1993 endast 15 tillverkade av vänsterstyrda! Skall renoveras upp och säljas dyrt till SAAB nörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Tack! Ja den tappar man inte bort på parkeringen utanför ICA

Färgen visar sig även i inredningen och under huven.
https://i.imgur.com/oqwNNHY.jpg
https://i.imgur.com/p0FE3Ud.jpg

För övrigt till salu!

En kollega äger en likadan modell. Tror han är färdig nu med att byta allt som går att byta på bilen utan att behöva kapa/skära. xD

Personligen gillar jag inte färgen, men i övrigt är det en trevlig bil.

Varför ska du sälja den om man får fråga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galvanizer:

En kollega äger en likadan modell. Tror han är färdig nu med att byta allt som går att byta på bilen utan att behöva kapa/skära. xD

Personligen gillar jag inte färgen, men i övrigt är det en trevlig bil.

Varför ska du sälja den om man får fråga?

Kul, kör han blå eller vit?

Det mesta är gjort på denna med förutom väghållning som får förbli original.

Känner att den är lite för rolig. Blivit av med körkortet med denna bilen en gång och nu känner jag att det bara är en fråga om tid igen.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av BJorNus:

Skall renoveras upp och säljas dyrt till SAAB nörd

Inkludera gärna ordet "unik" i annonsen så hamnar du med stor sannolikhet i SportHoj.com's hall-of-shame-forum "Blocket Annonser".

Permalänk

Bild på min laddhybrid. Tveksamt om jag skulle valt just den drivlinan idag även fast den passar mig ganska bra.

Permalänk
Skrivet av Macrophobia:

Snyggt! Skulle du vilja dela någon bild på interiören? Några tillval? Varför skulle du inte välja drivlinan? Kikar lite på en åt min far faktiskt.

Permalänk
Skrivet av Dubbelklabbe:

Snyggt! Skulle du vilja dela någon bild på interiören? Några tillval? Varför skulle du inte välja drivlinan? Kikar lite på en åt min far faktiskt.

Har s-line, dragkrok, 360 kamera, mediabox, komfortnyckel samt rattvärme. Jag kör mycket kortare sträckor så det fungerar bra. Har 0.17l/mil i snitt nu. Komforten och körupplevelsen är riktigt bra. Men kör du längre sträckor så tömms bensintanken fort då den är riktigt liten.

Permalänk
Inaktiv

Har en sån här kostar gratis att köra när det är lite soligt. Kostar också väldigt lite att värma up både för plånboken och miljön då vi pratar nån deciliter/h om man jämför med andra alternativ.

Permalänk

Perfekt stuk på denna. Vilka fälgar är det?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Perfekt stuk på denna. Vilka fälgar är det?

Tackar!

Det är 19" AEZ straight dark.

Visa signatur

| Intel i7 10700K | Gigabyte RTX 3090 Waterforce |
| 32gb Ram | 250gb 970 EVO & 1TB 860 Evo |
| Acer Predator 34" 120hz G-Sync 3440x1440 |

Permalänk
Medlem

Lite vinterbilder är väl på sin plats med tanke på hur stora delar av Sverige ser ut! Daily driver är en korean som inte fastnar på bild.

Geländewagen årsmodell 1985. Rullande projekt, med bl.a modernare dieselsexa och låda. Efter turen till stugan gav både topplockspackning och pinjongtätning fram upp. Två nya saker jag får lära mig...

Suzuki Samurai årsmodell 1990. En av ytterst få oskruvade och dessutom med insprutning! Behöver ny koppling, det har jag inte heller bytt förut.

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

2004 eller senare har lika bra rostskydd som de flesta andra bilmärken så håller du dig till dem och sköter om den är risken rätt liten att den rostar. Sedan är allt relativt. Dyr äga? Tja, det är väl alla bilar egentligen. Underhåll den ordentligt och gör oljebyten mm som det ska så är det sällan några problem. Det gäller hitta ett välskött exemplar med så få tidigare ägare som möjligt. Alfor tenderar att efter några år hamna i händerna på ungdomar som vill ha en busbil, mycket för att andrahandsvärdet varit lågt, och en sådan bil är aldrig välskött.

Sedan är det ju så med alla bilar att när de börjar bli gamla så ökar underhållet. Delar slits ut och behöver bytas. Egentligen är en begagnad bil ingen bättre affär en en ny bil av den anledningen. Har man tur och hittar ett ex där det mesta av detta är gjort så kan man göra ett klipp så det är viktigt att kolla igenom den ordentligt innan man köper. Men det gäller som sagt generellt för alla begagnade bilar, särskilt när de börjat gå över 10000 mil.

Ska inte uttalla mig om kvalite, då jag inte ägt någon. Men rostskydd är INTE like bra som alla andra bilar efter 2004. Jobbar som besiktningstekniker sedan 8 år tillbaka. Det är en av dom värre bilar jag mött på rost (tillsammans med mazda och nissan)

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Avstängd

Min nya pärla uthämtad i måndags.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Nytt år, ny säsong, nya mods och nya bilder :D

Har blivit gjort en del i vinter! Bland annat framskärmar i kolfiber och lite större bromsar <3

För den som vill följa bilen och bygget
IG @ricard_jdm
Garaget profil med projekttråd

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Min bebis som jag haft i snart två år, så till sommaren kommer den skämmas bort lite extra!
En lågmilad E61 530D med rak dieselsexa och manuell låda. Förutom två eftermonterade bilkameror är den i originalskick och kommer förbli så tills jag dör eller krockar den

Bild tagen tidigt på morgonen under en road trip genom vårt avlånga land!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Kul, kör han blå eller vit?

Det mesta är gjort på denna med förutom väghållning som får förbli original.

Känner att den är lite för rolig. Blivit av med körkortet med denna bilen en gång och nu känner jag att det bara är en fråga om tid igen.

Släng in den i en lada.. Lär bara öka i värde 😁

Fast kanske inte nu när vi tvunget måste ställa om till elbilar.. Eller kanske just därför? 🤔

Visa signatur

|Moderkort: Asus ROG Strix B650E-I Gaming Wifi |GPU: Sapphire Nitro+ RX 7900 XT
|CPU: Ryzen 7 7800X3D |PSU: Corsair RM750X V2 |SSD: Samsung 970 EVO 1TB
|Minne: 32GB Kingston Fury DDR5 6000 Mhz |Chassi: Lian Li O11 Air Mini
|Datorskärm: Acer XR383CURP 38" 1600p 144Hz