PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av RedRussia:

Vi var 5 i min släkt som anmält oss till lottningen på EG, två fick, tre inte. (Alla DE)
Så det tyder på många ex.

Frustrerande att det inte gick att beställa handkontroll samtidigt.

Jag skulle inte dragit några slutsatser av det. Det skulle ju innebära att nära 50% får utdelning enligt den logiken. Tror helt enkelt bara att DE inte är lika eftertraktad samt att slumpen spelade lite tärning här. Grattis oavsett

Permalänk
Medlem
Skrivet av siefer:

Märkte detta med. Testa reservera tillbehören i en fysisk butik nära dig o hämta direkt. Brukar funka fint dom gångerna jag har testat.

Efter evighetssittande i chattkö fick jag veta att man måste beställa kontrollen och laddaren separat efter att man beställt PS5, och sedan kan man ringa in till kundtjänst och få rabatten avdragen från beställningen. Han på chatten kunde inte fixa återbetalningen, utan det går bara via telefon...🙄 så efter en halvtimmes telefonkö i kom jag fram och han där kunde återbetala rabatten. Osmidigt som bara den!

Men, jag har äntligen en PS5 beställd. Woo!

Permalänk

Nån här som beställt på cyberphoto? Har de skickat ut några ps5:or??

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedRussia:

Vi var 5 i min släkt som anmält oss till lottningen på EG, två fick, tre inte. (Alla DE)
Så det tyder på många ex.

Frustrerande att det inte gick att beställa handkontroll samtidigt.

Gött!
Vi har varit 4-5 i varje utlottning på EG.
Kammat 0 varje gång.

felstavat
Permalänk
Medlem

Har en kod över till PS5 Digital Edition, var tänkt till en vän men han fick en egen kod.

Så om någon vill ha en Digital så skicka PM.

Permalänk

Vann en kod denna gången och i samband med det så klämde brorsan ur sig att jag inte skulle köpa en eftersom han redan fixat en PS5 till min födelsedag nästa vecka. Således så finns koden till övers om någon vill norpa den. (Disc versionen)

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Vann en kod denna gången och i samband med det så klämde brorsan ur sig att jag inte skulle köpa en eftersom han redan fixat en PS5 till min födelsedag nästa vecka. Således så finns koden till övers om någon vill norpa den. (Disc versionen)

Jättegärna om du har dennkvar! 😀😀😀

Permalänk
Skrivet av RBenassi:

Jättegärna om du har dennkvar! 😀😀😀

Drar ett PM till dig.

Visa signatur

Bäver...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Drar ett PM till dig.

Grymt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fass:

Efter evighetssittande i chattkö fick jag veta att man måste beställa kontrollen och laddaren separat efter att man beställt PS5, och sedan kan man ringa in till kundtjänst och få rabatten avdragen från beställningen. Han på chatten kunde inte fixa återbetalningen, utan det går bara via telefon...🙄 så efter en halvtimmes telefonkö i kom jag fram och han där kunde återbetala rabatten. Osmidigt som bara den!

Men, jag har äntligen en PS5 beställd. Woo!

Vad fick man för rabatt och på vilka tillbehör?

Edit: Fick en kod av en vänlig medlem som flera andra. Så tacksam!

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Folk är orimligt snälla på det här forumet! Även jag fick en kod av en medlem här genom att bara ställa frågan fall någon hade en kod över. Bästa dagen på länge!! 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hackie:

Folk är orimligt snälla på det här forumet! Även jag fick en kod av en medlem här genom att bara ställa frågan fall någon hade en kod över. Bästa dagen på länge!! 😁

Samma här!! Tack pizzamonstret!!!

Permalänk

Är det någon mer som inte ämnar använda koden så tar jag gärna emot den.

Ha en fin kväll!

Permalänk
Skrivet av pizzamonstret:

Vann en kod denna gången och i samband med det så klämde brorsan ur sig att jag inte skulle köpa en eftersom han redan fixat en PS5 till min födelsedag nästa vecka. Således så finns koden till övers om någon vill norpa den. (Disc versionen)

Det e min födelsedag nästa vecka också! Grattis! Jag fortfarande letar efter en. Är koden till Elgig?

Edit: Det kanske är lite sent med det hehe

Permalänk
Skrivet av zulix:

Har en kod över till PS5 Digital Edition, var tänkt till en vän men han fick en egen kod.

Så om någon vill ha en Digital så skicka PM.

Tar den gärna ifall den finns kvar

Permalänk
Medlem

Även jag fick en kod från en medlem härifrån. Stort tack!

Permalänk

Som flera andra letar jag också efter en kod.
Om någon har en över skulle det uppskattas enormt mycket!

Permalänk
Medlem

Har haft denna tråd som favvo i webbläsaren sista veckorna - blir lite beroende av att hålla koll på hur leveranserna verkar gå osv! Jag är också taggad på disc-versionen och om någon vänlig själ har en kod över idag från "Giggens" lottning så hade det varit fantastiskt! Om man nu kan ha sån tur 🙂

Permalänk

Ja vem tar inte en kod om någon vill avvara ✋

Permalänk
Medlem

Vill ju inte vara dryg eller så men har detta blivit en tiggningstråd nu eller?¨

Nya användare som bara kommer hit för en kod.

Visa signatur

FD Torrent | 7800X3D | 32GB RAM | Nvidia 3080 FE | Corsair SF750 | Fostex TH-X00 + Sennheiser HD 650

Permalänk

Om man har köpt genom någon annans kod hur stor är sannolikheten att man får sitt Ps5?

Permalänk
Skrivet av zather:

Vill ju inte vara dryg eller så men har detta blivit en tiggningstråd nu eller?¨

Nya användare som bara kommer hit för en kod.

Hejhej tacksåmikke

Jo bättre att de som har koder över bara hojtar till. Antar att de flesta här är på jakt efter sin ps5 och så blir det ganska många "tiggningar". Kanske ska börja med en riggad utlottning här också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Infiniti:

Vad fick man för rabatt och på vilka tillbehör?

100 kr rabatt på handkontroll (så 699 vs 799), och jag fick 50 kr rabatt på dual sense-laddstation så den blev 349 istället för 399.

Permalänk

Om man har köpt genom någon annans kod hur stor är sannolikheten att man får sitt Ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zather:

Vill ju inte vara dryg eller så men har detta blivit en tiggningstråd nu eller?¨

Nya användare som bara kommer hit för en kod.

Point taken! 🙄😄

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Om man har köpt genom någon annans kod hur stor är sannolikheten att man får sitt Ps5?

Elgiganten kommer ringa upp dig och ställa kontrolfrågor så som ditt husdjurs namn eller vad nu kunden som fick den ursprungliga koden har angett som kontrolfrågor. Så länge du svarar rätt på frågorna så kommer du få din ps5 förutsatt att koden är legit såklart .

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Elgiganten kommer ringa upp dig och ställa kontrolfrågor så som ditt husdjurs namn eller vad nu kunden som fick den ursprungliga koden har angett som kontrolfrågor. Så länge du svarar rätt på frågorna så kommer du få din ps5 förutsatt att koden är legit såklart .

Va men de har väll inte tid att ringa upp alla?

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Va men de har väll inte tid att ringa upp alla?

Nej bara för de kunder där det diffar på attribut som kom i den ursprungliga anmälan till tävlingen. Tycker det är bra av Elgiganten att de prioriterar ett "ärligt spel" så att det inte blir så mycket fusk.

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Va men de har väll inte tid att ringa upp alla?

Elgiganten kommer inte ringa upp.

Permalänk

Jag tror att d e rätt många som gjort så, så d blir nog många samtal. Förresten hur fick du reda på att de gör så?