PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Skrivet av Cybrus:

Det var ett tag sedan jag läste i tråden, då jag fick tag på SE från NoN 22/2. Otroligt frustrerande att det fortfarande råder sådan brist och jag lider med er som inte fått tag på en konsol.

Till er som ivrigt väntar på PS5 kan jag väl säga att skillnaden från PS4 inte är extremt stor. Visst, det är en kraftfullare konsol och ger kanske högre upplösning vid fler FPS. I slutändan är det dock samma spel som till PS4, fast på en bättre konsol. Mitt utlåtande har i och för sig inget med konsolen att göra, utan snarare att spelen som kan dra nytta av den fortfarande är få. Själv har jag klarat Astro's Playroom och utöver det finns det inget mer "wow" till spel. Nuförtiden står konsolen mest där i väntan på tid att spela och något som faktiskt drar nytta av kapaciteten. Hoppas att det lugnar någon därute! 🙂

Good point! Som jag själv tidigare nämnt, sponsra inte andrahandsmarknaden med obskyra priser för något som tids nog inte kommer att vara en bristvara. Antalet PS5 optimerade titlar är få! Ändå värt att tänka på om man ändå sitter inne på en PS4 Pro. Själv sitter jag på en Xbox One X och p.g.a. titlar nu vill gå över till PS träsket. Får ändå möjligheten till Microsofts fantastiska gamepass men ännu fler titlar när man väl kan klicka hem en PS5.

Permalänk
Medlem

För de som köpte vid 19:de, jag kontaktade CDONs chat och fick reda att det håller på packas upp och skickar idag eller imorn.

Feels good. Hypad som fan

Permalänk
Skrivet av yomartin:

För de som köpte vid 19:de, jag Kontaktade CDONs chat och fick reda att det håller på packas upp och skickar idag eller imorn.
https://i.imgur.com/HVfPka4.png

Feels good. Hypad som fan

Oj fan va kul. Hur får man chatta med de? Kunde inte hitta websiddan till det. Kanske jag kan fråga om min betsällning också

Permalänk

Är det någon som vann utlottningen på EG som har fått en bekräftelse på att sitt Ps5 är skickat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ashkocholo:

Oj fan va kul. Hur får man chatta med de? Kunde inte hitta websiddan till det. Kanske jag kan fråga om min betsällning också

Gå in Mitt Konto>Beställningar.
Det ska finnas en chatt bubbla längst ner åt höger.
Ser ut så här:

Permalänk
Skrivet av yomartin:

Gå in Mitt Konto>Beställningar.
Det ska finnas en chatt bubbla längst ner åt höger.
Ser ut så här:
https://i.imgur.com/1thsgsh.png

Jag ser den nu! Tack

Permalänk

Fick också svar nu att det ska hoppningsvis shippa imorgon. Hyped af. Hoppas den kommer nästa vecka precis innan min födelsedag

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Fick också svar nu att det ska hoppningsvis shippa imorgon. Hyped af. Hoppas den kommer nästa vecka precis innan min födelsedag

Och jag som du. Fyller år den första så det hade varit underbart om man fick sitt paket tills dess

Permalänk
Skrivet av ashkocholo:

Fick också svar nu att det ska hoppningsvis shippa imorgon. Hyped af. Hoppas den kommer nästa vecka precis innan min födelsedag

Också bekräftat. De har dem i lager och förväntar sig att kunna leverera början av nästa vecka. Dags att stänga ner alla tabbar med bevakningar på andra sidor!

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Simonth004:

La mig en beställning. Tack för uppmärksammandet!

Permalänk

Har bokat en enhet på cdon. Dock är ju förväntat datum inte förrän sista maj. Får se om någon annan får in tidigare, annars släpper jag denna.

EDIT: jag kommer dock att försöka få tag på en med tidigare leverans. Kan dock hålla kvar beställningen om någon här inne mot förmodan inte fått tag på en enhet. I så fall utan tilläggskostnad. I så fall betalar man enbart extra för frakt och fakturaavgift.

Permalänk
Medlem

La oxå en beställning! Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Oh. Tack! Visste att det skulle löna sig att refresha den här tråden maniskt.
Får väl se om man får tag i någon tidigare, men värt att hålla där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrsk12:

Har försökt fått tag på PS5 sedan nov. Två gånger så har jag fått mail från CDON om att den finns inne på lager. Redan 10 minuter efter mailet så är den fullbokad.

Höll även på att beställa den på Mediamarkt för en tid sedan, kom till då jag skulle fylla i mina kontaktuppgifter men sedan så kunde jag inte skicka beställningen. Såg att man kan lägga beställningar på cyperphoto i Umeå, men de har ingen liggandes på lager.

Kommer nog ta en 6 månader till innan vi vanliga kan få tag på PS5. Helt otroligt...

https://cdon.se/spel/playstation-5-release-2021-54876367

Permalänk
Skrivet av Simonth004:

Tackar för tipset! 👍

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Och jag som du. Fyller år den första så det hade varit underbart om man fick sitt paket tills dess

Jag sitter på den fjärde. Förhoppningsvis får vi de innan det :7

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Har bokat en enhet på cdon. Dock är ju förväntat datum inte förrän sista maj. Får se om någon annan får in tidigare, annars släpper jag denna.

EDIT: jag kommer dock att försöka få tag på en med tidigare leverans. Kan dock hålla kvar beställningen om någon här inne mot förmodan inte fått tag på en enhet. I så fall utan tilläggskostnad. I så fall betalar man enbart extra för frakt och fakturaavgift.

Det är exakt samma datum som de skrev ut när det gick att förboka den 19e och de maskinerna levereras som sagt redan nästa vecka, så förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge.

Permalänk
Skrivet av skoldborg:

Det är exakt samma datum som de skrev ut när det gick att förboka den 19e och de maskinerna levereras som sagt redan nästa vecka, så förhoppningsvis behöver du inte vänta så länge.

Vad säger du? Har jag missat något? I så fall... FANTASTISKT!

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Vad säger du? Har jag missat något? I så fall... FANTASTISKT!

Stämmer , det stod den sista maj för mig också och det verkar som att jag får den nästa vecka

Permalänk
Skrivet av Thomsrath:

Stämmer , det stod den sista maj för mig också och det verkar som att jag får den nästa vecka

Har du koll på cdon's statusbehandlingar också? Står under behandlas men antar att den hamnar det efter en beställning by default. Har ju följt tråden ett tag men inte skapat konto på sweclockers. Men man får ju passa på att tacka alla som hjälper till med bevakning och diverse information.

Permalänk
Skrivet av HerrCorleone:

Har du koll på cdon's statusbehandlingar också? Står under behandlas men antar att den hamnar det efter en beställning by default. Har ju följt tråden ett tag men inte skapat konto på sweclockers. Men man får ju passa på att tacka alla som hjälper till med bevakning och diverse information.

Nej inte direkt. Min står också på behandlas sist jag kollade. Däremot vill jag minnas att produktnamnet till en början var förbokning ps5 och det är det inte längre utan ps5 leverans 2021.

Edit: tydligen är jag blind, står fortfarande förbokad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simonth004:

Attans! Missade den... Hur snabbt gick det? 10 min?

Permalänk
Medlem

Idag hann jag och en god vän beställa varsitt exemplar faktiskt. Efter lång tid. Tack till er som tipsade om dagens släpp på CDON. Någon som har koll huruvida bokningarna som gjordes idag också skickas ut den närmaste veckan?

Permalänk
Skrivet av dgeek:

Idag hann jag och en god vän beställa varsitt exemplar faktiskt. Efter lång tid. Tack till er som tipsade om dagens släpp på CDON. Någon som har koll huruvida bokningarna som gjordes idag också skickas ut den närmaste veckan?

Undrar också, nån som har beställt idag kanske kan fråga i den där chattfunktionen som d skrevs om tidigare i tråden. Själv kan jag nt göra d då d e min farsa som boka åt mig o har nt hans inlogg

Permalänk
Medlem

Chatten är stängd för dagen så kan ej. Men någon annan kanske har koll?

Permalänk
Medlem

Vilken typ av leverans är det på CDON bokningarna? Jag hade så bråttom så tänkte inte riktigt på det mer än att den kostade 29 kr. Skulle vilja ha hemleverans.

Permalänk
Skrivet av dgeek:

Vilken typ av leverans är det på CDON bokningarna? Jag hade så bråttom så tänkte inte riktigt på det mer än att den kostade 29 kr. Skulle vilja ha hemleverans.

Jag frågade de om det o de sa det ska i princip skickas till den närmast postombud. Vi kommer att få mer information om det när vi får mailen om detta.

Permalänk
Medlem

Ser ut som det går att lägga till PS5 DE i kundkorgen just nu hos mediamarkt. Ser inte ut som de har något i lager, men kanske ställer sig i kö.

Permalänk
Skrivet av cholth:

Ser ut som det går att lägga till PS5 DE i kundkorgen just nu hos mediamarkt. Ser inte ut som de har något i lager, men kanske ställer sig i kö.

Såg det tidigare idag. Går dock inte gå vidare till betalning eftersom "varan saknas i Webshopen".