Permalänk

varför amd????

jag skulle vilja ha en hög skäl för att välja amd före intel....
det e bara att lassa på!

Visa signatur

Prescott 2.8GHz l 1024Mb ram l Asus 9600XT l Audigy2 l
Seagate 120Gb l Nec ND1300 l
Logitech Z-2200 l Samsung 172X l

Permalänk
Medlem

Fel forum, du har valt ett ämne som garanterat slutar med en idiotisk "debatt" + låsning, samt att det är meningslöst att jämföra de två utan att berätta vad du ska ha processorn till, hur budgeten ser ut osv.

Visa signatur

No Tomorrow

Permalänk
Avstängd

Billigare helt enkelt, iaf när jag köpte.

Permalänk
Medlem

Ja. En tråd om AMD vs Intel.
Nu måste vi skaffa en '2k vs XP'-tråd också

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Motfråga: Varför Intel?

Man får helt enkelt köpa det man själv tycker passar efter sina egna tekniska och ekonomiska krav.

Permalänk
Medlem

fan vad trött jag är på såna här trådar... vad får man ut av dom?
vill man köpa amd köpar man det, vill man köpa intel gör man det.

Permalänk
Hedersmedlem

Tyvärr så kommer det sluta med att någon säger att Intel är mycket stabilare, man får mera för pengarna etc. Å andra sidan så lär det bli tjat om hur dyra P4 är, osv...
Tråden lär bli låst, men jag håller mig borta tills dess.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Glömsk

Skit helst i vad andra tycker och skapa dig din egen uppfattning. Dessa diskussioner spårar bara ut där fanboys med för mycket hormoner går lös på varandra på en rent skriftlig nivå.

Tråd låst.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.