Behöver tips på bluetooth adapter för hörlurar > TV

Permalänk
Medlem

Behöver tips på bluetooth adapter för hörlurar > TV

Jag har ett par trådlösa Marshall Major III som jag vill ansluta till min Sony KDL-55W805BBN från 2014 och behöver tips på någon bluetooth adapter som kan leverera bra ljud. Ju billigare desto bättre.

Är nåt sånt här ens värt att överväga?

Visa signatur

MSI B450 TOMAHAWK MAX | AMD Ryzen 7 3700X + Noctua NH-U12S | Gigabyte RTX 2080 Windforce OC 8GB | 32GB Kingston HyperX Fury 3200MHz | Seasonic Focus GX 750W | WD Green SN350 2TB | 32" LG UltraGear 32GP850

Lenovo LOQ 15APH8 | AMD Ryzen 7 7840HS | RTX 4060 8GB | 2X8GB Samsung 5600MHz | WD Green SN350 2TB

Permalänk
Medlem

Ja, bluetooth är ju en digital signal så ljudkvaliteten kommer inte ändras beroende på adaptern.
Det enda som kan göra att du får dåligt kvalitet är om mottagningen är dålig, men skillnanden mellan olika adaptrar är troligen marginella.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av favouredhawk:

Jag har ett par trådlösa Marshall Major III som jag vill ansluta till min Sony KDL-55W805BBN från 2014 och behöver tips på någon bluetooth adapter som kan leverera bra ljud. Ju billigare desto bättre.

Är nåt sånt här ens värt att överväga?

Nja, du behöver en bt sändare specifikt för ljud som du ansluter via nån ljudutgång på tvn typ https://www.dustinhome.se/product/5011122768/bluetooth-sandar...
Den du länkade har bara analog ingång och med tanke på storleken och var den troligen kommer att placeras (intryckt bakom i tvn) får den troligen väldigt kort räckvidd.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Mrqaffes råd är bättre.
Jag missade att du ska koppla in från TVn.
Om du inte vet att TVn stödjer usb bluetooth så måste man omvandla en ljudutgång till bluetooth, tex mrqaffes förslag.