Permalänk
Medlem

Vilka fläktar till Cooler Master NR200P

Jag har en Cooler Master NR200P burk med AMD Ryzen 7 som kyls med en Noctua NH-D9L och ett RTX 3070 from Gigabyte. Original fläktarna (120mm) till burken sitter i toppen.

Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att få ner ljudnivån? Den är lite väl högljudd som det är nu. Byte av chassifläktarna antar jag är en väg? Och i så fall vilka skulle ni rekommendera? Finns det något mer jag kan göra?

Visa signatur

CPU: Intel I5 2500k | Moderkort: Asus P8Z68-v pro | RAM: Kingston 8gb 1600mhz | SSD: Inter 320 Serie S 120gb | GPU: Asus GTX 580 DirectCU II (vattenkyld) | Chassie: Kabinett Fractal Design Define R3, Svart | PSU: Corsair TX 650W | CPU-kylare: Riktig vattenkylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av morre95:

Jag har en Cooler Master NR200P burk med AMD Ryzen 7 som kyls med en Noctua NH-D9L och ett RTX 3070 from Gigabyte. Original fläktarna (120mm) till burken sitter i toppen.

Är det någon som har tips på vad jag kan göra för att få ner ljudnivån? Den är lite väl högljudd som det är nu. Byte av chassifläktarna antar jag är en väg? Och i så fall vilka skulle ni rekommendera? Finns det något mer jag kan göra?

Har samma chassi och bytte ut samtliga fläktar mot dessa: https://www.inet.se/produkt/5323035/arctic-cooling-p12-pwm-sv.... Låt dig inte luras av det låga priser, utan läs recensionerna. Jag är galet nöjd.

Permalänk
Medlem

Pilla lite med fläktkurvorna innan du springer iväg och köper fläktar, och se om det ger resultat. CPU- och chassifläkt i bios och gpu i MSI afterburner. Och håll koll på att frekvenserna på CPU och gpu inte stryps alltför mycket i samband med att ljudnivån går ner!

Visa signatur

5900X | 3080