3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xprt:

Blir spännande att se om priset justeras precis innan släpp. Har hänt förr....

"På grund av låg tillgänglighet och långa väntetider, tar vi inte emot nya beställningar för tillfället."
Tvivlar på att de ens går att beställa utan bara inkommande till deras kö"

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

"På grund av låg tillgänglighet och långa väntetider, tar vi inte emot nya beställningar för tillfället."
Tvivlar på att de ens går att beställa utan bara inkommande till deras kö"

Jag gissar på att dom bytt strategi och vill göra sig av med kösystemet. På gällande kort står det i deras lista att dom har 11 personer i kö och 15 kort på väg in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toronaga:

Beställde Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB GAMING OC 2020-12-11 och får det levererat idag 2021-04-09.

mvh

Gaming OC ser man ibland, men Eagle OC-korten verkar helt frånvarande från leveranser. Haft ett sånt beställt från NoN sedan november. Tråkigt, men lite av charmen med detta lotteri av vilka kort som faktiskt existerar annat än på pappret

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Tja mitt första inlägg här på forumet, har följt denna tråd ett tag och nu är det äntligen min tur att ge en positiv uppdatering..

Fick precis bekräftat från Webhallen att mitt Asus Rog Strix 3080 OC White är redo att skickas, beställde kortet 2020-12-11

Jag hade tidigare beställt ett 3080 tuf oc från elgiganten strax efter lansering men pga efterfrågan på dessa kort insåg jag att man nog inte får leverans under merparten av 2021 om man inte beställde på lanseringsdagen så jag tänkte det skulle vara bättre köpa ett mer nischat kort som mest troligt har kortare kötid.

Har dessutom ett vitt datorbygge så den kommer passa riktigt fint även om prisskillnaden svider lite.

Visa signatur

Ett vitt led bygge baserat på Corsair och Asus prylar

Permalänk
Medlem

Utgått ur sortimentet?

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospojken:

Utgått ur sortimentet?

Slutståld, m.a.o.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaospojken:

Utgått ur sortimentet?

Slut med andra ord

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define C TG // PSU: EVGA SuperNOVA G2 650W // MB: Asus ROG Strix B450-F Gaming // CPU: AMD Ryzen 7 2700 // GPU: Asus RTX 3080 TUF // Minne: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB // HDD: WD Green 2TB // SSD: Samsung 860 EVO 500gb x2 // Headset: Steelseries Arctis 7 // Mus: Glorious Model D// Keyboard: Steelseries M750 // Skärm: ViewSonic XG2402/Samsung G7 27" //

Permalänk
Medlem
Skrivet av buse_id10t:

Slutståld, m.a.o.

Skrivet av Znappie:

Slut med andra ord

Tack, kortet har numera övergått till "meddela mig" men stod som "Utgått ur sortimentet" vilket verkade underligt.

Visa signatur

Fractal Design Torrent Compact / Samsung 990 EVO 4TB / WD Black SN850 1TB / Ryzen 9 5900X / Noctua NH-D15 Chromax / Gainward 4090 / Corsair SF750 / Asus Dark Hero / HyperX Fury 4x32GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle_Eriksson:

Ansträngt mig i fyra månader utan att lyckas..

Instämmer. Som en vanlig knegare ser det mörkt ut.
Håller tummarna på att något råkar dyka upp på fikarasten/lunchen & att man hinner köpa något.

Visa signatur

“The first duty of a man is to think for himself”.
HP Pavilion, AMD 3700X, HP RTX 2060 Super.

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Då hade du nog bara en jävla otur i valet av kort tyvärr..

aaah helvete asso.. men nu har webhallen börjat med schablonkort... då man kan välja 3090 tex, o sen ringer dom o kollar om man vill ha de som kmr in... pris spelar ingen roll. as dumt.. o ja sitter fast där ja sitter.

Permalänk
Skrivet av tethir:

Update på Inet och MSI 3080 Ventus OC.

Beställning lades 2020-11-18

8/3 köplats 11.
24/3 köplats 11 fortfarnde.

har inte rört sig på ett litet tag just nu.

postar en updatering för de som är intresserade nästa onsdag, de få listan på kön (troligen på beställningar som kommer in) på Tisdagar enligt kundtjänst, så kollar på onsdag.

Fortfarande köplats 11!

Känns som det stannat av med MIS kort, någon på annat håll än Inet där det rört sig med MSI ventus korten på senare tid?

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

aaah helvete asso.. men nu har webhallen börjat med schablonkort... då man kan välja 3090 tex, o sen ringer dom o kollar om man vill ha de som kmr in... pris spelar ingen roll. as dumt.. o ja sitter fast där ja sitter.

Var hittar du det? Är ju riktigt bra för de som bara vill ha ett kort.

Aha nu hittade jag Webhallen custom config. Verkar bara gälla om man beställer en hel burk från dem däremot.

Hittade länk och la till
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackoudan:

Det har dom kört ett tag nu, men jag är ganska säker på att det bara går att välja schablonkort till ett helt datorbygge. Om du använder deras custom datorbyggare och inte hittar grafikkort så kan du välja ett schablonkort.

https://www.webhallen.com/se/campaign/8785-Custom-Config-Grafikkort?page=1

Permalänk
Skrivet av weenan:

Det har dom kört ett tag nu, men jag är ganska säker på att det bara går att välja schablonkort till ett helt datorbygge. Om du använder deras custom datorbyggare och inte hittar grafikkort så kan du välja ett schablonkort.

https://www.webhallen.com/se/campaign/8785-Custom-Config-Grafikkort?page=1

ordern är ju redan lagd tyvärr då går de väl ej

Permalänk
Medlem

Jag är på jakt efter en 3080, inte så noga med vilken av dem egentligen.

Av det jag har sett i tråden så är det dessa butiker att hålla utkik på:

Inet
Webhallen
Komplett
NetOnNet

Finns det några andra butiker som tenderar att få in 3080 i hyfsade mängder eller hyfsat ofta som är värt att kolla på?

Permalänk
Medlem

proshop.se

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Inet
Webhallen
Komplett
NetOnNet

Finns det några andra butiker som tenderar att få in 3080 i hyfsade mängder eller hyfsat ofta som är värt att kolla på?

Har skrivit en bot som bevakar dessa plus ett gäng till, när det gäller 3080 så är det bara Webhallen som fått in sista tiden och de har försvunnit på under 2 minuter båda gångerna.

Men man börjar ju bli lite orolig gällande deras config tjänst, känns som att de ordrar de får in kommer att ta dessa kort :/
Menmen, det kan ju lossna lite framöver hos de andra butikerna.

Är på plats 91 på 3080 Aorus Xtreme på Inet, har rört sig 10 platser på två månader.
Så i denna takten kan jag se fram emot ett kort till julen 2022

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Finns ett 3090 strix vitt på inet malmö om någon är sugen
27 lök tror jag det gick på xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Inet
Webhallen
Komplett
NetOnNet

Jag är också på jakt efter ett 3080 men jag måste tyvärr jaga TUF korten då jag sitter med ett NZXT H1 och av att läsa så är tuffen det mest passande mig och mitt minichassi.

Dock så känner jag att jag inte vill spendera summan för resten av min dator för en enstaka komponent :/

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag är också på jakt efter ett 3080 men jag måste tyvärr jaga TUF korten då jag sitter med ett NZXT H1 och av att läsa så är tuffen det mest passande mig och mitt minichassi.

Dock så känner jag att jag inte vill spendera summan för resten av min dator för en enstaka komponent :/

Du är i samma sits som mig, man är ju måttligt begränsad med ett H1.
Min beställning på ett TUF 3080 Non OC från Elgiganten lades på tok för sent för att hoppas på det under 2021 (26/10).
Dock så funkar mitt 3070 Dual OC bra, samt att jag lade en beställning på ett TUF 6800XT igår som jag nog kommer uppgradera till om det kommer enligt prognos 23/4.

Permalänk
Skrivet av Yojimbo:

Såldes 3090 tuf för 24k idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Du är i samma sits som mig, man är ju måttligt begränsad med ett H1.
Min beställning på ett TUF 3080 Non OC från Elgiganten lades på tok för sent för att hoppas på det under 2021 (26/10).
Dock så funkar mitt 3070 Dual OC bra, samt att jag lade en beställning på ett TUF 6800XT igår som jag nog kommer uppgradera till om det kommer enligt prognos 23/4.

Haha vilken big spender, hade det inte räckt med att köra på ett 3090 på en gång? 😉
Jag har inte lyckats fånga något kort alls, har så väldans svårt att få tid över att följa alla påfyllning när man är på jobbet.
Ett 3070 (Ti?) eller 3080 är vad jag hoppas på att fånga någon dag.
Allt annat på nya bygget är klart förutom kortet.

Skrivet av lejonhead:

Såldes 3090 tuf för 24k idag.

Vettefasen om jag är redo att slänga ut den summan för ett kort, man har ju räkningar att betala 😋

Visa signatur

NZXT H1 | B550-I | Ryzen 7 3700x | TUF 3080 | DDR4 3200MHz | 970 EVO+ 1TB | 860 EVO 2TB | X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Jag har inte lyckats fånga något kort alls, har så väldans svårt att få tid över att följa alla påfyllning när man är på jobbet.

3080 går inte att få tag i genom "påfyllning", det har typ inte öppnats en enda orderbok för dem korten de senaste två månaderna.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Haha vilken big spender, hade det inte räckt med att köra på ett 3090 på en gång? 😉
Allt annat på nya bygget är klart förutom kortet.

Vettefasen om jag är redo att slänga ut den summan för ett kort, man har ju räkningar att betala 😋

Haha, kommer såklart att sälja mitt 3070 OM jag får mitt 6800 XT.
Skulle det sen visa sig att mitt 3080 mot förmodan skulle dyka upp så blir det angenäma problem vilket som skall behållas.
Rent prestandamässigt så duger mitt 3070 med hästlängder med tanke på vilka spel och upplösning jag kör, men eftersom bokningen på 3080 är för lanseringspris så vill jag inte riktigt avboka det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

3080 går inte att få tag i genom "påfyllning", det har typ inte öppnats en enda orderbok för dem korten de senaste två månaderna.

Nej jag har märkt det, därför hoppas jag på 3070Ti som förhoppningsvis kommer släppas i maj men det är ett stort OM.
Vet inte riktigt hur jag ska göra men får helt enkelt vänta tills nästa år annars.
Mitt 970 klarar inte mycket mer, lägsta grafiken på många spel och ändå laggar det

Skrivet av Baily:

Haha, kommer såklart att sälja mitt 3070 OM jag får mitt 6800 XT.
Skulle det sen visa sig att mitt 3080 mot förmodan skulle dyka upp så blir det angenäma problem vilket som skall behållas.
Rent prestandamässigt så duger mitt 3070 med hästlängder med tanke på vilka spel och upplösning jag kör, men eftersom bokningen på 3080 är för lanseringspris så vill jag inte riktigt avboka det.

Ja jo det förstår jag, jag tar det gärna beroende på vilket pris du hade tänkt dig
Har du någon koll på om det är något kort från AMD som kan ställa till problem i vårat chassi?
Åh trevligt med lanseringspriset, det skulle jag aldrig släppa om jag vore du xD

Visa signatur

Permalänk

Känns som att 3080 EAGLE OC aldrig kommer in i butikerna. På Proshop har det stått "22 customer orders not delivered from launch" sedan urminnes tider. Jag beställde från Inet den 2020-12-10 och har inte fått någon information alls om hur läget ser ut. Börjar blir trött på allt väntande. Jag har en dålig känsla av att jag kommer behöva vänta till vintern eller våren 2022.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ScooboSnox:

Känns som att 3080 EAGLE OC aldrig kommer in i butikerna. På Proshop har det stått "22 customer orders not delivered from launch" sedan urminnes tider. Jag beställde från Inet den 2020-12-10 och har inte fått någon information alls om hur läget ser ut. Börjar blir trött på allt väntande. Jag har en dålig känsla av att jag kommer behöva vänta till vintern eller våren 2022.

Haft en beställning på ett sånt sen 22 november på Netonnet. Verkar inte som att dom någonsin kommer leverera det.
Just nu har jag 5 olika kort beställda från 4 olika ställen, spred ut mig för att kunna få kanske ett iallafall under första halvåret i år, men känna mer och mer hopplöst. Noll kommunikation alls från alla företagen typ

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Sjukt vilken väntetid och vad priset stigit. Mitt 3080 suprim x som jag gav 9999kr ter sig nästan billigt nu. Fick mitt 3080 tidigt i december och 5900x mitten av november ungefär.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yojimbo:

Nej jag har märkt det, därför hoppas jag på 3070Ti som förhoppningsvis kommer släppas i maj men det är ett stort OM.
Vet inte riktigt hur jag ska göra men får helt enkelt vänta tills nästa år annars.

Finns gott om 3070 och 3060.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077