Hur många rtx 3000 skulle ni köpa och skulle ni sälja vidare eller ha det för er själva?

Permalänk
Medlem

Hur många rtx 3000 skulle ni köpa och skulle ni sälja vidare eller ha det för er själva?

Tja,

Om ni fick chansen att köpa något grafikkort från 3000 serien till MSRP + 2000-3000, hur många skulle ni köpa och vad skulle ni göra med dom? Skulle ni sälja vidare korten betydligt dyrare eller ge det som present? Tanken är att jag hoppas jag kan vara glad för varje person som får ett kort vid ett rimligt pris då det blir 1 person mindre som konkurrerar mot mig över kortet. Så typ om majoriteten behöver 2st exempelvis så får man vara glad över att den personen enbart behöver ett kort till så kommer personen inte konkurrera mot mig. Dessutom vill man inte stödja scalpers genom att lägga ut inlägg i tips tråden.

Jag skulle personligen köpa 1 rtx 3070 och använda det i min dator.

Permalänk
Skrivet av Omart:

Tja,

hur många skulle ni köpa och vad skulle ni göra med dom?

Jag skulle köpa 5st extra och köra lite mining och sedan sälja vidare. Mitt 3060ti jag fick tag på för 5600kr kör på fint med 60Mh/s och drar 118w.

Notera att jag faktiskt spelar på datorn och köpte inte för miningens skull, men trevligt att det kan ticka på när jag inte sitter vid burken.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, Nintendo 3DS moddat
Ringa: iPhone 13 Pro

Permalänk
Medlem

Jag skulle bara köpa ett 3080...

Permalänk
Medlem

Jag har redan ett och behöver inte fler så jag skulle inte köpa någon. Att sälja vidare eller köra mining är inte ett alternativ för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adzer:

Jag har redan ett och behöver inte fler så jag skulle inte köpa någon. Att sälja vidare eller köra mining är inte ett alternativ för mig.

Tusen tummar upp!! Jag hoppas att du fick ditt kort inom rimlig tid och att dina förväntningar överträffades!

Permalänk
Medlem

Har ett 3080 och ett 3070 just nu(2 datorer), ska dock försöka byta upp mig till ett till 3080 med 3070 kortet.

Skulle dock inte köpa fler bara för att sälja vidare, för mycket jobb att sitta och leta efter kort hela dagarna och känns inte så schyst heller för den delen.

Minar med mitt 3080 kort när jag inte är hemma eller när jag sover, dock vattenkylt så håller sig svalt, annars skulle jag skippa det då det knappast är bra för vram att ligga på närmare 100°c hela tiden(ligger på 60°c med ekwb block och 360mm rad och är ljudlöst)... får jag tag i ett till 3080 så blir det även vattenkylning på det om jag ska mina med det.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att att varje sådant kort är rena guldgruvan och återbetalar sig på nolltid så skulle jag nog köpa så många jag kunde: Skulle nog belåna allt jag äger och har faktiskt. Och när jag inom kort därefter är på väg mot ekonomiskt oberoende så säljer jag av dem och lever ett skönt liv, därefter

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem

Jag vil ju jättegärna ha 4 x 3090 så jag kan rendera Animation som en cyklon i Blender, men det har mitt budget inte råd med, så jag är jättenöjd med det 3090 kort jag redan har, tycker synd om dom som inte har fått sina kort tillskickade ännu (the pain is real!), för det känns lite orättvis på nåt sätt, det låter kanske fånigt - men jag vil heller sova gött om natten och inte känna mig för girig, än att bara raka till mig allt jag kan få...

...nog därför jag inte är rik