3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tror nog vi kan förvänta oss att få ett kort, däremot tror jag de flesta av oss vacker får vänta åtminstonne en eller några månader på ett kort. Men nog tror jag att vi kommer få ett kort till detta priset iaf.

Precis så tänker jag med, bara glad att lyckats boka ett kort till normalt pris!

Permalänk
Medlem

Har Gigabyte fixat pci kontakterna, eller ska man va extra försiktig när man fått kortet 😁..

Permalänk
Medlem

Prata med kundservice, men jag kan inte så något i orderhistorik, hur ser det ut för er?

Permalänk
Medlem

Leveransinformation:Standardleverans till ombud | Beräknad leverans fredag 23/04

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Prata med kundservice, men jag kan inte så något i orderhistorik, hur ser det ut för er?

Jag hittar min order på "orderhistorik". Har du fått en orderbekräftelse till din mail?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Prata med kundservice, men jag kan inte så något i orderhistorik, hur ser det ut för er?

Min beställning syns i min orderhistorik

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tror nog vi kan förvänta oss att få ett kort, däremot tror jag de flesta av oss vacker får vänta åtminstonne en eller några månader på ett kort. Men nog tror jag att vi kommer få ett kort till detta priset iaf.

Ja, det tror jag också, men inte den 23-26/4 iallafall 🤣🤣🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tror nog vi kan förvänta oss att få ett kort, däremot tror jag de flesta av oss vacker får vänta åtminstonne en eller några månader på ett kort. Men nog tror jag att vi kommer få ett kort till detta priset iaf.

Min står 26 april på måndag i alla fall 😆

Permalänk
Medlem

Inget bekräftelse mail, fullt normalt förvisso. Men klarna drog pengarna, alltid något..

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Den kändes fake för att man tryckte f5 hela tiden men blev meddela mig automatisk på mindre än en sekund precis 14:00

Kika min post en bit ner på sidan 572. TL;DR; De (proshop) verkar släppa ett i taget och verifiera köpare manuellt/alternativt annullera scalperordrar (killgissar). Hur som helst, i praktiken dyker köpknappen upp en gång varannan minut ungefär fram tills dess att lagersaldot är tömt.

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Medlem

Jodå, bekräftelse mail mottaget ifrån El ladan, hamnade i skräpposten.. "Kommer in i lager 2021-04-19 "

Permalänk
Medlem
Skrivet av marling:

Har Gigabyte fixat pci kontakterna, eller ska man va extra försiktig när man fått kortet 😁..

Vad var det för problem med dom om man får fråga? inte insatt.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av mrnez:

Vad var det för problem med dom om man får fråga? inte insatt.

De är lösa kontakter som sitter direkt i kylaren med fästen som är mediokra. Detta istället för att vara fastlödda på en PCB som de flesta andra kontakter är.

Alltså är det en kontakt i PCB(som inte följer standad), sen en förlägningskabel ut till kanten på kylaren där PCI-E kontakterna sitter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

De är lösa kontakter som sitter direkt i kylaren med fästen som är mediokra. Detta istället för att vara fastlödda på en PCB som de flesta andra kontakter är.

Alltså är det en kontakt i PCB(som inte följer standad), sen en förlägningskabel ut till kanten på kylaren där PCI-E kontakterna sitter.

Läste det nu i SweC artikeln. Nu blir man lite fundersam på sitt köp.. men man får väl vara glad ifall man faktiskt ens får ett 3080-kort. Men frågan är om det är ett bra köp då..

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem

Lätt att kröka stiften. OM ni får ett kort, forcera INTE in kontakterna!! När dom väl är på plats, så bör det inte vara någon skillnad mot bättre kort..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrnez:

Läste det nu i SweC artikeln. Nu blir man lite fundersam på sitt köp.. men man får väl vara glad ifall man faktiskt ens får ett 3080-kort. Men frågan är om det är ett bra köp då..

Jag tror nog de flesta skulle hålla med om att ett 3080 som säljs för 8990:- i dagsläget är ett fantastiskt köp, oavsett om du måste vara försiktig när du stoppar in elkabeln eller inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av marling:

Lätt att kröka stiften. OM ni får ett kort, forcera INTE in kontakterna!! När dom väl är på plats, så bör det inte vara någon skillnad mot bättre kort..

Gött att höra. Har visserligen fått en bokningsbekräftelse med preliminärt leveransdatum, men det förvånar mig inte om ett mejl dyker upp på måndag där dom avbokat eller skjutit upp leveransen på obestämd tid. Känns som något kanske gått galet.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk

17:36 fick jag orderbekräftelse från elgiganten på 3080 (emailet kom direkt)

Permalänk
Medlem

Självfallet ska man vara det, men stiften var inte homogena på dom tidigare modellerna. Dvs lite tunnare och skörare. Sen som skrevs innan så är infästningen inte optimal. Tar man i så går det att "trycka in dom"

Permalänk
Medlem

Jag tänkte egentligen inte köpa ett kort. Mitt 1080 TI duger fortfarande.. men för 8990 kändes det för bra för att vara sant.

Slängde iväg en order på faktura. Inte fått något mail.
Men jag har inte fått några mail av Elgiganten på senaste tiden, oavsett vad jag köpt, som ändå kommit fram.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Kollat skräpposten?

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC
Enligt mail från Elgiganten som jag fick 19:20
Beräknad leverans fredag 23/04

Kan det var så att detta är möjligt🤔

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC
Enligt mail från Elgiganten som jag fick 19:20
Beräknad leverans fredag 23/04

Kan det var så att detta är möjligt🤔

Kan vara det eftersom folk kollar ju oftast på inet och komplett webhallen m.m.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zirgo:

Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC
Enligt mail från Elgiganten som jag fick 19:20
Beräknad leverans fredag 23/04

Kan det var så att detta är möjligt🤔

Om du beställde 19:20 så är det med största sannolikhet omöjligt.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem

Skulle vara helt otroligt om Elgiganten ens kan leverera en bråkdel av alla 3080 ordrar med tanke på hur det sett ut hittills.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Om du beställde 19:20 så är det med största sannolikhet omöjligt.

Beställde tidigare och fick mailet
19:20

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Skulle vara helt otroligt om Elgiganten ens kan leverera en bråkdel av alla 3080 ordrar med tanke på hur det sett ut hittills.

Skulle faktiskt inte förvåna mig om Elgiganten lyckats få in en betydligt större leverans än vad vi förväntar oss, de är ju en av nordens största återförsäljare av hemelektronik.

Säkerligen inte för alla som hunnit beställa, men kanske fler än en normal leverans till en dator-åf? Sedan kanske inte alla sitter och håller koll på Elgigantens lagersaldon en fredagskväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Skulle faktiskt inte förvåna mig om Elgiganten lyckats få in en betydligt större leverans än vad vi förväntar oss, de är ju en av nordens största återförsäljare av hemelektronik.

Säkerligen inte för alla som hunnit beställa, men kanske fler än en normal leverans till en dator-åf? Sedan kanske inte alla sitter och håller koll på Elgigantens lagersaldon en fredagskväll.

Tror inte storleken av återförsäljare spelar så stor roll om jag ska vara ärlig, men vem vet.

Det är minst 186 beställningar, blir verkligen väldigt förvånad om dom lyckas leverera ens hälften av dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Tror inte storleken av återförsäljare spelar så stor roll om jag ska vara ärlig, men vem vet.

Det är minst 186 beställningar, blir verkligen väldigt förvånad om dom lyckas leverera ens hälften av dom.

Nej det är nog optimistiskt att tro att dom kan leverera en så stor mängd, men jag tycker inte att jag kommer ihåg att Elgiganten gjort sig kända för att ha översålt några andra kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av marling:

Lätt att kröka stiften. OM ni får ett kort, forcera INTE in kontakterna!! När dom väl är på plats, så bör det inte vara någon skillnad mot bättre kort..

Det går väl att modda kortet ifall det visar sig att det är dålig presterande!
Jag har läst lite under natten och det verkar som att kortet inte är det hetaste på marknaden men fan ett 3080 för 9000kr när jag betala 9200kr för mitt strix 3070 är väl ändå bra?