3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Skrivet av Gallon:

https://www.webhallen.com/se/product/324215-ASUS-ROG-STRIX-Ge... 3st ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB

Slut

Fel forum ☹️

Permalänk

Dustin skickade mejl om leverans helt ur det blå på ett 3060 Ti jag beställde i januari. Stora props till dem för att fixa fram produkten även om den inte ens längre finns på hemsidan (klickar jag produktlänken i min orderhistorik får jag 404) och utan tjafs och såklart för ursprungspriset 5359kr.
Nu går mitt Zotac 3060 till en polare, såklart också för launch-priset 4300 för scalpers är assholes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apothecary:

Dustin skickade mejl om leverans helt ur det blå på ett 3060 Ti jag beställde i januari. Stora props till dem för att fixa fram produkten även om den inte ens längre finns på hemsidan (klickar jag produktlänken i min orderhistorik får jag 404) och utan tjafs och såklart för ursprungspriset 5359kr.
Nu går mitt Zotac 3060 till en polare, såklart också för launch-priset 4300 för scalpers är assholes.

Vilken modell var det? Har också en beställning där på ett EVGA 3060ti XCsen februari som det varit helt tyst om.

Visa signatur

ASUS B450 Prime Plus| Ryzen 7 3700X| ASUS GTX 1660 TI DUAL OC| HyperX Fury 3200MHz 32GB| Norctua NH-D15| Samsung 970 EVO PLUS M.2 SSD 1TB| EVGA Supernova G3 650w| Fractal Design Define C| ASUS PCE-AX3000 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvuld:

Ja, mailet hinner inte skickas innan grejerna är slut.

Finns det något sätt att få mejlnotifikation från SweClockers när tråden för 3070 har uppdaterats?

Permalänk
Skrivet av danielzx:

Finns det något sätt att få mejlnotifikation från SweClockers när tråden för 3070 har uppdaterats?

Tar tyvärr alldeles för lång tid att få mailet även här, enda chansen att få ett kort är att sitta o f5a tråden, alternativt f5a tex webhallen.

annars har du en knapp som det står följ tråd under meddelande rutan

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Tar tyvärr alldeles för lång tid att få mailet även här, enda chansen att få ett kort är att sitta o f5a tråden, alternativt f5a tex webhallen.

annars har du en knapp som det står följ tråd under meddelande rutan

Följer redan båda trådarna, får väl sitta och hoppas då. Blir lite svårt när man jobbar hemma samtidigt och kan inte ha koll hela tiden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danielzx:

Följer redan båda trådarna, får väl sitta och hoppas då. Blir lite svårt när man jobbar hemma samtidigt och kan inte ha koll hela tiden.

Du kanske kan sätta upp en distill och pollar den här tråden. Men det är typ dagens höjdpunkt. Brukar gå in och kika här då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Följer redan båda trådarna, får väl sitta och hoppas då. Blir lite svårt när man jobbar hemma samtidigt och kan inte ha koll hela tiden.

Fast om du jobbar hemma är det ju perfekt, ska du bara ha ett kort så borde du få det inom någon dag om du är med och följer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Fast om du jobbar hemma är det ju perfekt, ska du bara ha ett kort så borde du få det inom någon dag om du är med och följer.

Svår även om man jobbar hemma (eftersom de flesta kort går på några minuter), men betydligt lättare.
Man har ju ett jobb och sköta också

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-fire:

Svår även om man jobbar hemma (eftersom de flesta kort går på några minuter), men betydligt lättare.
Man har ju ett jobb och sköta också

Absolut inte lätt, men ett kort borde man kunna hinna med på om man är inloggad mellan 8-10 och uppdaterar med jämna mellanrum (känns som många kort släpps på morgonen).

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Fast om du jobbar hemma är det ju perfekt, ska du bara ha ett kort så borde du få det inom någon dag om du är med och följer.

Hoppas på det, har jagat den senaste nu när jag har pengarna men det enda som har kommit upp är ProShop som har varit extremt dyrt.

Använder sig folk av bottar eller är det bara jävligt snabba med köpen här??

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Hoppas på det, har jagat den senaste nu när jag har pengarna men det enda som har kommit upp är ProShop som har varit extremt dyrt.

Använder sig folk av bottar eller är det bara jävligt snabba med köpen här??

de flesta kort brukar finnas i lager iaf 3-4 minuter, så tror inte det ska behövas bottar. Har själv följt länkarna och sett kort i saldo utan att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

de flesta kort brukar finnas i lager iaf 3-4 minuter, så tror inte det ska behövas bottar. Har själv följt länkarna och sett kort i saldo utan att köpa.

Alright, då får man bara be att man hinner först

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Alright, då får man bara be att man hinner först

Japp, och inte vara så kräsen vilket märke/modell det är.
Man kanske får ta ett Gigabyte även fast man egentligen skulle velat ha ett Tuf etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Japp, och inte vara så kräsen vilket märke/modell det är.
Man kanske får ta ett Gigabyte även fast man egentligen skulle velat ha ett Tuf etc...

Hur stor skillnad är mellan modellerna förutom kylningen? Kan leva med Gigabyte även om man vill helst få tag på en TUF

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Hur stor skillnad är mellan modellerna förutom kylningen? Kan leva med Gigabyte även om man vill helst få tag på en TUF

gigabyte oc och tuf är lika bra. Allt har med spänningen att göra. Kolla https://www.youtube.com/watch?v=N3lfXsa08CY så får du ett bra hum.- blir några % hit och dit men försök generellt att få ett kort med högre spänning så kommer du inte bli besviken.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av danielzx:

Hur stor skillnad är mellan modellerna förutom kylningen? Kan leva med Gigabyte även om man vill helst få tag på en TUF

Det jag menade var att man inte får vara kräsen om man vill ha ett kort relativt snabbt.

Det skiljer inte jättemycket i prestanda mellan olika kort, vissa är tystare, svalare eller klarar överklockning bättre.
Ett tips är att kolla lite youtubeklipp där flera tillverkare av kortet man är intresserad av jämförs. Men nu är vi off topic...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Det jag menade var att man inte får vara kräsen om man vill ha ett kort relativt snabbt.

Det skiljer inte jättemycket i prestanda mellan olika kort, vissa är tystare, svalare eller klarar överklockning bättre.
Ett tips är att kolla lite youtubeklipp där flera tillverkare av kortet man är intresserad av jämförs. Men nu är vi off topic...

Myb, tillbaks till ämnet ^^

Permalänk

Mtp. de dyrbara sekunder man har innan kortet är slut skulle jag nöjt mig med att kolla på produktbilden om kortet har 3 fläktar. Förmodligen är alla dessa kort bra 😊🤔

Permalänk
Skrivet av kenzo15:

Vilken modell var det? Har också en beställning där på ett EVGA 3060ti XCsen februari som det varit helt tyst om.

FTW3 Ultra-kortet. Tittar man på hur folk följer upp EVGAs leveranser på bokningar/reseveringar gjorda på EVGAs hemsida så är det ganska tydligt att de föredrar att producera FTW-varianter över XC, då det är chip-brist.

Här är Europa-leveransernas uppföljning, i huvudsak ser man hur dåligt de leverat hit överhuvudtaget:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSq5nCC5t97F8...

Lite svårtolkat, men klicka på modellnamnen högst upp för att se hur många som lagt in "notifikation" för den modellen och hur många som fått mejl för att beställa och hur många som köpt.
Klickar du dig till North America-documentet (finns länk på framsidan) så ser du att de fått många fler, och skillnaden mellan modellerna är tydligare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakro807:

Risken ökar för dig som säljare, men minskar för transaktionen som helhet. Jämför dessa två situationer:

1: Adam behöver pengar och sätter därför ut en bluffannons. Bertil swishar honom pengarna. Adam har nu direkt pengarna i handen och kan lägga dessa på knark eller spel eller som vad nu är dennes svaghet. Bertil har förlorat pengarna. För Adams del är "affären" avslutad, Bertil är däremot helt körd och kan inte annat än lämna in en polisanmälan och en fordran hos kronofogden, något som givetvis inte kommer leda någon vart.

2: Bertil har en vara denne vill sälja, Adam behöver pengar. Bertil sätter ut en annons, Adam svarar på denna. Det finns dock inga garantier för att Bertil (som är ärlig) verkligen kommer sälja till Adam. Kanske föredrar Bertil en lokal affär? Kanske säljer Bertil till en annan ärlig person? Men nu har Adam tur och Bertil väljer att sälja till honom. Adam måste nu leta upp de tusenlappar som varan kostar och sätta in på Blocketpaketets konto. Sedan måste han vänta i några dagar på att paketet ska dyka upp. Sedan måste han begära pengarna tillbaka, något som både tar tid och som dessutom inte garanterat kommer lyckas. Och utöver detta måste han själv finna en köpare av varan. För kom ihåg att det var ju inte varan per se utan pengarna som Adam var intresserad av.

Så i ena fallet talar vi om timmar och pengarna i handen och det blir Bertil som på alla plan blir sittande med Svarte Petter, i andra fallet om något som kan ta flera veckor, som kräver en betydande insats av Adam och som inte på något sätt ger garanterad vinst.

Fråga dig nu vilken av dessa två bluffmetoder som kommer bli den vanligaste?

Helt ointressant för mig som säljare. Detta är ingen studie om att undersöka riskerna generellt sett utan en kommentar om att det inte finns säljarskydd. Jag bor i Skåne, har massa människor som kan ses IRL utöver postalternativet - annars kanske jag hade haft en annan ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av apothecary:

FTW3 Ultra-kortet. Tittar man på hur folk följer upp EVGAs leveranser på bokningar/reseveringar gjorda på EVGAs hemsida så är det ganska tydligt att de föredrar att producera FTW-varianter över XC, då det är chip-brist.

Här är Europa-leveransernas uppföljning, i huvudsak ser man hur dåligt de leverat hit överhuvudtaget:
https://docs.google.com/spreadsheets/d/e/2PACX-1vSq5nCC5t97F8...

Lite svårtolkat, men klicka på modellnamnen högst upp för att se hur många som lagt in "notifikation" för den modellen och hur många som fått mejl för att beställa och hur många som köpt.
Klickar du dig till North America-documentet (finns länk på framsidan) så ser du att de fått många fler, och skillnaden mellan modellerna är tydligare.

Vilket beställningsdatum hade du om man får fråga? Väntar på samma kort från Dustin.

Permalänk
Medlem

Har Komplett 3060 ti korten börjat rulla in? Står på min Zotac-order att den skulle komma in 3:e april fortfarande.

Visa signatur

| Case: Fractal Design R2 | Nätagg: Be Quiet | Moderkort: Asus crosshair formula IV | CPU: Amd phenom 1055t | Ram: 8GB | Hdd: Samsung f3 500GB | Grafikkort: xfx 460 ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av loie:

Har Komplett 3060 ti korten börjat rulla in? Står på min Zotac-order att den skulle komma in 3:e april fortfarande.

Min beställning på Dustin sen i december står fortfarande 23e feb... 😂😂🙄 Tror nästan man får glömma bort de där 3060ti-korten. Har hört från olika källor något om att de inte levererar ut kort utan håller kort på hyllorna tills folk avbeställer, för att sedan lägga ut på sidan till de nya priserna. Men har själv svårt att stå bakom en sådan misstanke... Känns som att de svenska bolagen har för mycket att förlora på att bete sig så?

Permalänk
Skrivet av Edvuld:

Vilket beställningsdatum hade du om man får fråga? Väntar på samma kort från Dustin.

5:e januari.

Skrivet av Qziny:

Min beställning på Dustin sen i december står fortfarande 23e feb... 😂😂🙄 Tror nästan man får glömma bort de där 3060ti-korten. Har hört från olika källor något om att de inte levererar ut kort utan håller kort på hyllorna tills folk avbeställer, för att sedan lägga ut på sidan till de nya priserna. Men har själv svårt att stå bakom en sådan misstanke... Känns som att de svenska bolagen har för mycket att förlora på att bete sig så?

Verkar inte gälla Dustin, då jag fick mitt till utlovat pris. Om sen inte jag fick någon särbehandling då jag mejlade kundservice i februari och kollade läget och var väldigt snäll
Dessutom hade jag betalat och de skulle definitivt vara i hett vatten ifall folk avbeställde och mitt i allt så börjar de sälja kort till högre pris. Om inte de nu skickar kort till de som ännu håller beställningar för att "rensa kön"... ja konspirationsteorier finns det hahha.

Permalänk
Skrivet av Asyvan:

Har ett helt nytt Strix B550F moderkort hemma. Ingen plombering.

Tänkte bara återkomma till detta, både mitt Zotec 3060 och EVGA 3060 Ti hade "plomberings-tejp" med firmans logga på kartongen, så vet inte vad jag ska säga. Konstig slump åt båda håll, eller kanske vi menar olika saker med ordet plombering?
För min del så gick det inte att öppna varkendera utan att det blev tydligt att man försökt. Tejpen ändrar färg direkt den kommer loss från kartongens yta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av General Nord:

Hur försvann den så fort?????

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur försvann den så fort?????

Jag kunde trycka köp, men när jag kom till kundvagnen var den borta..

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 9inety9ine:

Hur försvann den så fort?????

Gissar att MÅNGA gjorde osm jag och kollade på klockan och uppdaterade när sekundern slog över. FIck upp köp men när jag tryckte på den så fick jag upp att det var slut i lager

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk

Prosk*t
Det uppstod följande fel:
Product 2876764 is no longer available