3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Mitt svar från Elgiganten till varför de säljer kort som inte finns i lager

"VI har haft information av producenten att man kan sälja det antalet men sedan så är de slut i hela världen vilket gör det svårt för oss att få tag på det. Producenten har ingen mer information och kommer att meddela oss så fort vi har mer information angående leveransdatumet."

Tycker det ser rätt mörkt ut

Som jag sa tidigare då, dom fick information från någon om att det skulle komma men dubbelkollade inte innan dom la ut dom på nätet 🤣

Jag sa förvisso grossisten, men idén är ju densamma

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Skrivet av Ravnit:

OMFG!
Då har dom fått in några kort!!!!!

FOLKET VI KAN SLUTA SPEKULA KRING OM DE KOMMER OCH BÖRJA SPELULERA KRING HUR MÅNGA!!!!

Jag gissar på 20st 😂🤣

Jo nått sånt säkert. Elgiganten och deras system är skit. Säkert kort som kommit in som redan är reserverade, men står på hemsida att de finns i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Jo nått sånt säkert. Elgiganten och deras system är skit. Säkert kort som kommit in som redan är reserverade, men står på hemsida att de finns i lager.

Så kan det också vara, dom har sett X antal kort på väg, skickat ut det på nätet och sen är alla reda reserverade sen tidigare.
Oavsett, får våra ordrar stå kvar så har vi ju ställt oss i kö för ett helt Ok pris

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Så kan det också vara, dom har sett X antal kort på väg, skickat ut det på nätet och sen är alla reda reserverade sen tidigare.
Oavsett, får våra ordrar stå kvar så har vi ju ställt oss i kö för ett helt Ok pris

Jag hoppas att vår order får va kvar och inte avbokas 😢

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasNilsson_:

Jo nått sånt säkert. Elgiganten och deras system är skit. Säkert kort som kommit in som redan är reserverade, men står på hemsida att de finns i lager.

Skrivet av bogg:

Så kan det också vara, dom har sett X antal kort på väg, skickat ut det på nätet och sen är alla reda reserverade sen tidigare.
Oavsett, får våra ordrar stå kvar så har vi ju ställt oss i kö för ett helt Ok pris

Ja det känns ju lite som att korten som skulle komma in och levereras till de som redan stått i kö, hamnade på deras sida till försäljning. Låter troligt att det blev fel upplagt från deras sida och att vi som beställde i fredags inte kommer att få några kort.
Men sen beror det ju på hur många kort de får in samt hur många som stod i kö sedan tidigare. Man har inga förhoppningar direkt.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

som många sagt, vi får sitta lugnt i båten, imorgon vet vi hur det gick då de ska levereras eller skickas ut då... Hoppas

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

som många sagt, vi får sitta lugnt i båten, imorgon vet vi hur det gick då de ska levereras eller skickas ut då... Hoppas

Det enda besked vi får imorgon är att avvakta till nästa vecka 😜

Permalänk
Medlem

ElGiganten delen borde fan klippas in i en egen tråd

Permalänk
Medlem

fick spårningslänk skickad till mig nu på mina 8 kort jag köpte

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

fick spårningslänk skickad till mig nu på mina 8 kort jag köpte

Höhö...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Höhö...

skapar drama, kanske även dödsfall. Ber om ursäkt isf

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022
Skrivet av Xabba55:

som många sagt, vi får sitta lugnt i båten, imorgon vet vi hur det gick då de ska levereras eller skickas ut då... Hoppas

De har åtminstone skickat ett igår som kom fram idag... Dock med beställning gjord sep 2020.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Secce:

ElGiganten delen borde fan klippas in i en egen tråd

Oj vad jag kommer sakna all kalabalik elgiganten har skjutit in i denna tråd efter denna drama är slut!

Permalänk
Medlem

Alltså om dom har skickat ett kort till en person här så betyder det att korten har kommit...

Men de kan inget göra, de måste säkert prata med en chef som har en liten lucka i sin kalender imorgon som kan fatta ett beslut på hur de ska informera att 200kort saknas.

Permalänk
Medlem

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!

Haha! 🤣🤩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pythonx:

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!
https://i.postimg.cc/NFg32bYN/855-C7-E46-BC09-4-BBB-A45-D-20-C4-B750-B1-C7.jpg

Haha! 🤣🤩

Så 3080 existerar i verkligheten trots allt. Nu blir man allt avis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pythonx:

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!
https://i.postimg.cc/NFg32bYN/855-C7-E46-BC09-4-BBB-A45-D-20-C4-B750-B1-C7.jpg

Haha! 🤣🤩

Jag beställde 18:41 så du måste bluffa 😁

Visa signatur

5700X3D | 4070 Super FE | B550M | G.skill 3600MHz CL16 | Predator X27U 1440p 240hz | Xtrfy M8 | Varmillo MX Silent | Steelseries Arctis Nova Pro W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kawkstege:

Jag beställde 18:41 så du måste bluffa 😁

Vore inte första gången Elgigantens kösystem knasar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pythonx:

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!
https://i.postimg.cc/NFg32bYN/855-C7-E46-BC09-4-BBB-A45-D-20-C4-B750-B1-C7.jpg

Haha! 🤣🤩

Hur har du photoshoppat detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Hur har du photoshoppat detta

Jag tycker brädorna i bakgrunden har en onaturlig vinkel.

Permalänk
Skrivet av Red Onion:

Vore inte första gången Elgigantens kösystem knasar

Jag beställde innan 18:38, fick inget

Permalänk

Elkjøp Norge har sendt ut noen få stk til de første som bestillte, de hadde fått inn rundt 20-30 eks ifølge kundeservice.

Permalänk
Skrivet av Pythonx:

fick ett oväntat sms över att jag hade ett paket att hämta ut, döm om min förvåning när jag såg att det var adresserat från Elgiganten! Beställde i fredags vid 18:45!
https://i.postimg.cc/NFg32bYN/855-C7-E46-BC09-4-BBB-A45-D-20-C4-B750-B1-C7.jpg

Haha! 🤣🤩

Kan du vise oss kvitteringen? Bestilte over en time etter oss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Elkjøp Norge har sendt ut noen få stk til de første som bestillte, de hadde fått inn rundt 20-30 eks ifølge kundeservice.https://www.diskusjon.no/uploads/monthly_2021_04/1343552246_hotdamn.jpg.b9a4d216c6ab4937830783ac9aae6840.jpg

2st? Incoming scalping.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

2st? Incoming scalping.

Mining, de 2 andre ordrene er kanselleret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkorutansteN:

Hur har du photoshoppat detta

Inte så svårt, du får googla lite bara 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

2st? Incoming scalping.

Wtf! Snälla sluta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Wtf! Snälla sluta!

lol, mamma jag är fääärdig

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Raffle är the way to go.. Skit i alla kösystem..
Newegg har vetat det länge..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Jag tycker brädorna i bakgrunden har en onaturlig vinkel.

Det är garderobs/skåpluckor