3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Man kan ju undra varför det ska ta över en vecka att få detta gjort.

Vafan, låt ordrarna ligga kvar 😅

Permalänk
Medlem

NUUUUU! GRÖN BOCK INET 3080 TUF OC
Beställt: 23 Sep kl 20.
firar 7 månader imorgon så dehär var sköön-t

Permalänk
Medlem
Skrivet av mornn:

1000+ ordrar och de vill inte ge folk overtid. Saker tar tid :P. Men drygt som fan ar det i alla fall.

1000+? Senast jag hörde var det c:a 180 vid 19-tiden på lördagen?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

NUUUUU! GRÖN BOCK INET 3080 TUF OC
Beställt: 23 Sep kl 20.
firar 7 månader imorgon så dehär var sköön-t

Bara lite knappt 1,5 år till 4000-serien släpps

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

1000+? Senast jag hörde var det c:a 180 vid 19-tiden på lördagen?

Over 1000 bestallningar i Norge iaf, vet inte om de raknar ihop landerna. Men gissar att de som tar hand om kanselleringen sitter i Sverige och tillsammans mot svenska och norska kunder.

2 olika norrbaggar som sager 1k bestallningar: https://www.diskusjon.no/topic/1900904-vi-som-har-bestillt-gi...
https://www.diskusjon.no/topic/1900904-vi-som-har-bestillt-gi...

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

beställa ett kort från sverige då? dom skickar ju till norge? 🙂 hoppas du får dej ett kort snart iallafall 👍🙂 Välkommen till sweclockers btw 🙂👍

Hvem skcikar til Norge?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Inte förvånande men trist när man just började få upp hoppet...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

Om det nu är så kan man ju undra vad fasen det är som tar sådan jäkla tid för dem...

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liteflax:

NUUUUU! GRÖN BOCK INET 3080 TUF OC
Beställt: 23 Sep kl 20.
firar 7 månader imorgon så dehär var sköön-t

Bara att gratulera! Får nog själv vänta ytterligare en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragonlove:

Hvem skcikar til Norge?

Inet.se har jag för mej kan skicka till norge om jag inte minns fel, kan prata med dom på deras hemsidan i deras support chatt 🙂👍 skulle tro att många skickar till norge om man frågar 👍 kan även fråga vissa försäljare här på forumet @inet

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jtok:

Bara att gratulera! Får nog själv vänta ytterligare en månad.

Jisses! De som beställde i dec får alltså vänta till juni 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av TharaThas:

ironiskt att jag precis pratade med supporten och fick till svar att det var systemfel och samtliga av ordrarna från förra veckan skulle plockas bort på order av ledningen.

Edit:
kan tillägga att om du beställde straxt innan 18 så låg jag före dig tidsmässigt.

För mig så sa dom att dom inte har fått den infon att ordrarna från förra veckan skulle plockas bort, sen sa dom att man bör få grafikkortet nästa vecka

Man vet inte vilken support man ska lita på

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gallon:

För mig så sa dom att dom inte har fått den infon att ordrarna från förra veckan skulle plockas bort, sen sa dom att man bör få grafikkortet nästa vecka

Man vet inte vilken support man ska lita på

Man får nog lita på den infon som låter mest specifik. "Vi har fått order från ledningen att ta bort alla ordrar" är tyvärr mer specifikt än ett standardsvar om att "det ser bra ut vad jag kan se".

Permalänk
Medlem

Många som spekulerar!
Jag tror att Elgiganten väntar på en stor order där antalet är oklart.
Flera andra butiker säljer ett 50 tal kort i veckan och Elgiganten är den butik som har halkat efter.
När som väl har mottagit ordern så kan dom packa upp och börja skicka ut.
Jag misstänker att ordern är planerad att rulla in inatt och sedan packas upp under morgondagen och sedan skickas ut.

Sedan att en person av 10tal nämner ledningen lägger jag inte så mycket krut i tyvärr, då jag verkligen vill att detta ska funka 😅

Imorgon runt 12 tiden bör de ha bättre koll.

Permalänk
Medlem

Bara sitt lugnt folk.. Finns inget vi kan göra ändå. Skickas dom så skickas dom och avbeställs dom så blir det så. Vi ser väl imorgon. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alrik:

Bara sitt lugnt folk.. Finns inget vi kan göra ändå. Skickas dom så skickas dom och avbeställs dom så blir det så. Vi ser väl imorgon. 😄

Haha jag tror mer på imorgon får vi besked om att det är försenat och att vi får vänta till nästa fredag 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Haha jag tror mer på imorgon får vi besked om att det är försenat och att vi får vänta till nästa fredag 😂

Antagligen, dom kommer säga ”vi har inte fått in korten än” och skrapa sig i huvudet och försöka fundera ut hur dom ska förklara det här utan att få stämpeln som idioter 🤣
Iallafall när flera av oss från klart från kundtjänst att korten ska skickas

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Chattade med kundservice på Elgiganten och fick reda på att det är Bring som skall leverera och att det kommer att skickas ett kollinummer till mig under morgondagen.

Men känns lite som att man kanske kan lägga orden i munnen på dem baserat på de svaren ni andra fått, men att de redan vet att Bring skall leverera så känns det lite hoppfullt iaf.
Vi får se om det dyker upp något mail imorgon

Beställt 17:51

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Jag som beställde betydligt senare än andra här, ca 19:20 har fortfarande inte fått något avbokat. Mest troligt kommer det väl imorgon när de korten som kommer in är skickade och vi fortfarande är 150 pers som inte får något. Annars är det ju en räkmacka av rang om man faktiskt får ett i helgen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Pratade med Elgiganten i chatten gällande Gigabyte RTX 3080 Gaming OC.
Det han kunde se är att korten kommer att skickas imorgon fredag (alltså inte levereras då) och att "datumet är beräknat efter kapacitet", samt att "Allt ser grönt ut i mitt fall". Så vi får väl se. Beställde strax för kl 18 i fredags.

Undrar vad "datumet är beräknat efter kapacitet" innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Undrar vad "datumet är beräknat efter kapacitet" innebär.

Transportkapacitet, dvs hur snabbt dom faktiskt hinner få en bur hämtad

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Transportkapacitet, dvs hur snabbt dom faktiskt hinner få en bur hämtad

Så för till exempel av 200 ordrar räknar de med att klara 100 på fredag och 100 på måndagen därpå?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tengle:

Så för till exempel av 200 ordrar räknar de med att klara 100 på fredag och 100 på måndagen därpå?

De har väl andra ordrar än dessa kort?
Eller glömmer du att elgiganten säljer fler saker än just Gigabyte-kortet nu?

Men ja, typ.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Bara lite knappt 1,5 år till 4000-serien släpps

Ja för 4000-serien kommer spruta ut ur fabrikerna som diarre vid magsjuka!

Det började med halloumin (2018-28-06)
https://www.food-supply.se/article/view/610388/halloumin_ar_f...

SSD-lagring i bristvara (2020-12-22)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31025-ssd-lagring-i-bristva...

PC -bristvara (2020-12-25)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31039-pc-brist-vantas-till-...

Routrar på väg att bli bristvara (2021-04-13)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31747-routrar-pa-vag-att-bl...

Hjärtekrossade artister - bristvara (2021-04-09)
https://gaffa.se/artikel/148561/kroenika-vart-tog-alla-hjaert...

Bärbara datorer nästa stora bristvara (igår)
https://www.sweclockers.com/nyhet/31813-barbara-datorer-nasta...

och det slutar inte där! Så dem kan släppa skiten imorrn om dem vill, men du kommer ha den 2025 med lite tur.
Men visst är det kul med humor Nästa bristvara kan rent av bli gamers!

Visa signatur

Den som har mest prylar när hen vinner dör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Chattade med kundservice på Elgiganten och fick reda på att det är Bring som skall leverera och att det kommer att skickas ett kollinummer till mig under morgondagen.

Men känns lite som att man kanske kan lägga orden i munnen på dem baserat på de svaren ni andra fått, men att de redan vet att Bring skall leverera så känns det lite hoppfullt iaf.
Vi får se om det dyker upp något mail imorgon

Beställt 17:51

Det är alltid bring som levererar 😅

Jag beställde m.2 från Elgiganten och fick ett sms från bring att de har mottagit ett leveransavi från Elgiganten.
Väntade i 2 veckor sen hörde jag av mig till Elgiganten och fråga vad som händer och de skylde på bring och bring skylde på dom. Sedan fick jag prata med butikschefen som sa att något har hänt och dom vet inte vad men jag fick en återbetalning och de avbokade beställningen 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Det är alltid bring som levererar 😅

Jag beställde m.2 från Elgiganten och fick ett sms från bring att de har mottagit ett leveransavi från Elgiganten.
Väntade i 2 veckor sen hörde jag av mig till Elgiganten och fråga vad som händer och de skylde på bring och bring skylde på dom. Sedan fick jag prata med butikschefen som sa att något har hänt och dom vet inte vad men jag fick en återbetalning och de avbokade beställningen 😅

De skickade med Postnord till mig för två månader sedan.
Så i mitt fall har det inte alltid varit Bring.

Men där blev jag kanske lite för hoppfull i onödan

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Chattade också med elgiganten nyss och han sa att kortet har skickats. Dock hade inget spårningsnummer skickats ut men det skulle komma under dagen. Är väldigt skeptisk till att det skulle ha skickas, men den som väntar får veta.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Chattade också med elgiganten nyss och han sa att kortet har skickats. Dock hade inget spårningsnummer skickats ut men det skulle komma under dagen. Är väldigt skeptisk till att det skulle ha skickas, men den som väntar får veta.

Haha, för många twists and turns i detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Chattade också med elgiganten nyss och han sa att kortet har skickats. Dock hade inget spårningsnummer skickats ut men det skulle komma under dagen. Är väldigt skeptisk till att det skulle ha skickas, men den som väntar får veta.

Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Jag är bara glad om jag har låst ett kort för 8990kr. Är inte supernojig att jag inte får ett kort då jag har ett 3070, men med tanke på att mitt 3070 kostade mer än detta skulle det kännas roligt om man faktiskt fick hem ett kort.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q