3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk

Fått mitt generela leveransdatum för mitt MSI 3080 Ventus OC framflyttat till 2021-08-02.

min köplats för kortet är fortfarande 11, inte rört sig sen 2021-03-04.

vilket gör att de inte fått in några kort på nästan två månader nu, inte ett enda Ventus OC kort alls.
detta börjar att bli löjligt, snart får man gå med inställningen att man inte ska räkna med ett kort detta år.
och det finns inget alternativ, tänker inte betala samma för ett väldigt mycket sämre kort bara för att ha ett, och man kan inte byta till ett annat 3080 kort då de kostar dubbelt från de 8599:- som jag betalade för det.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

Fått mitt generela leveransdatum för mitt MSI 3080 Ventus OC framflyttat till 2021-08-02.

vilket gör att de inte fått in några kort på nästan två månader nu, inte ett enda Ventus OC kort alls.
detta börjar att bli löjligt, snart får man gå med inställningen att man inte ska räkna med ett kort detta år.
och det finns inget alternativ, tänker inte betala samma för ett väldigt mycket sämre kort bara för att ha ett, och man kan inte byta till ett annat 3080 kort då de kostar dubbelt från de 8599:- som jag betalade för det.

Du bör kanske fundera över ett 3080ti istället som släpps i maj, om du har turen vid din sida dvs.

Fördelen med 3080ti är att det inte finns en kö 🤣😂

Permalänk
Medlem

Mitt evga står att det ska komma in i lager på fredag, men tillåt mig tvivla, jag har varit på plats 32 sen i februari typ...

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem

Ser ju verkligen lovande ut för min bokning. Jag blir så jävla trött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Mitt evga står att det ska komma in i lager på fredag, men tillåt mig tvivla, jag har varit på plats 32 sen i februari typ...

Butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Samma här men hur vet du din köplats var ser man det?

Permalänk
Medlem

Ny vecka nya tag. Blir intressant att se om Elgiganten går ut med info till oss som beställde 3080.

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av jungly:

Samma här men hur vet du din köplats var ser man det?

Man mailar till dom och frågar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Inet

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

@webhallen tar ni in några andra rtx 3080 kort än från asus? tänkte då alla andra butiker verkar få in från flera tillverkare?

Hej! Vi tar absolut in från andra leverantörer
I det här fallet med RTX 3000 serien som är likt vatten i Sahara så handler det i princip endast om vad vi får tilldelat från leverantörerna. Det är inte vi som bestämmer vilka kort som ramlar in och när.

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej! Vi tar absolut in från andra leverantörer
I det här fallet med RTX 3000 serien som är likt vatten i Sahara så handler det i princip endast om vad vi får tilldelat från leverantörerna. Det är inte vi som bestämmer vilka kort som ramlar in och när.

// Staffan

Vad händer med palit gamerock oc? Har ni noll info fast ni inte levererat ett enda kort på 6 mån? Senast levererat i oktober..

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ok112:

Vad händer med palit gamerock oc? Har ni noll info fast ni inte levererat ett enda kort på 6 mån? Senast levererat i oktober..

Hej!

Nej tyvärr inget nytt alls att berätta
Jäklar vilket blingit kort!

/// Staffan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Nej tyvärr inget nytt alls att berätta
Jäklar vilket blingit kort!

/// Staffan

Välkommen Staffan!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Youjimbo:

Välkommen Staffan!

Tack kompis!

Ledsen att vi varit frånvarande. Antar att Patrik haft svårt att hålla sig ifrån det här forumet, men det är ju tur för mig

// Staffan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tack kompis!

Ledsen att vi varit frånvarande. Antar att Patrik haft svårt att hålla sig ifrån det här forumet, men det är ju tur för mig

// Staffan

Tjenare Staffan!

Har du någon koll på om ni kommer få in några msi 3080 suprim x?

Permalänk
Skrivet av bogg:

Det falska hoppet att det kommer på fredag är ju det man lever på just nu iallafall

Jag har köplats 14, föga troligt att dom får in så många kort när det inte rört sig på kön på ett par månader.

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tack kompis!

// Staffan

Hej Staffa, Stort tack.
Ingen uppdatering om Gigabyte RTX3080 vision ?. Jag har gjort bestalning i Januari men det står 10 som antal bestälningar

https://www.webhallen.com/se/product/325941-Gigabyte-GeForce-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

står det ej bestämt på orderbekräftelsen?

Ja precis.
Idag fick jag dessutom mejl om att de inte har något datum när kortet kommer in. De skrev också att de skulle återkomma om fem arbetsdagar via mejl.

Permalänk

5+ Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME inne på Elgiganten (13 790kr)
(råkade lägga i 3060/3070 tråden först...)

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Edit: Slut

Lyckades lägga en beställning, men verkade som att de gick väldigt fort...

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Skrivet av Patrickpolly:

5+ Gigabyte AORUS GeForce RTX 3080 XTREME inne på Elgiganten (13 790kr)
(råkade lägga i 3060/3070 tråden först...)

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Edit: Slut

Har en filk på Elgiganten uppe med 3080 sökning som jag uppdaterar med jämna mellanrum. Så frågan är varför kom inte detta kort upp när man söker på sidan.. men de fanns när man klickade på länken..

Visa signatur

Ryzen 5900x I Arctic Liquid Freezer III I ASUS TUF GAMING X570-PLUS I G.Skill Trident Z Neo 2x16 3600MHz CL16 I ASUS Tuf RTX 3080ti 12GB I Corsair MP600 1TB M.2 I ASUS ROG Strix 850W I Lian Li O11 Vision I

Permalänk
Medlem
Skrivet av tonka/lonka:

Har en filk på Elgiganten uppe med 3080 sökning som jag uppdaterar med jämna mellanrum. Så frågan är varför kom inte detta kort upp när man söker på sidan.. men de fanns när man klickade på länken..

Sokningen anvander en cache av produkterna som finns och den verkar inte uppdateras sa snabbt.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tonka/lonka:

Det var lite konstigheter kring listningen i namn och specs samt verkade inte gå att lägga i korgen, så det beror nog på någon faktor där.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Ja precis.
Idag fick jag dessutom mejl om att de inte har något datum när kortet kommer in. De skrev också att de skulle återkomma om fem arbetsdagar via mejl.

Okej, jag har fått leveransdatum 28/5 på orderbekräftelsen.

Permalänk
Skrivet av sebbzor133:

Okej, jag har fått leveransdatum 28/5 på orderbekräftelsen.

Om det er likt med Elkjøp i Norge så betyr det levering i 2022

Permalänk
Medlem

Proshop verkar få in en stadig ström av 3080 Tuf non-oc. Hoppas @webhallen också får det. För nu är det som max 37 kort före mitt!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Skrivet av Dragonlove:

Om det er likt med Elkjøp i Norge så betyr det levering i 2022

Haha jo så kan det ju va, men detta är via netonnet så vi får la se, verkar ju lite bättre än "ej bestämt" haha😊

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ahmedabdulamir:

Hej Staffa, Stort tack.
Ingen uppdatering om Gigabyte RTX3080 vision ?. Jag har gjort bestalning i Januari men det står 10 som antal bestälningar

https://www.webhallen.com/se/product/325941-Gigabyte-GeForce-...

Ingen uppdatering där heller tyvärr
Siffrorna på sajten har inte uppdaterats på länge ser jag. Det är i dagsläget 41 bokningar på det kortet.

// Staffan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@webhallen kan ni uppdatera https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge... ? Ni verkade få in en bunt kort från asus idag

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem

Någon som varit i kontakt med elgiganten idag ang. Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC korten och har någon ny info?

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem

@webhallen hur många rtx 3080ti kommer ni få in, när får ni in dom och pris 😋😉😁

Visa signatur

In science we trust!