3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Någon som varit i kontakt med elgiganten idag ang. Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC korten och har någon ny info?

Tolkar situationen som att de fick in en planerad leverans av 3080 GAMING OC som täckte samtliga tidigare bokningar och kanske en handfull extra. Detta gjorde att de öppnade för nyförsäljning via hemsidan, men detta låg uppe alldeles för länge och mellan 200-1000 nya bokningar skapades. En del av dessa verkar ha avbeställts, men många av oss verkar ha hamnat i en kö.

Att vara i kö på ett 3080 för nästan MSRP är fantastiskt i dessa tider. Jag kan inte understryka detta nog. Sedan om kortet kommer om 1 vecka, 1 månad eller ett halvår har jag ingen aning om. Och vet du vad? Det har garanterat inte elgigantens kundtjänst heller Att tjata kommer inte påskynda processen, utan snarare få dem att avboka ännu fler kort om de börjar inse vilken soppa de ställt till med.

TLDR: Jag tänker att vi inte ska peta på den björn som sover alltför mycket nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Någon som varit i kontakt med elgiganten idag ang. Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC korten och har någon ny info?

Jag kontaktade de tidigare idag och frågade status.

Hon sa att de finns inte i lager och det verkar som att det har inte skickats ut några, men att hon skulle dubbelkolla det åt mig och återkoppla antingen via Mail eller sms (sms var negativt och Mail var positivt)

...tyvärr fick jag ett sms från de med dåliga nyheter och verkar som att vi är in for the long game. Beställde 16/4 klockan 19:10

Permalänk
Medlem
Skrivet av proppskixd:

Det falska hoppet att det kommer på fredag är ju det man lever på just nu iallafall

Jag har köplats 14, föga troligt att dom får in så många kort när det inte rört sig på kön på ett par månader.

Nä, fast dom har ju skickat ut en 30st xc ultra senaste veckorna så kanske 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk

känslan är att minst ett kort skickades ut iaf, lades upp igår:
https://www.tradera.com/item/341372/463948702/rtx-3080-gigaby...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Okej, jag har fått leveransdatum 28/5 på orderbekräftelsen.

Du kan inte ta en bild där du har den infon och lägga upp här ? sudda ut detaljer som inte behövs skall kontakta KS för jag är måttligt road då jag väntat sen i dec och dom vägrar ännu ge mig någon info.

Permalänk
Medlem

Finns en del kort i lager 3060,3070.3090. dock inga 3080.
https://www.caseking.de/en/pc-components/graphics-cards/nvidi...

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Finns en del kort i lager 3060,3070.3090. dock inga 3080.
https://www.caseking.de/en/pc-components/graphics-cards/nvidi...

3070 för över 14000kr, rimligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

känslan är att minst ett kort skickades ut iaf, lades upp igår:
https://www.tradera.com/item/341372/463948702/rtx-3080-gigaby...

Lol, detta var roligt, får se vad budet landar på 😅

Permalänk
Webhallen
Skrivet av ocr123:

@webhallen kan ni uppdatera https://www.webhallen.com/se/product/324099-ASUS-ROG-STRIX-Ge... ? Ni verkade få in en bunt kort från asus idag

Hej!

Uppdaterat, men ingen enorm skillnad tyvärr ^^

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

@webhallen hur många rtx 3080ti kommer ni få in, när får ni in dom och pris 😋😉😁

Hej!

Ingen aning, ingen aning och pengar (bitcoins går också bra)! :*

// Staffan

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

@Webhallen Finns det chans att ni även fick in lite fler exemplar av denna: https://www.webhallen.com/se/product/324062-ASUS-TUF-GeForce-...
eller var det bara Strix modellen som dök upp idag?

Finns det någon uppdatering så uppdatera gärna

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av generalknas:

känslan är att minst ett kort skickades ut iaf, lades upp igår:
https://www.tradera.com/item/341372/463948702/rtx-3080-gigaby...

Det kanske inte var kompatibelt med symaskinen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av eriksson850:

Det kanske inte var kompatibelt med symaskinen...

Fanns ingen ledig PCIe-port! Typiskt när det händer...

Visa signatur

AMD Ryzen 7800x3d | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 2x32GB @6000MT/s CL30 | RTX 4090 TUF | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | LG 42" C2 OLED | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Det var lite konstigheter kring listningen i namn och specs samt verkade inte gå att lägga i korgen, så det beror nog på någon faktor där.

Jo stämmer nog, följande namn/modell stod på hemsidan: "GIGA GV-N3080AORUS X-10GD Grap", man var tvungen att kolla specifikationerna för att se vilket kort det va. Gick bra för mig att beställa (fick en beställningsbekräftelse iaf, så håller tummarna...), men när jag gick in några minuter senare för att lägga upp tipset så hade kortet helt försvunnit...

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Medlem

Svar ifrån Elgiganten angående 3080 Gigabyte Gaming OC
Kan tillägga att min order lades 17:51

"Tyvärr råkade vi sälja fler än vad vi hade i lager, så att de som var sist på bollen kommer att få sin order bortplockad. Jag kunde tyvärr inte se ifall detta var fallet för dig eller om din leverans bara är försenad. Men de vars order kommer att bli krediterade kommer att bli uppringda i veckan. Beklagar att jag inte kan ge dig ett klarare svar!"

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

TLDR: Jag tänker att vi inte ska peta på den björn som sover alltför mycket nu

Tänker samma och tänker inte jinxa något genom att fråga dem

Permalänk
Slut
Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Gigabyte RTX 4090 Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej!

Ingen aning, ingen aning och pengar (bitcoins går också bra)! :*

// Staffan

haha bra svar 😂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Svar ifrån Elgiganten angående 3080 Gigabyte Gaming OC
Kan tillägga att min order lades 17:51

"Tyvärr råkade vi sälja fler än vad vi hade i lager, så att de som var sist på bollen kommer att få sin order bortplockad. Jag kunde tyvärr inte se ifall detta var fallet för dig eller om din leverans bara är försenad. Men de vars order kommer att bli krediterade kommer att bli uppringda i veckan. Beklagar att jag inte kan ge dig ett klarare svar!"

Så svara inte när dem ringer med andra ord ☑️

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk

@webhallen Har ni några uppdateringar om ni får in fler MSI RTX 3080 Gaming x Trio?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Så svara inte när dem ringer med andra ord ☑️

Haha, min första tanke också, men det dimper väl ner ett mail i så fall.
Men ska bli spännande att se vilka som får ett samtal eller mail, och ni som får det skriv gärna vilken tid ni beställde.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Mitt kort på elgiganten är annulerat så f. Till elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Mitt kort på elgiganten är annulerat så f. Till elgiganten

Tack för att du delar med dig. Det är oerhört intressant och berikande!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Tack för att du delar med dig. Det är oerhört intressant och berikande!

Aa men fick det bekräftat via mail.
De ger bara falska förhoppningar.
Men hoppas de andra får det.
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Aa men fick det bekräftat via mail.
De ger bara falska förhoppningar.
Men hoppas de andra får det.
Mvh

Tack.

Men nog förstod du väl att chansen måste ansetts låg till att få ett 3080 i denna soppan, och att snarare har nånting gått snett? Fuck off elgiganten?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Mitt kort på elgiganten är annulerat så f. Till elgiganten

Fan vad trisst! Vilken tid beställde du?

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Mitt kort på elgiganten är annulerat så f. Till elgiganten

Hur då? Fick du ett mej? Fick du sms? Hur ser det ut i din orderhistorik på elgiganten.se? Hur dags beställde du?

Permalänk
Medlem

19:19.
Jaa fick ett e-mail ifrån elgiganten där det står att den är annulerat. Ett annat från ecster där de betalar tillbaka beloppet..
Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Tack.

Men nog förstod du väl att chansen måste ansetts låg till att få ett 3080 i denna soppan, och att snarare har nånting gått snett? Fuck off elgiganten?

Vad vill du ens bidra med? Får folk inte ens vara irriterade över att de inte får ett kort? Elgigantens kundtjänst har ju också bedyrat till många av oss att vi absolut kommer få ett kort, då är det väl fan klart man blir sur om man får sin beställning annulerad?

Sen är det klart att vi fattar att Elgiganten inte skulle få in den mängd kort som de sålde, men de kan ju faktiskt låta oss som redan beställt ett kort vackert få vänta i kö precis som folk gör till exakt alla andra modeller av 3080.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Update:
Hade beställt åt mig och en kompis och jag kunde inte se min orderhistorik.
Men nu ser jag att de tog bort det extra kortet och jag har mitt kvar. Så han får vara utan tyvärr.
Mvh.
Så alla kan sitta lugnt i båten.
Mvh