3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Tack.

Men nog förstod du väl att chansen måste ansetts låg till att få ett 3080 i denna soppan, och att snarare har nånting gått snett? Fuck off elgiganten?

Det var mer som ett fan...

Permalänk
Medlem

Pratade med kundtjänst igen nu, han svor dyrt och heligt på att även om man inte skulle få ett kort direkt så skulle man behålla sin plats i kön. Meeen vi vet ju allihopa att man inte kan lita på detta öht eftersom att alla på kundtjänst ger helt olika information

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Update:
Hade beställt åt mig och en kompis och jag kunde inte se min orderhistorik.
Men nu ser jag att de tog bort det extra kortet och jag har mitt kvar. Så han får vara utan tyvärr.
Mvh.
Så alla kan sitta lugnt i båten.
Mvh

Ja, tror de som beställt fler än ett ryker ganska snabbt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Pratade med kundtjänst igen nu, han svor dyrt och heligt på att även om man inte skulle få ett kort direkt så skulle man behålla sin plats i kön. Meeen vi vet ju allihopa att man inte kan lita på detta öht eftersom att alla på kundtjänst ger helt olika information

Och det finns fortfarande gott om köer som varat sen September 2020 hos flera olika ÅF

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Vad kan man förvänta sig få för ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING, använd en kort stund, kvitto från webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Vad kan man förvänta sig få för ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING, använd en kort stund, kvitto från webhallen?

Inköpspris i alla fall. Sen får du se om någon är intresserad av att ge mer än så.
Här på marknaden får du ju inte lägga ut den för mer än inköpspris ändå, men inköpspris borde du nog kunna få eftersom 3080 inte går att få tag på

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Vad kan man förvänta sig få för ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING, använd en kort stund, kvitto från webhallen?

Det borde inte vara några problem att få summan som står på kvittot, alternativt kan du säkert även lämna tillbaka det till Webhallen om du bara använt det en kort stund...

Edit: självklart ironisk, men blir bitter på folk som vill sälja saker gratis och använder en sådan här tråd för att få bud i pm... (Försök inte få det till något annat).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Troberg:

Inköpspris i alla fall. Sen får du se om någon är intresserad av att ge mer än så.
Här på marknaden får du ju inte lägga ut den för mer än inköpspris ändå, men inköpspris borde du nog kunna få eftersom 3080 inte går att få tag på

Inköpspris varierar ju rätt mycket. Summamässigt tror jag du kan få 15-16k vad man kan se på tradera osv.

De flesta verkar inte bry sig särskilt mycket om kortet är använt lite

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Mest nyfiken då jag blev erbjuden ett byte med denna mot annan hårdvara. Får se om bytet blir av och om jag anser 3080 vara lite väl kraftig för min dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Vad kan man förvänta sig få för ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING, använd en kort stund, kvitto från webhallen?

16-17k utan problem. För någon anledning så är TUF korten super populära

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Sapphire Radeon RX 6900 XT SE | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Corsair Vengeance LPX 2x8 3600 mhz | Fractal Design Meshify C | Corsair Force Series MP510 960 GB | Corsair RM750x v2 | Gigabyte 27" M27Q 2560x1440 170 HZ | Acer Predator 32" XZ321QU 2560x1440 144 Hz

Permalänk

Hämtade ut ett Asus 3080 TUF OC på webhallen idag, beställt 13:37 2020-10-15.

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattias10:

16-17k utan problem. För någon anledning så är TUF korten super populära

Det är väl mer för att dom är prissatta väldigt bra, inte för att prestandan är helt otrolig i jämförelse med allt annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Hämtade ut ett Asus 3080 TUF OC på webhallen idag, beställt 13:37 2020-10-15.

Det rör på sig, undrar hur många som sitter och väntar på sina kort när 4000-serien släpps om 1.5 år 🤣

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Det är väl mer för att dom är prissatta väldigt bra, inte för att prestandan är helt otrolig i jämförelse med allt annat.

Väldigt bra byggkvalitet, bra kylare, ok överklockningspotential. Helt enkelt ett kort som är klart över medel i sin prisklass

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Det rör på sig, undrar hur många som sitter och väntar på sina kort när 4000-serien släpps om 1.5 år 🤣

Jadu, jag lär passera 8 månader (18:42 på non-OC, Webbis), så vem vet

Som tur är går rätt många spel skapligt ändå i 3440x1440, men lite "oomph" saknas ju

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Det rör på sig, undrar hur många som sitter och väntar på sina kort när 4000-serien släpps om 1.5 år 🤣

Även jag hämtade mitt idag, det som jag skrev om i fredags hade beställt 13:34 den 15:e oktober. Om jag inte minns fel så började de första som beställt 3080 TUF OC den 15:e oktober från Webhallen runt 13:00 och strax därefter få sina skickade den 22:a mars. Så på lite drygt en månad hade de hunnit gå igenom ungefär en halvtimme av förbokningskön på just det kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aagii247:

Det var mer som ett fan...

Ah. Sorry, min dåliga dag visade sig snabbt här.

Jag ber om ursäkt för mitt utfall.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Ah. Sorry, min dåliga dag visade sig snabbt här.

Jag ber om ursäkt för mitt utfall.

Lugnt

Permalänk
Medlem

Sjukt vad många det är som köpt ett 3080 för att sedan tycka det är ”lite väl kraftigt för mig”

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sjukt vad många det är som köpt ett 3080 för att sedan tycka det är ”lite väl kraftigt för mig”

Eller hur många som lyckats få 2st på samma gång på något magiskt vis. Eller två överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Sjukt vad många det är som köpt ett 3080 för att sedan tycka det är ”lite väl kraftigt för mig”

Hur kan man köpa sig ett current gen grafikkort för 10.000+ och förvänta sig att det *inte* kommer ge sanslös prestanda?

Permalänk

Är det någon som roar sig med att läsa alla sköna förklaringar till varför man inte är en scalper på tradera-annonserna?

Denna gillade jag: "Säljes då jag helt enkelt tröttnat på gaming så detta kort gör sig bättre i någon annans burk än min.

Inköpt 4/1 på Webhallen

"

https://www.tradera.com/item/341372/463624998/gigabyte-geforc...

Killen bestämde sig alltså för att köpa ett grafikkort för över 10,000 kronor och på loppet av mindre än en månad inser att "nä, detta var nog inte för mig." Vilken självinsikt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av snowscar91:

Är det någon som roar sig med att läsa alla sköna förklaringar till varför man inte är en scalper på tradera-annonserna?

Denna gillade jag: "Säljes då jag helt enkelt tröttnat på gaming så detta kort gör sig bättre i någon annans burk än min.

Inköpt 4/1 på Webhallen

"

https://www.tradera.com/item/341372/463624998/gigabyte-geforc...

Killen bestämde sig alltså för att köpa ett grafikkort för över 10,000 kronor och på loppet av mindre än en månad inser att "nä, detta var nog inte för mig." Vilken självinsikt!

Denna tar ändå priset.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/saljer_en_ventus_3x_r...

"PGA jag inte har tid att spela mer, öppnad och använd 2 dagar "

Men priset blir "dyrare tyvärr" eftersom "Kan ta 1 År innan det kommer upp på lager igen + 4 månaders kötid"
Därför valde personen att lägga ut det till försäljning för dubbla butikspriset.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Skrivet av snowscar91:

Är det någon som roar sig med att läsa alla sköna förklaringar till varför man inte är en scalper på tradera-annonserna?

Denna gillade jag: "Säljes då jag helt enkelt tröttnat på gaming så detta kort gör sig bättre i någon annans burk än min.

Inköpt 4/1 på Webhallen

"

https://www.tradera.com/item/341372/463624998/gigabyte-geforc...

Killen bestämde sig alltså för att köpa ett grafikkort för över 10,000 kronor och på loppet av mindre än en månad inser att "nä, detta var nog inte för mig." Vilken självinsikt!

På tal om tradera, jag tycker det är konstigt att folk blir arga när ett 3070 eller 3080 ligger många tusen över det normala nytt, men sedan budar nästan det dubbla på tradera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henry Rollins II:

Hämtade ut ett Asus 3080 TUF OC på webhallen idag, beställt 13:37 2020-10-15.

Snyggt klockslag!

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z790-F Gaming | Intel Core i5-13600K | Corsair Dominator Platinum RGB | ASUS ROG STRIX RTX 3080 OC | Samsung 980 PRO | Corsair H115i Elite Capellix | Corsair AX1600i | Corsair 500D RGB SE | ASUS ROG PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Denna tar ändå priset.
https://www.blocket.se/annons/stockholm/saljer_en_ventus_3x_r...

"PGA jag inte har tid att spela mer, öppnad och använd 2 dagar "

Men priset blir "dyrare tyvärr" eftersom "Kan ta 1 År innan det kommer upp på lager igen + 4 månaders kötid"
Därför valde personen att lägga ut det till försäljning för dubbla butikspriset.

Han verkar ha missat att 3090 är bland de enklare korten att få tag på då de redan säljs för hutlösa priser.

Permalänk
Medlem

Pga långa köer beställer folk flera kort på faktura. Det första kortet åker in i datorn och används. Sen börjar kort skickas och man kan då välja att returnera eller flippa vidare inkommande kort för 5-8k rätt ner i fickan. Systemet är kasst för konsumenten. Även med max 1 kort per kund så finns det gott om ÅF. Finns det möjlighet att få flera tusen kronor gratis kommer det alltid att utnyttjas.

Permalänk

Patetiska ursäkter ang varför man vill tjän... oj, sälja vidare sitt kort kan jag hålla med om är ”intressant”. Sen det här drevet mot att folk säljer sina kort köper jag inte riktigt. Tror många köpt grejerna av ”rätt” skäl men känner att de inte kan försvara att behålla det när man kan få (någon är ju trots allt villig att betala) en halv månadslön för det.

Vänta bara på att miningen svalnar och marknaden på gpu börjar mättats (jaja), då tror iaf jag att en viss stenmetafor passar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av daizoe:

Vad kan man förvänta sig få för ett ASUS GeForce RTX 3080 10GB GDDR6X TUF GAMING, använd en kort stund, kvitto från webhallen?

Över 17000 kr kan du förmodligen få. Kolla på Tradera.

Skrivet av npftd:

Pga långa köer beställer folk flera kort på faktura. Det första kortet åker in i datorn och används. Sen börjar kort skickas och man kan då välja att returnera eller flippa vidare inkommande kort för 5-8k rätt ner i fickan. Systemet är kasst för konsumenten. Även med max 1 kort per kund så finns det gott om ÅF. Finns det möjlighet att få flera tusen kronor gratis kommer det alltid att utnyttjas.

Så är det. Många av de som hackar på andra verkar vara samma människor som "glömt" avbeställa grafikkort och sen säljer vidare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av npftd:

Pga långa köer beställer folk flera kort på faktura. Det första kortet åker in i datorn och används. Sen börjar kort skickas och man kan då välja att returnera eller flippa vidare inkommande kort för 5-8k rätt ner i fickan. Systemet är kasst för konsumenten. Även med max 1 kort per kund så finns det gott om ÅF. Finns det möjlighet att få flera tusen kronor gratis kommer det alltid att utnyttjas.

Nä, jag avbeställer mina när jag får första, orka dribbla med blocket/tradera för några tusenlappar
Om jag inte lägger ut dom här för inköpspris+frakt

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.