Anmäl dig till Roborock Challenge!

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Haha jag skulle gissa på att 99% av alla som tömde lagret direkt på webbhallen redan har en massa rtx 3xx.
Har du väl köpt några så har du ju deras premium konto och kan köpa på dig en massa.
Men man kan ju inte anklaga dem för att vilja tjäna pengar, dock kan jag tycka det är lite fult av dom att sedan posta här som att dom vill hjälpa till vilket jag inte köper, det handlar bara om reklam.
Om dom verkligen ville få bort "scalpers" skulle dom begränsa 1 konto till att få köpa 1st rtx 3xx.
Jag kan tänka mig att det är en fåtal med "premium webbhallen konto" som sitter och köper upp alla.

föresten är det någon som lyckas beställa via Proshop?
Har försökt i veckor, spammat uppdatera vid 13:59. En gång fick jag upp "köp" men slutade med "504 error" och efter det gick det inte beställa.

Webhallens medlemsförmåner funkar inte så.
Det är ingen mirakulös gå före i kön förmån.
I så fall skulle jag kunnat köpa massor av kort med min level 15, vilket torde vara relativt hög level.
Vilket jag tyvärr inte lyckats med.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Det existerar inte. Han kunde inte köpa ett 3070 från Webhallen för att dom krävde en viss medlemsnivå så nu är han väl arg. Medlemsnivå får du genom att köpa produkter på Webhallen eller ta supply drops osv. Jag fick tag på ett 3070 TUF under den droppen och tackar verkligen för att dom krävde medlemsnivå för att köpa så man faktiskt hade tid på sig.

Jag kallar det "premium" eller guld konto kanske andra skulle säga.
Lite sur, då jag handlat över 10.000kr och ändå ligger på nivå 1.

Kan du ärligt säga att det är det första rtx 3xx kort du köpt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krait78:

Webhallens medlemsförmåner funkar inte så.
Det är ingen mirakulös gå före i kön förmån.
I så fall skulle jag kunnat köpa massor av kort med min level 15, vilket torde vara relativt hög level.
Vilket jag tyvärr inte lyckats med.

Så man kan inte köpa mer än 1st grafikkort med 1 konto?
Jag kan inte ens drömma om att handla där då jag ligger på nivå 1. Då har jag ändå brännt över 10.000kr genom åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Kan du ärligt säga att det är det första rtx 3xx kort du köpt?

Det är inte Webhallens fel att du inte registrerat dina köp på ditt konto.

Ja, det kan jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Det är inte Webhallens fel att du inte registrerat dina köp på ditt konto.

Ja, det kan jag.

Hur gör man det då? Jag har ju beställt en massa och anget min email.
Försöker kontakta dem via chat men det fungerar inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Jag hänger inte med i hur du resonerar? Kontoavgränsningen är ju så att de ska kunna se till att man inte kan köpa mer än ett kort av varje typ, jag har exempelvis köpt ett strix 3070 av dem och testat att lägga ett i varukorgen när de har dykt upp, det tas omedelbart bort ur korgen (i samma stund som man klickar på "lägg i varukorgen"-knappen) och det går alltså inte att köpa mer än ett kort av samma sort. När jag har kollat så har inte Webbis fått in mer än typ 6-8 olika sorters kort senaste tiden där man kunnat köpa om man varit snabb. Vilket alltså betyder att den här begränsningen torde vara rätt effektiv från deras sida.

Har du handlat för över 10 000 kr så ska du ha minst level 3, spela webhallen-spelet (är typ 4000 xp man får av att klara det) och om du lägger upp en profilbild får du en achievement på 2000xp, bara att bli medlem ger 500 xp, gör en pubik profil 1000 xp. Vips så har du 17500 xp och level 5 Silver som är vad de säger att det krävs för att köpa ett kort. Har du köpt grejer för 10k från dem har du säkerligen gjort nog för att få typ 5000 xp ytterligare i achievements. Sen får man supply-drops varje vecka som ger mellan 10 och 10 000 xp styck.

Är själv level 17 hos dem, men då har jag varit aktiv kund under 14 år (som också bara det ger 1000 xp/år)

EDIT: såg att du svarat mer i tråden, ska bara vara att maila deras kundtjänst så kan de slå ihop allt du köpt till ett konto

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Så man kan inte köpa mer än 1st grafikkort med 1 konto?
Jag kan inte ens drömma om att handla där då jag ligger på nivå 1. Då har jag ändå brännt över 10.000kr genom åren.

Tror inte att det är någon hård gräns på 1 grafikkort per konto, som jag fattar det så är det 1 kort åt gången.
Men det betyder inte att det är ett fåtal personer med hög nivå som lätt får alla korten, Webhallen har mååånga kunder.
Så det gäller att ha tur att kolla vid rätt tillfälle.

Om du råkar vara nivå 1 så har du nog mest dig själv att skylla, det går att få xp utan att slänga en massa pengar på det.
Det tar dock tid, men är du en trogen kund som handlat där mycket så kommer det ju av sig själv. Logga in en gång i veckan ta din supply drop och kolla om det finns nått roligt erbjudande. Det är inte som om det är någon pärs.
Sen du pratar som om 10000kr skulle vara någon stor summa. Det kan motsvara att någon har köpt 1 produkt tidigare, är man en stamkund då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Tror inte att det är någon hård gräns på 1 grafikkort per konto, som jag fattar det så är det 1 kort åt gången.
Men det betyder inte att det är ett fåtal personer med hög nivå som lätt får alla korten, Webhallen har mååånga kunder.

Om du råkar vara nivå 1 så har du nog mest dig själv att skylla, det går att få xp utan att slänga en massa pengar på det.
Det tar dock tid, men är du en trogen kund som handlat där mycket så kommer det ju av sig själv. Logga in en gång i veckan ta din supply drop och kolla om det finns nått roligt erbjudande. Det är inte som om det är någon pärs.
Sen du pratar som om 10000kr skulle vara någon stor summa. Det kan motsvara att någon har köpt 1 produkt tidigare, är man en stamkund då?

Det är en hård gräns på fler kort av samma typ, har du köpt ett strix oc 3070 tidigare så går det inte att lägga i varukorgen även om det finns i lager, du kan däremot köpa ett 3090 eller ett 3070 av annan typ (exvis TUF om det skulle komma in) men alltså max 1 av varje modell.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krait78:

Jag köpte en i7 9700k plus moderkort för 6600kr år 2020 och en i9 10900k plus moderkort för 6500kr för 1 månad sedan på webbhallen. Sedan har jag också köpt grafikkort etc längre bak i tiden.

Permalänk
Avstängd

Jag gick in på denna exakt samma minut som den postades men det var slut, hur är det möjligt ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Jag gick in på denna exakt samma minut som den postades men det var slut, hur är det möjligt ens?

Tror elgiganten och de andra som finns i hela norden säljer slut betydligt fortare än övriga, har sett andra ggr norrmän som skrivit att de beställt 10st av samma kort då elgiganten inte verkar ha någon max 1st-gräns. Så tror att det ofta kan bli så att de scalpers eller miners som hittar statusen på EG köper upp hela lagret direkt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Hur gör man det då? Jag har ju beställt en massa och anget min email.
Försöker kontakta dem via chat men det fungerar inte.

Jag arbetar inte på Webhallen men är ganska säker på att dom sagt att man kan samla ihop sina köp på ett konto, men du måste ju såklart ha kvitto.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rolfenstein:

Jag arbetar inte på Webhallen men är ganska säker på att dom sagt att man kan samla ihop sina köp på ett konto, men du måste ju såklart ha kvitto.

Ja det har jag så klart inte kvar. Bara på det senaste köpet, men det borde ju kommit upp automatiskt när jag beställde..
Klart man känner sig lite lurad, och konstigt att jag fått email ifrån webbhallen i år, men mina köp kommer inte upp.

Ps fungerar deras chatt för något av er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Ja det har jag så klart inte kvar. Bara på det senaste köpet, men det borde ju kommit upp automatiskt när jag beställde..
Klart man känner sig lite lurad, och konstigt att jag fått email ifrån webbhallen i år, men mina köp kommer inte upp.

Ta kontakt med deras kundtjänst och se vad de kan göra, har du tillgång till mailadresserna du använt när du beställt så bör det inte vara några problem. Att du får mail från dem är nog bara för att du vid köpet hade klickat i att du vill ha erbjudanden etc. från dem, inte att du registrerat en användare, de flesta företag har en separat lista för medlemmar och för nyhetsutskick. Men Webhallen själva har skrivit här att det går att få allt samlat till ett konto, så det ska definitivt gå att lösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Ps fungerar deras chatt för något av er?

Chatten bara försvinner för mig nu när jag testar så verkar vara ngt fel på den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mmaattee:

Ta kontakt med deras kundtjänst och se vad de kan göra, har du tillgång till mailadresserna du använt när du beställt så bör det inte vara några problem. Att du får mail från dem är nog bara för att du vid köpet hade klickat i att du vill ha erbjudanden etc. från dem, inte att du registrerat en användare, de flesta företag har en separat lista för medlemmar och för nyhetsutskick. Men Webhallen själva har skrivit här att det går att få allt samlat till ett konto, så det ska definitivt gå att lösa.

Jag är tveksamm det är nog bara något dom säger för att dom ska få kunder.
Kan inte komma i kontakt, har försökt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mmaattee:

Chatten bara försvinner för mig nu när jag testar så verkar vara ngt fel på den

Ok bra att det inte bara var för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Jag är tveksamm det är nog bara något dom säger för att dom ska få kunder.
Kan inte komma i kontakt, har försökt.

Nä, de gör inte såna saker. Säger de det här så menar de det Ta det från någon som varit kund där i snart 15 år och haft flertalet reklamationsärenden och kundservice-kontakter med dem.

Permalänk
Medlem

Har sett ex antal ggr här på sweclockers att webhallen själva har skrivit att de löser så att man får in ordrar som inte är inlagda på ditt konto.. lite mycket gnäll nu. Webhallen är den butik som hanterat detta bäst i mitt tycke... inte deras fel att ni inte kan lägga lite extra tid på deras sida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asus574:

Dom har lurat dig. Dom har riktat in sig på dig.

Skärp till dig, det är grafikkortsbrist i Sverige vi snackar om och inte svält i Afrika.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmaattee:

Jag hänger inte med i hur du resonerar? Kontoavgränsningen är ju så att de ska kunna se till att man inte kan köpa mer än ett kort av varje typ, jag har exempelvis köpt ett strix 3070 av dem och testat att lägga ett i varukorgen när de har dykt upp, det tas omedelbart bort ur korgen (i samma stund som man klickar på "lägg i varukorgen"-knappen) och det går alltså inte att köpa mer än ett kort av samma sort. När jag har kollat så har inte Webbis fått in mer än typ 6-8 olika sorters kort senaste tiden där man kunnat köpa om man varit snabb. Vilket alltså betyder att den här begränsningen torde vara rätt effektiv från deras sida.

Har du handlat för över 10 000 kr så ska du ha minst level 3, spela webhallen-spelet (är typ 4000 xp man får av att klara det) och om du lägger upp en profilbild får du en achievement på 2000xp, bara att bli medlem ger 500 xp, gör en pubik profil 1000 xp. Vips så har du 17500 xp och level 5 Silver som är vad de säger att det krävs för att köpa ett kort. Har du köpt grejer för 10k från dem har du säkerligen gjort nog för att få typ 5000 xp ytterligare i achievements. Sen får man supply-drops varje vecka som ger mellan 10 och 10 000 xp styck.

Är själv level 17 hos dem, men då har jag varit aktiv kund under 14 år (som också bara det ger 1000 xp/år)

EDIT: såg att du svarat mer i tråden, ska bara vara att maila deras kundtjänst så kan de slå ihop allt du köpt till ett konto

Har öppnat en del supply drops och fått achievements av webhallen spelet men min nivå ökar inte, har fortfarande samma xp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

har fortfarande samma xp...

Tar ett tag innan det uppdateras generellt sett, ibland flera dagar och sker oftast inte "live". Ibland har det tagit 1 veckan+ innan XP getts ut efter speciella "events" som BF/speciella achievements osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalBumling:

Tar ett tag innan det uppdateras generellt sett, ibland flera dagar och sker oftast inte "live". Ibland har det tagit 1 veckan+ innan XP getts ut efter speciella "events" som BF/speciella achievements osv.

Har varit fast på 1500 XP i flera månader, även efter jag har tagit achievements från webhallen festivalen, webhallen spelet och supply drops.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Har varit fast på 1500 XP i flera månader, även efter jag har tagit achievements från webhallen festivalen, webhallen spelet och supply drops.

Möjligt att det kanske finns någon spärr mellan ordrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Ibland "hänger sig" XP-systemet och uppdateras inte automatiskt (hände för mig vid en retur och nästa köp räknades inte).
Kontakta kundtjänst så gör de en manuell uppdatering så kommer den automatiska uppdateringen funka igen.

Permalänk
Medlem

Tycker det är lite underhållande med det här sjukt osmakliga gnället mot Webhallen från folk som på grund av för låg medlemsnivå inte får köpa grafikkort. Man har liksom uppenbarligen inte handlat nästan någonting från Webhallen tidigare eftersom man inte har rätt medlemsnivå. Ändå hävdar man att man minsann visst är en riktig storkund, tyvärr är alla kvitton borta och det förstår man ju då är ens ege... jag menar Webhallens fel att man inte sparat ett enda kvitto och såklart är alla borta även ur mejlinkorgen som blivit hackad av Webhallen för att man inte ska få XP i deras medlemssystem. Så nu svär man på att minsann aldrig handla av Webhallen igen trots att det ju beviserligen är vad man gjort innan också, aldrig handlat av Webhallen alltså.

Jag tycker @Webhallen har skött den här grafikkortsbristen i särklass bäst av de svenska återförsäljarna genom att ta till så mycket åtgärder de kunnat för att begränsa scalpers, samtidigt som man varit väldigt trasparent kring köer på korten både här på forumet och via kundtjänst, något man inte direkt kan beskylla vissa andra ÅF för.

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Tycker det är lite underhållande med det här sjukt osmakliga gnället mot Webhallen från folk som på grund av för låg medlemsnivå inte får köpa grafikkort. Man har liksom uppenbarligen inte handlat nästan någonting från Webhallen tidigare eftersom man inte har rätt medlemsnivå. Ändå hävdar man att man minsann visst är en riktig storkund, tyvärr är alla kvitton borta och det förstår man ju då är ens ege... jag menar Webhallens fel att man inte sparat ett enda kvitto och såklart är alla borta även ur mejlinkorgen som blivit hackad av Webhallen för att man inte ska få XP i deras medlemssystem. Så nu svär man på att minsann aldrig handla av Webhallen igen trots att det ju beviserligen är vad man gjort innan också, aldrig handlat av Webhallen alltså.

Jag tycker @Webhallen har skött den här grafikkortsbristen i särklass bäst av de svenska återförsäljarna genom att ta till så mycket åtgärder de kunnat för att begränsa scalpers, samtidigt som man varit väldigt trasparent kring köer på korten både här på forumet och via kundtjänst, något man inte direkt kan beskylla vissa andra ÅF för.

Håller helt med, de har skött sig så bra som de kan. Att vissa tycker att de ska sätta max ett kort ur hela rtx 30-serien som begränsning är bara en helt orimlig önskan från företagens synpunkt..

Permalänk
Medlem

Gigabyte Geforce RTX 3060 12GB AORUS ELITE 7199kr 50+st på lager

https://www.inet.se/produkt/5412226/gigabyte-geforce-rtx-3060...

Edit: kl 10:00 45st i weblager
kl 10:37 25st i webblager
kl 11:30 10st kvar

SLUT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Yup.
Det var inget viktigt att köpa 3070 vid lansering, men nu när allmän hybris råder så är det en mänsklig rättighet.
Sandlåda. 😂

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Givet att de inte kör någon slags medlemskampanj eller nått på webhallen så får man väl ingen förtur eller nått, eller har jag missat något? Jag är lvl12 Guld, och får lite fraktrabatt, fyndrabatt, nå medlemspriser och nå "insider" ("utvalda nyheter och erbjudanden"). Så länge de inte kör en guld-medlemmar-only-kampanj där de lagt undan grafikkort till enbart dessa medlemmar så ser jag inte riktigt hur jag skulle kunna lägga händerna på ett RTX-kort hur lätt som helst som vissa verkar tro? Eller har de haft ett gäng just sådana erbjudanden som jag totalt missat?

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!