Jag hänger inte med i hur du resonerar? Kontoavgränsningen är ju så att de ska kunna se till att man inte kan köpa mer än ett kort av varje typ, jag har exempelvis köpt ett strix 3070 av dem och testat att lägga ett i varukorgen när de har dykt upp, det tas omedelbart bort ur korgen (i samma stund som man klickar på "lägg i varukorgen"-knappen) och det går alltså inte att köpa mer än ett kort av samma sort. När jag har kollat så har inte Webbis fått in mer än typ 6-8 olika sorters kort senaste tiden där man kunnat köpa om man varit snabb. Vilket alltså betyder att den här begränsningen torde vara rätt effektiv från deras sida.
Har du handlat för över 10 000 kr så ska du ha minst level 3, spela webhallen-spelet (är typ 4000 xp man får av att klara det) och om du lägger upp en profilbild får du en achievement på 2000xp, bara att bli medlem ger 500 xp, gör en pubik profil 1000 xp. Vips så har du 17500 xp och level 5 Silver som är vad de säger att det krävs för att köpa ett kort. Har du köpt grejer för 10k från dem har du säkerligen gjort nog för att få typ 5000 xp ytterligare i achievements. Sen får man supply-drops varje vecka som ger mellan 10 och 10 000 xp styck.
Är själv level 17 hos dem, men då har jag varit aktiv kund under 14 år (som också bara det ger 1000 xp/år)
EDIT: såg att du svarat mer i tråden, ska bara vara att maila deras kundtjänst så kan de slå ihop allt du köpt till ett konto