Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Det är inte min sak att lägga mig i och det angår absolut inte mig på något sätt. Men jag blir lite ledsen när jag ser bilden, för det säger mig att där bor någon som inte mår så bra.

De flesta skulle inte frivilligt visa sådant snusk så jag tror att det är lite vad du undermedvetet vill visa med din bild också.

Jag skulle vilja ge dig rådet att städa upp, vädra, snygga till och gå ut och ta sen lite frisk luft, för att därefter komma tillbaka till ett lite renare hem. Sedan kan man försöka hålla fast vid den känslan och ta det därifrån.

Ett sunt inre får hjälp på traven av lite ordning och reda med det yttre.

Inte för att vara den som är den. Men säger man sig inte vilja lägga sig i om något som absolut inte angår en själv, då är man tyst istället för att spekulera om personens mående. For all we know så är personen kanske mångmiljonär för han köpte DOGE tidigt och rider just nu raketen till månen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem
Skrivet av monster08:

Inte för att vara den som är den. Men säger man sig inte vilja lägga sig i om något som absolut inte angår en själv, då är man tyst istället för att spekulera om personens mående. For all we know så är personen kanske mångmiljonär för han köpte DOGE tidigt och rider just nu raketen till månen.

Du har ju givetvis rätt i det du säger, jag borde inte ha skrivit så, det var bara tankarna som gick igång.

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Det är inte min sak att lägga mig i och det angår absolut inte mig på något sätt. Men jag blir lite ledsen när jag ser bilden, för det säger mig att där bor någon som inte mår så bra.

De flesta skulle inte frivilligt visa sådant snusk så jag tror att det är lite vad du undermedvetet vill visa med din bild också.

Jag skulle vilja ge dig rådet att städa upp, vädra, snygga till och gå ut och ta sen lite frisk luft, för att därefter komma tillbaka till ett lite renare hem. Sedan kan man försöka hålla fast vid den känslan och ta det därifrån.

Ett sunt inre får hjälp på traven av lite ordning och reda med det yttre.

Kanske han inte mår bra av att städa?
Kanske är det städat i hans inre?
En till synes ostädad människa med ett rent inre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Hur raderar jag någon annans inlägg?

Visa signatur

Allan, please add signature

Permalänk
Medlem

Rent tekniskt så är där ju nötter i Snickers 😜
Och så kan man tydligen ifrågasätta om Pringles räknas som Potatis Chips
https://www.taxgirl.com/2008/07/05/pringles-successfully-argu....
😎
If you excuse me, ska ut och sparka en sockerbeta på knölen, bbl.. 😅

Permalänk

Kanske dags för sweclockers att börja sälja små broderade handdukar likt japanska oshibori som man får vid resturanger för att tvätta händerna med innan/under tiden man äter, fast säga att det är gaming handdukar anpassade för snacks framför datorn.

sen så kan dom ju också komma med ett fint RGB fat att ligga på för den riktiga gamern.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oshibori

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

Kanske dags för sweclockers att börja sälja små broderade handdukar likt japanska oshibori som man får vid resturanger för att tvätta händerna med innan/under tiden man äter, fast säga att det är gaming handdukar anpassade för snacks framför datorn.

sen så kan dom ju också komma med ett fint RGB fat att ligga på för den riktiga gamern.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oshibori

Förvånar mig om det inte är något Razer har i sitt sortiment redan

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Inaktiv

Nötter = Kaffekopp och sked

Med chips så brukar jag hälla upp dem i ett glas och ha en sån här som hjälpmedel.
Funkar väldigt bra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Petterk:

Kan du avgöra det?

Tre års svett är en del.

Är lite jobbigt att tvätta den, då måste jag lossa alla snören som håller fast den.

Skrivet av Opatagio:

Racket står rakt iallafall

Ja, kanske den ena men den andra är nog lite sned, då krok golvet ge med sig lite den är nog inte gjort för att hantera nästan halv ton.

Skrivet av Peter77:

Det är inte min sak att lägga mig i och det angår absolut inte mig på något sätt. Men jag blir lite ledsen när jag ser bilden, för det säger mig att där bor någon som inte mår så bra.

De flesta skulle inte frivilligt visa sådant snusk så jag tror att det är lite vad du undermedvetet vill visa med din bild också.

Jag skulle vilja ge dig rådet att städa upp, vädra, snygga till och gå ut och ta sen lite frisk luft, för att därefter komma tillbaka till ett lite renare hem. Sedan kan man försöka hålla fast vid den känslan och ta det därifrån.

Ett sunt inre får hjälp på traven av lite ordning och reda med det yttre.

Har bara inte haft tid att städa, måste fixa min bil samt städa den.

Det har sätt värre ut, min mamma var där och städare för ett tag sen.

Får se när jag har tid över för att städa upp lite, frisk luft får jag när jag går till min bil.

Skrivet av jetblack:

Hur raderar jag någon annans inlägg?

Internet glömmer aldrig.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av jetblack:

Hur raderar jag någon annans inlägg?

Du kan ju öva dig på ditt eget?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Är lite jobbigt att tvätta den, då måste jag lossa alla snören som håller fast den.

Finns textilrengöring som går att använda på plats dock mindre jobb att stoppa i maskin.

Permalänk
Medlem

De få gånger jag äter chips vid datorn har jag en frottéhandduk som är fuktad i ena änden som jag torkar av händerna efter varje gång jag tagit chips, när kvällen är slut åker denna i tvättkorgen.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarvsladdad:

Kanske dags för sweclockers att börja sälja små broderade handdukar likt japanska oshibori som man får vid resturanger för att tvätta händerna med innan/under tiden man äter, fast säga att det är gaming handdukar anpassade för snacks framför datorn.

sen så kan dom ju också komma med ett fint RGB fat att ligga på för den riktiga gamern.

https://en.wikipedia.org/wiki/Oshibori

Varför inte ha även rullband som passerar mellan skärmen och tangentbordet med snacks som på kaitenzushi-restauranger (behöver bara se c:a 40 sek), och en oshibori på var fjärde assiett? Ny oemotståndlig gadget till ditt skrivbord. Kanske lite utrymmeskrävande men ... den som strävar efter det bästa ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ämnet är ständigt högaktuellt, chipsätande framför datorn är som synes ett samhällsproblem.

Jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet? Antingen så använder man något typ av hjälpmedel (vilket redan nämnts otaliga ggr i tråden) som tex chopsticks eller så äter man som vanligt och får städa lite under tiden/efteråt istället. Båda metoderna funkar fint, handlar mer om personlig preferens.

Det går inte att göra så mycket mer av det. Man kan inte både äta kakan och ha den kvar...

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ämnet är ständigt högaktuellt, chipsätande framför datorn är som synes ett samhällsproblem.

Det är inte ett problem! Trodde vi diskuterade tekniker för att inte kladda ner så mycket.

Skrivet av Jacob:

Däremot är soppa och en bit bröd challenge när det kommer till spill och smulor.

Håller med till 100%. Jag är dessutom extremt vänsterhänt och klarar inte att äta soppa med höger hand, det går helt enkelt inte. Så det blir till att skriva som en kratta på tangentbordet eller spilla soppa på det. Sen är det lätt att somna till, när man nu sitter hela dagen framför datorn, och då blir det soppa eller kaffe i tangentbordet eller knät beroende vad man dricker (eller äter, dricker eller äter man soppa förresten?) och på den aktuella ställningen just när man nickar till. Det kan ju även bli chipssmulor i tangentbordet när man nickar till. Fördelen med att jobba hemifrån är ju att kollegorna inte kan komma med sina eviga förmaningar om skrivbordshygien.

Permalänk
Medlem

Chips kyls, de äts inte.

Permalänk

Ätpinnar

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

Häller upp snacksen i en liten skål/djup tallrik. Sedan lyfter jag skålen till munnen, sticker ut tungan och låter ostbågen, chipset eller vad jag nu har skålen, fastna på tungan och sedan drar jag in det i munnen. Inget kladd, kan fortsatt ha ögonen på skärmen och behöver inga mer förberedelser än att hälla snacksen i skålen.

Går bra när man är ensam men inte så trevligt om det är folk runtomkring, speciellt inte om man delar snacksskål😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellepelikan:

Häller upp snacksen i en liten skål/djup tallrik. Sedan lyfter jag skålen till munnen, sticker ut tungan och låter ostbågen, chipset eller vad jag nu har skålen, fastna på tungan och sedan drar jag in det i munnen. Inget kladd, kan fortsatt ha ögonen på skärmen och behöver inga mer förberedelser än att hälla snacksen i skålen.

Går bra när man är ensam men inte så trevligt om det är folk runtomkring, speciellt inte om man delar snacksskål😉

Haha, nä, vissa saker här i livet är sånt man gärna håller för sig själv av flera anledningar Men du kör kameleontstilen alltså. Intressant. Är det något du har funderat på att utveckla och träna dig i? Jag tänker om man som ett nästa steg, låter påsen ligga öppen på bordet bredvid, och sedan försöker nå den med tungan från datorbordet?

Kunde ju blivit en del intressanta färdigheter och givet folks kärlek för chips så hade det tilloch med kanske bäddats in i arvsanlagen så att kommande generationer föds med 5dm långa tungor

Visa signatur

Lenovo Legion Y540-17-IRH med: 17.3" 144Hz skärm | Intel I7 9750H | 32GB DDR4-2667 CL16 | GTX 1660TI 6GB | 2TB Crucial P2 NvME Boot + 2TB SSD Lagring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peter77:

Haha, nä, vissa saker här i livet är sånt man gärna håller för sig själv av flera anledningar Men du kör kameleontstilen alltså. Intressant. Är det något du har funderat på att utveckla och träna dig i? Jag tänker om man som ett nästa steg, låter påsen ligga öppen på bordet bredvid, och sedan försöker nå den med tungan från datorbordet?

Kunde ju blivit en del intressanta färdigheter och givet folks kärlek för chips så hade det tilloch med kanske bäddats in i arvsanlagen så att kommande generationer föds med 5dm långa tungor

Det skulle väl vara att ha skålen hängandes på bröstet nedanför munnen då, så behöver man ju inte släppa varesig mus eller tangentbord😆 Lapa i sig med påsen liggandes på bordet överlåter jag till Gene Simmons...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Gör folk på riktigt det här framför datorn? Dessutom lär det ju inte hindra flottet från att kladda av sig från handskarna på tangentbordet.

Du rör inte saker med handskarna bara för att du har sådant på dig.

Ifall man ogillar att vara kladdig, eller snabbt vill kunna göra något med rena händer vid behov, så är det otroligt smidigt. Och har man redan hemma vinylhandskar pga andra anledningar (matlagning/städning), så varför inte nyttja det.

Föreställ dig följande scenario:

Du har precis kommit hem med en pizza, och ska sätta dig framför dator för att äta (där du kollar på serie eller läser något under tiden.) Då inga vettiga människor äter pizza med bestick, utan händerna, så kan du på ett enkelt sätt undvika onödigt svårborttvättat flott från tidigare nämnda händer genom att använda handskar (som man brukar göra när man hanterar mat.) När du är färdigäten så tar du av dig handskarna och slänger, istället för att stå flertalet minuter under vasken med tvål för att försöka hantera allt jävla kladd som pizzaätandet orsakade.

Men den största fördelen är framförallt detta (utöver att man undviker kladdet; fy fan vad jag hatar kladdiga händer): du kan när som helst under ätandet tar av handskar för att hantera något som kräver rena händer (och därmed undvika det där med att flotta ner tangentbord); svara på akuta meddelanden, skriva ett arg foruminlägg eller byta film; utan att behöva spendera en längre stund med att först tvätta händerna, som snart kommer att bli kladdiga igen när du fortsätter ätandet.

Och om det gäller chips så är det ännu mer relevant, då chipsflott är värre än pizzaflott.

Sa jag att kladdiga händer är en hemsk känsla?

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Aldrig förstått problemet, jag äter chips som vanligt med händerna. Städar tangentbord med mera tillräckligt ofta för att det inte blir något problem med smutsigt tangentbord.

Permalänk
Hjälpsam

Hade en kompis som käkade, snusade, rökte och hade allmän halvdan hygien framför datorn.

Fler millimeter tjocka avlagringar på vissa tangenter, vidrigt att supporta hans dator.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob:

Ja, det är äckligt. Lyckligtvis är det vetenskapligt bevisat att jeans aldrig blir skitiga och endast behöver vädras för att hålla sig fräscha.

Torkar du verkligen fingrarna mellan varje tugga? Att ta till en sådan metod skulle nog faktiskt få mig att undvika ätande framför datorn.

Ja... men har man chips i en skål så man inte behöver gräva i en påse och sen bara tar med fingertopparna samtidigt som man har en våtservett liggande bredvid sig så räcker det med att greppa servetten mellan fingertopparna och gnugga lite i 2 sekunder innan man tar i mus/tangentbord. Alltså kanske snabbare än vad du torkar av dig på jeansen. Kanske låter konstigt men funkar alldeles utmärkt för mig. Vägrar flotta ned mus och tangentbord!

Permalänk
Medlem

Nej då, man krossar nötter och chips, blandar väl och tar det intravenöst. 😉

Visa signatur

Här sitter jag och känner in rummet och spelar dataspel.

Permalänk
Medlem

Äter gör för att man behöver näring och detta görs lämpligast på restaurang... eller i köket. Det ständiga snaskandet på saker och sörplande ur div burkblask har jag aldrig förstått mig på.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Haha, vilken jävla tråd 😃 Om jag äter något flottigt så tar jag inte i grejerna efteråt utan att tvätta händerna. Det har nog inte hänt det senaste året dock, jag har bytt ut chips och dip mot sprit. Det är godare, det värmer själen och blir inte kladdigt 😉

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk
Medlem

Hoppas att alla pedanter där ute inte heller tar sig på sina private parts framför datorn.. *fniss*

Jag måste medge trots att jag är 30+ att det fortfarande minst sagt snaskas en hel del framför datorn under gamingkvällar och jobb.
I ärlighetens namn så har det eskalerat under pandemin. Halva mitt liv sker framför datorn känns det som. Är inte heller någon som alltid aktivt tar ut lunch mm så jag sitter ofta och jobbar (vid en dator) och käkar samtidigt.

Har för avsikt att bättra mig något. Andra halvan av mitt liv består nämligen av att städa efter mig själv och katten.
Minns med äckel och sorg min gamla Qpad XXL-musmatta "Chernobyl" som efter sina sju svåra år gett uppkomst till nya livsformer och till slut fick ersättas.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Core i5 13600K @5,3GHz(P-core) @4.0Ghz (E-core) | Kylning: Corsair Hydro H100x | Minne: G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL40 | GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phoenix | Lagring: 2x Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1024GB (Read: 7000MB/s - Write: 6000MB/s) | Chassi: Corsair 4000D Airflow | Nätagg: Corsair RM850e 850W (Gold)

Tillbehör: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS (@ 1440p 165hz) | Microsoft intellimouse 3.0 | Tangentbord: Zon Keyboard1 | Headset: HyperX Cloud II

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag äter inte snacks förutom frukt o grönsaker. Måtte vara unik alltså 😛
Sen äter jag vid iPaden.

Skrivet av Funiculus:

Jag är inte stolt över det men jag brukar plocka upp tilltugget mha tungan. Frog style.

Haha så gjorde ja med pizzasallad en gång. Sällskapet gilla inte det o gav mig en gaffel ☺️

Skrivet av superegg:

Skulle aldrig komma på att äta feta saker vid dator.

Vid tv så har jag löst det med att mamma byter kanal och även städa upp efter mig. (Lyxvara)

@Jacob: Använd engångshandskar om du tex se på film på dator.

Uppskattar starkt din ärlighet. Ja det e en jäkla lyx. Ingen ja skulle behålla. Blir så mycket svårare att klara ett eget boende ju större omställning man måsten göra.

Skrivet av Fey:

Om det finns en sak jag skulle finna mer obehagligt än att se en överviktig man högljutt knapra chips och nötter vid datorn så är det att se en överviktig man sitta med ett stort paket våtservetter vid datorn.

Ah man får lite äckliga bilder i skallen.....

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk

"krossa chipsen till smulor och äta med sked" - *ryser*

Som på bilden, häller upp i skål och äter med pinna, perfekt för chips, jordnötsringar, jordnötte m.m. Skulle aldrig för mitt liv peta på mus/tangentbord/kontroll med kletiga fingrar.

Torka av händerna på byxorna :S, fy fan vilket skick, otänkbart!