Rösta fram t-shirt till communityt!

3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem

Inet har en drös 3070 och en del 3060 inne just nu. över hundra kort just nu.

https://www.inet.se/kategori/164/grafikkort-gpu?filters=%7B%2...

Permalänk
Permalänk

någon som hade pris på någon utav dessa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

ASUS 3070 TUF OC - 9499kr
MSI 3070 VENTUS 3X OC - 9290kr
GIGABYTE 3070 GAMING OC - 8999kr
GIGABYTE 3070 AORUS MASTER - 9999kr

Permalänk

Vilka priser! Var nära på att beställa ett Gigabyte RTX3070 men avbröt då jag tycker det är för mycket pengar.

Permalänk
Medlem

Samtliga för dyra för mig, hade hunnit köpa vilket som för en gångs skull faktiskt:)! Det värsta är att samtliga kort kommer att kunna säljas för runt 10-11 tusen om man vill sälja dom på tradera eller liknande, det är därför alla kort tar slut så jävla fort Vidriga scalpers, men man förstår dom när det går att tjäna pengar...

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB AORUS MASTER 9999kr
ASUS GeForce RTX 3070 8GB TUF GAMING OC 9499kr

Har för mig alla 3070 korten låg mellan 9000 och 10000

Permalänk
Skrivet av stockman2000:

Vilka priser! Var nära på att beställa ett Gigabyte RTX3070 men avbröt då jag tycker det är för mycket pengar.

Exakt samma här, hann lägga ett i varukorgen. Funderade en liten stund. Tog sedan bort kortet. Blir typ helt fartblind i hetsen 😵

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceglow:

Samtliga för dyra för mig, hade hunnit köpa vilket som för en gångs skull faktiskt:)! Det värsta är att samtliga kort kommer att kunna säljas för runt 10-11 tusen om man vill sälja dom på tradera eller liknande, det är därför alla kort tar slut så jävla fort Vidriga scalpers, men man förstår dom när det går att tjäna pengar...

Fast nu var det över 150 kort som såldes och förmodligen så kommer endast en handfull kort poppa upp på Tradera. Det är otroligt många som försöker få ett kort och att tro att scalpers ror åt sig majoriteten är naivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stapleboy:

Exakt samma här, hann lägga ett i varukorgen. Funderade en liten stund. Tog sedan bort kortet. Blir typ helt fartblind i hetsen 😵

Samma här, lade en order på TUF OC.
Men fick kalla fötter och avbokade medans ordern plockades.
För dyrt för ett 3070 helt enkelt.

Permalänk
Medlem

Knep just ett "MSI GeForce RTX 3060 12GB GAMING X TRIO" och insåg samtidigt som jag betalade att det här kortet kostar 6790 kr
Känns som jag kommer ångra det här köpet när hyran ska betalas

Permalänk
Medlem
Skrivet av krait78:

Samma här, lade en order på TUF OC.
Men fick kalla fötter och avbokade medans ordern plockades.
För dyrt för ett 3070 helt enkelt.

Webhallen har bättre priser, dock så behöver du vara silvermedlem lvl 5 för att få köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jasopo:

Webhallen har bättre priser, dock så behöver du vara silvermedlem lvl 5 för att få köpa.

Ganska mycket bättre priser. 3070 TUF OC är en hel tusenlapp billigare.

Permalänk
Medlem

Haha, ja det är galna priser! Nog för att det är brist osv men ändå.

För 1-2 år sedan tyckte man att ett 2080Ti var dyrt eftersom det kostade ca 12 000 kronor.
Nu kostar ett 3070 nästa lika mycket, och det har i princip samma men bara 8GB vRAM. Ändå säljer de som smör..

Usch jag hoppas verkligen att nästa generation för med sig mer normala priser för mellanklass-prestanda. Det här är inte kul!

Visa signatur

Dator 1: Meshify S2 Vit | RM750x | B550-E | 5700X | 32Gb Lpx 3600 | 3060Ti Gaming X Trio | 970 Evo Plus 1TB + 850 Evo 500GB|
Dator 2: FD Define R5 Vit | RM750x | B550-F Wifi | 3800X | 32Gb Lpx 3200 | SN850 1TB+850 Evo 500GB+Sandisk Plus 960GB | 1070 Gaming Z - Playstation 5 | Wii U | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Streamdog:

Haha, ja det är galna priser! Nog för att det är brist osv men ändå.

För 1-2 år sedan tyckte man att ett 2080Ti var dyrt eftersom det kostade ca 12 000 kronor.
Nu kostar ett 3070 nästa lika mycket, och det har i princip samma men bara 8GB vRAM. Ändå säljer de som smör..

Usch jag hoppas verkligen att nästa generation för med sig mer normala priser för mellanklass-prestanda. Det här är inte kul!

Man kan nog anta att spelen har utvecklats och att det krävs kraftfullare gpuer nu än när 2080ti lanserades. Så jämförelsen mellan 2080ti och 3070, att de är likvärdiga idag, skulle jag säga inte lirar

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Man kan nog anta att spelen har utvecklats och att det krävs kraftfullare gpuer nu än när 2080ti lanserades. Så jämförelsen mellan 2080ti och 3070, att de är likvärdiga idag, skulle jag säga inte lirar

Finns nog inte så många (ens något?) spel som ett 2080Ti inte klarar med mycket höga inställningar (eller Max) Om man inte går upp till 4k upplösning..eller måste ha konstant +144fps

felstavning
Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Finns nog inte så många (ens något?) spel som ett 2080Ti inte klarar med mycket höga inställningar (eller Max) Om man inte går upp till 4k upplösning..eller måste ha konstant +144fps

Det jag menade var att man måste ha tiden som en variabel. Du betalade 12000 kr för ett 2080 ti och kunde spela allt på max när det släpptes. Om du köper ett 3070 idag (för samma pris, ish) så kan du inte spela allt på max. Därav gav ett 2080 ti bättre valuta för pengarna

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk

MSI RTX3070 Ventus 3x OC kostade ca 6199kr 2020-11-26...helt galet!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D GPU: RTX 4060 MSI Gaming X Kylare: BeQuiet Pure Rock 2 Svart
MOB: Asus TUF B650-E RAM: Kingston DDR5 32GB 6000MHz CL30
PSU: Corsair RM750x Case: Corsair 4000D

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nikkepersson:

MSI RTX3070 Ventus 3x OC kostade ca 6199kr 2020-11-26...helt galet!

Hehe japp och intropris för 3080 (FE) var 7 825 kronor. :')

Ska bli intressant om/hur mycket de nya batcharna som ska vara låsta för mining kommer att påverka efterfrågan och priserna.
Förutsatt att låset håller bättre den här gången jämfört med 3060 då.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Ska bli intressant om/hur mycket de nya batcharna som ska vara låsta för mining kommer att påverka efterfrågan och priserna.

Kommer nog inte komma ned till ~6000 då efterfrågan är såpass stor fortfarande, men en liten sänkning kan man ju hoppas på! Planerar nytt köp till release av BF6 så hoppas priserna sjunker tills dess

Visa signatur

CPU: Ryzen 7800X3D GPU: RTX 4060 MSI Gaming X Kylare: BeQuiet Pure Rock 2 Svart
MOB: Asus TUF B650-E RAM: Kingston DDR5 32GB 6000MHz CL30
PSU: Corsair RM750x Case: Corsair 4000D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Om låset håller så kommer det att bli en intressant andrahandsmarknad ett tag misstänker jag. Kanske man kan byta sitt 3080 från release mot ett 3080 Ti utan att betala en krona ;p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalBumling:

Om låset håller så kommer det att bli en intressant andrahandsmarknad ett tag misstänker jag. Kanske man kan byta sitt 3080 från release mot ett 3080 Ti utan att betala en krona ;p

Ja lite liknande kan man ju se idag för typ 5700XT och lite dylika kort som går för astronomiska siffror medan det finns bättre spelkort att få tag på för lägre priser.
Så hets över gamla "Rev 1-korten" eller vad de nu kommer kallas är inte helt osannolik.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Proshop hade endast 9st Inno3D 3070 till salu idag och ändå så kraschar siten. Helt otroligt.

Permalänk
Medlem

Hehe mm hela sidan dog...

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Inaktiv

Tänkte kolla med er om ni vet att det är endast 1 3070 kort på Webhallen, eller om det är per korttyp. Tjejen har ledsnat på sitt 970 och vill köpa nytt. @Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Tänkte kolla med er om ni vet att det är endast 1 3070 kort på Webhallen, eller om det är per korttyp. Tjejen har ledsnat på sitt 970 och vill köpa nytt. @Webhallen

Det kan jag svara på! Jag har tvillingpojkar på 16 år och har fått tag på ett 3060-kort för två veckor sedan till min ena son och idag försökte jag köpa ett till min andra grabb när https://www.webhallen.com/se/product/331125-Zotac-GeForce-RTX... blev tillgängligt.

När jag la till det i kundkorgen så stod det att jag redan köpt ett så det plockades bort automatiskt. Alltså är det omöjligt med Webhallen! Bra tänkt för att förhindra scalpers men kasst för mig som faktiskt behövde ett kort till

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GameB0y:

Det kan jag svara på! Jag har tvillingpojkar på 16 år och har fått tag på ett 3060-kort för två veckor sedan till min ena son och idag försökte jag köpa ett till min andra grabb när https://www.webhallen.com/se/product/331125-Zotac-GeForce-RTX... blev tillgängligt.

När jag la till det i kundkorgen så stod det att jag redan köpt ett så det plockades bort automatiskt. Alltså är det omöjligt med Webhallen! Bra tänkt för att förhindra scalpers men kasst för mig som faktiskt behövde ett kort till

Vad synd. Får be tjejen skaffa ett konto och sen köpa lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameB0y:

Var det av exakt samma modell som du köpt tidigare?

Skrivet av anon333222:

Jag testade att lägga till ett grafikkort förut för skojs skull av en modell som jag inte köpt tidigare och det gick utan problem att ha i varukorgen men inte ett av det kortet som jag har beställt tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Webhallen kräver att man nåt upp till en viss nivå för att få handla grafikkort från 3000-serien. Så nya kunder kan inte beställa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Var det av exakt samma modell som du köpt tidigare?

Jag testade att lägga till ett grafikkort förut för skojs skull av en modell som jag inte köpt tidigare och det gick utan problem att ha i varukorgen men inte ett av det kortet som jag har beställt tidigare.

Japp det råkade vara av samma modell. Hade varit extra bra för rättvisans skull för grabbarna men nu gick det inte