PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Folk skickar verkligen iväg reports utan att ens titta?

Precis börjat spela lite igen och kollade upp pubg reports och ser att jag blir reportad utan att ens titta death cam av minst en 1 av 3 i en squad jag wipea

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Folk skickar verkligen iväg reports utan att ens titta?

Precis börjat spela lite igen och kollade upp pubg reports och ser att jag blir reportad utan att ens titta death cam av minst en 1 av 3 i en squad jag wipea

Så är det tyvärr. Jag körde över en kille med bil och blev reportad. Jag kunde ju inte veta att han låg där i gräset och tryckte så det måste ju vara cheats? Det intressanta var att detta var i squads och killen spelade med en annan kille. Efter att han dött så följde han mig och berättade för sin polare vart jag var så han kunde döda mig. Han fick sig en report han med.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Så är det tyvärr. Jag körde över en kille med bil och blev reportad. Jag kunde ju inte veta att han låg där i gräset och tryckte så det måste ju vara cheats? Det intressanta var att detta var i squads och killen spelade med en annan kille. Efter att han dött så följde han mig och berättade för sin polare vart jag var så han kunde döda mig. Han fick sig en report han med.

Men man kan ju inte specca förräns hela sitt lag har dött. Eller hade dom teamat upp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swennis:

Men man kan ju inte specca förräns hela sitt lag har dött. Eller hade dom teamat upp?

Tänker att han streamade?

Dock är jag lite av åsikten att man får skylla sig själv om man streamar, speciellt om man har TTV i namnet ;D

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Tänker att han streamade?

Dock är jag lite av åsikten att man får skylla sig själv om man streamar, speciellt om man har TTV i namnet ;D

Ahh, så kan det ju vara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Men man kan ju inte specca förräns hela sitt lag har dött. Eller hade dom teamat upp?

Det här var under tiden de hade tagit bort duos från kön så ville man köra duo så fick man teama ja. Det var "the dark ages" of pubg.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Rea/utförsäljning i officiella PUBG EU-store

Någon intresserad av PUBG merch?
Den officiella EU-butiken kör rätt bra rea på allting nu:
https://pubgstore.eu/

Är väl någon slags utförsäljning, fortfarande många storlekar kvar i lager.
Beställde själv ett gäng t-shirts igår till mig och min ständiga duopartner (lillebror).

Skriver man upp sig för nyhetsbrevet får man dessutom en rabattkod på 10% på första ordern vilket täcker fraktkostnaden* från Tyskland om man nu inte handlar över 100 euro.

*Fraktinformation:
https://pubgstore.eu/versand
Plus eventuella tullkostnader, man vet ju aldrig.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-ryd:

Någon intresserad av PUBG merch?
Den officiella EU-butiken kör rätt bra rea på allting nu:
https://pubgstore.eu/

Är väl någon slags utförsäljning, fortfarande många storlekar kvar i lager.
Beställde själv ett gäng t-shirts igår till mig och min ständiga duopartner (lillebror).

Skriver man upp sig för nyhetsbrevet får man dessutom en rabattkod på 10% på första ordern vilket täcker fraktkostnaden* från Tyskland om man nu inte handlar över 100 euro.

*Fraktinformation:
https://pubgstore.eu/versand
Plus eventuella tullkostnader, man vet ju aldrig.

Dem får inte ett öre av mig förrens de byter bort ifrån WWCD formatet

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Avstängd

Har de ändrat något i matchmaking de senaste patcherna? Jag och en polare körde några duos igår efter ett uppehåll på ett par månader. Vanligtvis brukar vi bli överköra av level 500's och bara ha några kills var, men nu körde vi 9 rundor och vann 3 av dessa och kom tvåa i 2. Snittade 7 kills var per runda.

Verkade som vi hamnade med nybörjare och överdrivet många bottar. Trodde nästan det bara var bottar först tills jag kollade på lookup och såg att det faktiskt var spelare med bland killsen också.

Vi har knappast blivit bättre av en paus så det känns som något hänt med spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jawik:

Har de ändrat något i matchmaking de senaste patcherna? Jag och en polare körde några duos igår efter ett uppehåll på ett par månader. Vanligtvis brukar vi bli överköra av level 500's och bara ha några kills var, men nu körde vi 9 rundor och vann 3 av dessa och kom tvåa i 2. Snittade 7 kills var per runda.

Verkade som vi hamnade med nybörjare och överdrivet många bottar. Trodde nästan det bara var bottar först tills jag kollade på lookup och såg att det faktiskt var spelare med bland killsen också.

Vi har knappast blivit bättre av en paus så det känns som något hänt med spelet.

Tror de har lite matchmaking-logik nuförtiden. Kör jag solo likt jag gör för det mesta så finns det knappt bottar alls i matcherna, typ max 5, men det är fullt med duktiga spelare med många timmar bakom ratten. Men när jag kört duo som jag inte alls gör lika ofta så är det över 80 bottar. Skulle således tro att alla andra människor som också hamnar i lobbys med många bottar är såna som spelar sällan eller tagit uppehåll. Alla "level 500" borde då hamna i andra lobbys än er, utan bottar

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Starric:

Tror de har lite matchmaking-logik nuförtiden. Kör jag solo likt jag gör för det mesta så finns det knappt bottar alls i matcherna, typ max 5, men det är fullt med duktiga spelare med många timmar bakom ratten. Men när jag kört duo som jag inte alls gör lika ofta så är det över 80 bottar. Skulle således tro att alla andra människor som också hamnar i lobbys med många bottar är såna som spelar sällan eller tagit uppehåll. Alla "level 500" borde då hamna i andra lobbys än er, utan bottar

Ja jag körde ett par solo-rundor dagen innan och då märkte jag inte av samma tendens. Då var det mer som innan när det var 20% minimiantal på bottar och oftast 80% spelare. En annan sak jag tänkte på under våra duos var att det var noll väntetid på rundorna. Ungefär som att de tog de spelare som fanns och smackade in bottar rakt av utan att vänta på fler spelare.

Ska bli intressant och se när/om spelet känner av att man har 7.2 K/D och 33% win ratio och bestämmer sig för att kasta in oss med bra spelare som ger oss toksmisk tills statistiken jämnat ut sig.

Permalänk
Avstängd

Av min erfaranhet är det bara tiden på dygnet som avgör. På dagen är det generellt lättare än vad det är mot kvällen.

Men snittar väl 1-2 bottar per match oavsett tid, så jäkligt skönt att de äntligen ändrade där.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

Vad tycker ni om senaste Battle pass då? Själv är jag sjukt besviken, hela patch 11.1 och 11.2 har ju varit riktigt undermåliga.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Avstängd
Skrivet av davidrone:

Vad tycker ni om senaste Battle pass då? Själv är jag sjukt besviken, hela patch 11.1 och 11.2 har ju varit riktigt undermåliga.

Riktigt skräp. De bryr sig bara om den asiatiska marknaden, därav får vi endast töntiga pyjamasar och furrydräkter. EU/NA är ca 4-6 % av spelarbasen om jag minns rätt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Vad tycker ni om senaste Battle pass då? Själv är jag sjukt besviken, hela patch 11.1 och 11.2 har ju varit riktigt undermåliga.

Junk. Extremt vekt battle pass där de bara gjort ett halvt i princip och temat "pajama party" passar knappast för målgruppen. Det hade nog funkat i fortnite men jag inbillar mig att folk som spelar PUBG generellt är lite äldre. I princip inget nytt i spelet förutom ballongen då, som iofs jag gillar, men inga nya vapen, fordon, map-changes som spelar roll. Jag menar de har gjort bron på erangel bredare och med walkways. Ok. kul. Jag undviker dem som pesten ändå pga alla bridge-whores.
Sen har de gjort en ändring som är otroligt dålig och meningslös. De har gjort så att man bara kan re-rolla daily missions, inte weekly. Vilket gör att om man som jag inte kör squads, så kan man inte göra de missions:en som bara funkar då. Som nu fick jag två missions bara för squads och duo, kasta ammo och ressa droppade team-mates. Ska jag då behöva sätta mig i en random squad med otrevliga ryssar och tjattrande kineser bara för att göra det? Glöm det.

Och igår skrek jag nog mer än jag nånsin gjort under hela min PUBG-karriär när jag vid två separata tillfällen sprejade folk på tre meters håll och de tar noll skada och dödar mig. Det laggade rätt mycket igår dock, förmodligen pga nät-problem så egentligen inte PUBG's fel, men de är ändå skyldiga mig två nya stämband.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davidrone:

Vad tycker ni om senaste Battle pass då? Själv är jag sjukt besviken, hela patch 11.1 och 11.2 har ju varit riktigt undermåliga.

Jag saknar den gamla goda tiden där man kunde med hjälp av utmaningar få nya vapen-skin.
Jag har aldrig använt mig av pyjamas och kommer inte göra det i något spel heller.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master

Well, jag är tacksam för alla idioter i dinosauriedräkter iaf, mycket enklare att se dem i sina fina pastellfärger.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, jag är tacksam för alla idioter i dinosauriedräkter iaf, mycket enklare att se dem i sina fina pastellfärger.

Du menar botar? Min erfarenhet är iaf att de flesta i dinosauriedräkter är botar eller spelar som om de vore de iaf..

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Well, jag är tacksam för alla idioter i dinosauriedräkter iaf, mycket enklare att se dem i sina fina pastellfärger.

Skrivet av tuomi:

Du menar botar? Min erfarenhet är iaf att de flesta i dinosauriedräkter är botar eller spelar som om de vore de iaf..

Du märker väldigt snabbt om det är en bot, oavsett klädsel. När du skjuter på en bot, stannar den upp och gör en 180-vändning. Slår aldrig fel

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Du märker väldigt snabbt om det är en bot, oavsett klädsel. När du skjuter på en bot, stannar den upp och gör en 180-vändning. Slår aldrig fel

Jo det beteendet är bekant men tycker också förvånande många som vad jag minns betett sig så inte är bottar i mina resultat på pubg.op.gg...

Hursomhelst, är det bara jag som i denna säsongen är unranked och får vänta i år och dar för att hitta en kvalificeringsmatch?
Leder till att jag hellre spelar unranked då tiden är för värdefull för att sitta och vänta?.. Startar mina sessioner kring kl 20 vanligtvis...

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

Det är något väldigt tillfredställande med att köra över folk i det här spelet Det och hs med bolt action är nog i topp.

https://streamable.com/vnpefl
(25 sekunder in)

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det är något väldigt tillfredställande med att köra över folk i det här spelet Det och hs med bolt action är nog i topp.

https://streamable.com/vnpefl
(25 sekunder in)

Det är underbart med PUBG såna PUBGmoments!
Lyckades köra över en som gämde sig i gräset, såg han inte själv, hade kartan uppe, så kom det upp på skärmen "1Kill" efter en duns hehehe

Permalänk

Jag har denna dubble roadkill, den var rätt najs.

2 roadkills

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Råkade trycka alt+r så gforce experience kom upp så man såg hur grafikkort och cpu jobbade... cpu låg på bara 30%, grafikkortet på 96%... kan man få CPU att jobba mer i spelet?
Har ett 1080gtx, och cpu är i7 8700
Spelar i 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Råkade trycka alt+r så gforce experience kom upp så man såg hur grafikkort och cpu jobbade... cpu låg på bara 30%, grafikkortet på 96%... kan man få CPU att jobba mer i spelet?
Har ett 1080gtx, och cpu är i7 8700
Spelar i 1440p

Varför skulle du vilja det? Det är grafikkortet du vill utnyttja maximalt för att få ut alla godsaker, och 96% ser ut som att det är precis vad du gör. För hög processoranvändning indikerar ju bara att processorn har det jobbigt och egentligen kanske är för seg för att mata grafikkortet till fullo, så visst om du klockar ner processorn kommer dess användningsprocent öka

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Varför skulle du vilja det? Det är grafikkortet du vill utnyttja maximalt för att få ut alla godsaker, och 96% ser ut som att det är precis vad du gör. För hög processoranvändning indikerar ju bara att processorn har det jobbigt och egentligen kanske är för seg för att mata grafikkortet till fullo, så visst om du klockar ner processorn kommer dess användningsprocent öka

Ah, ok, tack för förklaringen:)
Då verkar ju allt vara i sin ordning

Permalänk
Medlem

hade hoppats på fler kills med tanke på dmg =/

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Lego Master
Skrivet av griid:

hade hoppats på fler kills med tanke på dmg =/
https://i.imgur.com/dl4sMqO.jpg

Det gäller att skjuta på så många som möjligt.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Ibland ska man har lite tur i oturen.
Bilen svängde lite fel där i backen och jag ville egentligen inte åka ner där

https://streamable.com/4t8u61

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Vad tycker vi om den nya kartan?
Personligen är jag inget fan av comeback BR...

https://www.youtube.com/watch?v=s6UZwyVz-cE

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"