3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Finns fortfarande tillgänglig, så ge inte upp!

Missade ju 3070. Sen får jag fortfarande inte ändrat pris. Frågan är när dom släpper 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danmyr:

Någon som vet om 3080 korten ens varit köpbara?

Det har dom inte.

Permalänk
Skrivet av Rolfenstein:

Det har dom inte.

Jag har fått information om att 3080 också var tillgängliga tyvärr...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Jag var inne direkt vid midnatt när korten blev köpbara och såg dom aldrig vara tillgängliga. 3070 stod även som "slut i lager - kan finnas som outlet" när den tog slut och togs sedan bort medans det bara står "Ej köpbar" på 3080 korten.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur så många privatsäljare kan "garantera" att garanti ingår vid köp av t.ex. 3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Märkligt.
3090 xc3: 22399:-
3090 ftw3: 24790:-

Jag får likadant på 3090 paketen om jag testar nu, måste dock vara inloggad på Elgiganten

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus rog strix 4090 , quest3 vr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Jag får likadant på 3090 paketen om jag testar nu, måste dock vara inloggad på Elgiganten

Jag får inte ner priset på evga 3090 när jag testar. Känner inte för att prova på slutför köp heller 😄

Permalänk
Medlem

För mig är båda 3090 paketen listade för 99999kr fortfarande.
Däremot kan jag lägga dom i varukorgen och där får jag se 24790:- för ftw3 och 22399:- för xc3.
Beräknat leveransdatum 14:e maj med express och 18:e med normalpaket

Skulle kunna vara att chrome har 99999:- i cachen. Men jag prövade att rensa cachen och jag ser fortfarande dom listade för 99999:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Jag förstår inte hur så många privatsäljare kan "garantera" att garanti ingår vid köp av t.ex. 3080.

för mej jag läst detta hos inet lr Webhallen minns inte exakt vilken men ska gå att få garantin om du har kvittot, iaf på nån av dom 👍🙂

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Till alla er som inte får ner priset på elgiganten: se till att ni är inloggade samt att ni är medlemmar i deras kundklubb. Se även till att gå sista steget till kassan.

Läste någonstans att det behövdes. Jag har ingen aning då jag redan är med i kundklubben - och priserna fungerar för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Till alla er som inte får ner priset på elgiganten: se till att ni är inloggade samt att ni är medlemmar i deras kundklubb. Se även till att gå sista steget till kassan.

Läste någonstans att det behövdes. Jag har ingen aning då jag redan är med i kundklubben - och priserna fungerar för mig.

Det är lite krångligt att bli medlem i deras kundklubb. Du tror att du är med när du klickar på gå med i kundklubb och sen inte får någon bekräftelse men nej så är det inte. Lösningen är att logga in, gå till din sida och trycka på registrera mig till kundklubben. Sen fungerar allt som det ska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clocker123:

Har pratat med Elgigantens kundtjänst nu och enligt dom så kommer 3080 paketen säljas på söndag denna vecka, så antingen ljuger den som sa att 3080 paketen var tillgängliga eller så ljuger Elgiganten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Har pratat med Elgigantens kundtjänst nu och enligt dom så kommer 3080 paketen säljas på söndag denna vecka, så antingen ljuger den som sa att 3080 paketen var tillgängliga eller så ljuger Elgiganten.

Får ju hoppas personen som sagt att de varit tillgängliga ljög men Elgigantens kundtjänst är ju notoriska för att fara med osanning.

Permalänk
Medlem

Finns det någon som kan bekräfta att 3080 verkligen fanns till salu på Elgigantens webb nu i natt? Eller är det värt att bevaka detta?

Visa signatur

AMD Ryzen 9800X3D | Asus Strix X670E-F | G.Skill DDR5 64GB 6000MT/s CL30 | RTX 5090 TUF OC | Sound Blaster AE-7 | WD SN850x 4+2TB | Corsair HX1500i | NZXT H7 Flow | Logitech G915 TKL | G502 X Lightspeed | Asus PG32UCDM | Logitech Z-5500 | Epos H6Pro | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svertel:

Får ju hoppas personen som sagt att de varit tillgängliga ljög men Elgigantens kundtjänst är ju notoriska för att fara med osanning.

Jo, jag vet, men det känns logiskt att dom säljer det mest eftertraktade paketet på sista dagen av erbjudandet. Har inte sett 3080 paketen vara uppe en enda sekund och jag höll mega koll. Någon annan kan ju testa prata med kundtjänst och se om ni får ett annorlunda svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Jag tror nog mer på att de kommer bli tillgängliga. Hade de redan varit tillgängliga kan jag nästan lova att minst en person här på forumet hade sett det.

F5-fingrarna får värma upp till söndag antar jag

Visa signatur

Följ Teknikstrul på Youtube
Har jag vunnit en budgivning? Skicka swishförfrågan, nedan finns min adress:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Jag tror nog mer på att de kommer bli tillgängliga. Hade de redan varit tillgängliga kan jag nästan lova att minst en person här på forumet hade sett det.

F5-fingrarna får värma upp till söndag antar jag

Ungefär så. Jag var inne direkt vid midnatt så känner att jag borde sett det om inte annat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Garantin som tillverkaren ger är knutet till produkten.
Eventuell extra garanti som butiken ger gäller i vissa fall bara för den som köper från butiken.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TKD_1337:

Varför skulle man inte kunna? Om jag säljer något som är inom garantitiden så lovar jag alltid att hjälpa till med garantin.
Vilket betyder att om köparen får problem med produkten så skapar jag ett garantiärende så han/hon får skicka in sin produkt och nyttja garantin.

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem

@webhallen - Inte ett enda asus strix OC kort som ramlat in senaste 2-3 veckorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Det är lite krångligt att bli medlem i deras kundklubb. Du tror att du är med när du klickar på gå med i kundklubb och sen inte får någon bekräftelse men nej så är det inte. Lösningen är att logga in, gå till din sida och trycka på registrera mig till kundklubben. Sen fungerar allt som det ska.

Det löste problemet och man ser rätt pris.

Märkligt ha inlog men ändå inte vara med i klubben. Hela Elgiganten är märklig.

Permalänk
Medlem

nu står det "KLUBBPRIS 12090" på ftw3 paketet

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

nu står det "KLUBBPRIS 12090" på ftw3 paketet

Men de går ej köpa än?
När börjar köpknappen tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Detta svaret fick jag:

"Vi har tyvärr ingen status på dessa ännu. Håll utkik på våran hemsida eller Instagram"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Detta svaret fick jag:

"Vi har tyvärr ingen status på dessa ännu. Håll utkik på våran hemsida eller Instagram"

Samma som jag fick i stort, dom vet inte när det kommer ut än, men någon gång under veckan

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Detta svaret fick jag:

Inte jätte förvånande att folk får olika svar. Även fast dom sa söndag till mig så kommer jag fortsätta hålla mega koll på 3080 korten då det känns som den enda chansen man har att få ett 3080 kort till rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baily:

Detta svaret fick jag:

Samma som jag fick i stort, dom vet inte när det kommer ut än, men någon gång under veckan

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Inte jätte förvånande att folk får olika svar. Även fast dom sa söndag till mig så kommer jag fortsätta hålla mega koll på 3080 korten då det känns som den enda chansen man har att få ett 3080 kort till rimligt pris.

Söndag kommer nog från att det står att klubbpriset gäller till och med söndag 16/5. Det uppdaterades för ett tag sen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har det uppdaterats på sidan, slut i lager online och kan finnas som outlet på XC3 3080
Ftw3 har inte uppdaterats

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

Söndag kommer nog från att det står att klubbpriset gäller till och med söndag 16/5. Det uppdaterades för ett tag sen

Fast det gäller till 23:59 på söndag och kundtjänst sa att dom börjar säljas på söndag. Låter vettigt att dom säljer det mest eftertraktade paketet på sista dagen. Men det spelar ju mindre roll, får hålla koll helt enkelt. Nu står det förövrigt "slut i lager" på 3080 XC3.