3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Inaktiv

Kikade för skoj skull för att få uppleva "the proshop experience". Knappen försvann för "meddela mig" och sen dök aldrig köpknappen upp. ... vilken rush!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av infigo:

Tar bottarna den så kan man ändå se köpknappen. Nu var den där i 2-3 minuter och sen beställnigsvara...kommer väl ut igen imorn för 9500kr

Vad händer om man tycker på köpknappen i det läget? De är väl reserverade så fort någon fått den i korgen vad jag läst mig till.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av laamer2k:

Samma, den fastnade till lite när den skulle uppdatera sidan sen var det rött kryss.

Permalänk

Samma här ingen köpknapp dök upp

Visa signatur

Dag blir natt o natt blir dag, vilket j...a underbart liv man lever när man sitter framför datorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Ordern finns inte på ditt användarkonto på deras hemsida??

Nope.. försökte köpa en usb kabel för några veckor sedan säkert 8 gånger, i firefox, edge, chrome och slutligen i safari på min iphone. Ingen order kom till min profil men jag fick faktura på alla.

Kontaktade dem och de tog bort alla fakturor och skulle titta på vad som hände, jag bad om återkoppling men hörde aldrig något mer. Sen lyckades jag köpa vakuumpåsar så jag trodde de fixade det men tydligen inte.. jävligt kul när man sitter på ett 780 🥳

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk

Känns som att det är någon bugg i systemet deras som gjort att inga kort blev tillängliga för köp. Skulle hålla ögonen öppna närmsta timmarna, iofs kanske de släpper alla kort imorgon istället. Hade ju 15st+ 3080 kort och det skulle vara väldigt konstigt om ingen av oss ens såg köp-knappen. Vanligtvis har jag sett köpknapp på alla kort i listan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad händer om man tycker på köpknappen i det läget? De är väl reserverade så fort någon fått den i korgen vad jag läst mig till.

När jag försökte (förgäves) förra veckan, så tryckte jag på Köp-knappen, sen laddade webbläsaren några minuter, sen blev det error 503.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Correborre:

Känns som att det är någon bugg i systemet deras som gjort att inga kort blev tillängliga för köp. Skulle hålla ögonen öppna närmsta timmarna, iofs kanske de släpper alla kort imorgon istället. Hade ju 15st+ 3080 kort och det skulle vara väldigt konstigt om ingen av oss ens såg köp-knappen. Vanligtvis har jag sett köpknapp på alla kort i listan.

Ett jävla trams. 14:00 blir utloggad och köpbottarna går i full gång. Är det så svårt att ordna ett sluss system till sidan.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk
Inaktiv

Grabbar nu förstår jag inte hur???

Är Inloggad på Elgiganten - Är medlem i klubben - Produkten är ej Köpbar....... Så hur köper man?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Vad händer om man tycker på köpknappen i det läget? De är väl reserverade så fort någon fått den i korgen vad jag läst mig till.

Som jag fattar det så är det först till kvarn på att klicka på köpknappen, så fort den landar i korgen så är den reserverad 10min.
Har inte lyckats själv när jag testa några gånger tidigare men sett några här ska ha hunnit och då kunde checka ut eller bara skita i det och den säljs igen 10min senare.
Där har några fått kort också.
Det är ju bra på visst sätt för man fastnar inte på om banken är långsam. Men kan tycka att de lottar ut kort köp chansen på de som klickade köp första minuten.

Edit: Lyckades faktiskt lägga till 3090 i kundvagnen som såldes nu efter reservationerna släppte 14:13 och proshop sa att jag höll den reserverad i 10 min. Inte sugen på att punga ut 29k på ett graffe men ändå kul att komma till kundvagnen där jag hade möjligheten.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av Xarion:

Ett jävla trams. 14:00 blir utloggad och köpbottarna går i full gång. Är det så svårt att ordna ett sluss system till sidan.

Vore ju trevligt ja! Det jag reagerar på är ju att Asus 3070 Dual låg listad för 5490:- (iaf 5xxx), vid 13.45 försvinner priset och sedan dess har det inte uppdaterats. Samtliga kort som tidigare gått igenom den processen har haft prislistingen kvar även om de sålt slut på lagret. Kanske är så att korten listas om till imorgon eller nått?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Grabbar nu förstår jag inte hur???

Är Inloggad på Elgiganten - Är medlem i klubben - Produkten är ej Köpbar....... Så hur köper man?

Dom är slutsålda för tillfället.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Vad händer om man tycker på köpknappen i det läget? De är väl reserverade så fort någon fått den i korgen vad jag läst mig till.

Lyckades knipa ett rog strix 3070 på proshop förra veckan. Tryckte på köp-knappen direkt, den las till i min varukorg men kunde inte gå vidare och betala. Fick nå felmeddelande om att varan var slutsåld, tidigare har jag då tagit bort kortet ur varukorgen för att kunna ha möjlighet att lägga till nå annat kort men gjorde annorlunda denna gången istället. Satt och öppnade nya fönster på "gå vidare till köp" och efter 7-8 minuter eller nå sånt så kunde jag gå vidare till kassan och slutföra köpet. Hämtade kortet i fredags, sitter i datorn nu!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rolfenstein:

Dom är slutsålda för tillfället.

Öh näämen inte nu igen haha, tack för svar.

Permalänk
Medlem

Jag har lyckats få en skymt av den legendariska "KÖP"-knappen en gång på ett 3070 hos ProShop och även klickat på den men sen har sidan bara ballat ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon294416:

Öh näämen inte nu igen haha, tack för svar.

Haha, du är ju tyvärr ca 5h sen på bollen

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Nu är jag också en av bottana, dock bara i syfte att få tag i ett grafikkort till mig själv, men det fanns inte en chans.
Min bot försöker och kontrollerar i vanliga fall kundkorgen på ca 200ms, vilket jag tänkte borde räcka.
När jag tittar på loggen så har requested tagit allt ifrån 200ms till 15 sekunder.
Så det var ett löjligt tryck.

Längtar efter dagen man kan lägga denna jakten bakom sig.

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameB0y:

Läste idag på hothardware.com om att de nya korten är på väg ut till återförsäljare och att i produktspecen står det LHR (Lower Hash Rate) De nya 30xx korten på GALAXs hemsida ska tydligen ha FG i produktnamnet men det är okänt vad det står för (GF som du sa men omvänt hmmmm).

Vild killgissning från mig skulle vara For Gaming men vi lär få svar inom kort

Ser ut om vi äntligen kommer kunna få tag på 3080-kort snart!

Lycka till, scalpers kommer snagga upp dessa kort lika fort som miningkorten, kanske till lite mindre marginal på andrahandsmarknaden men knappast mycket billigare är min bet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henkezd:

Nu är jag också en av bottana, dock bara i syfte att få tag i ett grafikkort till mig själv, men det fanns inte en chans.
Min bot försöker och kontrollerar i vanliga fall kundkorgen på ca 200ms, vilket jag tänkte borde räcka.
När jag tittar på loggen så har requested tagit allt ifrån 200ms till 15 sekunder.
Så det var ett löjligt tryck.

Längtar efter dagen man kan lägga denna jakten bakom sig.

Är lite tudelad. Det är ju jakten som är spännande ;). Men givetvis vill man få kortet också.

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt 3060 ti som fått något kort.

Jag sitter i kö på ett från NoN och har inte hört ett ljud om det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryppe:

Är det någon som beställt 3060 ti som fått något kort.

Jag sitter i kö på ett från NoN och har inte hört ett ljud om det

Jag har inte beställt ett 3060 ti utan ett 3080 från NoN den 25/4. Skickade mail i måndags om de kan se vart i kön jag är men har inte fått något svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryppe:

Är det någon som beställt 3060 ti som fått något kort.

Jag sitter i kö på ett från NoN och har inte hört ett ljud om det

3060Ti kort släpps i princip inte till ÅF längre utan dom allokeras till färdigbyggda datorer. Du lär nog få vänta ett bra tag.

Permalänk
Medlem

https://www.proshop.se/Grafikkort/MSI-GeForce-RTX-3070-SUPRIM...

2 i lager kl 14:00, men 11 papp för ett 3070... sjukt.

Lär ju sälja som smör ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fryppe:

Är det någon som beställt 3060 ti som fått något kort.

Jag sitter i kö på ett från NoN och har inte hört ett ljud om det

Köpte på lansering och fick direkt, sen kom det kort i kort följd efter det men har typ helt slutat komma sen början på 2021. Verkar tyvärr vara mer eller mindre dött lopp att få tag i ett ens om man har beställt ett då det bara skickas vanliga 3060 till ÅF.

Visa signatur

Följ mig på Youtube Följ Teknikstrul på Youtube
Mina uppgifter för frakt:
Johan Flodqvist
Säbyvägen 18, 57339 Tranås
0708389515 / flodqvist.johan@gmail.com

Permalänk
Medlem

Har någon sett nån butik som sålt ASUS 3060 Phoenix på länge?
Känns bara som att det är dom stora 3060 korten som kommer in i lager

Permalänk
Skrivet av Stan Carley:

Har någon sett nån butik som sålt ASUS 3060 Phoenix på länge?
Känns bara som att det är dom stora 3060 korten som kommer in i lager

Menar du Gainward?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fragilehands:

Menar du Gainward?

Menar det här kortet:
https://www.asus.com/Motherboards-Components/Graphics-Cards/P...

Permalänk
Medlem

Antar att dem bara vill maximera profit = säljer mest strix och tuf modeller.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Köpte på lansering och fick direkt, sen kom det kort i kort följd efter det men har typ helt slutat komma sen början på 2021. Verkar tyvärr vara mer eller mindre dött lopp att få tag i ett ens om man har beställt ett då det bara skickas vanliga 3060 till ÅF.

Tack för svar

La min beställning i januari så missade precis tåget. Har märkt att just ti korten verkar inte komma från någon av tillverkarna.

Permalänk

Hej allesammans!

Jag är ute efter RTX 3070 och letat i 3 veckor snart utan att få tag på det, vill verkligen inte betala till scalpers. Jag undrar när nästa leverans är (såvitt ni har info)? För det verkar som att det är helt slut... Vad tycker ni jag borde göra?

Mvh,
Omar