3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Ingen som fått någon lev från @webhallen de senaste dagarna? Börjar tro att de inte har fått några kort de senaste veckorna.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ingen som fått någon lev från @webhallen de senaste dagarna? Börjar tro att de inte har fått några kort de senaste veckorna.

inte fått nåt av Webhallen sen jag beställde 4december 2020, och då är det inget av dom populära korten. så halvår typ.
vet inte om produktionen har gått ner mkt mer nu eller om dom bara väntar med att ta in kort tills priserna gått ner mer än nåt enstaka från asus och 2-3st från msi typ.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade:

Ingen som fått någon lev från @webhallen de senaste dagarna? Börjar tro att de inte har fått några kort de senaste veckorna.

Känner samma sak med NoN & Amazon.se gällande TUF OC och non OC. Ser man på proshops statussida ser det ju oerhört mörkt ut.

Permalänk
Medlem

De får ju in LHR kort från och med nästa vecka, det är antagligen lugnare på grund av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

De får ju in LHR kort från och med nästa vecka, det är antagligen lugnare på grund av det.

Hur vet du att det är från och med nästa vecka? Det finns redan en tillverkare som har skickat ut LHR kort tydligen (men det verkar vara ett lokalt kinesiskt bolag).

Permalänk
Medlem

Hur vet man om det är LHR kort man fått eller ej, finns det någon tråd som kan identifiera det baserat på streckkoden eller så?

samt hur förhåller ni er till detta.

Jag är ingen miner, men känns ändå som att jag inte vill bli begränsad oavsett eftersom jag faktiskt inte beställt ett kort med miningbegränsningar, tänk om jag vill prova på det en vacker dag?

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ravnit:

Hur vet du att det är från och med nästa vecka? Det finns redan en tillverkare som har skickat ut LHR kort tydligen (men det verkar vara ett lokalt kinesiskt bolag).

https://www.sweclockers.com/nyhet/31869-nvidia-geforce-3060-m...

"I Nvidias senaste drivrutin bekräftas att grafikkort som levereras från mitten av maj kräver nya drivrutiner som stryper mining-prestandan."

Skrivet av Zeppan:

Hur vet man om det är LHR kort man fått eller ej, finns det någon tråd som kan identifiera det baserat på streckkoden eller så?

samt hur förhåller ni er till detta.

Jag är ingen miner, men känns ändå som att jag inte vill bli begränsad oavsett eftersom jag faktiskt inte beställt ett kort med miningbegränsningar, tänk om jag vill prova på det en vacker dag?

Priset är så högt på grund av hur mycket pengar du kan tjäna, om du får ett LHR kort så skulle jag skicka tillbaka det. De är alldeles för dyra för bara vanlig gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

Priset är så högt på grund av hur mycket pengar du kan tjäna, om du får ett LHR kort så skulle jag skicka tillbaka det. De är alldeles för dyra för bara vanlig gaming.

Hoppas fler miners tänker så 😊

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av pine-orange:

https://www.sweclockers.com/nyhet/31869-nvidia-geforce-3060-m...

"I Nvidias senaste drivrutin bekräftas att grafikkort som levereras från mitten av maj kräver nya drivrutiner som stryper mining-prestandan."
Priset är så högt på grund av hur mycket pengar du kan tjäna, om du får ett LHR kort så skulle jag skicka tillbaka det. De är alldeles för dyra för bara vanlig gaming.

Nja vi som beställde 3080 på intropris får väll typ ett LHR som presterar samma som ett 3060 i ETH, vilket kostar ungefär 7000kr i dagens läge. Skulle säga att det är värt att minea på LHR ifall man fick det för ett bra pris då 3060 för 7000+ säljer som smör till miners.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Hoppas fler miners tänker så 😊

Jag är bara en vanlig konsument, ingen miner.

Skrivet av Donquiz:

Nja vi som beställde 3080 på intropris får väll typ ett LHR som presterar samma som ett 3060 i ETH, vilket kostar ungefär 7000kr i dagens läge. Skulle säga att det är värt att minea på LHR ifall man fick det för ett bra pris då 3060 för 7000+ säljer som smör till miners.

Jag menar till dagens priser, intropris är en annan femma. Dock köpte du ett vanligt kort till intropris och inte ett LHR kort, jag hoppas att de tydligt markerar vad du får bara. Det är en ersättningsvara som presterar sämre så du borde få rabatt kan jag tycka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

Är bla detta kundtjänst (en av deras arbetsuppgifter) finns till för så förstår inte ditt resonemang?
så man ska inte ringa dom med frågor och när man får flera olika svar så man blir ännu mera förvirrad så ska man bara acceptera det?

De som ringer och sedan postar resultat gör det enkom för att posta resultat, de är mycket väl medvetna om att de inte kommer få något tillfredställande svar.
Det är flera sidor av det här tramset nu.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem

Med dagens upptrissade priser så känns det helt ärligt bara osoft att strypa miningprestandan som annars kan hjälpa en att betala igen de dyra pengarna man lagt på ett kort. Mitt 6900XT drar in runt 100-150kr/dag för stunden, det är inte helt dumt när man pungat ut över 15k för ett grafikkort som borde ha kostat typ 11k.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Med dagens upptrissade priser så känns det helt ärligt bara osoft att strypa miningprestandan som annars kan hjälpa en att betala igen de dyra pengarna man lagt på ett kort. Mitt 6900XT drar in runt 100-150kr/dag för stunden, det är inte helt dumt när man pungat ut över 15k för ett grafikkort som borde ha kostat typ 11k.

Nicehash?

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bogg:

Nicehash?

Ja

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFlodqvist:

Med dagens upptrissade priser så känns det helt ärligt bara osoft att strypa miningprestandan som annars kan hjälpa en att betala igen de dyra pengarna man lagt på ett kort. Mitt 6900XT drar in runt 100-150kr/dag för stunden, det är inte helt dumt när man pungat ut över 15k för ett grafikkort som borde ha kostat typ 11k.

Jag köper gärna ett 3080 med strypt miningprestanda för mitt förbokade pris (ca. 9k). Om miners är mindre benägna att köpa grafikkort så blir det mindre efterfrågan och priserna kan gå ner till vettigare nivåer. Du har ju betalat stort premium för ditt kort så då förstår jag att du vill behålla prestandan. Men om du fick köpa ditt kort för 11-12k idag och inte hade ett redan, skulle du då tveka även om prestandan för mining var strypt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

De som ringer och sedan postar resultat gör det enkom för att posta resultat, de är mycket väl medvetna om att de inte kommer få något tillfredställande svar.
Det är flera sidor av det här tramset nu.

dom som ringer kundtjänst och frågar postar deras svar här för att informationen ska komma fram här också, detta är väl väldigt logiskt att göra oavsätt om det är ett positivt svar eller negativt? vilka andra än kundtjänst tycker du vi ska fråga då? gudarna? killen nere på hörnet?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweDragon:

Jag köper gärna ett 3080 med strypt miningprestanda för mitt förbokade pris (ca. 9k). Om miners är mindre benägna att köpa grafikkort så blir det mindre efterfrågan och priserna kan gå ner till vettigare nivåer. Du har ju betalat stort premium för ditt kort så då förstår jag att du vill behålla prestandan. Men om du fick köpa ditt kort för 11-12k idag och inte hade ett redan, skulle du då tveka även om prestandan för mining var strypt?

Nej hade det kostat 11-12k hade jag nog köpt det ändå även om 16k med upplåst miningprestanda egentligen är mer prisvärt.

Men problemet med den globala kretsbristen är ju att den troligtvis kommer bestå även efter att man låst ner korten. Så nu kommer folk tvingas betala samma höga priser utan möjlighet att få tillbaka i närheten av vad korten är kapabla till via mining.

Visa signatur

PM:a mig! I Följ mig på Youtube

Desktop: 11900K, Maximus Hero VII, 64GB Dominator Platinum @2933Mhz, RX 6900 XT 16GB Liquid Devil, Samsung Evo Plus 1TB + Kingston NV1 2TB, Be Quiet Silent Base 802, Be quiet! Dark Power Pro 11 850W, custom loop med 420mm + 360mm radiatorer.

Permalänk
Medlem

Dessa stypta kort lär ju kosta lika mycket som ostrypta från butik, men andrahandsvärdet lär ju vara betydligt lägre.

Ostrypta korten lär ju vara attraktiva ett bra tag framöver.

Visa signatur

Lian Li O11 Dynamic XL, Be Quiet Dark power pro 12 1200w, Ryzen 9 3900X(EK velocity), MSI X570, Corsair Dominator 3200mhz, RTX 3090(Suprim X med EK block)+ RTX 3080(FTW3 Ultra med EK block). EK distro/pump O11 Dynamic XL, 2x EK 360mm radiatorer.

Legion 7, 5800H/RTX3080.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

dom som ringer kundtjänst och frågar postar deras svar här för att informationen ska komma fram här också, detta är väl väldigt logiskt att göra oavsätt om det är ett positivt svar eller negativt? vilka andra än kundtjänst tycker du vi ska fråga då? gudarna? killen nere på hörnet?

Det borde vara glasklart vid detta laget att INGEN får ett bra svar av EGs support.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 17,3", 5800H, 3070 140 W, 2 TB
Logitech G Pro Wireless & G613 keyboard
Hifiman Sundara, Sennheiser PXC-550 II / Hidisz S9 Pro, Schiit Magni 2

Singleplayertopplistan utan ranking: Duke Nukem' 3D, Doom: Eternal, Half-life I & II, Super Mario 64 & Galaxy I & II, Resident Evil II (PSX), Metal Gear Solid, Final Fantasy VII (PSX), The Last of Us I & II, Fallout 3, New Vegas & 4, Cyberpunk 2077

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hong:

Uppdatering på kö

ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC från Inet

2021-04-05 - 147
2021-04-13 - 146
2021-04-27 - 117

Äntligen går det framåt iaf

Fått uppdatering från Inet:

2021-04-05 - 147
2021-04-13 - 146
2021-04-27 - 117
2021-05-04 - 117
2021-05-11 - 80

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elfsberg:

Det borde vara glasklart vid detta laget att INGEN får ett bra svar av EGs support.

Aa jag fick idag svar via deras chatt det aldrig funnits något i lager öht att de ska komma ut med det så småningom.
Jag tror denna killen var ärlig att det är nåt så allvarlig fel med deras ledning.

Permalänk
Medlem

Det är Geforce man ska ringa om man vill ha info kring Elgigantens grafikkort, kan inte numret själv men fråga support så får man nog det

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Det är Geforce man ska ringa om man vill ha info kring Elgigantens grafikkort, kan inte numret själv men fråga support så får man nog det

Förstår inte riktigt vad du menar.

Permalänk
Medlem

Pratade nyss med elgiganten hon sa att mitt 3080 tuf oc skulle komma i oktober hahahahaha beställde 06 sept lr okt 2020 kmr ej ihåg riktigt men hursomhelst 1 års väntan haha sjukt

Permalänk
Skrivet av Tiiii86:

Pratade nyss med elgiganten hon sa att mitt 3080 tuf oc skulle komma i oktober hahahahaha beställde 06 sept lr okt 2020 kmr ej ihåg riktigt men hursomhelst 1 års väntan haha sjukt

Hon preciserade år 2021 iallafall?

Permalänk
Medlem

Har pratat med NON angående Suprem x kortet som jag bokade ”igår” och fick svar att kortet som lagts ut hade ”hunnit säljas” flera gånger men att jag behåller min köplats.

De kunde dock inte bekräfta hur många som står i kö och att jag kommer få en uppdatering nästa vecka men just nu finns det inga inplanerade leveranser 😂😂😂

Permalänk

Någon som hört något om RTX 3080 ROG Strix Gaming OC 10GB på NoN som gick att beställa den 25/4?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebbzor133:

Någon som hört något om RTX 3080 ROG Strix Gaming OC 10GB på NoN som gick att beställa den 25/4?

Jag köpte en men sitter fortfarande och väntar. Skickade mail till NoN igår om de kan se vart i kön jag är men har inte fått svar än.

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Jag köpte en men sitter fortfarande och väntar. Skickade mail till NoN igår om de kan se vart i kön jag är men har inte fått svar än.

Skriv gärna här eller ett pm när du fått svar. fick iallafall ett datum på bekräftelsemailen.

Permalänk
Skrivet av sebbzor133:

Skriv gärna här eller ett pm när du fått svar. fick iallafall ett datum på bekräftelsemailen.

Har du fått ett datum så har du troligtvis fått ett kort allokerat till din order och det kommer förhoppningsvis att packas inom kort! Min order står fortfarande som "mottagen" och ingen info om köplats.