Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Tja!

Ingen reservation sker i kundkorgen, snabbast genom kassan är det som gäller

Ok, bra att veta!

Får man "Tack för din beställning mailet är man väl säker då?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Anthraxious:

Ok, bra att veta!

Får man "Tack för din beställning mailet är man väl säker då?

I normala fall, absolut! då reservationen är "instant"
Men är det Grafikkort / Pokémon eller något annat svinhett så är inget säkert förrän man har produkten i handen tbh

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

I normala fall, absolut! då reservationen är "instant"
Men är det Grafikkort / Pokémon eller något annat svinhett så är inget säkert förrän man har produkten i handen tbh

/Patrik

Wut sen när är Pokemon i samma kategori "hot" som GPUer? Måste missat en stor hype.

Tack för svar, jag förstår om GPUer kan vara problematiska ur den aspekten. Dock lite synd att ni har detta system då man ibland vill knappa in sitt presentkort och det lär ta bra mycket längre tid i förhållande till "klick, klick, klar". Synd att man inte kan efterregistrera presentkort, eller går det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anthraxious:

Wut sen när är Pokemon i samma kategori "hot" som GPUer? Måste missat en stor hype.

Tack för svar, jag förstår om GPUer kan vara problematiska ur den aspekten. Dock lite synd att ni har detta system då man ibland vill knappa in sitt presentkort och det lär ta bra mycket längre tid i förhållande till "klick, klick, klar". Synd att man inte kan efterregistrera presentkort, eller går det?

Jag har med andra butiker ringt in när jag glömt presentkort eller kampanjkod, brukar det inte vara några problem att efterregistrera. Kan inte svara för Webhallen dock.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Spiffman:

Tveksamt att det är kontroll på legitimation.
Jag menar ifall man har vänner...

Men jag vill ju inte fuska. Annars hade man ju kunna be kompisar ta ut grejer från de städer de bor i.

@Webhallen Den där med att ta selfi framför en webhallen butik. Räcker det med nick och bild eller ska man skriva vilken butik det är också?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon333222:

Men jag vill ju inte fuska. Annars hade man ju kunna be kompisar ta ut grejer från de städer de bor i.

@Webhallen Den där med att ta selfi framför en webhallen butik. Räcker det med nick och bild eller ska man skriva vilken butik det är också?

Räcker med att ni tar selfie "med" butiken (alltså utanför entrén), bilderna kommer inte analyserar under lupp utan kör på och få med hela entrén så bör vi känna igen våra egna lokaler! (ta gärna inte selfie i själva butiken)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bogg:

Jag har med andra butiker ringt in när jag glömt presentkort eller kampanjkod, brukar det inte vara några problem att efterregistrera. Kan inte svara för Webhallen dock.

Tack för svar. Kan @Webhallen bekräfta eller dementera att man kan registrera ting efter köp? Vill bara veta vad jag ska välja för alternativ i så fall.

Permalänk
Webhallen

Det går, men det är en rätt krävande process, enklast för oss är om man isåfall betalar med Swish eller Paypal för smidig presentkort "inlobbning"

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Räcker med att ni tar selfie "med" butiken (alltså utanför entrén), bilderna kommer inte analyserar under lupp utan kör på och få med hela entrén så bör vi känna igen våra egna lokaler! (ta gärna inte selfie i själva butiken)

/Patrik

Oki. Då vet jag. Hämtade ut en lampa från Bergshamra.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Anthraxious:

Hej där,

Nu var det extremt länge sedan detta skrevs men undrar om det fortfarande gäller? Landade nyliken i nivå White nämligen. Vet ej vad som ändrats sedan dess och var man faktiskt ser dessa småsaker som VIP-köer etc.

Haha, ja, det var länge sen. Nu är jag Lv24 Void sen länge. Men ja, de har fortfarande medlemsförmåner utifrån level. Nu vet jag inte vad Vit längre har men du ser det genom att gå in under din profil och sen klicka på "Medlemsförmåner" i vänstra menyn.

/björn

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Inaktiv

Tänkte på om det kommer synas att man har påbörjat groupie achievement? @Webhallen

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon333222:

Tänkte på om det kommer synas att man har påbörjat groupie achievement? @Webhallen

Nej, då det är en "manuell" acheivment så mailar du in alla bilder samtidigt och därmed efter kontroll så utfärdas cheevo till ditt konto Så spamma inte sönder stackars marknad efter varje besök

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen Varför detta:
"Observera att produkter från vårt fyndvarusortiment inte låser upp achievements, men de genererar fortfarande XP per krona."
Dels stämmer fungerar det inkonsekvent - vissa fyndvaror låser upp en achievement kopplad till själva varan, andra inte. Om det är en tanke att achievements inte ska kunna kombineras känns den också inkonsekvent genomförd - under ex Black friday kan jag låsa upp en achievement för att handla både under Black Week och under Black Friday samt en achievement kopplade till produkten jag köper. Varför kan då inte både Another Man's Treasure och ex Der Rattenfänger påverkas vid ett köp av en mus från fyndvarusortimentet?
Dels vill ni väl bli av med fyndvaror? Är det då inte vettigt att låta oss galningar som jag ar achievements få en chans till dubbel achievement-relaterad nytta vid ett köp av en fyndvara?

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Nej, då det är en "manuell" acheivment så mailar du in alla bilder samtidigt och därmed efter kontroll så utfärdas cheevo till ditt konto Så spamma inte sönder stackars marknad efter varje besök

/Patrik

Oops. Jag drog in 7 butiker i mejl. Får spara dessa och göra om det sen.

Permalänk
Inaktiv

Fick en "Tainted Cackleberry", värt 5000XP. Men kunde inte plocka upp den. Så jag försökte med en reload och det verkar som jag inte fick den alls i min inventory. Är det kört med att få den?

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Är detta ett achievement, experience är felstavat men det är rättstavat högre upp på samma sida, och det har varit så ganska länge och jag har svårt att tro jag är den första som noterat det. Om det är ett achievement är mitt användarnamn på sidan "aMpyDaNkY".

Om inte borde ni lägga till ett achievement inspirerat av detta imo - för att hitta stavfel, kanske felaktiga uppgifter om produkter och dylikt på er sida. Det ger er extra gratis kvalitetskontroll, och medlemmar incitament att läsa och bläddra runt mer på er sida.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mental:

När vi pratar Suply drops, vilken är det som har mest XP? Den största jag sett hitills är Quadrifariam Phasianidae som gav 15k xp.

Den fick jag idag

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

Den fick jag idag

Grattis! Jag har inte sett röken av den tyvärr, 5000 XP är den högsta supply droppen som jag fått, vilket är "Azure Sapphire" (6ggr).

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Grattis! Jag har inte sett röken av den tyvärr, 5000 XP är den högsta supply droppen som jag fått, vilket är "Azure Sapphire" (6ggr).

Jag har inte heller fått en sådan. Har däremot 3 st "Nanda Yo!" som vardera ger 10000 XP.

Permalänk
Inaktiv

Var på sin sista butik, MoS idag. Ändå så verkar det som jag saknar nån butik för att få Stockholm Syndrom. Jag har 14 Achievments från hämtning av ordrar i diverse butiker, inkl den nedlagda butiken som fanns i Sumpan/Solna. Nära Arvid Nordqvist. Så hur kan jag inte få Stockholm Syndrom @Webhallen . Jag har kontaktat kundtjänst som inte kan hjälpa mig. Det måste vara någon av butikerna som inte har registrerats :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Var på sin sista butik, MoS idag. Ändå så verkar det som jag saknar nån butik för att få Stockholm Syndrom. Jag har 14 Achievments från hämtning av ordrar i diverse butiker, inkl den nedlagda butiken som fanns i Sumpan/Solna. Nära Arvid Nordqvist. Så hur kan jag inte få Stockholm Syndrom @Webhallen . Jag har kontaktat kundtjänst som inte kan hjälpa mig. Det måste vara någon av butikerna som inte har registrerats :/

Hmm, hur långt sträcker sig Stockholmsbutikerna?
Räknas tex Upplands Väsby butiken vid centrallagret?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Hmm, hur långt sträcker sig Stockholmsbutikerna?
Räknas tex Upplands Väsby butiken vid centrallagret?

Japp. Stockholms Län.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Fick en "Tainted Cackleberry", värt 5000XP. Men kunde inte plocka upp den. Så jag försökte med en reload och det verkar som jag inte fick den alls i min inventory. Är det kört med att få den?

Fick den också nu men var inga problem att plocka upp den och den syns under min "inventory".
Ev. kan det går att "scrolla" i listan om du har många, testa på mobilen till exempel om det inte går på datorn.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av edson:

Fick den också nu men var inga problem att plocka upp den och den syns under min "inventory".
Ev. kan det går att "scrolla" i listan om du har många, testa på mobilen till exempel om det inte går på datorn.

Fick Stockholm syndrom till slut. XD. Ska bara ta mig till Uppsala för att få 15 butiks Achievment

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Fick Stockholm syndrom till slut. XD. Ska bara ta mig till Uppsala för att få 15 butiks Achievment

Fint
Kom den av sig själv eller fick du jaga supporten?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Fint
Kom den av sig själv eller fick du jaga supporten?

Nåt skumt hade hänt med mitt, men de fixade det precis.

Permalänk
Medlem

Naaej! inte en till skilling banco..:)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Naaej! inte en till skilling banco..:)

Alltid den alltså!

Visa signatur

Nuvarande Bygge: Green Envy

Permalänk
Medlem

Inte rätt ställe kanske - men är det bara jag som upplever webhallen som snabbare att surfa runt på sen bara nån dag tillbaka?
Jag vet att jag skrev liknande för några månader sen, men nu verkar det ha tagit ytterligare ett kliv uppåt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magicanz:

Alltid den alltså!

Precis, jag har 7 st liggande nu.