Webhallen - bonusnivåer

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ztomten:

Det räcker med att stå utanför, bara de kan identifiera butiken.
Jag har några inne och utanför, inga problem.

Det rekommenderar jag, är roligt att vara på achievement jakt.
Jag lyckades med 11 butiker på en dag, så det är fullt möjligt.
Dock finns det ingen achievement högre än 5 butiker på en dag, men behövde ju bilder ifrån butiker så.
Och hade några till achievements inplanerade.

får återkomma roligt med XP men framförallt jakten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Dom hade en i Västerås förut, som lades ner. Tror du Örebro skulle lyckas bättre?

Ja det tror jag.

Permalänk
Inaktiv

Globetrotter 15000XP står det hämtat ordrar i 15 st butiker. Men den är locked på min? De flesta hamnar ju i "in progress" när man har börjat och jag har ju hämtat ut ordrar på sistone. @Webhallen

Nu jävlar ska jag försöka få två achievements (Bunny Hop & Supersonic under en och samma dag.)

5 ordrar på snickers lagda.

Butik:

  • Kista

  • Liljeholmen

  • Medborgarplatsen

  • Sveavägen

  • Fridhemsplan

Permalänk
Inaktiv

Klarade av Supersonic på 12 minuter. När jag kom in i butiken i Fridhemsplan så var det en kund som pratade med säljare. och jag tänkte NEJ! Då kom det en annan precis bärande och jag bad henne att scanna den snickersen jag hade från Sveavägen! nu hoppas jag att man kan kombinera båda två.

Kikade precis på Webhallen och jag har lyckas få poäng på både Supersonic och Bunny Hop

svarar på min egen fråga.
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Klarade av Supersonic på 12 minuter. När jag kom in i butiken i Fridhemsplan så var det en kund som pratade med säljare. och jag tänkte NEJ! Då kom det en annan precis bärande och jag bad henne att scanna den snickersen jag hade från Sveavägen! nu hoppas jag att man kan kombinera båda två.

Kikade precis på Webhallen och jag har lyckas få poäng på både Supersonic och Bunny Hop

Lite nyfiken på färdmedel

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Lite nyfiken på färdmedel

Tunnelbanan

Permalänk
Medlem

Nu fastnade jag i denna tråd...

Quadrifariam Phasianidae *2
Nanda Yo! *5
...men inget dinosaurieägg.

Någon mer än jag som upplever att vissa achievements inte aktiveras om varan man köper är en fyndvara? Typ köper ett aktivitetsarmband som fyndvara men får inte "Beach 20XX".

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Någon mer än jag som upplever att vissa achievements inte aktiveras om varan man köper är en fyndvara? Typ köper ett aktivitetsarmband som fyndvara men får inte "Beach 20XX".

Det här bör svara på din fråga.

"Observera att produkter från vårt fyndvarusortiment inte låser upp achievements, men de genererar fortfarande XP per krona."

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Tunnelbanan

Hmm, jag får nog ge det ett försök i sommar

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Hmm, jag får nog ge det ett försök i sommar

Tipset är att gå dit på en vardag. Precis vid öppning. Ta Sveavägen först och sen drar du fort som fan ned till Hötorgets tunnelbana. Sätt dig längst bak och sen kutar du till Webhallen i Fridhemsplan. Om du vill optimera så kan du kolla när tågen går norrut från Hötorget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon333222:

Tipset är att gå dit på en vardag. Precis vid öppning. Ta Sveavägen först och sen drar du fort som fan ned till Hötorgets tunnelbana. Sätt dig längst bak och sen kutar du till Webhallen i Fridhemsplan. Om du vill optimera så kan du kolla när tågen går norrut från Hötorget.

hur många xp ger det och vad är tidskraven?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mental:

hur många xp ger det och vad är tidskraven?

10000 XP, 900 sekunder = 15 minuter.

Jag drog till Farsta och Sickla för att hämta ut flera ordrar idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Tipset är att gå dit på en vardag. Precis vid öppning. Ta Sveavägen först och sen drar du fort som fan ned till Hötorgets tunnelbana. Sätt dig längst bak och sen kutar du till Webhallen i Fridhemsplan. Om du vill optimera så kan du kolla när tågen går norrut från Hötorget.

Tack för tipset. Har alltid haft i tankarna att jag ska ta bilen, men blir lurigt med parkering. Så tunnelbanan får det bli

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azureye:

Tack för tipset. Har alltid haft i tankarna att jag ska ta bilen, men blir lurigt med parkering. Så tunnelbanan får det bli

Kanske går med en förare (alternativt att du kör sen byter ni av, så ni slipper parkering dvs), eller cykel

Permalänk
Livsnjutare 😎

Haha ni i den här tråden är helt galna 😂

Blir lätt en follow här, kul att se vilka äventyr folk har för sig!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Haha ni i den här tråden är helt galna 😂

Blir lätt en follow här, kul att se vilka äventyr folk har för sig!

Haha håller med, blir en follow från mig med! Jag gillar Webhallens level-system starkt (Inets är värdelöst i jämförelse imho).

Själv är jag nästan vid "black-nivån" för tillfället:

Skrivet av Webhallens system:

Level 16 White | 504 534 / 525 000 XP

Har 9st så kallade Skilling Banco (fri frakt upp till 129kr) ihopsamlade vilket är smidigt när man köper lite tyngre saker. Annars åker man bara några minuter till huvudlagret/InfraCity och hämtar ut. Man är lyckligt lottad som bor så pass nära.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en snabb mätning på Maps mellan butiken sveavägen och Fridhemsplan och inbillar mig nu att en Voi måste vara det absolut snabbaste sättet att ta sig emellan dessa.
Tips till er, annars ska jag nog fan ge mig i kasst med det själv imorgon.
Worst case får man köpa ett antal Snickers och köra flera vändor ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quelor:

Jag gjorde en snabb mätning på Maps mellan butiken sveavägen och Fridhemsplan och inbillar mig nu att en Voi måste vara det absolut snabbaste sättet att ta sig emellan dessa.
Tips till er, annars ska jag nog fan ge mig i kasst med det själv imorgon.
Worst case får man köpa ett antal Snickers och köra flera vändor ;D

Fick en intressant idé. För en duktig löpare kanske det skulle kunna vara möjligt att springa de 2,2km på 15 minuter?
Ska se om man kan träna upp sig och ta med sin go pro på en tur, bara det måste vara värt en extra achievement @webhallen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Fick en intressant idé. För en duktig löpare kanske det skulle kunna vara möjligt att springa de 2,2km på 15 minuter?
Ska se om man kan träna upp sig och ta med sin go pro på en tur, bara det måste vara värt en extra achievement @webhallen

Det jobbiga är ju om det är väntetid när man väl kommer fram till location #2.

2,1km sprang jag på 11:34 när jag var ung ännu yngre än jag är nu minns jag, och då var jag långt ifrån någon sorts superform. Distans är också min sämre sida. Så det bör vara fullt möjligt för dig att springa 2,2km på 15 minuter, jag tror på dig!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Det jobbiga är ju om det är väntetid när man väl kommer fram till location #2.

2,1km sprang jag på 11:34 när jag var ung ännu yngre än jag är nu minns jag, och då var jag långt ifrån någon sorts superform. Distans är också min sämre sida. Så det bör vara fullt möjligt för dig att springa 2,2km på 15 minuter, jag tror på dig!

Det är nog som du säger. Distansen i sig är väl inget problem, men väntetid i butik, trafikljud etc. som kan ställa till det. Vi får se om jag fullföljer eller om någon annan hinner före
Men vore kul att göra en time-laps-video av det hela!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Kanske går med en förare (alternativt att du kör sen byter ni av, så ni slipper parkering dvs), eller cykel

Kanske tar en taxi. Dom kör ju som dårar och jag behöver inte bry mig om att mista körkortet

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azureye:

Kanske tar en taxi. Dom kör ju som dårar och jag behöver inte bry mig om att mista körkortet

Du får kanske ha en polare som står vid Fridhemsplans butiken och rekar och kanske på förhand informera personalen.

Permalänk
Medlem

Det var ganska enkelt att ta supersonic, när jag gjorde det för något år sen tog jag tunnelbanan. Fixade det på första försöket.
Planera resan och ta rätt uppgång bara. Jag gjorde det lunchtid, så var kanske lite tur med köer i fridhemsplans butiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Door:

Det var ganska enkelt att ta supersonic, när jag gjorde det för något år sen tog jag tunnelbanan. Fixade det på första försöket.
Planera resan och ta rätt uppgång bara. Jag gjorde det lunchtid, så var kanske lite tur med köer i fridhemsplans butiken.

Det som kan fälla en är om det blir en superlång kö i Fridhemsplan. Då hjälper inga taxi, scooters eller instant teleportation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Du får kanske ha en polare som står vid Fridhemsplans butiken och rekar och kanske på förhand informera personalen.

Tveksamt att det är kontroll på legitimation.
Jag menar ifall man har vänner...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av griid:

Fick en intressant idé. För en duktig löpare kanske det skulle kunna vara möjligt att springa de 2,2km på 15 minuter?
Ska se om man kan träna upp sig och ta med sin go pro på en tur, bara det måste vara värt en extra achievement @webhallen

Om du lösert så slår jag upp ett tält hos IT tills de har pumpat ut en sådan cheevo!
Går att ta tuben om man har sinnessjuk tur (jag hade sinnessjuk tur)

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Björn Endre:

Vit:
30 kr rabatt i frakt.
VIP;förtur till utvalda förboknings och reaerbjudanden och exklusiva inbjudningar till utiksevent.
rabatter på utvalda produkter.
webhallen inside newsletter
speedpackning, först i kön vid beställning
VIP-kö; gå till kassa 1-3 och hämta order utan kölapp

Hej där,

Nu var det extremt länge sedan detta skrevs men undrar om det fortfarande gäller? Landade nyliken i nivå White nämligen. Vet ej vad som ändrats sedan dess och var man faktiskt ser dessa småsaker som VIP-köer etc.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Anthraxious:

Hej där,

Nu var det extremt länge sedan detta skrevs men undrar om det fortfarande gäller? Landade nyliken i nivå White nämligen. Vet ej vad som ändrats sedan dess och var man faktiskt ser dessa småsaker som VIP-köer etc.

VIP-kö finns ej längre, men vem vet, kanske kommer tillbaka?

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

VIP-kö finns ej längre, men vem vet, kanske kommer tillbaka?

/Patrik

När jag ändå har dig på tråden: Hur fungerar ert kassasystem? Tänker på varor som "tar slut" medan man är i kassan t.ex.? Har ni så att det "paxas" i någon minut medan man slänger in sina uppgifter eller är det den som är snabbast med att klicka sig igenom kassan som vinner? Gäller generellt alltså, inte GPUer etc som förmodligen har andra regler.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Anthraxious:

När jag ändå har dig på tråden: Hur fungerar ert kassasystem? Tänker på varor som "tar slut" medan man är i kassan t.ex.? Har ni så att det "paxas" i någon minut medan man slänger in sina uppgifter eller är det den som är snabbast med att klicka sig igenom kassan som vinner? Gäller generellt alltså, inte GPUer etc som förmodligen har andra regler.

Tja!

Ingen reservation sker i kundkorgen, snabbast genom kassan är det som gäller

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch