Bästa LAN-datorn i stan. INTRESSEKOLL

Permalänk
Medlem

Bästa LAN-datorn i stan. INTRESSEKOLL

Hej!

Jag sitter på en dator jag byggt och är lite nyfiken på vad det finns för intresse att plocka hem denna magiska dator.

Detta är ett KRAFTPAKET utan dess like.

Att få ihop all denna prestandan på såhär liten yta har jag inte hittat någonstans innan och därför jag gjort det till ett projekt och jag är väldigt stolt över detta.

LAN-Dator var det som startade detta.
Jag har med denna datorn i en pytteryggsäck och gör att man SER FRAM emot att ta med sina saker till polarn för att lira.

Dimensioner: 177 x 99 x 285 mm

Komponenter:

Processor: Intel core i5 9600K KF

Grafikkort: ZOTAC Mini 1080 Ti 11GB

Samsung 970 SSD 500Gb

RAM: 3600Mhz 16GB

Moderkort: MSI MPG z390I GAMING EDGE AC

Nätagg på 600 W

Detta är ett Velka 5 v2 Chassi.

Jag har en prisidé om 20.000:-

Kommentera gärna om det finns frågor eller funderingar samt bud.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Jadu,

Kraftpaket a la 2018 i all ära men har svårt att se att du får mer än halva priset mot vad du begär.

Här är alla delar nya utan chassioch grafikkort https://komponentkoll.se/bygg/oRuPf som jag ser ett nypris på 3500(ink frakt) för chassi och 5000kr för 1080ti.

Du skriver inte vilket PSU eller ramminne du har men tog ett par bra.

då blir värdet 8700kr+ 6500kr 15200kr nytt

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jadu,

Kraftpaket a la 2018 i alla ära men har svårt att se att du får mer än halva priset mot vad du begär.

Här är alla delar nya utan chassi https://komponentkoll.se/bygg/oRuPf och grafikkort som jag ser ett nypris på 1700 för chassi och 5000kr för 1080ti.

Du skriver inte vilket PSU eller ramminne du har men tog ett par bra.

då blir värdet 6700kr+ 6500kr 13200kr.

3500 kr för att få hem ett sådant chassi och tillhörande nätagg. Men nej, det blir inga 20 000 kr här inte.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av dwd:

3500 kr för att få hem ett sådant chassi och tillhörande nätagg. Men nej, det blir inga 20 000 kr här inte.

korrigerat

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Fan vad roligt med inspel

Synd att det blev mer hatstorm än jag tänkt haha

Priset är inte alls baserat på själva värdet av produkterna, det är redan fattat!

Priset är baserat på själva produkten, chassit finns inte tillgängligt i Sverige, inte heller ett Nätagg som passar, detta är ett helt eget bygge.
Jag har inte sett något annat på svenska marknaden.

För den okunnige så är detta ett helt omöjligt projekt att lösa.

Vad det gäller hävda med komponentkollen så vet ju du också att det inte handlar om just värdet på delarna.

Sen om vi skippar priset som jag sagt, vad tycker ni om riggen?

TACK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Sen om vi skippar priset som jag sagt, vad tycker ni om riggen?

Ser riktigt smidig ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Fan vad roligt med inspel

Synd att det blev mer hatstorm än jag tänkt haha

Priset är inte alls baserat på själva värdet av produkterna, det är redan fattat!

Priset är baserat på själva produkten, chassit finns inte tillgängligt i Sverige, inte heller ett Nätagg som passar, detta är ett helt eget bygge.
Jag har inte sett något annat på svenska marknaden.

För den okunnige så är detta ett helt omöjligt projekt att lösa.

Vad det gäller hävda med komponentkollen så vet ju du också att det inte handlar om just värdet på delarna.

Sen om vi skippar priset som jag sagt, vad tycker ni om riggen?

TACK

absolut inte meningen att få dig att uppleva mig som hatisk, jag försökte bara vara sakligt kritisk mot värdet. Lycka till, kanske finns det någon som ser det med dina ögon väldigt fint bygge enligt mig.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

absolut inte meningen att få dig att uppleva mig som hatisk, jag försökte bara vara sakligt kritisk mot värdet. Lycka till, kanske finns det någon som ser det med dina ögon väldigt fint bygge enligt mig.

Kul!

Jag kan fråga dig som verkar ha koll på det mesta.

Hur ser det ut med ersättare av GPU för min del?

Finns det något intressant kort att få tag i som har bättre prestanda än mitt 1080ti?
Då tänker jag återigen på att det måste vara ett mini-kort som är MAX 270mm!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Kul!

Jag kan fråga dig som verkar ha koll på det mesta.

Hur ser det ut med ersättare av GPU för min del?

Finns det något intressant kort att få tag i som har bättre prestanda än mitt 1080ti?
Då tänker jag återigen på att det måste vara ett mini-kort som är MAX 270mm!

https://www.webhallen.com/se/product/325475-Zotac-Gaming-GeFo...

https://www.velkase.com/velka-graphics-card-compatibility

Men att få tag på något är nog inte lika lätt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Fan vad roligt med inspel

Synd att det blev mer hatstorm än jag tänkt haha

Priset är inte alls baserat på själva värdet av produkterna, det är redan fattat!

Priset är baserat på själva produkten, chassit finns inte tillgängligt i Sverige, inte heller ett Nätagg som passar, detta är ett helt eget bygge.
Jag har inte sett något annat på svenska marknaden.

För den okunnige så är detta ett helt omöjligt projekt att lösa.

Vad det gäller hävda med komponentkollen så vet ju du också att det inte handlar om just värdet på delarna.

Sen om vi skippar priset som jag sagt, vad tycker ni om riggen?

TACK

För den okunnige så är många projekt och byggen omöjliga att uppnå men det betyder inte att priset är x2 för det.
Jag har lagt över 50k på min "showpc" och räknar kallt med en stor förlust om jag säljer. Får man ut hälften av vad man lagt får man vara nöjd, just nu kanske lite mer med tanke på komponentbristen.
Får du 10k för datorn ska du ändå vara nöjd tycker ja med tanke på att ett 1080ti är 2 generationer gammalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Kul!

Jag kan fråga dig som verkar ha koll på det mesta.

Hur ser det ut med ersättare av GPU för min del?

Finns det något intressant kort att få tag i som har bättre prestanda än mitt 1080ti?
Då tänker jag återigen på att det måste vara ett mini-kort som är MAX 270mm!

extremt svårt i nuläget tyvärr. Ditt kort är i normala värden nog vert 2000-2500kr om tillgång hade varit normal. Det beror på som du kanske läst om att det råder stor brist på material för tillverkning av grafikkort. Med det sagt, ska du dessutom få tag i ett kort som ska vara specifika mått blir det ännu svårare. Marknaden baseras just nu på begagnade/nya kort till dubbla priset av vad de kostade i höstas.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem

Väldigt smidig dator men förstår inte hur ett litet chassi samt litet nätagg gör datorn värd 3 ggr pris du kan ju bara dra hem ett lika litet chassi från inet och ett litet nätagg av annat märke med samma prestanda men mått, förstår verkligen inte det omöjliga.

Lycka till med försäljning!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foooozty:

Väldigt smidig dator men förstår inte hur ett litet chassi samt litet nätagg gör datorn värd 3 ggr pris du kan ju bara dra hem ett lika litet chassi från inet och ett litet nätagg av annat märke med samma prestanda men mått, förstår verkligen inte det omöjliga.

Lycka till med försäljning!

Detta är det minsta chassit som stödjer denna prestanda på planeten.
Det finns inte att få tag i något liknande i Sverige, inte heller ett sådant nätagg.

Så med det sagt så är det helt omöjligt att lösa i detta land!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

extremt svårt i nuläget tyvärr. Ditt kort är i normala värden nog vert 2000-2500kr om tillgång hade varit normal. Det beror på som du kanske läst om att det råder stor brist på material för tillverkning av grafikkort. Med det sagt, ska du dessutom få tag i ett kort som ska vara specifika mått blir det ännu svårare. Marknaden baseras just nu på begagnade/nya kort till dubbla priset av vad de kostade i höstas.

Det är också detta som jag menar med mitt inlägg och min dator, den är helt unik och det går inte att få tag i denna prestanda i denna storleken.

Du skriver "a la 2018" Men det finns inga nya kort som är såpass små att de får plats, hade kunnat uppgradera CPUn, det är det enda..

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Tackar ödmjukast för denna länk, faktiskt inte sett detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jompa79:

För den okunnige så är många projekt och byggen omöjliga att uppnå men det betyder inte att priset är x2 för det.
Jag har lagt över 50k på min "showpc" och räknar kallt med en stor förlust om jag säljer. Får man ut hälften av vad man lagt får man vara nöjd, just nu kanske lite mer med tanke på komponentbristen.
Får du 10k för datorn ska du ändå vara nöjd tycker ja med tanke på att ett 1080ti är 2 generationer gammalt.

Tack för svar!

Japp jag förstår vad du menar, har sett väldigt många annonser där priser som 15k för denna prestanda i ett vanligt chassi förekommit.

Med tanke på all brist så kan jag inte tänka mig att denna skulle vara värd mindre, men kanske helt galna priser dom andra säljer för också!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lucas!:

Tack för svar!

Japp jag förstår vad du menar, har sett väldigt många annonser där priser som 15k för denna prestanda i ett vanligt chassi förekommit.

Med tanke på all brist så kan jag inte tänka mig att denna skulle vara värd mindre, men kanske helt galna priser dom andra säljer för också!

Jag tror att du missar att du sätter ut en annons på ett entusiastforum, där många av användarna har stenkoll på marknaden och dess priser. Speciellt nu när marknaden är som den är pga. komponentbrist. Och där även en stor mängd av användarna är fullt kapabla att bygga ett likadant bygge om inte bättre (vilket såklart är en subjektiv uppfattning).

Sen skriver du saker som inte stämmer, det finns GPUer som får plats i ditt chassi med bättre och högre prestanda. Och det går självklart att klämma in ett moderkort i samma storlek av nyare sort med nyare CPU.

I all välmening så tipsar jag dig om att försöka sälja din dator på Blocket eller Tradera där du antagligen har större chans att få ett pris som är närmare det du begär alternativt förstå att det är marknaden som sätter priset och på denna så kommer du inte att få 20.000kr.

Lycka till!

Mvh

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av =):

Jag tror att du missar att du sätter ut en annons på ett entusiastforum, där många av användarna har stenkoll på marknaden och dess priser. Speciellt nu när marknaden är som den är pga. komponentbrist. Och där även en stor mängd av användarna är fullt kapabla att bygga ett likadant bygge om inte bättre (vilket såklart är en subjektiv uppfattning).

Sen skriver du saker som inte stämmer, det finns GPUer som får plats i ditt chassi med bättre och högre prestanda. Och det går självklart att klämma in ett moderkort i samma storlek av nyare sort med nyare CPU.

I all välmening så tipsar jag dig om att försöka sälja din dator på Blocket eller Tradera där du antagligen har större chans att få ett pris som är närmare det du begär alternativt förstå att det är marknaden som sätter priset och på denna så kommer du inte att få 20.000kr.

Lycka till!

Mvh

Tack för svar!

Jag kan säga att jag inte ens vill sälja datorn, satte 20k för att jag är orolig om jag sätter ett rimligt pris och folk tar det att jag MÅSTE sälja den då haha..

Ja det stämmer tydligen! Blev sugen på att upgradera nu men vill ha HDMI 2.1 då jag köpt en ny LG TV som jag vill testa 4K 120hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lucas!:

Tack för svar!

Jag kan säga att jag inte ens vill sälja datorn, satte 20k för att jag är orolig om jag sätter ett rimligt pris och folk tar det att jag MÅSTE sälja den då haha..

Ja det stämmer tydligen! Blev sugen på att upgradera nu men vill ha HDMI 2.1 då jag köpt en ny LG TV som jag vill testa 4K 120hz

blir jobbigt när ingen delar ens drömmar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lucas!:

Detta är det minsta chassit som stödjer denna prestanda på planeten.
Det finns inte att få tag i något liknande i Sverige, inte heller ett sådant nätagg.

Så med det sagt så är det helt omöjligt att lösa i detta land!

Men att påstå att "det minsta chassit som stödjer denna prestanda på planeten" är ju ren lögn på fler än 1 sätt.