Battlefield 6 visas i stor bildläcka

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 6 visas i stor bildläcka

I ett femtiotal läckta bilder från en trailer skymtas ett scenario späckat av explosioner och hundliknande robotar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mjölkad serie som slutade leverera sen BF3.

Visa signatur

Playstation 5 + Nintendo Switch
5800x3d - MSI B450 - RX 9070 XT Red Devil - NZXT C1000 - Samsung G8 34

Permalänk
Medlem

Äntligen! Väntat länge på detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

En purist som mjölkar ut gnällande, ingen bristvara direkt 2021.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NaaR:

Skitprat. Finns inget som kommer ens nära Battlefield vad gäller skjutspel

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NaaR:

Det är väl lite både och där.
Jag känner väl av samma sak. Spel plus expansioner - 1200-1500 spänn. Nytt spel vart annat år ovanpå det.
Spelen var lite för dyra och ersattes lite för ofta vilket gjort att jag inte heller hängde med efter ett tag i serien.
Jag var kvar i BF3 väldans länge. Tills BF1 kom faktiskt (men det blev inte mycket spelat där). Sedan BF V.

Det blev ganska segmenterat när en del vänner direkt hoppade på nästa spel. En del köpte expansion direkt vilket andra inte gjorde - and all that.

Skulle jag spela något av de senaste 5 så skulle det nog bli BF3 igen. Kanske inte bäst av dem? I dont know. Men där kan jag banor och hur spelet fungerar på ett helt annat sätt.

Samtidigt har battlefield fortfarande en smaskig kombo på slagfältet som jag inte hittar på andra ställen.
Skulle väl då vara battlefront 2 som konkurrerar. Men det är ju typ samma ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Jag känner väl av samma sak. Spel plus expansioner - 1200-1500 spänn. Nytt spel vart annat år ovanpå det.
Lite för dyrt och lite för ofta vilket gjort att jag inte heller hängde med efter ett tag där.
Jag var kvar i BF3 väldans länge. Tills BF1 kom faktiskt. Sedan BF V.

Det blev ganska segmenterat när en del vänner direkt hoppade på nästa spel. En del köpte expansion direkt vilket andra inte gjorde - and all that.

Skulle jag spela något av de senaste 5 så skulle det nog bli BF3 igen. Kanske inte bäst av dem? I dont know. Men där kan jag banor och hur spelet fungerar på ett helt annat sätt.

Samtidigt har battlefield fortfarande en smaskig kombo på slagfältet som jag inte hittar på andra ställen.

Bf och cod är ju actionspelens motsvarighet till Fifa, NHL osv.

Samma spel år ut och år in med lite nya skins på gubbar och banor.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Ja de verkar ha katastrofalt dålig fantasi numera. Eller så är det enbart pengarna och vinster som styr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Hur tänker du då? Dom spelen släpps ju varje år medans det senaste Battlefield 5 är från 2018. Battlefield och COD är också väldigt olika som spel.

Permalänk
Medlem

Gärna toppmodern tidsepok men prioritera spelmekaniska aspekter före tacticool-faktorn. Det blev för mycket redan i BF4.

Permalänk
Medlem

Om det nu (som det verkar vara) är framtid så hoppas jag innerligt att man inte har några hemska förmågor som att bli osynlig, dubbelhoppa och springa på väggar.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Inaktiv

Ser fram emot att vi får reda på mer. Hade inte haft något emot en till historisk titel men ser gärna nutid eller nära framtid igen.

Skrivet av Applemos:

Hur tänker du då? Dom spelen släpps ju varje år medans det senaste Battlefield 5 är från 2018. Battlefield och COD är också väldigt olika som spel.

Fakta biter inte på Battlefield-hatarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Applemos:

Jag tänker att de släpps med regelbundna intervaller, är fullproppade med mikro transaktioner, mer eller mindre samma spel varje år med förhållandevis få nyheter, folk köper det oavsett vad.

Jag tycker de borde göra om dessa spelen till typ prenumerationstjänster istället. Betala en månadskostnad och få uppdateringar istället med nytt content då och då. Tänk typ WoW.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Härligt, detta ser jag fram emot!

Visa signatur

Xbox Series X | Acer Nitro XV272UV | Razer BlackWidow V3 Mini HyperSpeed Yellow Switch | Razer DeathAdder V2 Pro HyperSpeed | Turtle Beach Stealth 600X GEN2 | Mitt galleri här på Sweclockers

Permalänk
Inaktiv

Ett nyt BF Bad Company med stilen och humorn från första spelet. BFBC 2 var inte lika roligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Applemos:

Jag kan bara resonera för mig själv här.
Kanske hade jag inte likställt det med sportspelen som verkligen är samma grej mellan årgångarna ;).

Men under tioårsperioden 2011 - 2021 släpps BF3, BF4, hardline, BF1, BF V och då kommande BF 6(?).
Sex titlar.
Nu gör jag en grej som en del kanske tycker är orättvis. Jag köper det i förväg haha. I know I know.
Men ja - även battlefrontspel har det släppts två stycken av under samma period.
De titlarna är ju inte battlefieldspel. Det är ju battlefront såklart. Min högst subjektiva upplevelse av dessa titlar är emellertid att det också är battlefieldspel med starwars skins. Jag kände samma sak när de släpptes 2004 och 2005 ;).

Så även om jag fuskar med siffrorna nu så är min upplevelse av situationen att det släppts 6 + 2 st "BFspel" senaste årtiondet.
Åtta spel på 10 år.

Fast det är samtidigt precis så som du säger. Det var några år sedan BF V släpptes ju. Det har varit en riktig paus nu. Yes.
Det innebär emellertid att de där 8 titlarna har släppts typ oftare än en gång om året i början av senaste årtiondet för att kunna få ut alla med så få släpp i slutet.

Och det är väl just den där känslan som jag tror att fler fått. Att det släppts väldans många battlefieldspel under en period där med start från BF3.
Så ser det inte ut längre men jag tror känslan satte sig.

Återigen - det är fifflande med titlar och siffror. Jag vet! Men min personliga känsla är vad den är kring det här området ändå.
Med det sagt.

Eftersom att det har varit lägre releasetempo senaste åren så är jag också mer sugen än på länge för en ny battlefieldtitel.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 7 5700X3D • Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Tala för dig själv. Jag tycker att varken BF3 eller BF4 var så lockande, jag tycker det kändes för plottrigt.
BF1 däremot fastnade jag stenhårt i, och BF5 har också varit kul.

Permalänk
Medlem

Faktiskt lite sugen.

Har efter en lång paus kommit i gång och spelat en del bf senaste månaderna.
Något man märker ganska snabbt är hur mycket mer polerat BFV&BF1 är jämfört med BF4.
Gillar nog egentligen BF4 mer men karaktärer och vapenkänslan är ganska dålig jämfört med efterföljarna.
Hoppas att BF6 kan leverera samma bra spelkänsla men med en bättre setting, och dedikerade servrar!

De dedikerade servrarna var inte något jag uppskattade förns jag gick tillbaka till BF4 och insåg hur mycket det gjorde för community känslan. Känns som det blir en helt annan mycket mer kamratlig ton i chatten när man kan välja att hela tiden återkomma och spela på samma server.

Permalänk
Medlem

Om "LOL guy"-ansiktet ska ligga över skärmbilden så där så blir det inget köp för min del. Hoppas de lyckas fixa det innan lansering.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem

BF3!!!! 💪💪💪

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse Laserman:

Om "LOL guy"-ansiktet ska ligga över skärmbilden så där så blir det inget köp för min del. Hoppas de lyckas fixa det innan lansering.

Om det där hade vart en officiell bild, så hade jag köpt spelet 2ggr

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Jag kan bara resonera för mig själv här.
Kanske hade jag inte likställt det med sportspelen som verkligen är samma grej mellan årgångarna ;).

Men under tioårsperioden 2011 - 2021 släpps BF3, BF4, hardline, BF1, BF V och då kommande BF 6(?).
Sex titlar.
Nu gör jag en grej som en del kanske tycker är orättvis. Jag köper det i förväg haha. I know I know.
Men ja - även battlefrontspel har det släppts två stycken av under samma period.
De titlarna är ju inte battlefieldspel. Det är ju battlefront såklart. Min högst subjektiva upplevelse av dessa titlar är emellertid att det också är battlefieldspel med starwars skins. Jag kände samma sak när de släpptes 2004 och 2005 ;).

Så även om jag fuskar med siffrorna nu så är min upplevelse av situationen att det släppts 6 + 2 st "BFspel" senaste årtiondet.
Åtta spel på 10 år.

Fast det är samtidigt precis så som du säger. Det var några år sedan BF V släpptes ju. Det har varit en riktig paus nu. Yes.
Det innebär emellertid att de där 8 titlarna har släppts typ oftare än en gång om året i början av senaste årtiondet för att kunna få ut alla med så få släpp i slutet.

Och det är väl just den där känslan som jag tror att fler fått. Att det släppts väldans många battlefieldspel under en period där med start från BF3.
Så ser det inte ut längre men jag tror känslan satte sig.

Återigen - det är fifflande med titlar och siffror. Jag vet! Men min personliga känsla är vad den är kring det här området ändå.
Med det sagt.

Eftersom att det har varit lägre releasetempo senaste åren så är jag också mer sugen än på länge för en ny battlefieldtitel.

Förväntar mig faktiskt lite bättre av dig här, sifferfifflandet får du pyssla med hos banken.

Hardline är inget Battlefield-spel, trots titeln. Du kan inte börja blanda in Battlefront som är Star Wars eller Battlefield 6 som inte ens har visats som lanserad titel. Om 6an släpps i slutet av året så är det runt 3 år sedan senaste spelet, Battlefield V släpps.

Hade man bytt ut Battlefield mot Call of Duty fungerar kritiken bättre, för där släpps mer eller mindre sama spel årligen. Samt ny Warzone lite då och då på det. Inget fel i det, spelarna vill ju ha mer och mer och mer.

Battlefield 3
NA: 25 October 2011[2]
AU: 27 October 2011
EU: 28 October 2011

Battlefield 4
NA: October 29, 2013[1]
AU: October 31, 2013[1]
NZ: November 1, 2013[2]
EU: November 1, 2013[3]

(Battlefield Hardline
NA: March 17, 2015[1]
EU: March 19, 2015[1]
UK: March 20, 2015[1])

Battlefield 1
October 21, 2016

Battlefield V
November 20, 2018[1]

Sen har vi COD:

Call of Duty: Modern Warfare 3 2011 Windows, macOS, X360, PS3, Wii, XBO (BC), NDS Infinity Ward, Sledgehammer Games
Call of Duty: Black Ops II 2012 Windows, X360, PS3, XBO (BC), Wii U Treyarch
Call of Duty: Ghosts 2013 Windows, X360, PS3, XBO, PS4, Wii U Infinity Ward
Call of Duty: Advanced Warfare 2014 Windows, X360, PS3, XBO, PS4 Sledgehammer Games
Call of Duty: Black Ops III 2015 Windows, macOS, X360, PS3, XBO, PS4 Treyarch
Call of Duty: Infinite Warfare 2016 Windows, XBO, PS4 Infinity Ward
Call of Duty: WWII 2017 Windows, XBO, PS4 Sledgehammer Games
Call of Duty: Black Ops 4 2018 Windows, XBO, PS4 Treyarch
Call of Duty: Modern Warfare 2019 Windows, XBO, PS4 Infinity Ward
Call of Duty: Warzone 2020 Windows, XBO, PS4 Infinity Ward, Raven Software
Call of Duty: Black Ops Cold War 2020 Windows, XBO, PS4, XBS, PS5 Treyarch, Raven Software

Dold text
Permalänk
Medlem

Battlefield 2 ska det vara. Alla andra är mest bara mer av meh.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon5930:

Förväntar mig faktiskt lite bättre av dig här, sifferfifflandet får du pyssla med hos banken.

Hardline är inget Battlefield-spel, trots titeln. Du kan inte börja blanda in Battlefront som är Star Wars eller Battlefield 6 som inte ens har visats som lanserad titel. Om 6an släpps i slutet av året så är det runt 3 år sedan senaste spelet, Battlefield V släpps.

Hade man bytt ut Battlefield mot Call of Duty fungerar kritiken bättre, för där släpps mer eller mindre sama spel årligen. Samt ny Warzone lite då och då på det. Inget fel i det, spelarna vill ju ha mer och mer och mer.

Battlefield 3
NA: 25 October 2011[2]
AU: 27 October 2011
EU: 28 October 2011

Battlefield 4
NA: October 29, 2013[1]
AU: October 31, 2013[1]
NZ: November 1, 2013[2]
EU: November 1, 2013[3]

(Battlefield Hardline
NA: March 17, 2015[1]
EU: March 19, 2015[1]
UK: March 20, 2015[1])

Battlefield 1
October 21, 2016

Battlefield V
November 20, 2018[1]

Ja men jag vet ;).
Jag försökte inte dölja det direkt hehe. Ja jag har fifflat som tusan med siffrorna och trippelerkänt i förväg.
Anledningen är att det är just den känslan jag fått ändå - baserat på just de titlarna jag tagit upp.

Att det under en period kom ett nytt battlefield per år. Typ iaf.
Det blev för tätt inpå med nya releaser för mig - även om jag förstår att flera inte gillar mina liknelser ovan.
Det är rimligt att inte hålla med mig och att känna annorlunda.
Men så kände iaf jag en period.

Med det sagt så håller jag helt med om att CoD är en bättre liknelse vid sportspelens årliga släpp. Det känns mer om "on rails"-releaser än battlefieldserien.

Och framförallt - nu när min upplevelse varit att releaserna lugnat sig så är jag taggad på ett nytt BF igen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hoppas nu det blir BF3/BF4+++++ och inte en re-skinnat BFV

Permalänk
Medlem

Gillade verkligen BF3 och 4 och ser fram emot 6an.

Hoppas det blir mer motiverat för spelarna att hålla ihop som grupp osv. Och självklart inga mörker-sikten på vapen

Sedan vill jag se mindre av poäng och annan bekräftelse som ständigt poppar upp på skärmen under spelets gång, detta tycker jag kan visas när rundan är över.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem

Eftersom det bara släppts dynga senaste 5 åren så ser jag fram emot något nytt, sen om det är en remake av BF4 ( post patch ) så blir jag faktiskt nöjd.

PUBG 2 som inte ser ut/känns som ett spel från 2010 skulle jag också se fram emot, lär ju bli samma skitteam som gör animationer/fysik på den så har inga stora förhoppningar.

Det som alltid och varenda gång är bra med BF-serien är att den pushar ny teknik och ser jäkligt bra ut medans andra sitter med 10 år gamla grafikmotorer som flyter på som fryst sirap.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av anon201296:

Skitprat. Finns inget som kommer ens nära Battlefield vad gäller skjutspel

Insurgency sandstorm och SQUAD?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Söderbäck:

Spelen var lite för dyra och ersattes lite för ofta vilket gjort att jag inte heller hängde med efter ett tag i serien.
Jag var kvar i BF3 väldans länge. Tills BF1 kom faktiskt (men det blev inte mycket spelat där). Sedan BF V.

Släpptes inte BFV 2018?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Att jämföra BF med cod är som att jämföra 100m sprint med orientering. Du springer från A till B i båda men inte mycket mer än så som är lika. Om du inte håller med så måste du verkligen kolla lite fakta om båda spelen. BF har alltid varit väldigt engagerade i grafik, realistiskt och mångsidigt gameplay med stora banor och massa fordon. Jag tycker det är knasigt att CoD och BF ständigt jämförs med varandra när det borde vara CSGO och CoD som jämförs, båda är "fast phased" run'n gun med taktiskt inslag med grafik som dom flesta burkar klarar att leverera.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |