Det här med Blocket...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Ja vissa säljare är ju lite konstiga.
Har en historia som är oroande men väldigt underhållande.
Allt hände i Söndags i Göteborg.
Historien låter absurd men är helt sann, jag lovar.

Tittar runt rätt ofta på blocket som lite tidsfördriv och givetvis för att kanske hitta ett fynd.
Såg en annons ute för en Xbox One X för 1000 kr, schysst tänker jag har ju letat efter en Xbox One x ett tag.

Kontaktar säljaren vid 16:30 och vi bestämmer träff hemma hos honom och är framme runt 18:05 åkte från Västra Frölunda till Angered, så från en slut station till en annan plus en extra buss.
Jag skickar iväg ett sms när jag står utanför hans trappuppgång och han öppnar dörren genom sin porttelefon.

Jag testar konsolen så den fungerar medans vi småpratar om gaming, vad vi jobbar med och studier.
Han vill även nu ha 200 kr extra då han trodde att det var en Xbox One s och inte X när han la upp annonsen.
Men detta är okej.

Jag packar ner konsolen i en påse jag fick av säljaren och betalar nu 1200 kr medans han står i köket och förberedde sig sin vattenpipa tror jag det var.

Jag går ner till hållplatsen jag kom ifrån ( saffransgatan )
Och väntar på bussen, 2 minuter senare kommer säljaren ner och påstår att han fått ett bättre bud på 1500 kr och ska ha tillbaka konsolen och ge mig pengarna tillbaka.

Detta går jag inte med på och säger att affären är över och att konsolen är min då jag betalt.

Men detta går han inte med på, jag ska få pengarna tillbaka eller betala mellanskillnaden på dessa 300 kr.

Vi börjar diskutera och det blir lite högljutt, två privatpersoner kommer fram och undrar vad som pågår. Jag förklarade för de att jag köpt och betalat för denna vara från blocket och de tar givetvis min sida.

Diskussionen blossar upp lite till nu när fler personer är här och han, jag och privatpersonen håller i påsen och det skriks lite grann från säljaren och privatpersonen medans jag försöker lungt och sansat förklara att konsolen nu är min men säljaren påstår att den fortfarande är hans. Det pratas om att ringa polisen men detta hände aldrig.
Säljaren backar inte och drar i påsen och höjer rösten till oss.

Jag erbjöd honom min sista pengar jag hade på kontot för tillfället ( 160 kr )

Säljaren går med på dessa 160 kr och lämnar platsen och beger sig hemåt efter en utskällning av personerna som kom till min undsättning.
Privatpersonen erbjöd mig 50 kr vilket jag tackade nej till.

Skakade hand med dom men frågade tyvärr inte efter deras namn.
Tur att dessa hjältar hjälpte till.

Enligt lite forskning i ämnet kan detta anses som utpressning och rånförsök.

Tog kontakt med blocket och dom har nu lagt en bevakning på annonsören och ser om de skulle möjligtvis komma in fler klagomål.

Jag har adress, namn och Swish nummer till säljaren osv.

Helt absurd händelse men i slutändan är jag dock nöjd med köpet.
Xbox One x med 2 handkontroller och Need for speed payback for 1360 kr 😅

Kanske bara priset är en varningssignal men jag köper väldigt sällan från blocket, Tradera etc.

Sjukaste jag läst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Folk har ju tappat det totalt. 7.000kr för ett pissigt 1 år gammalt och använt 5500XT. Såg ett sånt på webhallen fyndhörna för typ 1.500-2.000kr nyligen. https://www.blocket.se/annons/ostergotland/asus_rog_strix_rx5...

Nu ska man väl inte dra förhastade slutsatser, men det finns en med nästan identiskt namn som scammar i CSGO med skins... Oavsett, sjuka priser... O.o

Visa signatur

Stationär: MSI Gaming GTX 980ti | Asus Prime Z370-A | Intel i7 8700K | G.Skill TridentZ 16GB
Laptop: MacBook Pro 2015

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Alrik:

Sjukaste jag läst..

Det var en extremt konstig händelse, aldrig varit med om något liknande. Min första tanke var om det handlade om häleri nästan asså 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Det var en extremt konstig händelse, aldrig varit med om något liknande. Min första tanke var om det handlade om häleri nästan asså 😅

Jag skulle kontakta polis om jag var du och du inte redan gjort det. Oddsen för att dem gör något enbart för ditt ärende är ju närpå obefintliga, men låter som en problematisk person så om fler människor råkar ut för saker med denna individ och också anmäler kan det bli andra bullar.

Skrivet av wahlmat:

Nu ska man väl inte dra förhastade slutsatser, men det finns en med det namnet som scammar massa i CSGO med skins...

Finns ett fåtal som stavar på det sättet i Sverige men det är inte många, så oddsen är ju inte dåliga! Hittade färre än 10, ca 180 med enkel-v.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sam:

Jag skulle kontakta polis om jag var du och du inte redan gjort det. Oddsen för att dem gör något enbart för ditt ärende är ju närpå obefintliga, men låter som en problematisk person så om fler människor råkar ut för saker med denna individ och också anmäler kan det bli andra bullar.

Finns ett fåtal som stavar på det sättet i Sverige men det är inte många, så oddsen är ju inte dåliga! Hittade färre än 10, ca 180 med enkel-v.

Var osäker på om jag skulle göra en polisanmälan eller inte.
Har ju hans adress, nummer och Swish historik.
Men är det värt besväret och bör jag göra en polisanmälan egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Var osäker på om jag skulle göra en polisanmälan eller inte.
Har ju hans adress, nummer och Swish historik.
Men är det värt besväret och bör jag göra en polisanmälan egentligen?

Ta mig med en nypa salt, men jag skulle säga att det är lite av ens plikt som medborgare mot alla andra i samhället att anmäla sånt här så att om andra råkar ut för liknande eller värre saker med samma person kan åtgärder (förhoppningsvis) tas mot individen snabbare och med kraftigare konsekvenser.

Visa signatur

Tidigare nickad: "Samwell"

Permalänk
Skrivet av MostCritical:

Ja vissa säljare är ju lite konstiga.
Har en historia som är oroande men väldigt underhållande.
Allt hände i Söndags i Göteborg.
Historien låter absurd men är helt sann, jag lovar.

Tittar runt rätt ofta på blocket som lite tidsfördriv och givetvis för att kanske hitta ett fynd.
Såg en annons ute för en Xbox One X för 1000 kr, schysst tänker jag har ju letat efter en Xbox One x ett tag.

Kontaktar säljaren vid 16:30 och vi bestämmer träff hemma hos honom och är framme runt 18:05 åkte från Västra Frölunda till Angered, så från en slut station till en annan plus en extra buss.
Jag skickar iväg ett sms när jag står utanför hans trappuppgång och han öppnar dörren genom sin porttelefon.

Jag testar konsolen så den fungerar medans vi småpratar om gaming, vad vi jobbar med och studier.
Han vill även nu ha 200 kr extra då han trodde att det var en Xbox One s och inte X när han la upp annonsen.
Men detta är okej.

Jag packar ner konsolen i en påse jag fick av säljaren och betalar nu 1200 kr medans han står i köket och förberedde sig sin vattenpipa tror jag det var.

Jag går ner till hållplatsen jag kom ifrån ( saffransgatan )
Och väntar på bussen, 2 minuter senare kommer säljaren ner och påstår att han fått ett bättre bud på 1500 kr och ska ha tillbaka konsolen och ge mig pengarna tillbaka.

Detta går jag inte med på och säger att affären är över och att konsolen är min då jag betalt.

Men detta går han inte med på, jag ska få pengarna tillbaka eller betala mellanskillnaden på dessa 300 kr.

Vi börjar diskutera och det blir lite högljutt, två privatpersoner kommer fram och undrar vad som pågår. Jag förklarade för de att jag köpt och betalat för denna vara från blocket och de tar givetvis min sida.

Diskussionen blossar upp lite till nu när fler personer är här och han, jag och privatpersonen håller i påsen och det skriks lite grann från säljaren och privatpersonen medans jag försöker lungt och sansat förklara att konsolen nu är min men säljaren påstår att den fortfarande är hans. Det pratas om att ringa polisen men detta hände aldrig.
Säljaren backar inte och drar i påsen och höjer rösten till oss.

Jag erbjöd honom min sista pengar jag hade på kontot för tillfället ( 160 kr )

Säljaren går med på dessa 160 kr och lämnar platsen och beger sig hemåt efter en utskällning av personerna som kom till min undsättning.
Privatpersonen erbjöd mig 50 kr vilket jag tackade nej till.

Skakade hand med dom men frågade tyvärr inte efter deras namn.
Tur att dessa hjältar hjälpte till.

Enligt lite forskning i ämnet kan detta anses som utpressning och rånförsök.

Tog kontakt med blocket och dom har nu lagt en bevakning på annonsören och ser om de skulle möjligtvis komma in fler klagomål.

Jag har adress, namn och Swish nummer till säljaren osv.

Helt absurd händelse men i slutändan är jag dock nöjd med köpet.
Xbox One x med 2 handkontroller och Need for speed payback for 1360 kr 😅

Kanske bara priset är en varningssignal men jag köper väldigt sällan från blocket, Tradera etc.

Jag kan förstå att man blir skrämd och känner sig tvingad att betala. Men i h-vete att han skulle fått en enda krona till. Komma och rycka i påsen efter att den är såld?! Spelar ingen roll om det är fem minuter efter affären är genomförd eller fem veckor, i det läget var Xboxen din! Vilken dåre! Synd att han fick mer pengar av dig.

Visa signatur

| MB: Asus ROG Strix B550-F | CPU: AMD Ryzen 9 5900x | CPU-Kylare: Corsair H100i
| GPU: GeForce RTX 3080 | RAM: Crucial Ballistix 32GB 3600 MHz
|SSD:
WB Black SN850X 1TB
| Chassi: Corsair Obsidian 450D | PSU: Corsair RM850 | OS: Windows 11 Pro 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Steinmarkh:

Jag kan förstå att man blir skrämd och känner sig tvingad att betala. Men i h-vete att han skulle fått en enda krona till. Komma och rycka i påsen efter att den är såld?! Spelar ingen roll om det är fem minuter efter affären är genomförd eller fem veckor, i det läget var Xboxen din! Vilken dåre! Synd att han fick mer pengar av dig.

Ja hela situationen var så bisarr, kände i momentet att det var den enklaste lösningen att erbjuda mer cash för han backade verkligen inte. Och blev nog irriterad när jag inte heller backade.

Men att komma ner springandes till köparen och nästintill kräva den sålda varan tillbaka är ju så jävla löjligt så det inte finns.

Permalänk
Medlem

Här tar man i så man spricker!!! 400 kr för endast tillbehör till Noctua fläktar.

Har en uppsjö tillbehör till mina fläktar, så det är bara att "casha in"

https://www.tradera.com/item/341047/465930164/noctua-flakt-ti...

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Skrivet av S2:

Här tar man i så man spricker!!! 400 kr för endast tillbehör till Noctua fläktar.

Har en uppsjö tillbehör till mina fläktar, så det är bara att "casha in"

https://www.tradera.com/item/341047/465930164/noctua-flakt-ti...

Klicka på säljaren, svårt att säga vilken del av katten som är fotad men vid första anblick så blir man ju lite skeptisk

Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Visa signatur

"What sharp little eyes you've got"

Permalänk
Medlem
Skrivet av MostCritical:

Ja vissa säljare är ju lite konstiga.
Har en historia som är oroande men väldigt underhållande.
Allt hände i Söndags i Göteborg.
Historien låter absurd men är helt sann, jag lovar.

Tittar runt rätt ofta på blocket som lite tidsfördriv och givetvis för att kanske hitta ett fynd.
Såg en annons ute för en Xbox One X för 1000 kr, schysst tänker jag har ju letat efter en Xbox One x ett tag.

Kontaktar säljaren vid 16:30 och vi bestämmer träff hemma hos honom och är framme runt 18:05 åkte från Västra Frölunda till Angered, så från en slut station till en annan plus en extra buss.
Jag skickar iväg ett sms när jag står utanför hans trappuppgång och han öppnar dörren genom sin porttelefon.

Jag testar konsolen så den fungerar medans vi småpratar om gaming, vad vi jobbar med och studier.
Han vill även nu ha 200 kr extra då han trodde att det var en Xbox One s och inte X när han la upp annonsen.
Men detta är okej.

Jag packar ner konsolen i en påse jag fick av säljaren och betalar nu 1200 kr medans han står i köket och förberedde sig sin vattenpipa tror jag det var.

Jag går ner till hållplatsen jag kom ifrån ( saffransgatan )
Och väntar på bussen, 2 minuter senare kommer säljaren ner och påstår att han fått ett bättre bud på 1500 kr och ska ha tillbaka konsolen och ge mig pengarna tillbaka.

Detta går jag inte med på och säger att affären är över och att konsolen är min då jag betalt.

Men detta går han inte med på, jag ska få pengarna tillbaka eller betala mellanskillnaden på dessa 300 kr.

Vi börjar diskutera och det blir lite högljutt, två privatpersoner kommer fram och undrar vad som pågår. Jag förklarade för de att jag köpt och betalat för denna vara från blocket och de tar givetvis min sida.

Diskussionen blossar upp lite till nu när fler personer är här och han, jag och privatpersonen håller i påsen och det skriks lite grann från säljaren och privatpersonen medans jag försöker lungt och sansat förklara att konsolen nu är min men säljaren påstår att den fortfarande är hans. Det pratas om att ringa polisen men detta hände aldrig.
Säljaren backar inte och drar i påsen och höjer rösten till oss.

Jag erbjöd honom min sista pengar jag hade på kontot för tillfället ( 160 kr )

Säljaren går med på dessa 160 kr och lämnar platsen och beger sig hemåt efter en utskällning av personerna som kom till min undsättning.
Privatpersonen erbjöd mig 50 kr vilket jag tackade nej till.

Skakade hand med dom men frågade tyvärr inte efter deras namn.
Tur att dessa hjältar hjälpte till.

Enligt lite forskning i ämnet kan detta anses som utpressning och rånförsök.

Tog kontakt med blocket och dom har nu lagt en bevakning på annonsören och ser om de skulle möjligtvis komma in fler klagomål.

Jag har adress, namn och Swish nummer till säljaren osv.

Helt absurd händelse men i slutändan är jag dock nöjd med köpet.
Xbox One x med 2 handkontroller och Need for speed payback for 1360 kr 😅

Kanske bara priset är en varningssignal men jag köper väldigt sällan från blocket, Tradera etc.

Undrar nästan om han hade någon psykisk störning?
Jag är god vän med en person som har atypisk autism, och har köpt datorgrejer från honom ibland. Och då och då, slår något fel i huvudet på honom och han får för sig att jag rånat han på grejerna. Det är obehagligt, men det är en del av hans diagnos.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Vänligen höj nivån några snäpp tack.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Tråd rensad*

Vänligen höj nivån några snäpp tack.

Tack så mycket fina du,

Permalänk

Jag har försökt många gånger att köpa diverse saker på blocket för rimliga priser, men de flesta har satt så höga priser och vill inte gå ner en massa. T.ex. köpte jag nyss en färgkalibrator där jag gärna hade köpt en begagnad för rätt pris. Den modell jag ville ha fanns ute i 1 annons till ett pris som var samma som nypris nu. Han hade säkert köpt den för mycket mer i någon lokal butik eller för något år sedan. Jag länkade till vad en ny kostade och frågade om det gick att gå ner lite i pris, inget svar. Det händer titt som tätt tycker jag så nu köper jag i princip aldrig något på blocket. Säljer gärna där däremot då Tradera tar otroligt höga avgifter och man ofta får lite mer på Blocket. Enklare kamerautrustning jag sålde nyligen fick jag 1000 kr mer än snittpris på Tradera exempelvis.

Jag har även en lite rolig historia från när min bror sålde diverse saker i en annons. Det mesta sålde rätt snabbt och en enklare klotgrill var kvar för 50 kr. Det var en lite mindre modell och rätt enkel, vilket syntes tydligt på bilderna då den stod bredvid andra saker. En person ville köpa och körde med bil 20 minuter enkel väg. När han kom fram försökte han pruta men då 50 kr redan är i princip ingenting och ett bra pris så ville min bror inte sänka. Det slutade med att han körde hem igen, så närmare 1 timmes tid och kostnaden för att köra bilen för ingenting Jag tror någon annan köpte grillen sen nästa dag.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Inte Blocket, men Tradera...

Här är en som försöker krämga av ett ASUS GTX980 Ti

ASUS STRIX GTX 980TI OC EDITION

Asus Gtx 980 ti
Det kraftfullaste grafikkortet i v9-serien, 6 GB minne, fungerar perfekt
Kortet är kraftfullare än RTX 2060, RTX 3060 och GTX 1070
Lycka till med ditt bud

Jämförelse med genomsnitt siffror.

  • GTX980Ti vs GTX1070 1% bättre, så där har han ju rätt men att skriva kraftfullare är väl att ta i!

  • GTX980Ti vs RTX2060 10% sämre...

  • GTX980Ti vs RTX3060 22% sämre!

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av S2:

Inte Blocket, men Tradera...

Här är en som försöker krämga av ett ASUS GTX980 Ti

ASUS STRIX GTX 980TI OC EDITION

Asus Gtx 980 ti
Det kraftfullaste grafikkortet i v9-serien, 6 GB minne, fungerar perfekt
Kortet är kraftfullare än RTX 2060, RTX 3060 och GTX 1070
Lycka till med ditt bud

Jämförelse med genomsnitt siffror.

  • GTX980Ti vs GTX1070 1% bättre, så där har han ju rätt men att skriva kraftfullare är väl att ta i!

  • GTX980Ti vs RTX2060 10% sämre...

  • GTX980Ti vs RTX3060 22% sämre!

Skum säljare, jag kollade på övriga annonser och de ser inte kloka ut utan det verkar vara Google translate som har gjort texterna för inga texter är vettiga och de verkar definitivt inte skrivna på svenska eller ens rättade av någon som känner till områdena de handlar om.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Inte Blocket, men Tradera...

Här är en som försöker krämga av ett ASUS GTX980 Ti

ASUS STRIX GTX 980TI OC EDITION

Asus Gtx 980 ti
Det kraftfullaste grafikkortet i v9-serien, 6 GB minne, fungerar perfekt
Kortet är kraftfullare än RTX 2060, RTX 3060 och GTX 1070
Lycka till med ditt bud

Jämförelse med genomsnitt siffror.

  • GTX980Ti vs GTX1070 1% bättre, så där har han ju rätt men att skriva kraftfullare är väl att ta i!

  • GTX980Ti vs RTX2060 10% sämre...

  • GTX980Ti vs RTX3060 22% sämre!

Kan man inte anmäla en annons för missledande information? Aldrig använt mig av tradera så har ingen koll.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Kan man inte anmäla en annons för missledande information? Aldrig använt mig av tradera så har ingen koll.

Tradera bryr sig inte förrän det typ blir storm kring en auktion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skum säljare, jag kollade på övriga annonser och de ser inte kloka ut utan det verkar vara Google translate som har gjort texterna för inga texter är vettiga och de verkar definitivt inte skrivna på svenska eller ens rättade av någon som känner till områdena de handlar om.

Skrivet av Alphahanne:

Kan man inte anmäla en annons för missledande information? Aldrig använt mig av tradera så har ingen koll.

Skrivet av Balconette:

Tradera bryr sig inte förrän det typ blir storm kring en auktion.

Verkar ändå som han har tagit förnuft tillfånga, då han tagit bort texten

"Kortet är kraftfullare än RTX 2060, RTX 3060 och GTX 1070"

ASUS STRIX GTX 980TI OC EDITION

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Den här klarar tydligen av "stora, krävande spel" 🙂

Visa signatur

Mammas, don't let your babies grow up to be cowboys.
10700k|RTX 3070|Z490|16GB|

Permalänk

En övertro på komponentbristen…

https://www.blocket.se/vi/96804435.htm

Permalänk
Medlem

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa hans 3060 för 15tkr eller någon annans för det redan ohyggliga 7,5tkr. Vad tycker ni?

https://www.blocket.se/annons/stockholm/rtx_12gb_helt_ny_o_op...

Permalänk
Medlem

[quote postid="19078243" userid="50426" name="kaptenperre"]
Jag har försökt många gånger att köpa diverse saker på blocket för rimliga priser, men de flesta har satt så höga priser och vill inte gå ner en massa. T.ex. köpte jag nyss en färgkalibrator där jag gärna hade köpt en begagnad för rätt pris. Den modell jag ville ha fanns ute i 1 annons till ett pris som var samma som nypris nu. Han hade säkert köpt den för mycket mer i någon lokal butik eller för något år sedan. Jag länkade till vad en ny kostade och frågade om det gick att gå ner lite i pris, inget svar. Det händer titt som tätt tycker jag så nu köper jag i princip aldrig något på blocket. Säljer gärna där däremot då Tradera tar otroligt höga avgifter och man ofta får lite mer på Blocket. Enklare kamerautrustning jag sålde nyligen fick jag 1000 kr mer än snittpris på Tradera exempelvis.

Jag har även en lite rolig historia från när min bror sålde diverse saker i en annons. Det mesta sålde rätt snabbt och en enklare klotgrill var kvar för 50 kr. Det var en lite mindre modell och rätt enkel, vilket syntes tydligt på bilderna då den stod bredvid andra saker. En person ville köpa och körde med bil 20 minuter enkel väg. När han kom fram försökte han pruta men då 50 kr redan är i princip ingenting och ett bra pris så ville min bror inte sänka. Det slutade med att han körde hem igen, så närmare 1 timmes tid och kostnaden för innebär.

Permalänk
Medlem

Kanske dax att sälja sina hårddiskar, folk verkar betala vad som helst, iaf om man ser till denna säljaren!

20tb för 18000:-

https://www.blocket.se/vi/96837710.htm

Permalänk
Medlem
Skrivet av osby0479:

Kanske dax att sälja sina hårddiskar, folk verkar betala vad som helst, iaf om man ser till denna säljaren!

20tb för 18000:-

https://www.blocket.se/vi/96837710.htm

Annars gillar jag att det är en "Stark server ATX", men "Processorn är inte så stark".

Permalänk

Inte på blocket men hittade denna på marketplace:
https://i.imgur.com/Bbwv6bQ.jpeg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ReMemberMe:

Inte på blocket men hittade denna på marketplace:
https://i.imgur.com/Bbwv6bQ.jpeg

Vafan ska man få med hans mikro för? ;D Bra att veta att den fortfarande piper dock.

Men kan vara en av de sämst skrivna texterna jag läst, undrar om det är maskinöversatt?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

Inte på blocket men hittade denna på marketplace:
https://i.imgur.com/Bbwv6bQ.jpeg

Fan det ingår ju tydligen en mikro så är ju ett rent kap

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Vafan ska man få med hans mikro för? ;D Bra att veta att den fortfarande piper dock.

För alla hardcore gamers som inte har tid att gå till köket för att värma maten. Tråkigt att det inte ingår ett portabelt dass också. Då skulle man ha hela paketet!