Quiz: Gissa PC-spelet – del 4

Permalänk
Permalänk
Medlem

Visa signatur

ASUS TUF Gaming Z590-Plus WIFI ; ASUS Strix GTX1080 ; Intel i7-11700k ; Scythe Mugen 5 Rev.B ; Kingston HyperX 2x8Gb DDR4, 2666MHz ; Corsiar 850W ; Samsung 850Evo, 500Gb SSD ; 1,5Tb + 2Tb HDD ; Define R5 Black ; någon DVD läsare ; Blackstorm Mus ; Corsair Raptor Gaming K30 Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av matthiask82:

För mig heter spelet Stunts, även om jag på äldre dar också lärt mig att 4D Sports Driving var en alternativ titel. Ingen aning hur jag fick tag på spelet som liten, men att det var piratkopierat låter väldigt troligt

Ja, mestadels ser det som Stunts, piratkopia florerade på disketter i vart och annat hem 😂

Hade du masters Tracks utgåvan med de enorma banorna?

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Gissade på några som var osäkra man landade på 6/10. Inte så illa ändå

Permalänk
Medlem

Jedi Outcast vs Academy var lite knepig faktiskt
Kände igen spelet Bleifuß men hade ingen aning om att det egentligen hette Ignition

Edit: tog nog längst av alla nånsin med testet, blev distraherad av familjen i mitten 😆

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Kände igen spelet Bleifuß men hade ingen aning om att det egentligen hette Ignition

Lite udda att känna igen ett svenskt spel på dess tyska namn

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Lite udda att känna igen ett svenskt spel på dess tyska namn

Inte så udda om man faktiskt växte upp i Tyskland 🇩🇪😎🥨

Visa signatur

Louqe Ghost S1 | Ryzen 5600X | 32 GB DDR4-3600 | Asus Strix X470-I | RTX2080Ti FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av physicalist:

Inte så udda om man faktiskt växte upp i Tyskland 🇩🇪😎🥨

Makes sense, som tysken säger

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

4D sports driving hette det i Sverige, dock var den mest sprida piratversionen baserad på amerikanska Stunts releasen.
Så jag tycker allt det skulle stått 4D Sports Driving med Stunts inom parentes

Har det original kvar i bigbox än idag <3

Var lite lustigt då en gång i tiden trodde så många att det faktiskt hette Stunts här och var helt ovetandes vad man pratade om när man sa 4D Sports Driving.

Haha intressant, påminner mig om hur Tim Shafer hyllade warez versionen med annat namn av något spel under sin anställningsintervju hos Lucasarts

Jag hade garanterat en piratversion som jag fått på diskett av en kompis. var nog bara 7-8 år och kunde ingen engelska men exe filen som man startade spelet med hette stunts så det är därifrån namnet satt sig

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Jag hade garanterat en piratversion som jag fått på diskett av en kompis.

Jo, du var långt ifrån ensam om det.

Under första halvan av 90-talet var det ju inte precis som att det var speciellt enkelt att köpa några dataspel heller. Det fanns en datorbutik i staden jag växte upp i som hade typ Microsoft Encarta och Flight Simulator 4.0, men annars låg närmaste butik som hade dataspel i dåvarande Kompassen (minns tyvärr inte namnet på butiken längre) i Göteborg, mer än två timmar bort enkel väg.

Det första spelet jag köpte i en någorlunda lokal spelbutik var Diablo 1 någon gång 1997, och sen avtog piratkopierandet med åldern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ragin Pig:

Haha intressant, påminner mig om hur Tim Shafer hyllade warez versionen med annat namn av något spel under sin anställningsintervju hos Lucasarts

Jag hade garanterat en piratversion som jag fått på diskett av en kompis. var nog bara 7-8 år och kunde ingen engelska men exe filen som man startade spelet med hette stunts så det är därifrån namnet satt sig

Haha jo så är det, var och varannan kotte hade "stunts" undrar om jag ens stötte på någon annan som hade ett original på den tiden xD

Skrivet av Sveklockarn:

Jo, du var långt ifrån ensam om det.

Under första halvan av 90-talet var det ju inte precis som att det var speciellt enkelt att köpa några dataspel heller. Det fanns en datorbutik i staden jag växte upp i som hade typ Microsoft Encarta och Flight Simulator 4.0, men annars låg närmaste butik som hade dataspel i dåvarande Kompassen (minns tyvärr inte namnet på butiken längre) i Göteborg, mer än två timmar bort enkel väg.

Det första spelet jag köpte i en någorlunda lokal spelbutik var Diablo 1 någon gång 1997, och sen avtog piratkopierandet med åldern.

Haha jo så är det, hade tur att lokala leksakaffären tog in spel när jag var en pojkspoling, dock kan jag ju medge att disketter framförallt för Amiga cirkulerade frisk även hemma hos mig och många veckopengar gick på blanka Amiga disketter

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem