PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bryggare_Bob:

Ok. Fick inget mail jag heller. Var det standard eller digital?

Det var digital som kom ut, jag hade aktiverat "meddela mig" men fick inget mejl.

Det verkar vara problem att skicka till vissa domän, jag har själv @live.dk.

Dom kunde inte informera vilka domäner det inte funkar för men sade att det skulle funka för hotmail och gmail:konton.

Permalänk

Ok. Det förklarar saken.

Permalänk
Medlem

NU fick jag mail från Webhallen (Gmail). Lite för sent ja...
(Lvl 14 White för referens)

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

NU fick jag mail från Webhallen (Gmail). Lite för sent ja...
(Lvl 14 White för referens)

ja, verkar ju inte funka helt optimalt.

Permalänk

Fan jag sitter ändå med denna sidan uppe på kontoret, men tro fan att jag satt i telefon i 30 minuter och missade uppdatera...

Permalänk
Medlem

Konstigt att jag inte ens kunde få upp ”beställ” när jag kollade direkt efter någon skrev här 10:20ish att det fanns, men andra lyckades beställa så sent som 10:40, sämst hemsida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Konstigt att jag inte ens kunde få upp ”beställ” när jag kollade direkt efter någon skrev här 10:20ish att det fanns, men andra lyckades beställa så sent som 10:40, sämst hemsida...

Vad har du för medlemsnivå på Webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vad har du för medlemsnivå på Webhallen?

Nivå 1, men står väl ingenstans att det bara är för vissa medlemmar?

Permalänk

Jag har level 15 white. La min beställning 10:06, står fortfarande som "order mottagen". Verkar som om de packar efter medlemsnivå

edit: Hade också meddela mig, men fick mail om det först vid halv tolv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Nivå 1, men står väl ingenstans att det bara är för vissa medlemmar?

De hade en liknande begränsning för grafikkort vill jag minnas. Så inte helt otänkbart att det var samma sak här.

Permalänk
Medlem

Order beställd: 10:34
Order skickad: 11:27
Beräknad leverans: idag mellan 17-22. Budbee hemleverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

De hade en liknande begränsning för grafikkort vill jag minnas. Så inte helt otänkbart att det var samma sak här.

Aha, tragiskt.. Detta betyder alltså att webhallen är ett dött lopp för oss som normalt beställer allt från inet

Permalänk
Skrivet av bugulu:

Order beställd: 10:34
Order skickad: 11:27
Beräknad leverans: idag mellan 17-22. Budbee hemleverans.

Hur många PS5 har du köpt nu? 😂

Permalänk
Skrivet av swifter87:

Han börjar mer och mer likna en scalper

Permalänk
Medlem
Skrivet av NovaTotalo:

Han börjar mer och mer likna en scalper

Ja dom ligger redan på Blocket... Vidriga människor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anoneas:

Ja dom ligger redan på Blocket... Vidriga människor.

Riktigt pinsamt, att man orkar hålla på så för småpengar, omoraliskt och bara allmänt pinsamt med tanke på rådande situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fzk:

Riktigt pinsamt, att man orkar hålla på så för småpengar, omoraliskt och bara allmänt pinsamt med tanke på rådande situation.

3000 ren vinst för en väldigt liten insats. Tycker det är fullt förståeligt att folk köper för att sälja.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swifter87:

Femte faktiskt. Gått +-0 totalt då jag enbart förmedlar det vidare till andra personer i min närhet som inte har möjlighet att jobba hemifrån och därmed ro hem en konsol själva. Däremot så stämmer det ju bra att det finns parasiter som troligtvis går på socialen och behöver dryga ut kassorna lite. Finns ju i dagsläget 6 annonser på Blocket där konsolerna troligtvis kommer just från Webhallen.
Finns ju folk här i tråden som försvarar detta parasitliknande beteende, så du kan väl konfrontera dem också.

Permalänk

Kan man inte banna/blockera dem som scalper här? Det här tråden är jo inte för dem.

Permalänk
Medlem

Vilka butiker har inte sålt nån ps5'a på ett tag nu? Verkar ju bara vara Mediamarkt Elgiganten och Webhallen som får in dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zleikir:

3000 ren vinst för en väldigt liten insats. Tycker det är fullt förståeligt att folk köper för att sälja.

Pinsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Vilka butiker har inte sålt nån ps5'a på ett tag nu? Verkar ju bara vara Mediamarkt Elgiganten och Webhallen som får in dom.

MediaMarkt, Webhallen, CDON och NetOnNet har väl haft släpp antingen den här veckan eller förra veckan.
MaxGaming, Retrospelbutiken, POWER och Elgiganten är vad jag känner till butiker som brukar ha släpp utöver ovanstående butiker men som inte har haft något släpp på någon månad. Förhoppningsvis kommer det snart också då det verkar ändå ha lossnat. Hela maj var ovanligt tyst, men som någon tidigare skribent sa så hade PS5 sitt släpp i Kina 15 maj.

Glömde tillägga att Amazon UK släppte konsoler förra veckan. Vet inte hur det ser ut med Amazon för de andra europeiska länderna så även där har det dröjt lite.

Nu när Webhallen släppte på Digital Edition så kanske det innebär att deras bokningskö nu är avklarad. Kanske kommer se något liknande hos Komplett.

Permalänk
Medlem

Webhallen vekar ha, men man måste köpa en kombo med en ps5 digital + en tv tillsammans.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 (Vit) PSU: BeQuiet! Pure Power 12M 1000W
MoB: Gigabyte X670 Aorus Elite AX CPU: AMD Ryzen 9 7950X 4,5GHz
GPU: EVGA GeForce GTX 980 Ti Hybrid CPU Kylning: ArcticLiquidFreezer II 280
RAM: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 2x16GB 32GB Skärm: AOC 32" 75Hz (Q3279VWFD8)
HDD: WD BLACK SN850X NVMe SSD M.2 1TB (3st) Högtalare: KEF X300A

Permalänk
Medlem

"Uppgradera till den senaste generationens gaming på konsol med den här bundlen. TVn är "Playstation 5 ready" och optimerad för att man ska få ut det mesta av sin konsol.

PS5 Digital har nyligen kommit in i ett tillräckligt stort antal för att täcka alla förbokningar och lite till - och här har vi 30 st bundles med ytterligare enheter. Först till kvarn för bok, kommer in på lager imorgon."

Så, kanske kan vi förvänta oss fler släpp framåt!

https://www.webhallen.com/se/product/336801-Sony-2020-65-KD65...

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

"Uppgradera till den senaste generationens gaming på konsol med den här bundlen. TVn är "Playstation 5 ready" och optimerad för att man ska få ut det mesta av sin konsol.

PS5 Digital har nyligen kommit in i ett tillräckligt stort antal för att täcka alla förbokningar och lite till - och här har vi 30 st bundles med ytterligare enheter. Först till kvarn för bok, kommer in på lager imorgon."

Vem vill ens ha en sån tv till konsol, man ska ha nya lg C1 med låg latency 🤦🏼

Permalänk
Medlem

Någon fler som lyckades beställa från Webbis idag men fått meddelande om att BudBee inte kan levera ikväll då Webbis inte hunnit lämna kollit i tid?

Permalänk
Skrivet av edson:

Wtf! 😂

Permalänk
Skrivet av Pixelina:

Någon fler som lyckades beställa från Webbis idag men fått meddelande om att BudBee inte kan levera ikväll då Webbis inte hunnit lämna kollit i tid?

Inte fått något sånt meddelande men Budbee har ännu inte fått varorna från Webhallen ca. 2.5h efter att Webhallen meddelat att de har skickat paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZuckasTTV:

Inte fått något sånt meddelande men Budbee har ännu inte fått varorna från Webhallen ca. 2.5h efter att Webhallen meddelat att de har skickat paketet.

”Hej! Webhallen hade bokat en leverans till dig ikväll. Tyvärr har dina varor inte ankommit i tid till oss och därför kan vi inte utföra leveransen.
Ett nytt leveransdatum kommer automatiskt väljas när kollin anländer och du kommer då bli aviserad via SMS.
Vänligen kontakta Webhallen för mer info.”

Det stod det i ett sms. Antar jag får det imorgon då. Kan ju hoppas iaf 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixelina:

Nej, dock har jag varit med om det vid andra leveranser. Det har alltid kommit dagen efter för mig.