Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Efter en lång tids väntan drar DICE av skynket för nästa Battlefield, som utspelar sig år 2042.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Snälla låt det vara en bra efterföljare till 2142. Snälla DICE..

Visa signatur

Ryzen 1700 @3,8Ghz 1,342V | Corsair Vengeance LPX 2x8Gb (CMK16GX4M2B3000C15) | Asus Prime x370 Pro | KFA2 GTX 1080 Ti

Permalänk
Medlem

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

Permalänk

Det lär knappast vara en slump att denna nyhet publicerades kl 13:37!!

Ja, jag var tvungen att skapa en användare för att säga detta. Har tjuvläst här på forumet i många år så det var nog på tiden!

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

Battlefield Immortal?

Skrivet av lasseleet:

Det lär knappast vara en slump att denna nyhet publicerades kl 13:37!!

Ja, jag var tvungen att skapa en användare för att säga detta. Har tjuvläst här på forumet i många år så det var nog på tiden!

Inga kommentarer.

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av lasseleet:

Det lär knappast vara en slump att denna nyhet publicerades kl 13:37!!

Ja, jag var tvungen att skapa en användare för att säga detta. Har tjuvläst här på forumet i många år så det var nog på tiden!

Lasseleet är fan ett bra användarnamn! Välkommen.

Permalänk
Lego Master

Jag är faktiskt försiktigt optimistisk. Det verkar som att settingen kommer tilltala mig, även om gameplay och övrigt är höljt i dunkel just nu.

Även om BF historiskt är en klassisk multiplayertitel så hoppas jag ändå på en lite fläskigare kampanj än 3 och 4 bjöd på, och att man antingen ditchar "war stories" eller utökar utbudet kraftigt från 1 och V.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

"hittills inte tidigare skådad skala"
Det oroar mig, hoppas det inte blir ett FifaField :/

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Avstängd

Får hoppas att den är bättre än 5:an,sen så hoppas jag att dom släpper den på dvd med.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Tråkigt att de ska behöva släppa ett så pass stort spel i dessa tider då folk inte kan få tag på nya grafikkort för att spela grejerna!

Det blir ju inte direkt samma hype som kring Battlefield 3 2011 som fick folk att rusa till butikerna efter datordelar, ett av de största spelsläppen någonsin.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Läste någonstans att spelet heter Battlefield 2042?!?

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Tråkigt att de ska behöva släppa ett så pass stort spel i dessa tider då folk inte kan få tag på nya grafikkort för att spela grejerna!

Det blir ju inte direkt samma hype som kring Battlefield 3 2011 som fick folk att rusa till butikerna efter datordelar, ett av de största spelsläppen någonsin.

Haha guilty as charged!
Verkligen bokstavligt talat.. Sprang ner till lokala PC butiken och köpte en ny burk för några tusen mer än vad den kostade på Komplett för att kunna köra igång 24h tidigare än att vänta på Komplett. Good times!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tony32:

Snälla låt det vara en bra efterföljare till 2142. Snälla DICE..

Nej tack, inget cringe framtidsfokuserat, de har starwars för de.

Tråkigt dock att de får spelen och rulla på äldre konsoler, krokben för vad det skulle kunna vara istället med grafiken.

Permalänk
Medlem

Ser fram emot att se trailern efter jobbet imorgon

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rapidact:

De kanske är ett mobilspel de gjort? Fungerar på Android och Iphone.

"You guys don't have phones??"

Hade ju varit lite roligt ;D

Får hoppas spelet känns bättre än BF1 och BFV, gillade inte riktigt något av dem. Men både 3 och 4 var riktigt bra.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ryssfemma:

Nej tack, inget cringe framtidsfokuserat, de har starwars för de.

Tråkigt dock att de får spelen och rulla på äldre konsoler, krokben för vad det skulle kunna vara istället med grafiken.

Nä säg inte så, BF2142 var klart en av dom bästa BF spelen.

Dessa är dom bästa BF.

BF 2
BF 2142
BF bad company 2

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Nä säg inte så, BF2142 var klart en av dom bästa BF spelen.

Dessa är dom bästa BF.

BF 2
BF 2142
BF bad company 2

Skriver under på ovan uttalande. BF2 var bäst av dom alla.

Permalänk
Medlem

Jag fick rysningar av videon!

Permalänk

Jag vet inte ens om jag kommer våga se på avtäckningen :/ för mycket som hänger på linan!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem

Stackars Battlefield truddelutten blir bara mer och mer distorted, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Stackars Battlefield truddelutten blir bara mer och mer distorted, haha.

Tänkte samma sak, vafan har dom gjort med den ikoniska melodin?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej tack, inget cringe framtidsfokuserat, de har starwars för de.

Tråkigt dock att de får spelen och rulla på äldre konsoler, krokben för vad det skulle kunna vara istället med grafiken.

BF 2142 är det jag har haft roligast med går inte jämföra med något i stil med starwars, var ju inget svärdsfäktande eller laserpisol spel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Jag vet inte ens om jag kommer våga se på avtäckningen :/ för mycket som hänger på linan!

Du hade en passande avatar för den kommentaren!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz | ASUS ROG Strix B550-F Gaming | G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo | AMD 7900 XTX | Noctua NH-U12A Chromax Black | Seasonic Prime GX 850W | Fractal Design Define XL R2 | LG OLED48CX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Nej tack, inget cringe framtidsfokuserat, de har starwars för de.

Tråkigt dock att de får spelen och rulla på äldre konsoler, krokben för vad det skulle kunna vara istället med grafiken.

Mer cringe att slänga in ”cringe” där det inte passar

Dessutom finns det ungefär en gazillion fps som utspelar sig i dåtid eller nutid. BF har gjort en del av dessa.

Hur många bra fps finns det som utspelar sig i framtiden? Inte många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Mer cringe att slänga in ”cringe” där det inte passar

Dessutom finns det ungefär en gazillion fps som utspelar sig i dåtid eller nutid. BF har gjort en del av dessa.

Hur många bra fps finns det som utspelar sig i framtiden? Inte många.

2142 förtjänar en dlc, inte som main title.
Det har skippat modern warfare i två omgångar nu, varannan anser jag alltid ska vara modernt, sen kan de köra historiska krig/framtid

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Tänkte samma sak, vafan har dom gjort med den ikoniska melodin?!

Efter trailern på Battlefield v så undrar man ju om de har nån koll..

Permalänk
Medlem

Hoppas man kan köpa skins.. eller inte

Permalänk
Medlem

Mechs!!!!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LemurenSwe:

Skriver under på ovan uttalande. BF2 var bäst av dom alla.

Dom förstörde hela BF efter 2:an då tog dom bort massa saker, som att man inte kan blir boss över hela sitt lag och kan styra alla team vart dom ska förvara, anfalla och även hjälpa till med kit.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem
Skrivet av superegg:

Dom förstörde hela BF efter 2:an då tog dom bort massa saker, som att man inte kan blir boss över hela sitt lag och kan styra alla team vart dom ska förvara, anfalla och även hjälpa till med kit.

Kan bara hålla med! Commander rollen i BF2 var fantastiskt kul!

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE