Battlefield 2042 är officiellt – lanseras den 22 oktober 2021

Permalänk
Medlem

Äntligen ett vettigt BF efter tråkiga första och andra världskriget

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk

FC6 släpps väl typ samtidigt. Blir en kul höst. Älskar FC. Ska köra genom 5an igen tror jag.

Visa signatur

Intel Core i9-12900KF 5.2GHz+ HT Custom loop
MSI RTX 4080 Gaming X Trio 3030MHz
Asus ROG Maximus Apex Z690 (WI-FI)
Corsair Dominator Platinum 6200mhz 32GB CL36
Asus 34" TUF VG34VQL1B, NZXT H9 Flow, Corsair HX1200i, 970 Evo Plus, Asus ROG Strix Flare MX, Logitech G502 PS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xverminator:

Jag tycker det bara känns tjafsigt alla BF som kommit efter BF4. Men man kan alltid hoppas på en bra single player story.

Tycker Battlefield: Bad Company 2 och BF3 och BF4 var de bästa.

Battlefield 2042 är endast Multiplayer.

Permalänk
Medlem

Är bara glad att det blev något som utspelar sig i någorlunda nutid. Inväntar riktigt gameplay för att se om hypen dör eller lever vidare

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Äntligen ett vettigt BF efter tråkiga första och andra världskriget

De insåg nog problemet med att släppa ett BF V när alla history-nazis grät floder över småsaker i BF V t.ex. Near future ger de mycket friare händer att fokusera på gameplay över realism vilket definitivt kan leverera.

Jag är så taggad att jag förmodligen kommer försöka ta ledigt till release

Permalänk

Oj så mykcet pessimism och klagomål det var här. Trailern visar att Dice och EA bryr sig om sin trogna community. Förstår mig inte på vad ni som kallar det "codigt" ser som inte jag ser. Det här är battlefield. Såhär har det alltid varit. Stora banor. Mycket destruction. Levolution. Sandbox. Att påstå att denna trailer är "Michael Bayig" visar bara en okunskap om Battlefield trailers. Är det den första battlefield trailern ni sett?

Tycker själv att det ska bli kul med ett nytt battlefield. Är extremt hypad. Det var en grym trailer som får en att tänka på battlefields golden age. Rush på damavand peak, airshots, fyrhjulingar istället för RPG's, Carl Gustav från bc2 (hatkärlek) och nu ännu större banor med ännu mer spelare med mer rum för sandboxgameplay.

Det är också relevant när de tar upp klimatproblem samt iden om kesslers syndom när det för bara några dagar sen publicerades bilder på Canadarm från ISS med ett hyfsat stort hål från s.k space debris som människan lämnat efter sig. Ännu ett växande problem som kan leda till konflikter, vilket det gör i spelet (läs "How we got here" på battlefields hemsida).

Kan inte vänta!

Under skrivande stund har klippet 3 252 810 visningar med 424 332 likes kontra 4 994 dislikes på youtube.

Permalänk
Medlem

Dom riktar verkligen in sig till yngre ungdomar.. Synd.

Permalänk
Medlem

Wow, gissa vad jag känner efter att ha sett trailern? Absolut ingenting. Ungefär som att se en Micheal Bay-film, coola effekter men det är typ allt.

Permalänk
Medlem

De hade väl kunnat skippa och försöka göra förra generationen konsoler en tjänst. Att de ska kunna köra med 64 spelare sätter många käppar i hjulet för vad det ändå skulle kunna vara. Med BF3 begränsa de ändå ps3 till 32 spelare.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt taggad för spelet. Jag är även ett Battlefield fan. Jag gillar både bf1 och bfv. Har jag spelat dom lika mycket som 3'an och 4'an? Absolut inte. Men det är fortfarande bra spel. Men 2042 ser riktigt bra ut tycker jag. Har ett par reservationer dock. Nya systemet med klasser, kommer folk hitta den ultimata soldaten och alla spelar med samma gubbe... Och möjligheten att kunna byta vissa attachments på vapnet under rundans gång. Och inte bara när man är i deployment screen.

Men man ser många som klagar. Att man inte gillar ett visst spel är ju såklart normalt. Men vissa klagomål är bara löjliga dock.

Lite info

*128 spelare
*Den största banan är 5,9km2 stor. Ungefär som Vikendi i pubg.
*Tyckte jag hörde att dom har visat upp 10 banor. Men 7st bekräftade banor i trailern. Så jag kan mycket väl ha fel gällande 10 banor.
*Dice LA jobbar inte på ett br läge, dom gör ett unikt spelläge, ett kärleksbrev till Battlefield fansen säger dom.
*Det är ingen single player story.
*Du kan spela mot AI i spelet om du vill och du får fortfarande progression i spelet.
*Season pass har en gratis version och en du kan betala för. bp som kostar pengar är endast extra kosmetiska saker.
*Det kommer att vara 4 säsonger första året.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Day 1, blir att sätta ihop ett crew lagom till detta.

Samma här! Längesen man satte tänderna i BF, men detta såg riktigt intressant ut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZylioN:

Dom riktar verkligen in sig till yngre ungdomar.. Synd.

Yngre ungdomar? Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag är närmare 30 idag och är riktigt hypad. Med tanke på att BF V floppade totalt som definitivt riktade sig mot en äldre målgrupp gör det ganska uppenbart att de var tvungna att tänka om. Känns som det i slutändan kommer handla om en trade-off mellan gameplay och realism om du frågar mig, och jag kommer välja gameplay alla dagar i veckan.

Skrivet av Ryssfemma:

De hade väl kunnat skippa och försöka göra förra generationen konsoler en tjänst. Att de ska kunna köra med 64 spelare sätter många käppar i hjulet för vad det ändå skulle kunna vara. Med BF3 begränsa de ändå ps3 till 32 spelare.

Tänker du att de skulle köra 32 spelare här också? Eller vad menar du?

Permalänk
Skrivet av walkiii:

Jag är riktigt taggad för spelet. Jag är även ett Battlefield fan. Jag gillar både bf1 och bfv. Har jag spelat dom lika mycket som 3'an och 4'an? Absolut inte. Men det är fortfarande bra spel. Men 2042 ser riktigt bra ut tycker jag. Har ett par reservationer dock. Nya systemet med klasser, kommer folk hitta den ultimata soldaten och alla spelar med samma gubbe... Och möjligheten att kunna byta vissa attachments på vapnet under rundans gång. Och inte bara när man är i deployment screen.

Men man ser många som klagar. Att man inte gillar ett visst spel är ju såklart normalt. Men vissa klagomål är bara löjliga dock.

Lite info

*128 spelare
*Den största banan är 5,9km2 stor. Ungefär som Vikendi i pubg.
*Tyckte jag hörde att dom har visat upp 10 banor.
*Dice LA jobbar inte på ett br läge, dom gör ett unikt spelläge, ett kärleksbrev till Battlefield fansen säger dom.
*Det är ingen single player story.
*Du kan spela mot AI i spelet om du vill och du får fortfarande progression i spelet.
*Season pass har en gratis version och en du kan betala för. bp som kostar pengar är endast extra kosmetiska saker.
*Det kommer att vara 4 säsonger första året.

De har visat upp 7 banoor än så länge. Vill tro att fler kommer. Plussystemet tror jag inte är något vidare (byta attachments var som helst när man lever, men det kan ju vara för att banorna är så stora och har stor varation i spelstil). Klassystemen har jag än så länge inga problem med, jag tror det kan gå bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4.0:

Yngre ungdomar? Nu vet jag inte hur gammal du är, men jag är närmare 30 idag och är riktigt hypad. Med tanke på att BF V floppade totalt som definitivt riktade sig mot en äldre målgrupp gör det ganska uppenbart att de var tvungna att tänka om. Känns som det i slutändan kommer handla om en trade-off mellan gameplay och realism om du frågar mig, och jag kommer välja gameplay alla dagar i veckan.

Tänker du att de skulle köra 32 spelare här också? Eller vad menar du?

Ja begränsar dem de till 32 för äldre konsoler så behöver de inte handikappa spelet för PC och next gen.

Permalänk
Inaktiv

Efter Battlefield v så undrar man ju om de har nån koll alls. Spelade BF5 för en stund sedan för att snabbt inse att följande finns fortfarande kvar: Dålig fördelning av spelare, inga admins, ingen "ping" limit och till följd av det kommer spelare in med 3-500+ ping från hela världen, Alldeles för mycket censur (borde var och en kunna välja själv?), kan inte byta lag (inte ens i början?), ett anti-cheat system som knappt fungerar, där listan fortgår men...

Mycket roligt har jag också varit med om speciellt när lagen är jämnt fördelade och inget fuskande finns på serven (händer i 1/20 matcher kanske?). Så visst finns det alltid ris och rosor när vi alla köper spel men BF5 brottas med problem än idag och är därför långt ifrån det bästa jag spelat i battlefield serien som i följd blir: BF1, Bad company 2, BF3, 1942, Vietnam.

För övrigt så har Hell Let Loose fått en chans och är faktist väldigt trevligt spel.

Permalänk
Skrivet av Ryssfemma:

De hade väl kunnat skippa och försöka göra förra generationen konsoler en tjänst. Att de ska kunna köra med 64 spelare sätter många käppar i hjulet för vad det ändå skulle kunna vara. Med BF3 begränsa de ändå ps3 till 32 spelare.

BF3 hade 24 spelare på ps3.

Permalänk
Medlem

Då hoppas jag på Hardcore och fler banor än 7st.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

En massa i det närmaste töntiga stunts, menar skjuta ut sig från ett flygplan och träffa ett annat med en RPG och sen hoppa in i planet igen CAAAM AAAANNN!

Kudos för valet av musik... Kickstart my heart med Mötley Crüe passar in i det glättriga neontemat.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkiii:

*Dice LA jobbar inte på ett br läge, dom gör ett unikt spelläge, ett kärleksbrev till Battlefield fansen säger dom.

Kan du utveckla? Har förstått att det inte är någon BR på launch vilket jag gillar, men jag vill defintivt ha ett BR senare. Near future setting där man har lite friare händer att balansera om spelet för att passa BR, höga player counts och destruction(vilket definitivt saknas i Warzone t.ex).

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som ser ett problem med klasserna? Kan inte kolla igenom just nu igen men tror att det var 4 som var upplåsta för alla med standardversionen men resterande 6(?) låses upp som DLC. Jag är rädd att det kan bli en stor nackdel för alla som inte köper DLC om vissa klasser blir helt jävla trasiga. Pay2Win alltså. Tänk er att behöva pröjsa för medic, engineer, support eller recon i BF4..

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Ja begränsar dem de till 32 för äldre konsoler så behöver de inte handikappa spelet för PC och next gen.

De har väl inte begränsat det på PC och next gen? De begränsade det till 64 på old gen men kör fullt ut på de nya?

Håller med i övrigt, att begränsa ett spel som man helst spelar i minst 100 FPS med maxad grafik för att fungera på gamla konsoler är sjukt. Spelet blir helt ointressant på en gammal konsol enligt mig, hade bara slutat med att jag kastat kontrollern rakt in i TVn om jag skulle försökt spela det på en gammal konsol.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZylioN:

Dom riktar verkligen in sig till yngre ungdomar.. Synd.

Jag är 42 och tycker detta är första intressanta BF sen BF4

Visa signatur

CPU: i9-10900k @ stock MB: ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING GPU:3090 Gigabyte gaming OC RAM: 32GB DDR4 @ 3600mhz HDD: Samsung 970 evo plus

Permalänk
Skrivet av 4.0:

Kan du utveckla? Har förstått att det inte är någon BR på launch vilket jag gillar, men jag vill defintivt ha ett BR senare. Near future setting där man har lite friare händer att balansera om spelet för att passa BR, höga player counts och destruction(vilket definitivt saknas i Warzone t.ex).

Mer information om DICE LA's mode kommer 22 juli. Finns inte mer information än vad som sagts.

Ett BR lär komma. EA/Dice blånekade inte när de blev ifrågasatta om ett BR och sa något i stil med att man får ha örona öppna.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Är det bara jag som ser ett problem med klasserna? Kan inte kolla igenom just nu igen men tror att det var 4 som var upplåsta för alla med standardversionen men resterande 6(?) låses upp som DLC. Jag är rädd att det kan bli en stor nackdel för alla som inte köper DLC om vissa klasser blir helt jävla trasiga. Pay2Win alltså. Tänk er att behöva pröjsa för medic, engineer, support eller recon i BF4..

Klasserna blir upplåsta genom ett gratis battlepass. Ingen p2w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floddan01:

De har visat upp 7 banoor än så länge. Vill tro att fler kommer. Plussystemet tror jag inte är något vidare (byta attachments var som helst när man lever, men det kan ju vara för att banorna är så stora och har stor varation i spelstil). Klassystemen har jag än så länge inga problem med, jag tror det kan gå bra

Dom visade 7st i trailern, men bakom stängda dörrar, så har dom visat 10. Edit: Jag är ganska säker på att jag hörde det i någon breakdown video av någon som va där. Kommer inte ihåg vilken dock. Men ja 7st bekräftade banor.

Skrivet av 4.0:

Kan du utveckla? Har förstått att det inte är någon BR på launch vilket jag gillar, men jag vill defintivt ha ett BR senare. Near future setting där man har lite friare händer att balansera om spelet för att passa BR, höga player counts och destruction(vilket definitivt saknas i Warzone t.ex).

Ingen vet vad det kommer att vara för något.
Men tror det är sagt eller om det va spekulationer att det kommer ett br läge senare. Om dom släpper ett så lär det vara fristående som warzone, för annars har dom ingen chans att få det populärt.

Visa signatur

[Fractal Design Define S2]-[Asus CrossHair Hero X670E]-[Ryzen 9 7900x]-[Corsair Dominator Platinum 6000mhz 32gb]-[Asus Tuf RTX 3090]-[Corsair Mp510 960gb]-[2x Samsung Evo 860 500gb ssd Raid 0]-[Lenovo Legion Y27q-20 165hz][AOC 24G2U 144hz]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Floddan01:

Klasserna blir upplåsta genom ett gratis battlepass. Ingen p2w

Säker? När jag kollade förut förstod jag det som att man skulle få nya med gold edition men inte standard.

Hittade en bild på en sida.
https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2021/06/09/how-to-ge...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loka04:

Jag är 42 och tycker detta är första intressanta BF sen BF4

Samma här! Men jag är 46 då

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobbeyblade:

En massa i det närmaste töntiga stunts, menar skjuta ut sig från ett flygplan och träffa ett annat med en RPG och sen hoppa in i planet igen CAAAM AAAANNN!

Kudos för valet av musik... Kickstart my heart med Mötley Crüe passar in i det glättriga neontemat.

Va typ en hyllning i trailern ju... till detta :

https://www.youtube.com/watch?v=k-wFI9vTqto
Och det ä'r från allra första bf
Kommer ihåg att man kunde hoppa in i ett plan som teammate körde förbi i 1942... bara trrycka på e i rätt läge... brukade ta flaggor på det sättet, man plockade upp teammate eller blev upplockad

Permalänk
Medlem

Ge mig Karkand 2042 sönderbombat å utan neon. Helst utan robothundar och andra futeristiska saker. En bakåtsträvare av rang. Gillar inte för mycket framtid i spel. Comander hade ju varit trevligt igen.

Visa signatur

SpelBurk: Asus Z87 PRO/Intel 4770k/ HD7970/ 16 GB Ram/ Samsung 840 pro SSD.
TV-Burk: Asus Z97 Plus/ Intel G3258/ Asus Geforce GTX970 Strix/ Xonar D2/ 8 GB Ram/ Intel SSD.

Permalänk
Skrivet av ClintBeastwood:

Säker? När jag kollade förut förstod jag det som att man skulle få nya med gold edition men inte standard.

Hittade en bild på en sida.
https://www.google.com/amp/s/metro.co.uk/2021/06/09/how-to-ge...

Nu blev jag osäker. Av allt jag hört så tolakde jag det som att det skulle vara gratis, att man endast får skins till sina klasser med det betalda battlepasset. Kanske har fel. Här har du screenshoten från eas hemsida: https://www.ea.com/games/battlefield/battlefield-2042/buy/pc#...