Vad är denna värd.

Permalänk

Vad är denna värd.

Tjenare,

Har en gammal Sony digital kamera som jag ska sälja nu. Den var väldigt dyr då jag köpte den ca 5-6 tusen. Jag saknar dock manualer och kartong, men laddare och batteri finns.

Det är en Sony MVC-FD85

Någon som kan säga mig vad en sådan skulle vara värd idag?

Den är i väldigt fint skick och det finns inga repor eller liknande på den. Inte använd så mycket som jag trode jag skulle använda den.

Permalänk
Medlem

5-6000 är INTE väldigt dyrt för en digitalkamera. Om den är gammal kan du räkna med en kraftig prissänkning.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av silfo
5-6000 är INTE väldigt dyrt för en digitalkamera. Om den är gammal kan du räkna med en kraftig prissänkning.

Missade en detalj bara. Jag köpte kameran begagnad för dom 5-6 tusen och då hade den föra ägaren bara haft den 3-4 veckor och skulle skaffa en annan för det var ett felköp. Men tror ni jag kan begära 2500 kr för den?

Skulle vara fint om någon kamera expert liknande person kunde säga något

Edit: Har kollat runt i olika butiker och undersökt vad den kan kosta ny. Priset ligger runt 3000 till 5000 kr lite över allt dock var detta i utländska butiker och jag vet inte hur pris skildnaden är på sånt här i andra länder. Men jag trode faktist kameran skulle vara mycket billigare.

Permalänk
Medlem

Man behöver väl inte vara kamera expert för att konstatera att en gammal beg dålig(?) kamera inte ska kunnas säljas särskillt dyrt? Googlade på modellnamnet.
Features:

* 1.2 megapixel sensor captures images with enough detail to create photo-quality 5 x 7 prints
* 3x optical plus 2x digital autofocus zoom lens
* Camera stores images on floppy disk or (with optional adapter) on Memory Sticks
* Images can be viewed on any Mac or PC with a 3.5 inch floppy drive
* Rechargeable Lithium-Ion battery and AC adapter included
Jag skulle iaf inte lägga över 500:- på den, men lägg en dyr annons på blocket. Finns alltid stollar som köper vad som helst.

Visa signatur

ASUS P4G8X Deluxe, P4B 2.66GHz @3020MHz (151*20)
2*512MB Twinmos winbond pc3200 CL 2-2-2-5. Sapphire Radeon 9700 128MB Enermax 430W PSU 2*80GB WD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av odog
Man behöver väl inte vara kamera expert för att konstatera att en gammal beg dålig(?) kamera inte ska kunnas säljas särskillt dyrt? Googlade på modellnamnet.
Features:

* 1.2 megapixel sensor captures images with enough detail to create photo-quality 5 x 7 prints
* 3x optical plus 2x digital autofocus zoom lens
* Camera stores images on floppy disk or (with optional adapter) on Memory Sticks
* Images can be viewed on any Mac or PC with a 3.5 inch floppy drive
* Rechargeable Lithium-Ion battery and AC adapter included
Jag skulle iaf inte lägga över 500:- på den, men lägg en dyr annons på blocket. Finns alltid stollar som köper vad som helst.

Men alltså jag hittar ju dessa kameror i butik nu för runt 4-5 tusen om dom nu är så dåliga varför kostar dom fortfarande så mycket? Enligt mig kan man säkert sälja den för 1500kr eller mer då nypriset konstigt nog är cca 4-5 tusen kr i en butik.

Får väll sätta ut en annons senare och se vad man får svåraren så är det inte. Kan ju iallafall säga att det är väldigt bra kvalite på själva kameran och bilden är inget att klaga över heller, plus att den är väldigt lätt att förstå och enkel att sköta.

Permalänk
Medlem

1.3 Mpixel? Den får du inte mycket för idag.. ok, den har optisk zoom och mikrofon o grejer, men jag köpte min HP 2.1 Mpixel för 1100 spänn.. ny.

Du kanske kan få en tusenlapp för den på blocket.se.

Permalänk
Medlem

Gamla prylar säljs som regel till överpris eller inte alls. Seriösa fotobutiker har knappast sånt där gammalt skräp på lager.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Konstruktören
Men alltså jag hittar ju dessa kameror i butik nu för runt 4-5 tusen om dom nu är så dåliga varför kostar dom fortfarande så mycket? Enligt mig kan man säkert sälja den för 1500kr eller mer då nypriset konstigt nog är cca 4-5 tusen kr i en butik.

Får väll sätta ut en annons senare och se vad man får svåraren så är det inte. Kan ju iallafall säga att det är väldigt bra kvalite på själva kameran och bilden är inget att klaga över heller, plus att den är väldigt lätt att förstå och enkel att sköta.

En P2 450 (tror jag det var) gick på 800 spänn i butik när en polare skulle köpa det förra året, när hans server dog (klarade inte mer processor än så) det blev billigare att köpa nytt moderkort och en duron begagnat istället... bättre att jämföra med en nyare modell med ung samma specs eller bättre specs.

Visa signatur

Är du snabbare än en gris? AnimalSpeeder ger dig svaret:
http://itunes.apple.com/se/app/animalspeeder/id551490974?l=en...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fish
En P2 450 (tror jag det var) gick på 800 spänn i butik när en polare skulle köpa det förra året, när hans server dog (klarade inte mer processor än så) det blev billigare att köpa nytt moderkort och en duron begagnat istället... bättre att jämföra med en nyare modell med ung samma specs eller bättre specs.

Men ibland när det gäller datorer så är det ibland väldigt billigt att köpa tex en komplett dator än vad det är att plocka ihop en egen, men ibland är det tvärt om.
Det är ju bara sätta ut en annons och är det igen som nappar får jag väll sänka priset en anning.

Permalänk
Medlem

Har du kollat om dom affärer som annonserar kameran för 4-5000:- verkligen har den i lager, så att det inte är ett flera år gammalt pris som hänger kvar ideras prislistor?

Hur som helst, jag tvivlar på att nån ger mer än en tusing för den.

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Den lagrar ju bilderna på floppy, bara det är antikvärde :).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Har du kollat om dom affärer som annonserar kameran för 4-5000:- verkligen har den i lager, så att det inte är ett flera år gammalt pris som hänger kvar ideras prislistor?

Hur som helst, jag tvivlar på att nån ger mer än en tusing för den.

Ja dom har den på lager och det är inga gammla priser.

Permalänk
Medlem

Fråga hur många dom sålt senaste året!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Fråga hur många dom sålt senaste året!

Njae det orkar inte jag göra...Sätter ut en annons och ser vad folk bjuder eller betallar.