3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

ÄR så fruktansvärt dåligt. Det känns inte som att de får in några kort överhuvud taget som går ut till kund?

Har samma känsla, och deras kundsupport är oduglig. Vore intressant om @asus.david kunde bekräfta att Elgiganten fortfarande får kort levererade av Asus.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av jensa86:

Fast jag kan garantera att det där inte stämmer då jag precis hämtade ut mitt som jag beställde den 26:e. Skickades igår så då gick det i alla fall minst ner med en

Listan uppdaterades nog i början av veckan och bör isåfall ändras till nästa vecka. Äntligen!

Visa signatur

ASUS PRIME X570, Ryzen 5900x, 32GB 3200MHz, RTX 3080, Corsair SF600, Samsung 980 PRO 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

ÄR så fruktansvärt dåligt. Det känns inte som att de får in några kort överhuvud taget som går ut till kund?

Jag lärde mig från i9 9900k releasen att inte förlita mig på elgiganten när det kommer till datorkomponenter på nyrelease. De har också identitetskris, ibland satsar de på den fronten, ibland inte.
Känns som att komplett är maffigast och har starkast muskler på den fronten. Skulle alltid välja dessa för nyrelease av delar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

0 kort till och med, det är bara avbokningar 😔

Nu är det torsdag! Hoppas att det kanske kommer en pall idag då dom flesta gångerna verkar leveranser komma på torsdagar 👀🙏🏽

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Nu är det torsdag! Hoppas att det kanske kommer en pall idag då dom flesta gångerna verkar leveranser komma på torsdagar 👀🙏🏽

Hoppas, så får vi se om @webhallen har möjlighet att svänga förbi med en TUF-uppdatering senare 😜

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Nu är även min väntan över, fick ett sms att slutföra beställningen igår eftermiddag och nu sitter kortet i burken. Posten gjorde sitt jobb denna gång

3080 TUF OC beställt på Webhallen 15/10 kl.19.00

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

ASUS TUF GeForce RTX 3090 24GB Gaming OC 24k 22st https://www.webhallen.com/se/product/324063-ASUS-TUF-GeForce-...

Gigabyte GeForce RTX 3090 24GB AORUS XTREME WATERFORCE WB 26k https://www.inet.se/produkt/x157842/gigabyte-geforce-rtx-3090...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Hoppas, så får vi se om @webhallen har möjlighet att svänga förbi med en TUF-uppdatering senare 😜

Såg nu att dom redan har uppdaterat igår (bara avbokningar igen) :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av muSashi:

Har samma känsla, och deras kundsupport är oduglig. Vore intressant om @asus.david kunde bekräfta att Elgiganten fortfarande får kort levererade av Asus.

Hej!
Tyvärr, jag vill inte kommentera fördelning på enskilda butikers leveranser. Man får prata med respektive butik och vad dem ser för inkommande. Vi uppdaterar alla partners varje vecka med inkommande leveranser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Hej!
Tyvärr, jag vill inte kommentera fördelning på enskilda butikers leveranser. Man får prata med respektive butik och vad dem ser för inkommande. Vi uppdaterar alla partners varje vecka med inkommande leveranser.

Tack för ditt svar, var orolig att dom inte var någon som ni levererade till längre!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

polarens rtx 3080 som han väntat på i över 6månader på hos webhallen blev bortagget igår pga av att han hade fått tag på ett rtx 3060 att ha så länge medans han väntade, så verkar som folk som köat i över 6månader blir av med sina beställningar ändå, tvärtemot vad jag uppfattade det som av webhallen?

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

polarens rtx 3080 som han väntat på i över 6månader på hos webhallen blev bortagget igår pga av att han hade fått tag på ett rtx 3060 att ha så länge medans han väntade, så verkar som folk som köat i över 6månader blir av med sina beställningar ändå, tvärtemot vad jag uppfattade det som av webhallen?

Jag hänger inte med i här menar du att webbhallen plockade bort hans 3080 för att han fick ett 3060 istället?

@Webhallen

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

polarens rtx 3080 som han väntat på i över 6månader på hos webhallen blev bortagget igår pga av att han hade fått tag på ett rtx 3060 att ha så länge medans han väntade, så verkar som folk som köat i över 6månader blir av med sina beställningar ändå, tvärtemot vad jag uppfattade det som av webhallen?

Det står ju klart och tydligt att man bara får beställa ett kort av 30XX serien. Alla andra beställningar tas bort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Jag hänger inte med i här menar du att webbhallen plockade bort hans 3080 för att han fick ett 3060 istället?

@Webhallen

ne han satt helt utan något kort alls till sin dator länge så lyckades han få tag på ett rtx 3060 att ha så länge i datorn medan han fortfarande väntade på sitt rtx 3080 som han hade beställt för över 6mån sen men då tog dom bort han 3080 kort.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Det står ju klart och tydligt att man bara får beställa ett kort av 30XX serien. Alla andra beställningar tas bort!

inte när han beställde dock.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

inte när han beställde dock.

Har han köpt 3060 kortet på webhallen? När beställde han det?

Permalänk
Medlem

japp på webhallen, när vet jag inte tyvärr.
rtx 3080 va i november nån gång iaf.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Man accepterar ju de nya reglerna om man skulle beställa ett kort efter texten lades till, vilket logiskt sett innebär att den/de äldre beställningarna tas bort.

Sen är det förstås tråkigt att det ens ska behövas såna regler.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

polarens rtx 3080 som han väntat på i över 6månader på hos webhallen blev bortagget igår pga av att han hade fått tag på ett rtx 3060 att ha så länge medans han väntade, så verkar som folk som köat i över 6månader blir av med sina beställningar ändå, tvärtemot vad jag uppfattade det som av webhallen?

Det verkar vara vissa fall där en misskommunikation har orsakat att vissa av våra medarbetare har tagit bort orders på beställningar som legat innan "spärren". Bara att maila in till kundtjänst igen och hänvisa till detta inlägg om det skulle fortfarande vara oklarheter.

Sen vill jag belysa i det kommande, om man har bokat ett rtx 3080 i oktober och köper ett nytt kort nu efter spärren så har man i princip förbrukat "max 1 ur 3000 serien" regeln. Man får ej äta och behålla kakan.

Nu säger jag inte heller så är fallet med mitt kommande exempel men upptäcker vi vidareförsäljning/mining så kommer alla beställningar oavsett när man har beställt nollas ut.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Såg nu att dom redan har uppdaterat igår (bara avbokningar igen) :/

9 avbokningar, lär komma några kort snart så lite längre fram är vi!

Visa signatur

Inter-Tech IM-1 Chassi x 5600X x Noctua NF-F12 Chromax Black Swap / 8st Blackswap fans/ ASUS PCE-AX58BT / 3200Mhz 32GB HyperX / SF750W / W10 > 970EVO+ & 3xSSD Kingston /3080 TUF OC V2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

9 avbokningar, lär komma några kort snart så lite längre fram är vi!

Inte jag, inga avbokningar framför mig vad jag kunde se ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

@webhallen Några asus kort som ramlade in idag? Undrar främst om strix oc.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bektil:

@webhallen Några asus kort som ramlade in idag? Undrar främst om strix oc.

yes men extremt få batcher :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det verkar vara vissa fall där en misskommunikation har orsakat att vissa av våra medarbetare har tagit bort orders på beställningar som legat innan "spärren". Bara att maila in till kundtjänst igen och hänvisa till detta inlägg om det skulle fortfarande vara oklarheter.

Sen vill jag belysa i det kommande, om man har bokat ett rtx 3080 i oktober och köper ett nytt kort nu efter spärren så har man i princip förbrukat "max 1 ur 3000 serien" regeln. Man får ej äta och behålla kakan.

Nu säger jag inte heller så är fallet med mitt kommande exempel men upptäcker vi vidareförsäljning/mining så kommer alla beställningar oavsett när man har beställt nollas ut.

/Patrik

okej, ska kolla detta med honom jadå det förstår ja

edit: han har visst redan försökt att ringa och använda chatten men alla har varit nya där och har inte kunnat göra något över chatten eller telefonen för att hjälpa honom sa han han skulle dra iväg ett mail också å se om han kan få hjälp lr svar där

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Varför ser man bara 3080ti överallt? Var inte dem "Ett dyrt och fullkomligt onödigt grafikkort"?

https://www.sweclockers.com/test/32072-nvidia-geforce-rtx-308...

Jag försöker följa tips tråden efter ett Strix eller Suprime X 3080.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drasteroid:

Varför ser man bara 3080ti överallt? Var inte dem "Ett dyrt och fullkomligt onödigt grafikkort"?

https://www.sweclockers.com/test/32072-nvidia-geforce-rtx-308...

Jag försöker följa tips tråden efter ett Strix eller Suprime X 3080.

Du ser dem överallt eftersom det är ett "dyrt och onödigt" grafikkort 😊

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undesired_hero:

Det står ju klart och tydligt att man bara får beställa ett kort av 30XX serien. Alla andra beställningar tas bort!

Nej, den regeln fanns inte för 6 månader sedan, den kom upp för ungefär en månad sen på deras sida. Webhallen måste hålla det avtalet som var avtalet när köpet gjordes, går inte att ändra i efterhand.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Nej, den regeln fanns inte för 6 månader sedan, den kom upp för ungefär en månad sen på deras sida. Webhallen måste hålla det avtalet som var avtalet när köpet gjordes, går inte att ändra i efterhand.

det stämmer. min ocd hjärna va ju tom tvungen å ringa konsumentverket för ett tag sen bara för å kolla hur det faktiskt låg till ist för alla gissningar tror jag skrev det i tråden om jag inte minns fel

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

yes men extremt få batcher :/

*väntar spänt på uppdaterade produktsidor* ^^

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bektil:

*väntar spänt på uppdaterade produktsidor* ^^

Jag kan erbjuda total kö, intervallköerna som tar lite mer tid att sammanställa är enklare för mig när de kort vi har i lager är sålda. så de kommer lite senare

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch