3060/3070 i lager? (Diskussionstråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Level 9 räcker. Nu är det till och med 45 st kvar, så det var visst inte så intressant bland allmänheten. Kortet är förvisso relativt dyrt jämfört med t.ex. ASUS Dual OC LHR kostade ju 4890 kr, å andra sidan kostar flera icke LHR-kort 6 tkr. Men det är bara bra att det finns kort i lager även om det delvis beror på medlemskrav, det tyder på att begagnatmarknaden kommer fortsätta normaliseras framöver.

Ah, jag är level 8.

Permalänk
Medlem

Lyckades plocka ett MSI GeForce RTX 3070 8GB SUPRIM X för 9520kr ifrån Inet precis, måste varit någon avbruten order eller så (dök bara upp ett).
Kan vara värt att dra upp några tabbar och refresha då och då.

Dags att levla upp sitt Webhallen-konto inför framtiden också I guess...

Visa signatur

Spelar: Black Desert Online (GM för guilden Necrotic), DotA 2

Permalänk
Skrivet av Semjonov:

Ah, jag är level 8.

Någonstans mellan att du och jag skrev så nämnde Patrik från webbis att det är öppnat för silvermedlemmar nu, så du borde kunna beställa det om du vill.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Någonstans mellan att du och jag skrev så nämnde Patrik från webbis att det är öppnat för silvermedlemmar nu, så du borde kunna beställa det om du vill.

Jag har typ ett berg av grafikkort hemma just nu som jag måste fundera vad jag ska göra med...lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av ear:

https://www.webhallen.com/se/product/337082-ASUS-ROG-STRIX-Ge...
ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060 OC V2 12GB (LHR)
50st
6 490 kr

(Ej tillgänglig för din medlemsnivå /Silver)

Köpbar för mig, level 8 Silver.

Permalänk
Medlem

Sorgligt att se hur 3070 OC kortet som fanns hos NetOnNet i Uppsala för ett par dagar sedan redan ligger ute på Facebook marketplace en tusenlapp över nypris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werm:

Sorgligt att se hur 3070 OC kortet som fanns hos NetOnNet i Uppsala för ett par dagar sedan redan ligger ute på Facebook marketplace en tusenlapp över nypris.

Är du säker på att de är det kortet? Var en här från Swec som brännde dit med bilen för att plocka upp det

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werm:

Skrivet av Lehto:

Är du säker på att de är det kortet? Var en här från Swec som brännde dit med bilen för att plocka upp det

Den jag plockade upp i Uppsala åker inte iväg på någon försäljning. Den sitter fint i setupen här hemma!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werm:

Fanns nog flera stycken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lehto:

Helt säker kan jag inte vara, det fanns troligtvis fler än ett grafikkort men det vet ni som var där bättre.
Är det ett sammanträffande att ett oanvänt kort av exakt samma modell lades upp två dagar senare i samma stad till exakt 1000:- över nypris på marketplace? Svårt att tro det personligen.

Hur som helst, grattis till alla som fick tag på ett kort (och inte sålde det vidare)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werm:

Helt säker kan jag inte vara, det fanns troligtvis fler än ett grafikkort men det vet ni som var där bättre.
Är det ett sammanträffande att ett oanvänt kort av exakt samma modell lades upp två dagar senare i samma stad till exakt 1000:- över nypris på marketplace? Svårt att tro det personligen.

Hur som helst, grattis till alla som fick tag på ett kort (och inte sålde det vidare)!

Det står t.o.m i annonsen att kortet köptes på NetOnNet, så det är ett av korten som såldes i Uppsala.

Permalänk
Inaktiv

Finns det nåt alternativ att få tag på i idag, beställde som bekant ett 3060TI till sonen i Januari månad, han fyller år i Augusti, tanken var att ha kortet till dess, men det är bara att glömma. Det enda nya som jag hittat som finns i lager är ett 1060 för 3papp lixom, känns verkligen inte värt. han sitter på ett 970 idag.

Och jag tänker definitivt inte lägga 10k på ett 6700 el liknande, tycker det var nog dyrt med ett 3060 TI för 5400kr

Permalänk
Skrivet av anon910:

Finns det nåt alternativ att få tag på i idag, beställde som bekant ett 3060TI till sonen i Januari månad, han fyller år i Augusti, tanken var att ha kortet till dess, men det är bara att glömma. Det enda nya som jag hittat som finns i lager är ett 1060 för 3papp lixom, känns verkligen inte värt. han sitter på ett 970 idag.

Och jag tänker definitivt inte lägga 10k på ett 6700 el liknande, tycker det var nog dyrt med ett 3060 TI för 5400kr

https://www.databyran.nu/produkter/62238

Permalänk
Medlem

Asså man kan ju köpa 3070 kort på tradera för bättre pris...

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem

Känns faktiskt som någon form av vändning har skett.
3070 på Tradera blir inte sålda för över 10k längre. Dem flesta verkar säljas kring 9000-9700kr

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Köpbar för mig, level 8 Silver.

Detta kort gick fortfarande beställa tydligen

Permalänk
Skrivet av Lehto:

Känns faktiskt som någon form av vändning har skett.
3070 på Tradera blir inte sålda för över 10k längre. Dem flesta verkar säljas kring 9000-9700kr

Handlar dessa då utan moms? Dvs genom företag eller har någon större rabattkod? För korten kostar ju 10:990kr nya i butik
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChristofferICC:

Handlar dessa då utan moms? Dvs genom företag eller har någon större rabattkod? För korten kostar ju 10:990kr nya i butik
https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/grafikkort/nvidi...

3070 har funnits tillgängligt för 9 500-10 500 kr. Inet hade en stor batch för inte så länge sen i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon910:

Såg ett Radeon 6700xt som gick för 7000 på tradera i fredags. Det får man väl ändå anse vara okej i dessa tider? Blir en schysst uppgradering för grabben.

Permalänk
Medlem

Man ska passa sig för dessa skojare, samma som kör g4g.se

Ställde mig på kö på ett kort som sades komma in inom ett par veckor enligt hemsidan.
Fick ganska snabbt ett mail ifrån dem om att lagerststusen på hemsidan kan spöka lite ibland, fine, så kan det säkert vara.

Någon vecka senare fick jag ett mail där de skrev att de inte kommer leverera några 3080 för mindre än 12-13k, min order var då lagd 3-4 veckor tidigare för ca 9k.
Jag blev förvånad med tanke på den korta tidsramen, samt att de inte hedrar priset i orderbekräftelsen.

Fick ett svar som sa att de eventuellt skulle leverera för det utsatta priset om deras inköpspris gick ner till den nivån igen, men det skulle inte ske inom en rimlig framtid.

Med andra ord, skulle de få in lager, så skulle de inte skicka till mig.
Jag accepterar givetvis inte något sådant och använder mina pengar hos någon annan.
Orkade inte göra några mer undersökningar med konsumentrådgivare heller kring detta, då de ändå inte får in några kort.

Ser att de har ett 3080 för 30k just nu dock, kanonpris.
https://www.databyran.nu/produkter/61581

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henkezd:

Man ska passa sig för dessa skojare, samma som kör g4g.se

Ställde mig på kö på ett kort som sades komma in inom ett par veckor enligt hemsidan.
Fick ganska snabbt ett mail ifrån dem om att lagerststusen på hemsidan kan spöka lite ibland, fine, så kan det säkert vara.

Någon vecka senare fick jag ett mail där de skrev att de inte kommer leverera några 3080 för mindre än 12-13k, min order var då lagd 3-4 veckor tidigare för ca 9k.
Jag blev förvånad med tanke på den korta tidsramen, samt att de inte hedrar priset i orderbekräftelsen.

Fick ett svar som sa att de eventuellt skulle leverera för det utsatta priset om deras inköpspris gick ner till den nivån igen, men det skulle inte ske inom en rimlig framtid.

Med andra ord, skulle de få in lager, så skulle de inte skicka till mig.
Jag accepterar givetvis inte något sådant och använder mina pengar hos någon annan.
Orkade inte göra några mer undersökningar med konsumentrådgivare heller kring detta, då de ändå inte får in några kort.

Ser att de har ett 3080 för 30k just nu dock, kanonpris.
https://www.databyran.nu/produkter/61581

Gillar deras datum: 1 st på väg (2023-03-28 obekräftat) 😁😁🤣

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Skrivet av leffeboi:

Såg ett Radeon 6700xt som gick för 7000 på tradera i fredags. Det får man väl ändå anse vara okej i dessa tider? Blir en schysst uppgradering för grabben.

Köpte själv ett 6700XT för 6800 på tradera häromveckan. Ganska nöjd ändå, sett till de tider som råder.

Permalänk
Medlem

Det är ju 5000 utan grafikkort och så vill han ha 12900kr för grafikkortet 😂

Visa signatur

Corsair iCUE 5000X | Corsair RM850x Vit | ASUS TUF GAMING Z690-PLUS | Intel i5-12600k
Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC | Team Group 32GB 3200MHz CL16

Permalänk
Medlem
Skrivet av leffeboi:

Känns som ett vettigt köp i dagens läge, ska bli spännande att se vad framtiden kan ge oss med fidelityFX som släpps imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NordhNet:

*tråd rensad*

Självklart räknas inte ”blocket” som ett lager, speciellt inte när man pushar för sina egna annonser

Hör och häpna! Rtx 3xxx kort finns I LAGER på blocket.

Folk...

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av leffeboi:

Hör och häpna! Rtx 3xxx kort finns I LAGER på blocket.

Folk...

Vem kunde ana

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Vem är galen nog att köpa ett 3070 för 12k på Dustin när det är upp till 2000:- billigare att köpa på Blocket?

Permalänk
Medlem

Precis, finns många kort nu på tradera (3070) som inte säljs för ens 10500 riksdaler!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfenstein:

Vem är galen nog att köpa ett 3070 för 12k på Dustin när det är upp till 2000:- billigare att köpa på Blocket?

Skrivet av Iceglow:

Precis, finns många kort nu på tradera (3070) som inte säljs för ens 10500 riksdaler!

Ja det glädjer en.
Marknaden för scalpers faller verkligen just nu

Visa signatur

AMD Ryzen R9 3900X | Gigabyte Aorus Ultra X570 | Corsair 64GB | RTX 3080 Ti

Permalänk
Avstängd

Någon som vet varför priset på marknaden rasat på grafikkort, men tillgången på nya kort har väl inte blivit bättre?