Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Trotec eller homee 100/300/400 eller vad nu omkretsen(tror det är det dem räknar på) blir på ditt fönster.
Bara välj ett, jag har båda och är mer eller mindre nöjd. Såklart bättre med MDFskiva osv som andra gjort men också mycket krångligare.

Går väldigt snabbt att fixa om man har en sticksåg och så blir det helt rätt dimensioner. Tror att det i slutändan gått snabbare för mig än om jag skulle leta efter fönsterkit och få på dem. Fast det kanske finns kit som är supersimpla. Min erfarenhet av att det som skall passa alla passar alla lite dåligt :). Förutom noctuas processorkylare.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kelthar:

Går väldigt snabbt att fixa om man har en sticksåg och så blir det helt rätt dimensioner. Tror att det i slutändan gått snabbare för mig än om jag skulle leta efter fönsterkit och få på dem. Fast det kanske finns kit som är supersimpla. Min erfarenhet av att det som skall passa alla passar alla lite dåligt :). Förutom noctuas processorkylare.

Haha ja, alltså om man tar rätt mått och åker till en bygghandel och fixar allt där (med deras verktyg) så kanske det går snabbt.
Jag har skruvmejslar, en bättre skruvdragare/borr och typ hammare hemma.
Kitten är bara tyg och klister med kardborrband. Men såklart upp till var och en.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Funderar också på att skaffa en portabel AC.
Bor i en lgh på 67 kvm.

Tips på någon bra AC som kyler ordentligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Funderar också på att skaffa en portabel AC.
Bor i en lgh på 67 kvm.

Tips på någon bra AC som kyler ordentligt?

Mitt tips, köp en fläkt och ta frugans/flickvännens nylonstrumpor och fäst kylklampar framför fläkten. Betydligt billigare lösning och du kan få ned lägenheten några grader.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mitt tips, köp en fläkt och ta frugans/flickvännens nylonstrumpor och fäst kylklampar framför fläkten. Betydligt billigare lösning och du kan få ned lägenheten några grader.

Värdelöst svar... Personen är ute efter en bra AC som kyler ordentligt, då kanske man inte bör komma med husmorstips som är så gott som gratis. Eller tycker du att du besvarade personens fråga på ett bra sätt?

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Intressant, för mig och katten handlar det om överlevnad i våran lägenhet som ligger på översta våningen. Det finns inget alternativ och det blir riktigt varmt här nere i Malmö, Sverige är långt.

/ Signerat en "miljömupp"

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dashio:

Mitt tips, köp en fläkt och ta frugans/flickvännens nylonstrumpor och fäst kylklampar framför fläkten. Betydligt billigare lösning och du kan få ned lägenheten några grader.

Varför inte skaffa en större pool som man har inomhus och fyller den med kallvatten , samma nivå på svaret men jag tror det skulle funka bättre då kylklamparna måste frysas och frysen producerar mera värme än vad kylklamparna kyler.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Själv tror jag inte på trams så som månen, men den finns där i alla fall, till mitt stora förtret.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av oRBIT2002:

Ser ut att passa mig, men hur är ljudnivån jämfört med en vanlig golvfläkt? Går den att ha i närheten av sig när man sitter vid datorn?

Klart högre än en golvfläkt som är av den stora modellen med stora blad.
Vi hade den brevid bordet i köket när vi åt och pratade utan att den störde, på högsta läget på ska den låta ca 56 dB, men på 1:an som vi körde mest, så låter den inte så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av outbox:

Funderar också på att skaffa en portabel AC.
Bor i en lgh på 67 kvm.

Tips på någon bra AC som kyler ordentligt?

Har en Cortina Silent 12k, som fungerar helt okej för att vara en portabel AC (https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5136321). Den kommer dock inte lyckas kyla ner hela lägenheten, men om du kan rigga utblåset i två rum, ex. vardagsrum/sovrum, så är det bara att rulla den emellan. Mycket smidigt. Mindre rum, som sovrum, kyler den bra, dock kommer den inte ner till 17 grader (som är som kallast) under de varmaste sommarkvällar, utan den ligger strax däröver (18-19 grader kanske). Den kyler rätt snabbt också, så man kan dra igång den nån timme innan man ska sova, så blir det svalt och skönt. Dock, "silent" är väl att ta i. Den låter som ett mindre jetplan, men det kommer alla portabla AC att göra. Men ett par hörproppar så kan man somna gott. Det är väl kanske en vanesak.

Vill du kyla ner hela lägenheten så behöver du ha nåt bättre än en portabel. Räcker det med att kyla ner sovrum, samt delar av ett större vardagsrum, med en portabel lösning, så skulle du kunna titta ett varv till på Cortina Silent 12k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Dummaste jag läst på länge.

"blir inte särskilt varmt i Sverige", Nej vi bor inte i Afrika kanske, men det blir ändå väldigt varmt i delar av Sverige. Om du missat det så är Sverige ett avlångt land med stora temp skillnader i norr och söder.

Hur man upplever värme är högst individuellt.
Så nej "kortbyxor och ett par fläktar" fungerar inte "väldigt fint" för väldigt många.
Att vistas och sova i lägenheter som är 28-36c är knappast hälsosamt heller på något sätt eller vis.

Sen att du kanske klarar av värmen bra är väl kul för dig, så är inte fallet för många andra.

Och vadå tömma vattentankar? Köper du något annat än billigaste ac skiten på marknaden så avdunstas det via röret som går ut.

Ditt andra skitsnack låter jag vara obesvarat då det är skrattretande också.

Permalänk
Medlem

"Sjukt att ni pallar med sånna där bensin eller eldrivna gräsklippare. Blir ju inte ens särskilt högt gräs i Sverige. Råkar man ha oturen med en gräsmatta som växer mycket så går det fint att gnaga av denna med tänderna alt. riva av gräset med händerna."

Visa signatur

Gigabyte RTX 3070 | Samsung 980 | AMD 5950x
32GB 3600MHz CL14 | Corsair RM850X | ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO
Skärm: Acer 27" ConceptD CP3271KP IPS 4K HDR 144 hz

Skriv gärna ett svar om ditt problem löste sig.

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på vad det vita på bilden är eller skulle kunna vara? (inringat i rött)

Modell: Electrolux Chillflex Pro Gold ( EXP26U758CW )

AC'n låter fruktansvärt illa vid drift så fort det börjar bildas lite vatten i den. En blandning av porlande vatten och skärande/gnisslande ljud.

Video på ljudet:

https://i.imgur.com/E0eRBlT.mp4

Vet att dom flesta AC förångar vatten men har prövat 4-5 olika modeller och ingen annan har låtit så här illa.. Är det något som behövs smörjas upp mån tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Någon som har koll på vad det vita på bilden är eller skulle kunna vara? (inringat i rött)

Modell: Electrolux Chillflex Pro Gold ( EXP26U758CW )

https://i.imgur.com/gMRPPBC.jpeg

AC'n låter fruktansvärt illa vid drift så fort det börjar bildas lite vatten i den. En blandning av porlande vatten och skärande/gnisslande ljud.

Video på ljudet: https://i.imgur.com/E0eRBlT.mp4

Vet att dom flesta AC förångar vatten men har prövat 4-5 olika modeller och ingen annan har låtit så här illa.. Är det något som behövs smörjas upp mån tro?

Går det ett litet rör ut från den på vänster sidan? En pump kanske?

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk

Jag kan ha fel, men det kan vara att kylmediumet kan vara på väg att vara slut. Känner igen ljudet från bilens AC när det var på väg att gå mot slutet och behövdes påfyllning.

Jag antar att det finns några här på forumet som har bättre koll, men det är min gissning.

Länk till bil forum (Saab) om ac som låter som du beskriver:
http://forum.saabturboclub.com/showthread.php/79400-Pysande-l...

Hoppas det löser sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Bodde i studentlägenhet (Chalmers studentbostäder) för några år sedan på våning 7, med kvällssol som värmde väggen fenomenalt bra och letade sig upp och in i min lägenhet. Det var inte ovanligt med temperaturer över 40 grader i min lägenheten vid 20-tiden och fortfarande över 30 grader vid 4-5 tiden på morgonen. Med portabel AC kunde jag sänka temperaturen med ca: 5 grader, så inte direkt värt det. Det var fortfarande på tok för varmt. Portabla ACs är sjukt värdelösa, ja.

Ett tips: Att berätta att du inte tror på global uppvärmning eller att propagera antivax, flat earth eller dylikt är inget man skyltar med om du vill att nån ska lyssna på dig. I Sweclockers-perspektiv skulle det vara som att säga att du inte tror på "DC-spänning" för att sen ge dig in i en diskussion om något datorrelaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brallan:

Någon som har koll på vad det vita på bilden är eller skulle kunna vara? (inringat i rött)

Modell: Electrolux Chillflex Pro Gold ( EXP26U758CW )

https://i.imgur.com/gMRPPBC.jpeg

AC'n låter fruktansvärt illa vid drift så fort det börjar bildas lite vatten i den. En blandning av porlande vatten och skärande/gnisslande ljud.

Video på ljudet: https://i.imgur.com/E0eRBlT.mp4

Vet att dom flesta AC förångar vatten men har prövat 4-5 olika modeller och ingen annan har låtit så här illa.. Är det något som behövs smörjas upp mån tro?

Sådär låter min också när jag startar den, sen efter nån minut eller två så börjar den låta som vanligt igen.
Min har två år på nacken. EXP35U558CW.
Sen när den kör som vanligt är det mer som ett "woom woom woom woom" ljud som går upp och ned i frekvens. Inget mysigt ljud men jävligt skönt med kyla.

Allt vatten förångas dock korrekt i min maskin, aldrig på 2 år behövt tömma eller använda någon slang. Det försvinner ut genom fönstret.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

@Brallan Ser inte riktigt ut som en pump, mer som en elektronisk vattenventil.

Själv köpte jag nyligen en Electrolux EXP26U338CW och är grymt besviken på prestandan. Den låter verkligen helt fruktansvärt. Frånluften som leds ut genom fönstret blir riktigt varm vilket väl borde betyda att den kyler luften, ändå upplever jag inte att den kyler särkilt bra. Det är inte som vår luftvärmepump eller i bilen där det blir iskallt redan efter några minuter. Att det tar tid att kyla ett helt rum är väl en sak, men själva utblåset borde väl bli ordenligt kallt?

Glömt referering
Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

@Brallan Ser inte riktigt ut som en pump, mer som en elektronisk vattenventil.

Själv köpte jag nyligen en Electrolux EXP26U338CW och är grymt besviken på prestandan. Den låter verkligen helt fruktansvärt. Frånluften som leds ut genom fönstret blir riktigt varm vilket väl borde betyda att den kyler luften, ändå upplever jag inte att den kyler särkilt bra. Det är inte som vår luftvärmepump eller i bilen där det blir iskallt redan efter några minuter. Att det tar tid att kyla ett helt rum är väl en sak, men själva utblåset borde väl bli ordenligt kallt?

Utblåset på min blir ju 16c om jag väljer 16c (enligt lasermätare). Tar ca 2-3 minuter.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Den gyllene regeln för ALL luftkonditionering är isolering isolering isolering. Att häva ur slangen genom ett öppet fönster eller balkongdörr är lika effektivt som att köra ACn i bilen med halvöppet fönster. Kanske funkar om det inte är alltför varmt ute men vid de värmeböljor som blir allt vanligare i Sverige (och då man behöver ACn) så är det no no. Ännu värre är butiker som eldar (kyler?) för kråkorna med helöppna dörrar.

Det finns isoleringskit till fönster att köpa, de går inte på något sätt att jämföra med en riktig AC med externt aggregat men det blir bättre. Kylningen blir mer konsekvent utan områden i rummet som är varmare än andra delar.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Min nya bästa vän!

Fönsterdelen av "installationen" behöver givetvis ordnas på något mer korrekt vis, men den hjälper redan otroligt mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon56869:

Sjuk att ni pallar med sånna där portabla AC. De är galet ineffektiva, låter extremt mycket och så ska man hålla på och tömma vattentankar som lär bli fulla på nolltid. Blir ju inte ens särskilt varmt i Sverige. Och råkar man ha turen eller oturen att bo i solläge utan bra genomdrag med fönsterna öppna så fungerar ändå kortbyxor och ett par DC fläktar väldigt fint!

Nu tror ju jag själv inte på co2 tramset och global warming. Men det borde vara fängelsestraff för miljömuppar som använder portabel AC i Sverige samtidigt som de propagerar för att andra ska sänka sina "utsläpp" och röstar för att andra ska få sina liv begränsade på annat vis.

Det stora problemet är att de flesta bostäder vi har i Sverige är byggda och anpassade för ett kallare klimat än vi faktiskt har idag, därför blir det lätt väldigt varmt inomhus. Eftersom klimatet HAR blivit varmare så ger det konsekvenser för alla som bor i dessa. Människor dör under värmeböljor även i Sverige. Tycker du det är rimligt?

Du behöver inte TRO på global uppvärmning då det är vetenskapligt belagt att en sådan sker så det är fakta. Alltså kan du sluta att inte tro på den och börja veta att den är på riktigt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkiii:

Min nya bästa vän!
https://i.imgur.com/c0dK2NU.jpg
Fönsterdelen av "installationen" behöver givetvis ordnas på något mer korrekt vis, men den hjälper redan otroligt mycket.

Upplever du skillnad utan fönsterkit? Vill själv skaffa men orkar inte monteringsprocessen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Upplever du skillnad utan fönsterkit? Vill själv skaffa men orkar inte monteringsprocessen

Monteringsprocessen innebär klistra kardborrband runt fönstret. Jag har den ena tummen mitt i handen och den andra upp där bak, och det gick smärtfritt ;D

Visa signatur

Desktop: i7-12700K | Asus Prime Z690-P D4 WIFI | EVGA RTX 3070 FTW3
Kingston Fury 32GB 3600MHz | ASUS ROG Strix 1000W | WD Black SN750 2TB
Fractal Design Meshify 2 Compact | Monitor: LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Homee 500cm monteringskit inte i lager fören 29/6
https://www.amazon.se/HOOMEE-Luftl%C3%A5s-f%C3%B6r-mobil-luft...

Någon som vet liknande med 500cm som är lika prisvärt?
400cm räcker inte runt mitt fetto fönster.

Har 508cm omkrets runt mitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyDriver:

@Brallan Ser inte riktigt ut som en pump, mer som en elektronisk vattenventil.

Själv köpte jag nyligen en Electrolux EXP26U338CW och är grymt besviken på prestandan. Den låter verkligen helt fruktansvärt. Frånluften som leds ut genom fönstret blir riktigt varm vilket väl borde betyda att den kyler luften, ändå upplever jag inte att den kyler särkilt bra. Det är inte som vår luftvärmepump eller i bilen där det blir iskallt redan efter några minuter. Att det tar tid att kyla ett helt rum är väl en sak, men själva utblåset borde väl bli ordenligt kallt?

Problemet är att alla portabla AC har 1 slang. Det skapar ett undertryck i huset/lägenheten och gör att varmluft utifrån dras in från springor, ventilation och andra öppningar. Helt värdelös design och av nån anledning är det ingen som vill sälja med två slangar i europa.

Din AC i bil och Luftvärmepump fungerar eftersom de inte skapar undertryck.

Permalänk
Medlem

Tips till folket som sitter med en Electrolux Chillflex Pro.

Det har varit väldigt fuktigt ute nu och igår körde vi vår AC på torkningsläget för första gången och snacka om vilken skillnad det blev!

Det blir betydligt torrare klimat inomhus vilket också gör att värmekänslan minskar DRASTISKT, jämfört med om man endast kyler ner temperaturen utan att ta bort fukten. Värt att nämna är att torkningsläget dessutom kyler ner fantastiskt bra då den kör AC:n på max styrka. Jag hade tidigare fått för mig att torkningsläget endast torkar och inte kyler ner, men ack så fel man kan ha!

Så till alla som har torkningsläget, kör hårt!

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryssfemma:

Upplever du skillnad utan fönsterkit? Vill själv skaffa men orkar inte monteringsprocessen

Jag använder just nu det medföljande amerikanska fönsterkittet (en rektangulär plastskiva) som jag bundit fast i fönstret med lite presentsnöre.
Men ACn hjälper absolut. På under 1h tar vi ner tempen från 28+ till någon stans kring 22 , men man känner ju att det kommer lite luft bakvägen.
Bild från andra sidan:

närbild fönster"

Jag behöver den framförallt för att kyla av rummet inför barnens sovstund ( ca 1900), vi har klen ventilation så luften står lite still där.

Om ACn behövde gå hela natten skulle den nog få jobba onödigt mycket utan ett tätt fönsterkitt. Så man får väl väga buller och miljöaspekten mot insatsen att montera ett kit.

Brorsan köpte Woods fönsterkit och sa att det var hyggligt lätt att få på plats.

Lade till en bild
Permalänk
Medlem

fick just hem min iiglo från webhallen och har lyckats installera den. det är inte särskilt varmt i göteborg idag så svårt att testa hur bra det funkar. hur som helst jag körde den ett tag ändå för att se att allt stod rätt till och upplevde att det blev lite tungt att andas. är det undertrycket av att den bara har en slang eller något jag inbillar mig? i så fall också en bra anledning att modda dit en till kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sanazin:

Tips till folket som sitter med en Electrolux Chillflex Pro.

Det har varit väldigt fuktigt ute nu och igår körde vi vår AC på torkningsläget för första gången och snacka om vilken skillnad det blev!

Det blir betydligt torrare klimat inomhus vilket också gör att värmekänslan minskar DRASTISKT, jämfört med om man endast kyler ner temperaturen utan att ta bort fukten. Värt att nämna är att torkningsläget dessutom kyler ner fantastiskt bra då den kör AC:n på max styrka. Jag hade tidigare fått för mig att torkningsläget endast torkar och inte kyler ner, men ack så fel man kan ha!

Så till alla som har torkningsläget, kör hårt!

Behöver man ansluta någon dränering, eller räcker det med den inbyggda behållaren?
Jag har en Well P7

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless